LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

DET AFLUKKEDE RUM

I SIT PROFESSIONELLE LIV HAR HAIR MANAGER MARC VALENTINO ALTID BESKÆFTIGET SIG MED HÅR OG HAIR EXTENSION. HAIR EXTENSION ER MODE TIL KVINDER. LANGT MERE FØLSOMT ER DET FOR MÆND AT FÅ NYT HÅR PÅ HOVEDET.

Ved juletid viste den lokale tv-station Kanal København en udsendelse med Hair Manager Marc Valentino,AddX. Han fortalte og viste Virtual Reality, hans amerikanske koncept som forsyner tyndhårede mænd med nyt hår. Ifølge Marc Valentino, 39 år, fik han efter udsendelsen utrolig stor respons – især fra unge mænd. De fik pludselig fornemmelsen af, at trods manglende hår kunne de nu få lige netop den frisure, de ønsker sig. ”De fleste vil sige, at det drejer sig om en toupé. Selv foretrækker jeg at kalde håret Virtual Reality,” fortæller Marc Valentino. Selv om det pt.er moderne blandt mænd at klippe håret skaldet, er det et spørgsmål, om moden dækker over tiltagende tyndt hår eller blot er udtryk for tidens trend.I alle tilfælde er det en kendsgerning,at mange mænd – også yngre – er tynde i toppen. Det kan Marc Valentino råde bod på. Siden 1987 har han beskæftiget sig med hair extension. ”Da jeg startede brugte man fiberhår,” fortæller Marc Valentino,som i dag kun anvender ægte hår. Han laver masser af hair extensions og mest til kvinder. Men mændene er også begyndt at konsultere ham. ”Jeg har været med til at splejse hår sammen, så man havde store klumper ved hårbunden. I dag er det langt mere raffineret, og jeg kan lave alle mulige former for hair extensions.Jeg kunne også godt tænke mig, at frisører brugte hair extensions i større omfang til at understrege en frisure.”

TRYGHED
Marc Valentinos forældre er begge i parykbranchen,så det var nærliggende for sønnen at følge i forældrenes fodspor.Han er uddannet frisør, men har specialiseret sig i hair extension i alle dens afskygninger. Da han en overgang arbejdede i sin fars forretning, lærte han at lave hår til mænd. I sin egen forretning på Åboulevard i København har han indrettet sig,så kunderne – især de mandlige – kan være helt private,når de skal have lavet hair extension. ”Det er vigtigt for mænd,at de kan være i et aflukket rum,hvor de føler sig trygge. Hos mig er det aflukkede rum bagerst i forretningen og er maskulint indrettet.” Rummet, som er holdt i brunlige nuancer, har en bekvem læderlænestol med drejefod, et stort spejl foran stolen, tv, askebæger og naturligvis vaskeplads. Her foregår konsultationen,hvor Marc Valentino taler med sin kunde og sammen finder frem til, hvordan håret skal laves. ”Dette vigtigste er, at kunden har noget hår, som jeg kan ”blande ind med,” siger Marc Valentino, som videre fortæller at de fleste mænd, som kommer hos ham, har en krans af hår rundt om hovedet og er skaldet foroven.Virtual Reality-håret limes på hovedet med kirurgisk lim og klippes til en frisure,så man overhovedet ikke kan se forskel på det oprindelige og det nye hår. Heller ikke, når man kigger i hovedbunden.

LØBENDE HÅRSERVICE
”Nogle af mine mandlige kunder fortæller deres koner og kærester,at de får lavet hår hos mig. Men ingen af dem har nogensinde været med herhenne. Denne del af behandlingen er så privat, at mændene ønsker at holde det for sig selv.Virtual Reality-hårpleje er en meget personlig ting,som kræver diskretion hos mig, skal her være stille og roligt, og netop det aflukkede rum er uhyre afgørende. Derfor tænker jeg også på at udvide med endnu et aflukket rum,” pointerer Marc Valentino. ”For løbende at holde frisuren pæn laver jeg en AddX Service Reality Contract med kunderne, som kommer til mig hver 3.-5.uge. Jeg
beder dem faktisk forpligte sig til at komme så ofte, da deres frisure jo er mit ansigt udadtil. Hvis ikke håret holdes pænt, falder det tilbage på mig. Min hårservice koster årligt ca.15-20.000 kr., men så er håret også altid i orden. Hvis ikke håret klippes jævnligt, mister frisuren sin form.Arbejdet med Virtual Reality er en meget stor glæde for mig,da jeg oplever, hvor meget det betyder for hver enkelt kunde.” Netop på grund af de meget personlige ting med Virtual Reality ønsker Marc Valentino ikke den store opmærksomhed omkring sin person. Hvad frisurer og hair extension til kvinder angår mener han, at man kan skabe meget smukke frisurer ved at anvende hair extension som effekter i stedet for totale ”make overs”, hvor håret fra at være skulderlangt pludselig er meget langt og fyldigt. Brug det ekstra hår til at understrege en klipning.Da er det et super redskab.Den tætte kontakt har Marc Valentino også til frisører over hele landet. Han foretrækker, at samarbejde med den enkelte frisør i stedet for at optræde i store forsamlinger. ”Jeg ser ikke mig selv som en trendsætter,men vil gerne hjælpe mennesker med Integration til tyndhårede,Virtual Reality til delvis skaldethed og hair extension til smukkere frisurer,” slutter Marc Valentino.

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

ICON Hairspa præsenterer Fiber Mousse fra Organic Hairspa

ICON Hairspa præsenterer Fiber Mousse fra Organic Hairspa

Organic Hairspa Fiber Mousse fra ICON Hairspa er en vidunderlig og cremet mousse med fibre, der skaber hold og fylde samtidig med, at den bevarer din hårfarve neutral.
Nõberu of Sweden Face Mousturiser

Nõberu of Sweden Face Mousturiser

Let fugtende ansigtscreme skabt til mænds hud med en mild duft af rav og lime. Produktet undlader at efterlade en olieret og glinsende følelse.
Glampalm Simpletouch 1 glattejern

Glampalm Simpletouch 1 glattejern

Glampalm Simpletouch 1 er et glattejern, der er klar til brug inden for få sekunder. Glattejernet er desuden udstyret med auto-shut-down funktion.
Frisørland introducerer Graham Hill

Frisørland introducerer Graham Hill

Graham Hill groomingprodukter er en produktserie, der er en hyldest til den ægte gentleman. Serien består af produkter til hårpleje, styling samt barbering.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Ganni X L'Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

Ganni X L'Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

Under modeugen havde Ganni allieret sig med Cim Mahony og L’Oréal Professionnel, der stod for at lave lækkert og moderigtigt hår på alle modellerne, der skulle på catwalken.
By Malene Birger X L’Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

By Malene Birger X L’Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

By Malene Birger har netop afholdt deres modeshow i TAP1 på Refshaleøen. Cim Mahony stod i samarbejde med L'Oréal Professionnel for at lave lækkert hår.
De nationale vindere i Goldwell Color Zoom Challenge 2017 er kåret!

De nationale vindere i Goldwell Color Zoom Challenge 2017 er kåret!

Nu er medaljerne i den nationale Goldwell Color Zoom Challenge i de tre kategorier; New Talent Colorist, Creative Colorist og Partner Colorist blevet uddelt!
Hair Fashion Night med L'Oréal Professionnel

Hair Fashion Night med L'Oréal Professionnel

L’Oréal Professionnel åbnede dørene op for sine kunder, da de skød det internationale event, Hair Fashion Night i gang.
Trendy fletninger med Amika i HeadBrands nye studie

Trendy fletninger med Amika i HeadBrands nye studie

Der var lagt op til en lærerig dag i HeadBrands' nye studie i København, da frisører var dukket op for at lære mere om trendy og moderne fletninger.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Uffe Buchardt

Uffe Buchardt

Uffe Buchardt er mange ting: Frisør, makeup artist, art director, modeskribent, TV-star, foredragsholder og senest bladudgiver af det internationalt anerkendte magasin Dansk, som sælger bedst i London, New York og Shanghai.
Jonas Shiran Larsen

Jonas Shiran Larsen

For Jonas Shiran Larsen er det fundamentale hos en god frisør mange ting. Det drejer sig ikke kun om gode teknikker og rejser jorden rundt.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Fantastiske Trevor Sorbie, der har vundet flere priser en nogen anden, kommer til årets Salon International. Her er en teaser på, hvad der venter til messen.
Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.
Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Inspireret af SS17 catwalks, har Schwarzkopf Professional lavet Essential Looks Modern Ikon kollektionen.
KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

Med Moistrepair cleansing conditioner fra KMS er det ikke nødvendigt at bruge almindelig shampoo. Moistrepair rengør håret for sæbe- og produktrester.