LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Urbancut - Herreklip på abonnement 

Digitalt koncept skal revolutionere frisørbranchen

Udfordringer som prisdumping og ufaglært arbejdskraft har længe præget den danske frisørbranche. Et nyt digitalt koncept for herreklipning tager nu kampen op og bringer forretningen tilbage til de autoriserede frisører.

Pris versus kvalitet. Det er det dilemma, som mænd ofte befinder sig i, når de skal en tur til frisør. Det behøver dog ikke længere være tilfældet, lyder det fra UrbanCut, som er en ny digital abonnementsservice på herreklipning. Formålet med konceptet er blandt andet at tiltrække flere kunder og skabe mere forretning for medlemmer af UrbanCuts frisørnetværk samt løse nogle af de udfordringer, som længe har præget branchen.

Konkurrencepræget marked
Det kræver ingen uddannelse at drive en frisørsalon i Danmark, og branchen har længe oplevet stor konkurrence fra ufaglærte frisører, som tilbyder lynklipninger til billige penge. UrbanCut lancerer derfor en konkurrencedygtig service, der tilbyder hurtige og billige klipninger hos autoriserede frisører på abonnement. Det glæder man sig blandt andet over hos salon My og Holger i Aalborg:

"Når flere og flere vælger at gå til ufaglærte frisører på grund af tid og pris, er det på tide, at faglærte frisører også omfavner denne tendens og følger med udviklingen. Servicen stemmer godt overens med en behandling, vi udbyder i forvejen, og det vil helt sikkert nedbringe mange af de spildkvarterer, som de fleste saloner oplever. Hos My og Holger ser vi derfor UrbanCut som en løsning, der kan skabe gode vilkår for vores saloner fremover", siger Maria Sørensen, der er indehaver af My og Holger. 

Denne holdning deler man hos salon Hair Fashion, som også fremhæver konceptets digitale fokus som en styrke.

"Det er ikke længere nok bare at drive salon. I dag skal man som frisør være omstillingsparat, være på sociale medier og hele tiden tænke kreativt i forhold til, hvordan man kan udvikle sin forretning. Fremtiden er bare digital, og det giver derfor rigtig god mening, at frisørbranchen digitaliseres yderligere", lyder det fra Betina Ravnborg, der er ejer af Hair Fashion.

Det er solide kræfter med både branchekendskab og forretningsforståelse, der står bag UrbanCut. Det skal sikre flere kunder og mere forretning for medlemmerne. Fordelen består blandt andet i, at frisørerne kan få lukket eventuelle huller i kalenderen samt få muligheden for at betjene flere kunder på grund af den korte tid, der er afsat pr. klipning og dermed øge salonens omsætning.

"Formålet med konceptet er at skabe klare vilkår og fordele for både frisører og kunder samt forhindre, at de faglærte frisører bliver udkonkurreret af ufaglært arbejdskraft. Jeg plejer altid at sige, at man ikke skal sælge det, man har på hylderne, men det kunderne efterspørger. Vi mærker helt sikkert en efterspørgsel på en konkurrencedygtig service, der kan skabe forretning ude i salonerne, og det forsøger vi at imødekomme", lyder det fra Sanne B, medstifter og indehaver af UrbanCut.

Med sin mangeårige erfaring fra frisørfaget – både som selvstændig frisør og konsulent, besidder hun et indgående kendskab til branchens udfordringer og kundernes vaner samt præferencer. Hun har Uffe Brunø Lindstrøm med sig, som er inkarneret forretningsudvikler og professionelt bestyrelsesmedlem for en lang række danske og internationale virksomheder.

Ikke mere end højest nødvendigt
Hvor det for kvinder er en ekstra luksus i hverdagen at tage en tur til frisør, er det for mænd nærmere en nødvendighed, der skal overstås. Det er derfor ofte dem, der vælger de billige alternativer, når det er tid til at tynde ud i toppen. Denne tendens oplever man også hos frisørkæden Poul M, der tæller 18 saloner fordelt i større jyske byer fra Kolding længst mod syd til Hjørring længst mod nord.

"Vi oplever ofte, at mange mænd ønsker at komme til her og nu og gerne vil undgå at bruge mere tid end højest nødvendigt på f.eks. hårvask og lign. Derfor ser vi en abonnementsservice som en god løsning for begge parter –  mændene betaler ikke for mere end det absolut nødvendige, og vi får mulighed for at få dækket vores kalender helt ind og bevare et kundesegment, der er stor konkurrence om", lyder det fra Poul Meineche Hansen, der er manden bag Poul M.

"UrbanCut er det første koncept inden for frisørverdenen, som rent faktisk kan bidrage med både forretning og udvikling til faget. Jeg har tidligere takket nej til mange idéer, men UrbanCut virker gennemtænkt og samtidig gennemsigtigt for både kunder og frisører, så jeg spår konceptet stor succes".

UrbanCut udrulles i Aalborg i januar og i de efterfølgende måneder i henholdsvis Aarhus, Odense og København. I løbet af 2018 vil UrbanCut være en landsdækkende service.   

Fakta om UrbanCut:

  • Det er gratis for frisører at være med
  • Elever under uddannelse kan udføre klipninger
  • Salonen modtager betaling, selv om kunden udebliver
  • Salonen kan afsætte de ledige 10-20 minutters slots, der løbende opstår i kalenderen
  • Frisøren styrer selv, hvilke tider der bookes til en UrbanCut-klipning

Skulle du være interesseret i at tilmelde din salon konceptet, så kan det gøres her på UrbanCuts hjemmeside.

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Børster fra Hercules Sägemann

Børster fra Hercules Sägemann

En serie med omsorgsfulde og skånsomme børster fra Hercules Sägemann lavet af materialer i høj kvalitet.
Philip B Luxe Wax hos One Black Car

Philip B Luxe Wax hos One Black Car

Giv din styling hold, glans og form - med Luxe Wax opnår du et ultraholdbart resultat! Produktet er i øvrigt parabenefrit, sulfatfrit og glutenfrit.
Revlon Professional præsenterer Color Sublime by Revonissimo

Revlon Professional præsenterer Color Sublime by Revonissimo

Color Sublime er den første ammoniakfri farvebehandling fra Revlon Professional, der gør det muligt for kunden selv at vælge duften for en eksklusiv salonoplevelse.
IdHAIRs salonserie nu lanceret i videresalgsudgave

IdHAIRs salonserie nu lanceret i videresalgsudgave

IdHAIRs salonserie, der laves til frisører i 5000 ml er nu ligeledes kommet i en brugervenlig 500 ml videresalgsudgave, to forskellige shampoo'er og en balsam.
Hair Team Company introducerer Smooth fra ingredien

Hair Team Company introducerer Smooth fra ingredien

Med den nye Smooth-serie fra ingredien er dine kunder garanteret velplejede og fyldige lokker året rundt.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

Det var et brag af en aften, der blev afholdt på det famøse Tivoli Hotel, da L'Oréal Professionnel sammen med Toni & Guy inviterede til et farverigt show.
Going out with Contouring med Wella Professional

Going out with Contouring med Wella Professional

Med modeller dansede på scenen og julepynt, der havde sneget sig ind i studiet, inviterede Wella Professional endnu en gang til et fantastisk show med fokus på contouring.
Inspirationsaften med Revlon Professional

Inspirationsaften med Revlon Professional

Der var massere af inspiration at hente, da Revlon Professional inviterede til inspirationsaften med Martine Martinsen og Kevin Schou Birk fra American Crews all-star team.
Marcelklubbens London aften i Tivoli

Marcelklubbens London aften i Tivoli

Med dykkerudstyr, aquarium, hajer, flotte fisk, parpelotter, nøgne glimmermodeller og rullestol havde Marcelklubben gjort alt, hvad de kunne for at imponere.
Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

HeadBrands åbnede sit Creative Studio op for nysgerrige frisører, der ville lære mere om skægtrimning, barbering og klassiske herrefrisurer.

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Emil og Rasmus V. Albrectsen - Slikhaar

Emil og Rasmus V. Albrectsen - Slikhaar

Tvillingebrødrene Emil og Rasmus V. Albrectsen har formået at skabe et brand; Slikhaar med salonen Slikhaar Studio, egne produkter ”By Vilain”, webshop og Slikhaar TV.
Sascha Hirtsgaard

Sascha Hirtsgaard

Læs om Sascha Hirtsgaard, der holder meget af den energi, der ligger i at arbejde med de unge i Young Intercoiffure, som hun startede op for 14 år siden.

Nyeste videoer se flere videoer

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Making Waves er til for at hjælpe unge fra de mest fattige og udsatte samfundsgrupper i Kambodja til en lysere fremtid indenfor frisørfaget.
Björn Axén - How to get the look - Ekstrem volume

Björn Axén - How to get the look - Ekstrem volume

Her får du styr på, hvordan du ordner den mere ekstreme volume. Lær hvordan du skaber volume, som holder længe, til dine kunder som vil gøre et stort indtryk.
Björn Axén - How to get the look - Opsætning med smykke

Björn Axén - How to get the look - Opsætning med smykke

Et cool look, som ikke forsvinder i mængden. Lær hvordan du kan lave opsætningen med denne tutorial fra Björn Axén.
Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine er stolte af at annoncere, at der bliver udvidet til Finland. Det første magasin er for nyligt blevet sendt afsted til de finske frisører.
Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine var på plads ved dette års Salon International. Se denne lille video fra messen.