LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Fire frisørsaloner med ekstra på menuen

One-stop-shopping bliver mere og mere populært i nutidens stressede samfund. At samle flere tjenester på et og samme sted er en stor fordel for kunden, som derfor ikke behøver at henvende sig til flere forskellige eksperter for at blive sit lækreste jeg. Udover, at det er bekvemt for kunden, kan det også være en måde at gøre salonen unik på
– på den måde knyttes kunden tættere til salonen og besøger den mere regelmæssigt.

Hair Magazine har besøgt fire forskellige frisørsaloner i København, der alle tilbyder noget ekstra på salonmenuen. Følg MONSOON Hair & Makeup, Alexandra Salon, HairLab og HOW by Charlotte Elsted og læs, hvad de ekstra tjenester på salonmenuen betyder for dem og deres virksomhed.
 

Extensions er en markant indsprøjtning til omsætningen hos HOW

Lange og flotte hollywoodbølger har længe været mange kvinders største ønske. Charlotte Elsted, ejer af HOW i otte år, beskriver, at trenden går mod mere naturlige frisurer igen, men efterspørgslen på hårforlængelse ikke bliver mindre af den grund. Nu tilbyder HOW også extensions til mænd, hvilket bliver mere populært.

Extensions har været en del af salonens udbud i over 20 år, og det er mere populært end nogensinde.
Extensions har været en del af salonens udbud i over 20 år, og det er mere populært end nogensinde.

HOW eller House of Waldorf, som det tidligere hed, har ligget på Frederiksberg i 50 år. Salonen har siden start haft den idé at kunne tilbyde sine kunder et totalkoncept med hår, styling og makeup med et specielt fokus på hårløsninger. De seneste 20 år har extensions været en del af salonens udbud, og efterspørgslen bliver ved med at stige.

Flere tør efterspørge lidt snyd
En hårforlængelse hos HOW er relativt dyr, så det kræver, at kunden har en stabil indkomst for at kunne vedligeholde sine extensions. Kunderne, der efterspørger extensions i salonen, er i gennemsnit 35 år, hvilket er bemærkelsesværdigt. Men det er et faktum, at efterspørgslen stiger med alderen. ”Det er mit indtryk, at langt flere kunder tør efterspørge lidt snyd, når deres hårpragt enten mindskes med årene eller bare aldrig har været helt som ønsket”. Gennem årene har HOW altid holdt sig i forgrunden med nye produkter og teknikker inden for hårforlængelse.

Den seneste teknik, de har taget ind i salonen, er, som Charlotte kalder det, extensions til mænd. Det indebærer, at en ultratynd film med hår limes fast på issen. Håret sidder fast fem uger ad gangen og kan styles præcis, som man vil. ”Vi oplever en stærk tilstrømning af unge mænd, der ønsker deres hårvækst tilbage. De vil kunne style deres hår, som de kunne, da de var 18 år. Høje tindinger eller en markant måne på toppen vanskeliggør muligheden for den store hårpragt. I stedet kommer de hos os for at få påsat nyt hår”.

Charlotte Elsted ejer og driver HOW på Frederiksberg på ottende år. Salonen har dog eksisteret i 50 år og har siden start fokuseret på hårløsninger. Extensions har været en del af salonens udbud i over 20 år, og det er mere populært end nogensinde.
Charlotte Elsted ejer og driver HOW på Frederiksberg på ottende år. Salonen har dog eksisteret i 50 år og har siden start fokuseret på hårløsninger.

En markant indsprøjtning til omsætningen
For Charlotte er det i dag en selvfølge at tilbyde extensions i salonen. HOW er en stor salon, der har muligheden for at have et lager, men de sælger også hår til andre saloner og tilbyder leverance fra dag til dag. På den måde kan også mindre saloner tilbyde extensions. Det faktum, at extensions betyder en reel indsprøjtning til omsætningen i salonen, er noget, Charlotte gerne fremhæver. ”En salon overlever ved at have både gynger og karusseller. Almindelige klip gør det ikke alene. Uden hairextensions ville jeg være meget mere nervøs for omsætningstallene i hverdagen. Nu ved jeg, at bare én extensionskunde kan rette op på en dårlig uge”.
 

HairLab - en komplet skønhedssalon med vipper

Vipper, vipper, vipper! Tag en tur rundt i byen og du vil se lange, f yldige vipper på hver og en pige. Vippeforlængelse eksploderede for et par år siden, og i dag er det en del af manges skønhedsrutine at gå til vippestylist. Nogle, der hoppede med på trenden, er HairLab, der ikke kan forestille sig en moderne skønhedssalon uden vippeforlængelse.

Xenia har tilbudt vippeforlængelse med Single Lash-metoden hos HairLab i over to år.
Xenia har tilbudt vippeforlængelse med Single Lash-metoden hos HairLab i over to år.

HairLab, der fra start var en frisørsalon, blev åbnet for seks år siden af Veronika Hansen. I starten havde hun et lille lokale, hvor der kun var plads til én frisør, men meget hurtigt fik hun lyst til at udvide salonen, få et par kollegaer og muligheden for at begynde at tilbyde sine kunder flere slags behandlinger. Veronika fandt et stort og rummeligt lokale med fantastisk placering lige ved Søerne i København.

I dag er HairLab en skønhedssalon med tre frisører, en negletekniker, en massør og en vippestylist. Her kan kunderne komme og gøre sig klar til en speciel dag i deres liv eller udvikle sin individuelle stil. At bringe vippeforlængelse ind i salonen var et oplagt valg for Veronika. ”Hvert år bliver lash extensions mere og mere populært i hele verden. Vi kan ikke forestille os en god skønhedssalon uden denne service”.

Afslappende hverdag eller intensiv dramatik
Veronika fortæller, at de benytter Single Lash-metoden, hvor syntetiske øjenvippehår sættes på kundens egne vipper én efter én. Metoden kan anvendes på næsten alle udgangspunkter, og de syntetiske vipper kommer i flere forskellige længder, tykkelser og farver. På den måde er det muligt at imødekomme kundernes ønsker, uanset om det gælder et afslappende hverdagslook eller et mere intensivt, dramatisk look. Behandlingen tager cirka to timer per gang, afhængigt af om det gælder påsætning eller opfyldning. ”Vi har tilbudt lash extensions i 21/2 år, og behandlingen udføres i et lækkert, separat lokale med en rar stemning og behagelig musik. Det er vigtigt, at kunden kan finde sig til rette, når man skal ligge stille i op til to timer.”

Veronika Hansen (t.v.) har drevet HairLab i seks år. Her står hun i salonen sammen med massør Sasho og frisør Lisette. Xenia har tilbudt vippeforlængelse med Single Lash-metoden hos HairLab i over to år.
Veronika Hansen (t.v.) har drevet HairLab i seks år. Her står hun i salonen sammen med massør Sasho og frisør Lisette.

Kunderne kan ikke lade være
HairLab fortsætter med at udvikle virksomheden, og snart kommer også en kosmetolog til at tilbyde sine behandlinger i salonen. De har desuden åbent syv dage i ugen for at imødekomme kundernes behov. At tilbyde flere skønhedsbehandlinger under samme tag er værdsat af kunderne, og frem for alt medfører vippeforlængelse, at kunderne kommer tilbage til salonen igen og igen.

”Vores kunder elsker det! Når de har prøvet det én gang, kan de ikke lade være med at komme igen og igen for at få de flotteste vipper, som vi laver med sjælen og i den højeste kvalitet med en individuel tilgang til hver kunde”.
 

Makeup er en stor del af helheden hos MONSOON

Makeup er blevet anvendt både af kvinder og mænd for at fremhæve ansigtstræk siden tidernes morgen. I dag er det en del af vores kultur, at i hvert fald kvinder bruger makeup til dagligt. Vi ved alle, hvor vigtigt det er til specielle anledninger som bryllup, konfirmation og andre festlige begivenheder. En flot lagt makeup er en stor del af helhedsindtrykket, noget som MONSOONs ejer, Doddy Hjørvarsdottir, altid tænker på.

Doddy tilbyder konsultationer for privatpersoner, som ønsker at lære at lægge makeup på sig selv.
Doddy tilbyder konsultationer for privatpersoner, som ønsker at lære at lægge makeup på sig selv.

Eksklusive MONSOON Hair & Makeup har, siden de åbnede for snart 30 år siden, tilbudt makeup som en integreret del af salonens udbud. Doddy, der grundlagde salonen sammen med Søren Hedegaard, har en lang meritliste. Hun og Søren lavede hår og makeup til en stor del af de videoproduktioner og cd-covers, der blev produceret i 80’erne og 90’erne, og de seneste 12 år har hun arbejdet som stylist for det norske kongehus. At tilbyde kunderne i frisørsalonen makeup var derfor en selvfølge, da salonen åbnede, og noget der stadig lever den dag i dag.

Helhedsløsninger med makeup
En veludført makeup kan virkelig styrke skønheden og selvtilliden hos kunden. MONSOON Hair & Makeup er frem for alt en frisørsalon, men ved at tilbyde makeuptjenester kan de skabe helhedsløsninger for deres kunder. Det falder naturligt for frisørerne at snakke om makeup, når de taler om kundens helhed. ”Helhedsindtrykket betyder enormt meget. At finde det lækreste frem hos mennesker og se selvtilliden og glæden hos dem er meget sjovt”, siger Doddy.

MONSOON har også sit eget makeupmærke, MONSOON Professional Makeup, som Doddy startede, fordi hun ikke selv kunne tåle mange af de makeupmærker, der fandtes på markedet. Først og fremmest retter MONSOONs makeupmærke sig til professionelle makeupartister, men
findes også til salg for privatpersoner i salonen og i udvalgte butikker.

I salonen har MONSOON en sminkebox, som kunderne kan teste. Doddy tilbyder konsultationer for privatpersoner, som ønsker at lære at lægge makeup på sig selv.
I salonen har MONSOON en sminkebox, som kunderne kan teste.

At skabe de rigtige forudsætninger
I salonen har de også, smart nok, en testbox med deres egne makeupprodukter, som kunderne kan lege med, mens farvebehandlingen virker. På den måde vækkes interessen hos kunden og åbner op for en samtale omkring makeup på naturlig vis. Det er vigtigt ikke at presse kunden for at skabe forudsætningerne for, at kunden kan føle sig tilpas. ”Vi vejleder kunderne, når de beder om råd, og mange kunder vælger at få en privat konsultation. Jeg tilbyder halv- og heldagskurser for én eller flere personer, hvor kunderne kan lære at lægge makeup på sig selv. Deter den bedste måde at lære på”.

Hos MONSOON tager de hensyn til, at makeup er en meget privat sag, og at det kan være vanskeligt at tale om i et åbent forum. Konsultationen holdes derfor i kælderen, der er indrettet med spejle og godt lys samtidigt med, at det er adskilt fra salonens liv. Her kan de tale med kunden i fred og ro, uanset hvor fyldt der er i salonen.
 

Hår og negle under samme tag hos Alexandra Salon

Velplejede negle er altid moderne, og hænderne viser en stor del af vores personlighed, ligesom håret gør. I dag er der mange kvinder, der regelmæssigt går til en negletekniker for at få lange og smukke negle. Alle disse kvinder går jo også til frisøren med jævne mellemrum. For at hjælpe sine kunder med at få styr på den stressede hverdag med job, børnehentning og indkøb, valgte Alexandra Salon at tilbyde frisørsalon og negleteknik under samme tag.

Renata og Alexandra ser mange fordele i at tilbyde både frisørsalon og negleteknik under samme tag.
Renata og Alexandra ser mange fordele i at tilbyde både frisørsalon og negleteknik under samme tag.

På Vesterbrogade i København ligger Alexandra Salon, der ikke kun tilbyder sine kunder lækkert hår, men også stilfulde negle. Salonen blev åbnet for mere end fem år siden af frisør Alexandra Sakalova. Efter tre år kom negletekniker Renata Dukste ind i billedet og tilbyder nu manicure og pedicure i en afdeling i salonen. Samarbejdet er meget værdsat af kunderne, som mindsker køretid og unødig koordinering. ”Beslutningen om at åbne to separate foretagender under ét tag tog vi for kundernes skyld, så de kan få fikset både hår og negle på samme tid.
Vores kunder siger selv, at det er en fordel for dem at have deres frisør og negletekniker samme sted”, fortæller Renata.

I Letland, som Alexandra kommer fra, er det mere almindeligt, at frisører og negleteknikere arbejder sammen, så det var nærmest en oplagt kombination.

Farve, glans og holdbarhed
Fransk manicure, intensiv farve eller discoglitter og diamanter? Kunderne kan få præcis det, de ønsker hos Alexandra Salon. Renata tilbyder sine kunder manicure og pedicure med Shellac for intensiv farve, glans og holdbarhed samt negleforlængelse med UV gelé.

Før lanceringen af samarbejdet blev salonen renoveret, så negleklinikken kunne få sin egen plads med alt, der behøves. Sammenlignet med frisørsalonen, hvor indretningen er grafisk sort/hvid, føles det som at træde ind i en helt ny salon hos negletekniker Renata med møbler fra det forrige århundrede og tapet i hvid og guld.

Negletekniker Renata tilbyder manicure og pedicure i Alexandra Salon. Renata og Alexandra ser mange fordele i at tilbyde både frisørsalon og negleteknik under samme tag.Negletekniker Renata tilbyder manicure og pedicure i Alexandra Salon.

Booker manicure til næste besøg
Der er mange fordele ved at have begge virksomheder under samme tag for kunderne, men for Alexandra og Renata er mulighederne også arbejdsrelateret.

Foruden at dele huslejen drager de også nytte af hinandens kundebase. ”De fleste kunder vi har kommer fordi, at eksisterende kunder anbefaler os til deres veninder, mødre eller døtre. Der er også mange, der kommer til salonen for at få klippet håret, og når de ser, at vi også tilbyder manicure og pedicure, booker de dette til næste gang”.

Tekst: Camilla Svensson (red. Sascha Tejlmann)
Fotograf: Camilla Svensson

Denne artikel blev publiceret i 1. udgave af Hair Magazine 2017.

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Revlon Professional præsenterer Color Sublime by Revonissimo

Revlon Professional præsenterer Color Sublime by Revonissimo

Color Sublime er den første ammoniakfri farvebehandling fra Revlon Professional, der gør det muligt for kunden selv at vælge duften for en eksklusiv salonoplevelse.
IdHAIRs salonserie nu lanceret i videresalgsudgave

IdHAIRs salonserie nu lanceret i videresalgsudgave

IdHAIRs salonserie, der laves til frisører i 5000 ml er nu ligeledes kommet i en brugervenlig 500 ml videresalgsudgave, to forskellige shampoo'er og en balsam.
Hair Team Company introducerer Smooth fra ingredien

Hair Team Company introducerer Smooth fra ingredien

Med den nye Smooth-serie fra ingredien er dine kunder garanteret velplejede og fyldige lokker året rundt.
L'Oréal Professionnel præsenterer Instant Highlights

L'Oréal Professionnel præsenterer Instant Highlights

L’Oréal Professionnel kan nu stolt præsentere deres nye Instant Highlights; deres første varme-boostede professionelle system for ekspres lysning.
Be Fabulous nyheder fra Revlon Professional

Be Fabulous nyheder fra Revlon Professional

Revlon Professionals Be Fabulous består af tre serier med plejeprodukter til ethvert hår; Texture Care Smooth Hair, Care Curly Hair og Care Fine Hair.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

Det var et brag af en aften, der blev afholdt på det famøse Tivoli Hotel, da L'Oréal Professionnel sammen med Toni & Guy inviterede til et farverigt show.
Going out with Contouring med Wella Professional

Going out with Contouring med Wella Professional

Med modeller dansede på scenen og julepynt, der havde sneget sig ind i studiet, inviterede Wella Professional endnu en gang til et fantastisk show med fokus på contouring.
Inspirationsaften med Revlon Professional

Inspirationsaften med Revlon Professional

Der var massere af inspiration at hente, da Revlon Professional inviterede til inspirationsaften med Martine Martinsen og Kevin Schou Birk fra American Crews all-star team.
Marcelklubbens London aften i Tivoli

Marcelklubbens London aften i Tivoli

Med dykkerudstyr, aquarium, hajer, flotte fisk, parpelotter, nøgne glimmermodeller og rullestol havde Marcelklubben gjort alt, hvad de kunne for at imponere.
Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

HeadBrands åbnede sit Creative Studio op for nysgerrige frisører, der ville lære mere om skægtrimning, barbering og klassiske herrefrisurer.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Anne Sophie Villumsen

Anne Sophie Villumsen

Anne-Sophie Villumsen udviklede allergi overfor de kemiske hårprodukter mens hun var elev. Igennem hele sin karriere har hun søgt nye veje og mere miljøvenlige produkter.
Mark Nordskov

Mark Nordskov

”Den dag, man bliver så selvfed, at man tror, man ikke kan lære mere, så skal man ikke være i frisørfaget mere. For er man SÅ dygtig, så er det tid til at finde på noget andet man kan lære”. Det mener Mark Nordskov, der er en del af Fi5ve i Hørsholm. Han mener, det som frisør hele tiden handler om at inspirere og at blive inspireret – og det gælder alle frisører; også verdens bedste.

Nyeste videoer se flere videoer

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Making Waves er til for at hjælpe unge fra de mest fattige og udsatte samfundsgrupper i Kambodja til en lysere fremtid indenfor frisørfaget.
Björn Axén - How to get the look - Ekstrem volume

Björn Axén - How to get the look - Ekstrem volume

Her får du styr på, hvordan du ordner den mere ekstreme volume. Lær hvordan du skaber volume, som holder længe, til dine kunder som vil gøre et stort indtryk.
Björn Axén - How to get the look - Opsætning med smykke

Björn Axén - How to get the look - Opsætning med smykke

Et cool look, som ikke forsvinder i mængden. Lær hvordan du kan lave opsætningen med denne tutorial fra Björn Axén.
Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine er stolte af at annoncere, at der bliver udvidet til Finland. Det første magasin er for nyligt blevet sendt afsted til de finske frisører.
Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine var på plads ved dette års Salon International. Se denne lille video fra messen.