LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Schwarzkopf Professional i et nyt sæt tøj - men med samme ansigt


PPS manager Steffen Mølgaard fra Schwarzkopf Professional og Præsident for Marcelklubben, Johnny Poulsen.

Schwarzkopf Professional blev 1. januar 2012 købt af den internationale Henkel-koncern. ”Men Schwarzkopf Professional er fortsat det firma, alle kender, nu blot med en ny, stærk motor”, siger PPS manager Steffen Mølgaard. I planerne for fremtiden indgår en større synlighed. Derfor har man indledt et samarbejde med Marcel Klubben.


De populære produkter fra BC Miracle Oil serien fra Schwarzkopf.

”Vi bevæger os fra at være en lille sejlbåd til at være en stor supertanker. Det betyder, at vi har en meget større international ballast.” Det fortæller PPS manager (Professional Partner Service) Steffen Mølgaard i forbindelse med den store, tyske koncern Henkels køb af danske Schwarzkopf Professional.

Men han pointerer også, at frisørerne ikke kommer til at mærke de store forskelle.

”Det er de samme mennesker, de kommunikerer med, vi har de samme dag-til-dag leveringer, den samme service og de samme kontorer og cash and carry-forretninger i såvel Silkeborg som i København og Odense. Vi vil fortsat lave kurser og også holde fast i vores indretningsdel af virksomheden - og det bliver der ikke lavet om på. Hvad vi til gengæld kan nu, er bl.a. at tilbyde frisørerne internationale kurser inden for ethvert område, de måtte ønske, og samtidig er det jo heller ikke nogen dårlig ting at have en koncern med mange midler og ikke mindst en kæmpe research- og udviklingsafdeling i ryggen”, lyder det fra Steffen Mølgaard, der tilføjer, at der med andre ord er kommet et lag mere på af muligheder.

Henkel overtog Schwarzkopf Professional 1. januar 2012, og selv om der er forskel på størrelserne af organisationerne er de begge familiedrevne med de værdier, det omfatter.

”Henkel er en 5. generations familievirksomhed, og selv om der er 48.000 medarbejdere på verdensplan og man beskæftiger sig med alt fra vaskepulver og lim til Schwarzkopf hårprodukter, gør man stadig meget for at få netop familiefølelsen til at forplante sig ned igennem virksomheden”, fortæller Steffen.


Schwarzkopf Professional har indgået et samarbejde med Marcel Klubben, der består af en række af Københavns trendsættende frisører, og faktisk er det første gang, Marcel Klubben indgår et sådant samarbejde.

Vi satser mere aggressivt på København

I fremtiden vil Schwarzkopf Professional satse mere aggressivt på det sjællandske og specielt det københavnske marked, hvor man vil være mere synlig. Det betyder, at man har startet et samarbejde op med Marcel Klubben, og at man har ansat yderligere en sælger, Dorthe Holm, der i flere år har arbejdet i frisørbranchen, og som skal tage sig af det sjællandske og det københavnske marked.

Netop for at støtte op om det sjællandske marked afholder Schwarzkopf Professional 31. august og 1. september 2013 et stort internationalt show med Team Mahogony fra London i København, ligesom der vil være en række aktiviteter i løbet af året.

”Vi er et jysk funderet firma, og hovedparten af vores nuværende kunder er jyske frisører. Nu vil vi være mere synlige i hele landet”, lover Steffen Mølgaard. Dog understreger han, at selv om man også satser på at få flere københavnske saloner i porteføljen, betyder det ikke, at man glemmer de saloner, der har været trofaste mod Schwarzkopf Professional igennem de 57 år, virksomheden har eksisteret.

”Men vi giver dem en ny mulighed for at få yderligere, ny inspiration”, siger han.

Henkels overtagelse af Schwarzkopf Professional koster bestemt ikke arbejdspladser – tværtimod forventer Steffen Mølgaard, at man ansætter i hvert fald et par nye medarbejdere inden for en overskuelig fremtid.

”Vi vil følge med tiden, og vi vil arbejde på at styrke Schwarzkopf-brandet yderligere i Danmark. Og ja, vi bliver mere internationale, men som tiderne er i dag, er det en nødvendighed, hvis man ikke vil se sig overhalet og kvalt. Vi lever i en virksomhed og i en verden i konstant forandring. Men vi vil stadig være danskere i jeans og ikke tyskere i jakkesæt.”


Thomas Lauritsen fra Marcelklubben.

Marcelklubben og Schwarzkopf Professional

Schwarzkopf Professional har indgået et samarbejde med Marcel Klubben, der består af en række af Københavns trendsættende frisører, og faktisk er det første gang, Marcel Klubben indgår et sådant samarbejde.

Den dag, Hair Magazine talte med Steffen Mølgaard i lokalerne i Odense, var der netop besøg af tre af Marcel Klubbens mangeårige medlemmer, bl.a. præsidenten Johnny Poulsen, der gjorde klar til et show om aftenen.

”Som klub er vi super glade for samarbejdet. Vi er i en startfase nu, men vi elsker at lave hår, og det er sjovt at vise hår for frisørerne på Fyn og i Jylland. Samtidig er det rart at have et firma at læne sig op ad”, siger Johnny Poulsen.

Og Steffen og Johnny er enige om, at det er en win-win situation: Schwarzkopf Professional får mulighed for at komme i kontakt med nogle københavnske frisører, som de ellers ikke ville være kommet i kontakt med, og Marcel Klubbens medlemmer får nye udfordringer vest for Valby Bakke.

”Det er med til at styrke bredden i Marcel Klubben. Lige nu har vi rigtig mange, super dygtige syrede unge mennesker, der færdes i de mest trendy miljøer i Danmark, i klubben, og det er super fint, at de får lov til at komme ud og lave shows rundt omkring i landet. De kan med andre ord hive de hårde sidegader i København til Silkeborg”, lyder det fra Johnny Poulsen, der ser samarbejdet som en unik mulighed for, at frisører uden for København, får lejlighed til at stifte bekendtskab med storbyens undergrund.


Johnny Poulsen mener, at ud over de kreative udfordringer, giver samarbejdet også klubbens medlemmer gode muligheder for at afprøve Schwarzkopf Professional produkterne.


René Parkov fra Marcelklubben.

Selve ideen til samarbejdet opstod på en skitur efter adskille drinks, og handsken blev taget op.

”Vi er blevet tvunget til at tænke anderledes og kreativt, og vi er blevet inspireret til at invitere nye mennesker til vores shows”, fastslår Steffen Mølgaard, og tilføjer, at det ikke er nogen hemmelighed, at en del af planen er at børste støvet af skuldrene og vise frisørbranchen, at man har lagt den jyske grossist lidt på hylden, og i fremtiden er et internationalt modeinspireret firma – med sjæl.

”Vi har med andre ord samme ansigt, men vi skifter til et andet mere moderne sæt tøj”, fastslår Steffen Mølgaard.

At Marcel Klubben består af selvstændige – meget forskellige - frisører, der absolut ikke er rørende enige om, hvordan tingene skal se ud, ser både Johnny og Steffen som en fordel.

Johnny sammenligner klubbens medlemssammensætning som en stor gryderet, der smager forskelligt hver gang.

”Så på showene er der således også altid noget for enhver smag”, og han tilføjer, at ud over de kreative udfordringer, giver samarbejdet også klubbens medlemmer gode muligheder for at afprøve Schwarzkopf Professional produkterne. Og samarbejdet med Schwarzkopf Professionals teknikere giver også os noget godt fagligt in-put”, lyder det fra Johnny Poulsen, og Steffen Mølgaard og supplerer med at sige, at samarbejdet klart har pustet nyt liv i Schwarzkopf Professional.

Nye produkter

Schwarzkopf Professional kan også præsentere en række nye produkter netop nu.

Det gælder bl.a. en verdensnyhed: BLONDEME Crystal Transparent Gel Bleach System, det første gelé-baserede lysningsprodukt.

”Det betyder, at frisøren nu kan se igennem geléen og hele tiden følge med i processen, så produktet kan skylles ud, når den rette lysningsgrad er nået.

BLONDME er desuden det første brand, der tilbyder en samlet løsning inden for farve, pleje & styling. Det gælder plejende shampooer til alle typer lysnet og bleget hår i kolde som varme toner, conditioners, masker og hårkure samt stylingprodukter, der understøtter de lyse farver i BLONDEME. Farverne spænder fra klassiske kolde toner over varme blonde looks til mere trendy farver som sart lilla og lyserøde pastelnuancer

Herudover nævner Steffen Mølgaard Schwarzkopf Essensity-systemet, der er en naturbaseret serie ”powered by nature”. Essensity er fri for kunstige dufte, silikone, parabener, paraffin- og mineralolier, PEG-derivater og kunstige farvestoffer og indeholder desuden organiske essenser.

Der findes fire Essensity serier: Colour, Repair, Moisture og Volume. De 3 første indeholder shampoo, conditioner og mask, mens Volume består af en shampoo og conditioner.

BC Oil Miracle-serien er en anden serie, der scorer højt på popularitetsbarometeret, med oliebaserede plejeprodukter, der er det helt store must have for tiden. Modsat andre olier på markedet, findes BC Oil Miracle i to varianter – en til kraftigt hår og en til tyndt, normalt hår. BC Oil Miracle olien forener fordelene ved pleje- og skønhedsolier med en innovativ, absorberende teknologi og giver ultrafin fordeling i håret og reducerer tørretiden. Plejeserien består foruden to olier af en shampoo, spray conditioner, conditioner, hårkur, der giver pleje og flot glansfuldt hår uden at tynge det mindste.

Af: Pia Finne
Foto: Jesper Skovlund

Artiklen er blevet redigeret d. 3. april 2014

 For yderligere information kontakt Schwarzkopf Professional på tlf.:  86 80 48 11 eller se hjemmesiden: http://www.bella-vista.dk

 

 

Denne artikel blev lagt op i forbindelse med 5. udgave af Hair Magazine 2012

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Philip B Luxe Wax hos One Black Car

Philip B Luxe Wax hos One Black Car

Giv din styling hold, glans og form - med Luxe Wax opnår du et ultraholdbart resultat! Produktet er i øvrigt parabenefrit, sulfatfrit og glutenfrit.
Revlon Professional præsenterer Color Sublime by Revonissimo

Revlon Professional præsenterer Color Sublime by Revonissimo

Color Sublime er den første ammoniakfri farvebehandling fra Revlon Professional, der gør det muligt for kunden selv at vælge duften for en eksklusiv salonoplevelse.
IdHAIRs salonserie nu lanceret i videresalgsudgave

IdHAIRs salonserie nu lanceret i videresalgsudgave

IdHAIRs salonserie, der laves til frisører i 5000 ml er nu ligeledes kommet i en brugervenlig 500 ml videresalgsudgave, to forskellige shampoo'er og en balsam.
Hair Team Company introducerer Smooth fra ingredien

Hair Team Company introducerer Smooth fra ingredien

Med den nye Smooth-serie fra ingredien er dine kunder garanteret velplejede og fyldige lokker året rundt.
L'Oréal Professionnel præsenterer Instant Highlights

L'Oréal Professionnel præsenterer Instant Highlights

L’Oréal Professionnel kan nu stolt præsentere deres nye Instant Highlights; deres første varme-boostede professionelle system for ekspres lysning.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

Det var et brag af en aften, der blev afholdt på det famøse Tivoli Hotel, da L'Oréal Professionnel sammen med Toni & Guy inviterede til et farverigt show.
Going out with Contouring med Wella Professional

Going out with Contouring med Wella Professional

Med modeller dansede på scenen og julepynt, der havde sneget sig ind i studiet, inviterede Wella Professional endnu en gang til et fantastisk show med fokus på contouring.
Inspirationsaften med Revlon Professional

Inspirationsaften med Revlon Professional

Der var massere af inspiration at hente, da Revlon Professional inviterede til inspirationsaften med Martine Martinsen og Kevin Schou Birk fra American Crews all-star team.
Marcelklubbens London aften i Tivoli

Marcelklubbens London aften i Tivoli

Med dykkerudstyr, aquarium, hajer, flotte fisk, parpelotter, nøgne glimmermodeller og rullestol havde Marcelklubben gjort alt, hvad de kunne for at imponere.
Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

HeadBrands åbnede sit Creative Studio op for nysgerrige frisører, der ville lære mere om skægtrimning, barbering og klassiske herrefrisurer.

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Gitte Kofoed

Gitte Kofoed

Gitte Kofoed med tre saloner på Fyn er nyt medlem af Intercoiffure. Kun det bedste er godt nok til hendes kunder. Nu har hun samlet sine produkter under Redken-mærket og indført nyt farvesystem.
Sascha Hirtsgaard

Sascha Hirtsgaard

Læs om Sascha Hirtsgaard, der holder meget af den energi, der ligger i at arbejde med de unge i Young Intercoiffure, som hun startede op for 14 år siden.

Nyeste videoer se flere videoer

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Making Waves er til for at hjælpe unge fra de mest fattige og udsatte samfundsgrupper i Kambodja til en lysere fremtid indenfor frisørfaget.
Björn Axén - How to get the look - Ekstrem volume

Björn Axén - How to get the look - Ekstrem volume

Her får du styr på, hvordan du ordner den mere ekstreme volume. Lær hvordan du skaber volume, som holder længe, til dine kunder som vil gøre et stort indtryk.
Björn Axén - How to get the look - Opsætning med smykke

Björn Axén - How to get the look - Opsætning med smykke

Et cool look, som ikke forsvinder i mængden. Lær hvordan du kan lave opsætningen med denne tutorial fra Björn Axén.
Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine er stolte af at annoncere, at der bliver udvidet til Finland. Det første magasin er for nyligt blevet sendt afsted til de finske frisører.
Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine var på plads ved dette års Salon International. Se denne lille video fra messen.