LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Avision Group - 2 brands 1 vision


Avision Group lancerede for godt et år siden Aveda og Bumble and Bumle på det danske marked. De to brands har forskellige målgrupper: Hvor Avedas DNA handler om miljøansvarlighed og bæredygtighed, så er Bumble and Bumbles DNA forankret i modeverdenens subkultur. Fællesnævneren for begge brands er luksusmarkedet.

”Vores mål er at støtte op om frisørerne, og give dem de allerbedste muligheder”. Sådan lyder det fra Jesper Westphal Andersen, der i august 2011 grundlagde virksomheden Avision Group, der distribuerer de to Estée Lauder Companies-ejede professionelle brands; Aveda og Bumble and Bumble.

Jesper Westphal Andersen har mere end 25 års professionel og international erfaring inden for salonbranchen, blandt andet har han igennem tiden introduceret en række brands på det danske og skandinaviske marked. Og planerne for Avision Group er klare. ”Vi ønsker at udvide og styrke de to brands, Aveda og Bumble and Bumble’s synlighed på det danske marked. Derfor er det vigtigt for os at opbygge og bevare et image som kundens tætte samarbejdspartner. For det er relationen til kunden, som opbygger og maksimerer salonens potentiale”, understreger Jesper.

Direktør for Avision Group, Jesper Westphal Andersen (t.v.) og Brand manager for Aveda Simon Zylber (t.h.)

En samarbejdspartner

Og Avision Group vil være en samarbejdspartner for frisørerne på alle plan. ”Vi vil være en dynamisk samarbejdspartner”, lyder det, og det betyder, at man går ind i såvel professionel vejledning, strategisk planlægning af forretningen som taktisk gennemførelse af salgsfremmende aktiviteter.

Avision Group forhandler som nævnt to brands, Aveda og Bumble and Bumble, og de to brands er meget forskellige. Aveda er blandt andet verdensførende inden for plantebaserede skønhedsprodukter. Virksomheden blev grundlagt i 1978 med den mission, at forsyne skønhedsindustriens professionelle aktører med effektive, plantebaserede produkter, som var bedre at bruge, både for professionelle brugere, deres kunder og for miljøet. Brandets rødder er plantet i Ayurveda, som er en gammel øst-indisk healing-tradition. Den har en holistisk tilgang til livet og til velvære med fokus på at dyrke balance. Mere end 30 år senere er virksomheden stadig banebrydende inden for branchen.

”Som Aveda salon-partner får man muligheden for at blive en ”naturlig” salon, hvilket flere og flere saloner i øvrigt ønsker at blive, og som man klart ser en tendens til at flere og flere forbrugere efterspørger”, siger Jesper og understreger: ”Samtidig bliver man også en del af Avedas høje forretningsstandard, når det gælder miljømæssig bæredygtighed og virksomhedsansvarlighed.”

Aveda er blandt andet verdensførende inden for plantebaserede skønhedsprodukter.

Bumble and Bumble er en anden type brand, for Bumble and Bumble er i hjertet et fashion-brand, der har sine rødder i New Yorks trendsættende mode- og stylistmiljø. Bumble and Bumble er udviklet af frisører til frisører, og de kreative produkter ”forlænger og understreger frisørens faglighed”.

”Produkterne åbner op for nye og kreative udfoldelser, hvad angår frisure og form, og som Bumble and Bumble salon får man et væld af kreative værktøjer, der giver uanede kombinationsmuligheder og mulighed for altid at være opdateret på de nyeste tendenser indenfor modeverdenen”, fastslår Jesper.

Bumble and Bumbles dna er forankret i modeverdenens subkultur.

For Jesper er det vigtigt at fastholde de to brands forskellighed. ”Selvom Aveda og Bumble and Bumble er søster-brands og begge distribueres af os, så lægger vi stor vægt på at adskille dem internt såvel som overfor vore kunder. Derfor har vi to forskellige teams – et for Aveda og et for Bumble and Bumble – der hver især håndterer de to brands, både hvad angår salon support, træning såvel som forbrugerrettede marketingaktiviteter”.

Luksus i udfordrende tider

Både Aveda og Bumble and Bumble henvender sig til luksusmarkedet i frisørbranchen, men det afskrækker ikke Jesper Westphal Andersen.

”Vi mener, at selv i udfordrende tider er der altid plads til produkter af høj kvalitet. Og både Aveda og Bumble and Bumble er begge brands med et stærkt DNA, som de i høj grad formår at formidle ud til forbrugere verden over. Hvor Avedas DNA handler om miljøansvarlighed og bæredygtighed, så er Bumble and Bumbles DNA forankret i modeverdenens subkultur. Udover at få super kvalitetsprodukter, så får forbrugeren dermed også ekstra værdi ved at købe produkter fra et brand, hvis holdninger og mission, de kan identificere sig med”, lyder det.

Han fortæller videre, at man med Aveda og Bumble and Bumble henvender sig til to forskellige typer kunder og forbruger. ”Avedas vigtigste distributionskanal er det eksklusive netværk af selvstændigt ejede saloner, som gerne vil opbygge succes i samarbejde med et dynamisk, banebrydende brand, der er loyalt overfor sit netværk, og som har en vision om at gøre forretning på en ansvarlig og bæredygtig måde”.

”Bumble and Bumbles distributionsstrategi i Danmark går ud på at samarbejde med saloner, der lægger stor vægt på brugen af kreative produkter i deres daglige arbejde, og som er dedikerede håndværkere og artister. Og for begge brands indgår kriterierne beliggenhed, udseende, faglighed og pris naturligvis også”.

Når det gælder forbrugere, er målgruppen for de to brands også forskellig. Mens Aveda henvender sig kvinder og mænd, der ønsker et brand, som forener skønhed, miljøansvarlighed og velvære, henvender Bumble and Bumble sig til den modebevidste forbruger – uanset alder, køn samt geografi – som følger med på modefronten internationalt som nationalt.

”For begge brands gælder, at de igennem de sidste 30 år har skabt sig et stærkt navn verden over. Mange rejselystne danske forbrugere kender allerede både Aveda og Bumble and Bumble fra storbyferier i udlandet”, fortæller Jesper, der tilføjer, at også skønhedspressen har en stor interesse og positiv indstilling til begge brands”.

”Vores mål er at støtte op om frisørerne, og give dem de allerbedste muligheder,” udtaler Jesper Westphal Andersen.


Spørger man Jesper Westphal Andersen, hvad planen er med de to store shop-in-shops i Sephora i Illum og i Magasin på Kgs. Nytorv i København, svarer Jesper Westphal Andersen, at både Aveda og Bumble and Bumbles primære distributionskanal er de professionelle saloner, men at man ved at være til stede i Sephora i Illum med begge brands og i Magasin med Bumble and Bumble har en unik mulighed for at øge kendskabet til de to brands, som begge er forholdsvis nye på det danske marked.

”Vores erfaring er, at størstedelen af vores kunder i stormagasinerne ikke før har købt produkterne, dermed har vi fået udbredt kendskabet yderligere og vi har fået fat i endnu flere nye forbrugere”, konstaterer Jesper.

”Både i Sephora og i Magasin har vi et dedikeret team på hvert brand, som sikrer, at kunderne der gives den rette ekspertvejledning, hvad angår produktvalg og brug af produkterne. Samtidigt lægger vi stor vægt på, at henvise til kundens nærmeste Aveda eller Bumble and Bumble-salon, for dermed at sikre en optimal synergieffekt for både brandet samt for vore salonkunder”.

Tekst: Pia Finne
Foto: Peter Hartley

 

For yderligere information se www.aveda.dk eller www.bumbleandbumble.com eller kontakt Avision Group på tlf. 26 380 380

Denne artikel blev lagt op i forbindelse med 5. udgave af Hair Magazine 2012

 

Se flere firmaportrætter eller frisørartikler om frisørkurser, frisørshows og hårmode her!

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Børster fra Hercules Sägemann

Børster fra Hercules Sägemann

En serie med omsorgsfulde og skånsomme børster fra Hercules Sägemann lavet af materialer i høj kvalitet.
Philip B Luxe Wax hos One Black Car

Philip B Luxe Wax hos One Black Car

Giv din styling hold, glans og form - med Luxe Wax opnår du et ultraholdbart resultat! Produktet er i øvrigt parabenefrit, sulfatfrit og glutenfrit.
TIGI SMOOTH MOVER – nu hos HeadBrands

TIGI SMOOTH MOVER – nu hos HeadBrands

Hos HeadBrands findes nu en ny luksuriøs barberingscreme fra TIGI, der gør barberingen smidigere og efterlader huden irritationsfri.
Revlon Professional præsenterer Color Sublime by Revonissimo

Revlon Professional præsenterer Color Sublime by Revonissimo

Color Sublime er den første ammoniakfri farvebehandling fra Revlon Professional, der gør det muligt for kunden selv at vælge duften for en eksklusiv salonoplevelse.
IdHAIRs salonserie nu lanceret i videresalgsudgave

IdHAIRs salonserie nu lanceret i videresalgsudgave

IdHAIRs salonserie, der laves til frisører i 5000 ml er nu ligeledes kommet i en brugervenlig 500 ml videresalgsudgave, to forskellige shampoo'er og en balsam.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

Det var et brag af en aften, der blev afholdt på det famøse Tivoli Hotel, da L'Oréal Professionnel sammen med Toni & Guy inviterede til et farverigt show.
Going out with Contouring med Wella Professional

Going out with Contouring med Wella Professional

Med modeller dansede på scenen og julepynt, der havde sneget sig ind i studiet, inviterede Wella Professional endnu en gang til et fantastisk show med fokus på contouring.
Inspirationsaften med Revlon Professional

Inspirationsaften med Revlon Professional

Der var massere af inspiration at hente, da Revlon Professional inviterede til inspirationsaften med Martine Martinsen og Kevin Schou Birk fra American Crews all-star team.
Marcelklubbens London aften i Tivoli

Marcelklubbens London aften i Tivoli

Med dykkerudstyr, aquarium, hajer, flotte fisk, parpelotter, nøgne glimmermodeller og rullestol havde Marcelklubben gjort alt, hvad de kunne for at imponere.
Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

HeadBrands åbnede sit Creative Studio op for nysgerrige frisører, der ville lære mere om skægtrimning, barbering og klassiske herrefrisurer.

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Abdel Ghazouani - Klippestuen Z (2009)

Abdel Ghazouani - Klippestuen Z (2009)

30-35 pct. af omsætningen i Klippestuerne Z på Frederiksberg stammer fra salg af produkter! Det er noget nær Danmarksrekord. Samtidig er finanskrisen ikke noget, Abdel Ghazouani beskæftiger sig med, for han kan melde om fremgang i alle sine butikker. ”Det handler om at udvikle og tænke nyt”..
Lina Jørgensen

Lina Jørgensen

Hairdresser on Fire skal overskride grænser, og Lina elsker at arbejde derude, hvor de fleste andre tænker; nej, det er for vildt.

Nyeste videoer se flere videoer

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Making Waves er til for at hjælpe unge fra de mest fattige og udsatte samfundsgrupper i Kambodja til en lysere fremtid indenfor frisørfaget.
Björn Axén - How to get the look - Ekstrem volume

Björn Axén - How to get the look - Ekstrem volume

Her får du styr på, hvordan du ordner den mere ekstreme volume. Lær hvordan du skaber volume, som holder længe, til dine kunder som vil gøre et stort indtryk.
Björn Axén - How to get the look - Opsætning med smykke

Björn Axén - How to get the look - Opsætning med smykke

Et cool look, som ikke forsvinder i mængden. Lær hvordan du kan lave opsætningen med denne tutorial fra Björn Axén.
Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine er stolte af at annoncere, at der bliver udvidet til Finland. Det første magasin er for nyligt blevet sendt afsted til de finske frisører.
Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine var på plads ved dette års Salon International. Se denne lille video fra messen.