LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Avision Group - 2 brands 1 vision


Avision Group lancerede for godt et år siden Aveda og Bumble and Bumle på det danske marked. De to brands har forskellige målgrupper: Hvor Avedas DNA handler om miljøansvarlighed og bæredygtighed, så er Bumble and Bumbles DNA forankret i modeverdenens subkultur. Fællesnævneren for begge brands er luksusmarkedet.

”Vores mål er at støtte op om frisørerne, og give dem de allerbedste muligheder”. Sådan lyder det fra Jesper Westphal Andersen, der i august 2011 grundlagde virksomheden Avision Group, der distribuerer de to Estée Lauder Companies-ejede professionelle brands; Aveda og Bumble and Bumble.

Jesper Westphal Andersen har mere end 25 års professionel og international erfaring inden for salonbranchen, blandt andet har han igennem tiden introduceret en række brands på det danske og skandinaviske marked. Og planerne for Avision Group er klare. ”Vi ønsker at udvide og styrke de to brands, Aveda og Bumble and Bumble’s synlighed på det danske marked. Derfor er det vigtigt for os at opbygge og bevare et image som kundens tætte samarbejdspartner. For det er relationen til kunden, som opbygger og maksimerer salonens potentiale”, understreger Jesper.

Direktør for Avision Group, Jesper Westphal Andersen (t.v.) og Brand manager for Aveda Simon Zylber (t.h.)

En samarbejdspartner

Og Avision Group vil være en samarbejdspartner for frisørerne på alle plan. ”Vi vil være en dynamisk samarbejdspartner”, lyder det, og det betyder, at man går ind i såvel professionel vejledning, strategisk planlægning af forretningen som taktisk gennemførelse af salgsfremmende aktiviteter.

Avision Group forhandler som nævnt to brands, Aveda og Bumble and Bumble, og de to brands er meget forskellige. Aveda er blandt andet verdensførende inden for plantebaserede skønhedsprodukter. Virksomheden blev grundlagt i 1978 med den mission, at forsyne skønhedsindustriens professionelle aktører med effektive, plantebaserede produkter, som var bedre at bruge, både for professionelle brugere, deres kunder og for miljøet. Brandets rødder er plantet i Ayurveda, som er en gammel øst-indisk healing-tradition. Den har en holistisk tilgang til livet og til velvære med fokus på at dyrke balance. Mere end 30 år senere er virksomheden stadig banebrydende inden for branchen.

”Som Aveda salon-partner får man muligheden for at blive en ”naturlig” salon, hvilket flere og flere saloner i øvrigt ønsker at blive, og som man klart ser en tendens til at flere og flere forbrugere efterspørger”, siger Jesper og understreger: ”Samtidig bliver man også en del af Avedas høje forretningsstandard, når det gælder miljømæssig bæredygtighed og virksomhedsansvarlighed.”

Aveda er blandt andet verdensførende inden for plantebaserede skønhedsprodukter.

Bumble and Bumble er en anden type brand, for Bumble and Bumble er i hjertet et fashion-brand, der har sine rødder i New Yorks trendsættende mode- og stylistmiljø. Bumble and Bumble er udviklet af frisører til frisører, og de kreative produkter ”forlænger og understreger frisørens faglighed”.

”Produkterne åbner op for nye og kreative udfoldelser, hvad angår frisure og form, og som Bumble and Bumble salon får man et væld af kreative værktøjer, der giver uanede kombinationsmuligheder og mulighed for altid at være opdateret på de nyeste tendenser indenfor modeverdenen”, fastslår Jesper.

Bumble and Bumbles dna er forankret i modeverdenens subkultur.

For Jesper er det vigtigt at fastholde de to brands forskellighed. ”Selvom Aveda og Bumble and Bumble er søster-brands og begge distribueres af os, så lægger vi stor vægt på at adskille dem internt såvel som overfor vore kunder. Derfor har vi to forskellige teams – et for Aveda og et for Bumble and Bumble – der hver især håndterer de to brands, både hvad angår salon support, træning såvel som forbrugerrettede marketingaktiviteter”.

Luksus i udfordrende tider

Både Aveda og Bumble and Bumble henvender sig til luksusmarkedet i frisørbranchen, men det afskrækker ikke Jesper Westphal Andersen.

”Vi mener, at selv i udfordrende tider er der altid plads til produkter af høj kvalitet. Og både Aveda og Bumble and Bumble er begge brands med et stærkt DNA, som de i høj grad formår at formidle ud til forbrugere verden over. Hvor Avedas DNA handler om miljøansvarlighed og bæredygtighed, så er Bumble and Bumbles DNA forankret i modeverdenens subkultur. Udover at få super kvalitetsprodukter, så får forbrugeren dermed også ekstra værdi ved at købe produkter fra et brand, hvis holdninger og mission, de kan identificere sig med”, lyder det.

Han fortæller videre, at man med Aveda og Bumble and Bumble henvender sig til to forskellige typer kunder og forbruger. ”Avedas vigtigste distributionskanal er det eksklusive netværk af selvstændigt ejede saloner, som gerne vil opbygge succes i samarbejde med et dynamisk, banebrydende brand, der er loyalt overfor sit netværk, og som har en vision om at gøre forretning på en ansvarlig og bæredygtig måde”.

”Bumble and Bumbles distributionsstrategi i Danmark går ud på at samarbejde med saloner, der lægger stor vægt på brugen af kreative produkter i deres daglige arbejde, og som er dedikerede håndværkere og artister. Og for begge brands indgår kriterierne beliggenhed, udseende, faglighed og pris naturligvis også”.

Når det gælder forbrugere, er målgruppen for de to brands også forskellig. Mens Aveda henvender sig kvinder og mænd, der ønsker et brand, som forener skønhed, miljøansvarlighed og velvære, henvender Bumble and Bumble sig til den modebevidste forbruger – uanset alder, køn samt geografi – som følger med på modefronten internationalt som nationalt.

”For begge brands gælder, at de igennem de sidste 30 år har skabt sig et stærkt navn verden over. Mange rejselystne danske forbrugere kender allerede både Aveda og Bumble and Bumble fra storbyferier i udlandet”, fortæller Jesper, der tilføjer, at også skønhedspressen har en stor interesse og positiv indstilling til begge brands”.

”Vores mål er at støtte op om frisørerne, og give dem de allerbedste muligheder,” udtaler Jesper Westphal Andersen.


Spørger man Jesper Westphal Andersen, hvad planen er med de to store shop-in-shops i Sephora i Illum og i Magasin på Kgs. Nytorv i København, svarer Jesper Westphal Andersen, at både Aveda og Bumble and Bumbles primære distributionskanal er de professionelle saloner, men at man ved at være til stede i Sephora i Illum med begge brands og i Magasin med Bumble and Bumble har en unik mulighed for at øge kendskabet til de to brands, som begge er forholdsvis nye på det danske marked.

”Vores erfaring er, at størstedelen af vores kunder i stormagasinerne ikke før har købt produkterne, dermed har vi fået udbredt kendskabet yderligere og vi har fået fat i endnu flere nye forbrugere”, konstaterer Jesper.

”Både i Sephora og i Magasin har vi et dedikeret team på hvert brand, som sikrer, at kunderne der gives den rette ekspertvejledning, hvad angår produktvalg og brug af produkterne. Samtidigt lægger vi stor vægt på, at henvise til kundens nærmeste Aveda eller Bumble and Bumble-salon, for dermed at sikre en optimal synergieffekt for både brandet samt for vore salonkunder”.

Tekst: Pia Finne
Foto: Peter Hartley

 

For yderligere information se www.aveda.dk eller www.bumbleandbumble.com eller kontakt Avision Group på tlf. 26 380 380

Denne artikel blev lagt op i forbindelse med 5. udgave af Hair Magazine 2012

 

Se flere firmaportrætter eller frisørartikler om frisørkurser, frisørshows og hårmode her!

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Salt Water Spray Sweet Orange No. 15 - Zenz Organic

Salt Water Spray Sweet Orange No. 15 - Zenz Organic

Saltvandssprayen er nem at arbejde med og perfekt til at skabe beach look og bølger i håret. Produktet plejer hår og hovedbund, så det forhindres i at udtørre.
Sun Oil SPF 30 Pure No. 94 fra Zenz Organic

Sun Oil SPF 30 Pure No. 94 fra Zenz Organic

Multifunktionel sololie til både hår, krop og ansigt, der beskytter mod solstråler, klorvand og saltvand. Et must at have med på ferien, som kan bruges af alle.
Hair Styling Mousse Orange No. 91 fra Zenz Organic

Hair Styling Mousse Orange No. 91 fra Zenz Organic

Nærende styling mousse med hold, der skaber struktur og volume i alle hårtyper. Produktet er ideelt til sommerens fyldige hår og har en frisk duft af appelsin.
KC Professional Four Reasons Root Cover

KC Professional Four Reasons Root Cover

Hos HeadBrands findes nu KC Professional Root Cover - en farvespray, der dækker udvækst og gråt hår mellem salonbesøgene og samtidig giver volume.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Hair Fashion Night med L'Oréal Professionnel

Hair Fashion Night med L'Oréal Professionnel

L’Oréal Professionnel åbnede dørene op for sine kunder, da de skød det internationale event, Hair Fashion Night i gang.
Trendy fletninger med Amika i HeadBrands nye studie

Trendy fletninger med Amika i HeadBrands nye studie

Der var lagt op til en lærerig dag i HeadBrands' nye studie i København, da frisører var dukket op for at lære mere om trendy og moderne fletninger.
Årets nationale vindere af Wella Professionals Trend Vision Awards kåret!

Årets nationale vindere af Wella Professionals Trend Vision Awards kåret!

De nationale vindere i de to kategorier Creative Vision og Color Vision er fundet til Wella Professionals Trend Vision Awards.
Mario Krankl: Elsk det du gør og gør det med hjertet

Mario Krankl: Elsk det du gør og gør det med hjertet

Kongen af avantgarde, Mario Krankl, tog en pause fra forberedelserne inden aftenens store show ved TOP HAIR i Düsseldorf for at tale om trends, rejser og hvad, der skal til for at blive en succes.
La Biosthétique International Beauty Stylist 16-17

La Biosthétique International Beauty Stylist 16-17

Til dette års La Biosthétique Awards ”International Beauty Stylist 16-17” i Paris kunne gæsterne opleve et imponerende festfyrværkeri af glamour, mode og kreative total beauty looks.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Søren Hedegaard (2005)

Søren Hedegaard (2005)

Læs her om en af Danmarks mest anerkendte frisører, der har haft fingrene i de berømte danskeres' hår...
Mr. & Mrs. , Kristian Bertelsen og Katja W. Madsen

Mr. & Mrs. , Kristian Bertelsen og Katja W. Madsen

Læs hvordan Kristian og Katja Bertelsen tænker innovativt og anderledes i deres frisørsalon - hvilket både gavner salonen, personalet og ikke mindst kunderne!

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.
Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Inspireret af SS17 catwalks, har Schwarzkopf Professional lavet Essential Looks Modern Ikon kollektionen.
KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

Med Moistrepair cleansing conditioner fra KMS er det ikke nødvendigt at bruge almindelig shampoo. Moistrepair rengør håret for sæbe- og produktrester.
Goldwell Elumen Collection 2017

Goldwell Elumen Collection 2017

Elumen er den ultimative kreative "farvelegeplads" for stylister. Elumen strækker grænserne og overgår alle forventninger for, hvad farver kan gøre.