LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

DET AFLUKKEDE RUM

I SIT PROFESSIONELLE LIV HAR HAIR MANAGER MARC VALENTINO ALTID BESKÆFTIGET SIG MED HÅR OG HAIR EXTENSION. HAIR EXTENSION ER MODE TIL KVINDER. LANGT MERE FØLSOMT ER DET FOR MÆND AT FÅ NYT HÅR PÅ HOVEDET.

Ved juletid viste den lokale tv-station Kanal København en udsendelse med Hair Manager Marc Valentino,AddX. Han fortalte og viste Virtual Reality, hans amerikanske koncept som forsyner tyndhårede mænd med nyt hår. Ifølge Marc Valentino, 39 år, fik han efter udsendelsen utrolig stor respons – især fra unge mænd. De fik pludselig fornemmelsen af, at trods manglende hår kunne de nu få lige netop den frisure, de ønsker sig. ”De fleste vil sige, at det drejer sig om en toupé. Selv foretrækker jeg at kalde håret Virtual Reality,” fortæller Marc Valentino. Selv om det pt.er moderne blandt mænd at klippe håret skaldet, er det et spørgsmål, om moden dækker over tiltagende tyndt hår eller blot er udtryk for tidens trend.I alle tilfælde er det en kendsgerning,at mange mænd – også yngre – er tynde i toppen. Det kan Marc Valentino råde bod på. Siden 1987 har han beskæftiget sig med hair extension. ”Da jeg startede brugte man fiberhår,” fortæller Marc Valentino,som i dag kun anvender ægte hår. Han laver masser af hair extensions og mest til kvinder. Men mændene er også begyndt at konsultere ham. ”Jeg har været med til at splejse hår sammen, så man havde store klumper ved hårbunden. I dag er det langt mere raffineret, og jeg kan lave alle mulige former for hair extensions.Jeg kunne også godt tænke mig, at frisører brugte hair extensions i større omfang til at understrege en frisure.”

TRYGHED
Marc Valentinos forældre er begge i parykbranchen,så det var nærliggende for sønnen at følge i forældrenes fodspor.Han er uddannet frisør, men har specialiseret sig i hair extension i alle dens afskygninger. Da han en overgang arbejdede i sin fars forretning, lærte han at lave hår til mænd. I sin egen forretning på Åboulevard i København har han indrettet sig,så kunderne – især de mandlige – kan være helt private,når de skal have lavet hair extension. ”Det er vigtigt for mænd,at de kan være i et aflukket rum,hvor de føler sig trygge. Hos mig er det aflukkede rum bagerst i forretningen og er maskulint indrettet.” Rummet, som er holdt i brunlige nuancer, har en bekvem læderlænestol med drejefod, et stort spejl foran stolen, tv, askebæger og naturligvis vaskeplads. Her foregår konsultationen,hvor Marc Valentino taler med sin kunde og sammen finder frem til, hvordan håret skal laves. ”Dette vigtigste er, at kunden har noget hår, som jeg kan ”blande ind med,” siger Marc Valentino, som videre fortæller at de fleste mænd, som kommer hos ham, har en krans af hår rundt om hovedet og er skaldet foroven.Virtual Reality-håret limes på hovedet med kirurgisk lim og klippes til en frisure,så man overhovedet ikke kan se forskel på det oprindelige og det nye hår. Heller ikke, når man kigger i hovedbunden.

LØBENDE HÅRSERVICE
”Nogle af mine mandlige kunder fortæller deres koner og kærester,at de får lavet hår hos mig. Men ingen af dem har nogensinde været med herhenne. Denne del af behandlingen er så privat, at mændene ønsker at holde det for sig selv.Virtual Reality-hårpleje er en meget personlig ting,som kræver diskretion hos mig, skal her være stille og roligt, og netop det aflukkede rum er uhyre afgørende. Derfor tænker jeg også på at udvide med endnu et aflukket rum,” pointerer Marc Valentino. ”For løbende at holde frisuren pæn laver jeg en AddX Service Reality Contract med kunderne, som kommer til mig hver 3.-5.uge. Jeg
beder dem faktisk forpligte sig til at komme så ofte, da deres frisure jo er mit ansigt udadtil. Hvis ikke håret holdes pænt, falder det tilbage på mig. Min hårservice koster årligt ca.15-20.000 kr., men så er håret også altid i orden. Hvis ikke håret klippes jævnligt, mister frisuren sin form.Arbejdet med Virtual Reality er en meget stor glæde for mig,da jeg oplever, hvor meget det betyder for hver enkelt kunde.” Netop på grund af de meget personlige ting med Virtual Reality ønsker Marc Valentino ikke den store opmærksomhed omkring sin person. Hvad frisurer og hair extension til kvinder angår mener han, at man kan skabe meget smukke frisurer ved at anvende hair extension som effekter i stedet for totale ”make overs”, hvor håret fra at være skulderlangt pludselig er meget langt og fyldigt. Brug det ekstra hår til at understrege en klipning.Da er det et super redskab.Den tætte kontakt har Marc Valentino også til frisører over hele landet. Han foretrækker, at samarbejde med den enkelte frisør i stedet for at optræde i store forsamlinger. ”Jeg ser ikke mig selv som en trendsætter,men vil gerne hjælpe mennesker med Integration til tyndhårede,Virtual Reality til delvis skaldethed og hair extension til smukkere frisurer,” slutter Marc Valentino.

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Frisørland præsenterer Sorrento pumpestol

Frisørland præsenterer Sorrento pumpestol

Nu kan du som frisør købe Sorrento pumpestol fra REM hos Frisørland. En klassisk frisørstol med god komfort.
Wella Professionals lancerer EIMI Ocean Spritz Love Edition

Wella Professionals lancerer EIMI Ocean Spritz Love Edition

For at stadfæste Wella Professionals partnerskab med Stockholm Pride 2017 lanceres nu et nyt, farverigt stylingprodukt – EIMI Ocean Spritz Love Edition.
F11 Silver shampoo fra Hairfoil

F11 Silver shampoo fra Hairfoil

Hairfoil lancerer F11 Silver shampoo. Fjerner uønsket gyldent skær øjeblikkeligt. Rig på violet pigment. 500 ml. med pumpe.
Frisørland præsenterer Lunar Disk

Frisørland præsenterer Lunar Disk

Frisørland kan nu præsentere Lunar Disk. En flot disk i højglans hvide med god opbevaringsplads, der passer ind de fleste steder.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Mario Krankl: Elsk det du gør og gør det med hjertet

Mario Krankl: Elsk det du gør og gør det med hjertet

Kongen af avantgarde, Mario Krankl, tog en pause fra forberedelserne inden aftenens store show ved TOP HAIR i Düsseldorf for at tale om trends, rejser og hvad, der skal til for at blive en succes.
La Biosthétique International Beauty Stylist 16-17

La Biosthétique International Beauty Stylist 16-17

Til dette års La Biosthétique Awards ”International Beauty Stylist 16-17” i Paris kunne gæsterne opleve et imponerende festfyrværkeri af glamour, mode og kreative total beauty looks.
Schwarzkopf Professional European Essential Looks Show i London

Schwarzkopf Professional European Essential Looks Show i London

Klassisk Art Deco i pastel indrammede årets europæriske Essential Looks show med Schwarzkopf Professional i London.
Sascha Hirtsgaard var dommer ved amerikansk frisørkonkurrence

Sascha Hirtsgaard var dommer ved amerikansk frisørkonkurrence

Ved den amerikanske frisørkonkurrence Rocco Altobelli Fashion Awards sad Sascha Hirtsgaard i år sad med i dommerpanelet, hvor mere end 80 modeller blev dømt.
Revlon Style Masters i Bruxelles

Revlon Style Masters i Bruxelles

Mere end 3.500 frisører fra 60 lande samledes i Bruxelles for at tage del i de seneste trends fra Revlon Professional og heppe på de konkurrerende i Style Masters Contest og American Crew All-Star Challenge.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Jesper Buch (2006)

Jesper Buch (2006)

Den ideerige frisør, Jesper Buch, er til bike, skiløb, familie, fodbold og frisøren Vidal Sassoon. Læs frisørportrættet her!
Patrick Cameron (2011)

Patrick Cameron (2011)

Patrick Camerons energi og dynamik er altoverskyggende. Han indtager scenen, og han indtager publikum med sin store viden og sit glimt i øjet. Hair Magazine mødte den karismatiske frisør på et lynvisit i Danmark.

Nyeste videoer se flere videoer

KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

Med Moistrepair cleansing conditioner fra KMS er det ikke nødvendigt at bruge almindelig shampoo. Moistrepair rengør håret for sæbe- og produktrester.
Goldwell Elumen Collection 2017

Goldwell Elumen Collection 2017

Elumen er den ultimative kreative "farvelegeplads" for stylister. Elumen strækker grænserne og overgår alle forventninger for, hvad farver kan gøre.
Schwarzkopf Professionals Essential Looks SS17 - Modern Ikon Collection

Schwarzkopf Professionals Essential Looks SS17 - Modern Ikon Collection

Med inspireret fra SS17 catwalks, præsenterer Schwarzkopf Professional Essential Looks Modern Icon Collection.
Dyk ned i beauty buffetten med Uffe Buchard og Charlotte Torpegaard

Dyk ned i beauty buffetten med Uffe Buchard og Charlotte Torpegaard

Dyk ned i beauty buffetten med Uffe Buchard og Charlotte Torpegaard.