LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Mono glæder kunder med nyt tema hver jul

I år har salonen valgt det klassiske juletema med gaver, gran og røde roser.I år har salonen, Mono, valgt det klassiske juletema med gaver, gran og røde sløjfer.

Placeret mellem de idylliske kanaler i Christianshavn ligger Mono frisørsalon, omringet af en bred diversitet af kunder. Hvert år dekoreres både salonen og frisørerne fra top til tå i hele december, og de har haft forskellige temaer hvert år de seneste 17 år. I år har de valgt det helt klassiske juletema med røde gaver, sløjfer og sågar kjoler. Tidligere har de haft temaer fra amerikanske politikvinder, østrigske piger, græske guder, franske tyrefægtere til et Andy Warhol-tema – og disse er blot nogle få udvalgte.

17 festlige bidrag
”Det er første gang, vi har juletema. Vi startede med at have forskellige temaer for 17 år siden, hvor vi var klædt ud som sygeplejersker”, fortæller Henriette.

Da Mono startede med de årlige temaer for 17 år siden, var de sygeplejersker. Da Mono startede med de årlige temaer for 17 år siden, var de sygeplejersker. 

Henriette Barnholt, som går under navnet ”Hønse”, åbnede for 26 år siden Mono, da hun selv flyttede til Christianshavn og så, at der var et lokale ledigt lige overfor, hvor hun boede. I længere tid har hun også haft Signe med om bord, som i dag er partner i salonen. 

Klædt fra top til tå i rødt sørger frisørerne for et gennemført juletema i den fine salon, Mono. Klædt fra top til tå i rødt sørger frisørerne for et gennemført juletema i den fine salon, Mono. 

Henriette, der går under navnet ”Hønse”, åbnede salonen i 1991, da hun så lokalet ledigt, overfor hvor hun boede. Henriette, der går under navnet ”Hønse”, åbnede salonen i 1991, da hun så lokalet ledigt, overfor hvor hun boede. 

Udover de forskellige temaer, der i dag er fast tradition i salonen, så sørger de også for at gøre lidt ekstra ud af det ved særlige lejligheder, såsom det amerikanske valg eller andre større begivenheder. De bruger gerne den tid, det tager, på at få udsmykket salonen; til dette års juletema har de brugt hele syv timer bare på vinduesdekorationerne. 

De fine vinduesdekorationer har taget 7 timer at gøre klar, men det er tid, som de gerne bruger. De fine vinduesdekorationer har taget 7 timer at gøre klar, men det er tid, som de gerne bruger. De fine vinduesdekorationer har taget 7 timer at gøre klar, men det er tid, som de gerne bruger. 

Tiderne skifter, men temaerne fortsætter
”Det er helt klart for kundernes skyld, faktisk udelukkende, men vi synes også, at det er rigtig sjovt selv. Hele året får vi spørgsmål, om hvad skal vi være til jul. I gamle dage, da der ikke var Facebook, så kunne man skjule det i længere tid, men nu da der er det, så bliver det hurtigt afsløret, hvad vi har besluttet os for”, fortæller Henriette. Hurtigt tilføjer en kunde begejstret, ”vi elsker det!”, og det er uden tvivl noget, som Henriette og Signe har tænkt sig fortsat at gøre de næste mange år. De har allerede masser idéer til kommende temaer. 

Salonen udefra med gran, røde sløjfer og flotte gaver.Salonen udefra med gran, røde sløjfer og flotte gaver

Tekst: Dina Boysen (Red. Camilla Svensson)
Foto: Dina Boysen

 

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Børster fra Hercules Sägemann

Børster fra Hercules Sägemann

En serie med omsorgsfulde og skånsomme børster fra Hercules Sägemann lavet af materialer i høj kvalitet.
Philip B Luxe Wax hos One Black Car

Philip B Luxe Wax hos One Black Car

Giv din styling hold, glans og form - med Luxe Wax opnår du et ultraholdbart resultat! Produktet er i øvrigt parabenefrit, sulfatfrit og glutenfrit.
Revlon Professional præsenterer Color Sublime by Revonissimo

Revlon Professional præsenterer Color Sublime by Revonissimo

Color Sublime er den første ammoniakfri farvebehandling fra Revlon Professional, der gør det muligt for kunden selv at vælge duften for en eksklusiv salonoplevelse.
IdHAIRs salonserie nu lanceret i videresalgsudgave

IdHAIRs salonserie nu lanceret i videresalgsudgave

IdHAIRs salonserie, der laves til frisører i 5000 ml er nu ligeledes kommet i en brugervenlig 500 ml videresalgsudgave, to forskellige shampoo'er og en balsam.
Hair Team Company introducerer Smooth fra ingredien

Hair Team Company introducerer Smooth fra ingredien

Med den nye Smooth-serie fra ingredien er dine kunder garanteret velplejede og fyldige lokker året rundt.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

Det var et brag af en aften, der blev afholdt på det famøse Tivoli Hotel, da L'Oréal Professionnel sammen med Toni & Guy inviterede til et farverigt show.
Going out with Contouring med Wella Professional

Going out with Contouring med Wella Professional

Med modeller dansede på scenen og julepynt, der havde sneget sig ind i studiet, inviterede Wella Professional endnu en gang til et fantastisk show med fokus på contouring.
Inspirationsaften med Revlon Professional

Inspirationsaften med Revlon Professional

Der var massere af inspiration at hente, da Revlon Professional inviterede til inspirationsaften med Martine Martinsen og Kevin Schou Birk fra American Crews all-star team.
Marcelklubbens London aften i Tivoli

Marcelklubbens London aften i Tivoli

Med dykkerudstyr, aquarium, hajer, flotte fisk, parpelotter, nøgne glimmermodeller og rullestol havde Marcelklubben gjort alt, hvad de kunne for at imponere.
Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

HeadBrands åbnede sit Creative Studio op for nysgerrige frisører, der ville lære mere om skægtrimning, barbering og klassiske herrefrisurer.

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Lene Øxenholt

Lene Øxenholt

Lene Øxenholt har som tekniker hos Schwarzkopf brug for stadig inspiration, opdatering og undervisning, før hun kan drage ud i landet og formidle den sidste ny viden og hårtrend videre til frisørerne.
Poul Nejlund og Ole Jepsen

Poul Nejlund og Ole Jepsen

Dronningens frisør, Poul Nejlund, og hans kompagnon Ole Jepsen, der friserer prinsesse Alexandra, har med deres salon Jean-Leonard i en menneskealder haft et frisørliv langt ud over det sædvanlige.

Nyeste videoer se flere videoer

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Making Waves er til for at hjælpe unge fra de mest fattige og udsatte samfundsgrupper i Kambodja til en lysere fremtid indenfor frisørfaget.
Björn Axén - How to get the look - Ekstrem volume

Björn Axén - How to get the look - Ekstrem volume

Her får du styr på, hvordan du ordner den mere ekstreme volume. Lær hvordan du skaber volume, som holder længe, til dine kunder som vil gøre et stort indtryk.
Björn Axén - How to get the look - Opsætning med smykke

Björn Axén - How to get the look - Opsætning med smykke

Et cool look, som ikke forsvinder i mængden. Lær hvordan du kan lave opsætningen med denne tutorial fra Björn Axén.
Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine er stolte af at annoncere, at der bliver udvidet til Finland. Det første magasin er for nyligt blevet sendt afsted til de finske frisører.
Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine var på plads ved dette års Salon International. Se denne lille video fra messen.