LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Best Collection ApS
 

Fra Hollywood til Aalborg

Vores kunder husker os bedre for én af vores produktlinjer end for vores firmanavn, siger ejeren Frank Sørsensen, derfor er Sexy Hair fra Hollywood blevet den vigtigste salgssucces i firmaet.

”Baggrunden for vores firmanavn Best Collection er, at vi ønskede at finde gode frisørprodukter til forhandling på markedet. I stedet for navnemæssigt at lægge sig op af ét firma, ønskede vi at finde de gode hårprodukter fra forskellige producenter rundt omkring i verden og sælge dem i Danmark. Indtil nu har vi tre produkt-serier, et italiensk, et tysk og et amerikansk. Men det er det amerikanske, som folk husker. Navnet er Sexy Hair, og det kommer fra Hollywood. Det fortæller Frank Ejlif Sørensen, admini-strerende direktør og ejer af Best Collection, en ung virksomhed med base tæt ved motorvejen midt i Aalborg.

Fri omgangstone
”Best Collection er et lille firma, hvor alle hjælper hinanden. Tilsammen er vi er et godt lille team, som indbyrdes har en fri og afslappet omgangstone. Alle har nøgler til firmaet, og personalepleje er vigtig for medarbejderne,” fortæller Frank Sørensen. Han viser rundt i firmaet og præsenterer de to medarbejdere i kontoret ved indgangspartiet. De er Lene med efternavnet Greve Rasmussen, uddannet frisør og salgskonsulent i firmaet samt Rie Corfits, firmaets bogholder.

  

På den lille rundvisning er vi nu kommet ud på lageret, som ligger i forlængelse af virksomhedens kontorer, mødelokale og køkken. Vi hilser på Torben Corneliussen, som styrer lageret. ”Ja, Torben, han må blive på sin plads her på lageret, når du er på besøg, for han er ikke pæn nok til at komme med på fotografens billeder,” siger Frank Sørensen med et glimt i øjet. Og så er den afslappede tone slået an. Torben Corneliussen tager bemærkningen med knusene ro. Han kender Frank Sørensens jyske lune og er vant til den rå hjertelighed. En vindeltrappe fører fra lageret op til et studie på førstesalen. Studiet er nyindrettet og virker supermoderne med behandlingsstole, spejle og hvad der ellers hører til et undervisningslokale. Her bliver der holdt demonstrationer og kurser, som Lene Greve Rasmussen er med til at planlægge.

Sælger i mange år
Frank Sørensen oplyser, at Best Collection er et ungt firma, der blev etableret i januar 2001. Dengang var der tre ejere: Peter Kyed, Johannes Christian Jensen og Frank Sørensen. Sammen overtog de Goldhair, der var en ældre virksomhed, som de kendte fra tidligere. Efter et år trak Peter Kyed sig ud af firmaet og fortsatte med Goldhair, som han driver den dag i dag. Johannes Jensen og Frank Sørensen fortsatte driften af Best Collection. Men Johannes Jensen blev senere syg og ønskede også at træde ud af ejerskabet. For halvandet år siden overgik det fulde ejerskab til Frank Sørensen. Johannes Jensen fortsatte i firmaet og arbejder i dag som salgskonsulent.

Frank Sørensen kender frisørfaget igennem mange år. For 24 år siden kom han i lære hos Nordjysk Frisørcenter, hvor han arbejdede på lageret. ”Det var i 1984, og jeg blev hurtigt spurgt, om jeg havde lyst til at arbejde som sælger. Så da jeg var 20 år, startede jeg som sælger og kørte siden for forskellige firmaer igennem 16 år med frisørprodukter. Da jeg fik chancen for at blive selvstændig i 2001 slog jeg til.”

Den bedste fejltagelse
”Min idé som selvstændig var, at i stedet for at lægge sig op af ét firma skulle vi finde de bedste frisørprodukter fra forskellige producenter i verden. Vi kendte mærket Lisap, der er italiensk, og eksporterer til 63 lande i verden. Lisap var et af de første firmaer, der fremstillede hårfarver uden ammoniak. Derefter fik vi vores eksklusive serie, Carlton Cosmetics, som er et mindre og meget ”grønt” firma i Hamburg. Og endelig har vi Sexy Hair, der nærmest kom til verden hos os ved en tilfældighed. Nogle af mine gode kunder i Aalborg, en frisørforretning, var importør af det amerikanske Sexy Hair Concepts. Aalborgfirmaet kontaktede mig, fordi de syntes, det var for meget både at skulle drive frisørsalon og være frisør grossist.

Vi indgik et samarbejde – de blev demonstratører for os – og vi overtog importen af Sexy Hair- produkterne. Jeg har aldrig syntes, at produkterne var pæne eller smarte eller noget som helst. Og egentlig var min plan for seks år siden, da vi overtog forhandlingen, at jeg lige så stille ville ”køre det ud af markedet”. Men Sexy Hair er min karrieres bedste fejltagelse, og er i dag de produkter, vi hovedsageligt lever af. Jeg kan bedst udtrykke succes’en med Graucho Marx’ ord, da han i 1930 sagde: ”Jeg tror, at sex er kommet for at blive.”

Navnet huskes
Frank Sørensen fortæller videre, at de første Sexy Hair-produkter var emballeret i store, røde dåser. ”Det interessante med Sexy Hairprodukterne er, at uanset om de er i røde dåser – eller hvordan de i øvrigt ser ud, kan folk altid huske navnet Sexy Hair. Til det sidste landsstævne havde vi tre amerikanere herovre, som kunne fortælle, at Sexy Hair er det hurtigst voksende mærke i amerikanske frisørfirmaers historie. Det går virkelig stærkt! Det er ikke kun i Danmark, Sexy Hair er slået i gennem. Firmaet, der er hjemme-hørende i Hollywood, er også et ungt firma, grundlagt i 1995 af en amerikansk frisør, Michael O’Rourke. Foruden vore tre produktserier har vi eneforhandling af nogle japanske produkter under navnet Akkohs. Endelig er vi totalleverandør til frisører med alt lige fra hårnåle og klemmer til øjenbrynsfarver.

     

Fyn og Jylland
Frank Sørensen fortæller, at det unge firma på nuværende tidspunkt betjener frisører i Jylland og Fyn. Målet er indenfor de næste par år at dække hele Danmark med engros salg af frisørprodukter. Best Collection består af et team med fem salgskonsulenter – inklusive Frank Sørensen selv. I domicilet i Aalborg er ansat tre medarbejdere.

For Frank Sørensen er det vigtigste mål at drive en virksomhed med god personalepleje. I firmaet er der altid isvand og frisk frugt til medarbejderne. At skifte medarbejdere er omkostningsfyldt, så han vil gøre meget for at medarbejderne skal befinde sig godt i hverdagen.

”Det er også vigtigt for mig, at vore produkter udelukkende sælges gennem frisører. Vi har ingen ambitioner om at være et billigt firma. Vore produkter ligger i den højere ende af prisskalaen. Men vi forsøger også at yde god service. Jeg er helt klar over, at vi ikke er det største firma. Derfor vil vi heller aldrig kunne konkurrere i en priskrig, og jeg ved at med et smil på læben, høj service og ærlighed kommer man langt. Sexy Hair-produkterne er et betydningsfuldt aktiv. Når Lene Greve Rasmussen, Gitte Bregenov og den tredje salgskonsulent, Dennis Jensen, er ude i marken, er det næsten mere reglen end undtagelsen, at de præsenterer sig som Lene, Gitte og Dennis fra Sexy Hair i stedet for Best Collection. Så ved kunderne, hvem de får besøg af!”


Denne artikel blev bragt i Hair Magazine 5. udgave 2007.

Kontaktoplysninger:

Best Collection ApS
Hjulmagervej 32 B
9000 Ålborg
Tlf. 96 60 81 71
www.bestcollection.dk


Se flere frimaprofiler her.

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

ICON Hairspa præsenterer Fiber Mousse fra Organic Hairspa

ICON Hairspa præsenterer Fiber Mousse fra Organic Hairspa

Organic Hairspa Fiber Mousse fra ICON Hairspa er en vidunderlig og cremet mousse med fibre, der skaber hold og fylde samtidig med, at den bevarer din hårfarve neutral.
Nõberu of Sweden Face Mousturiser

Nõberu of Sweden Face Mousturiser

Let fugtende ansigtscreme skabt til mænds hud med en mild duft af rav og lime. Produktet undlader at efterlade en olieret og glinsende følelse.
Glampalm Simpletouch 1 glattejern

Glampalm Simpletouch 1 glattejern

Glampalm Simpletouch 1 er et glattejern, der er klar til brug inden for få sekunder. Glattejernet er desuden udstyret med auto-shut-down funktion.
Frisørland introducerer Graham Hill

Frisørland introducerer Graham Hill

Graham Hill groomingprodukter er en produktserie, der er en hyldest til den ægte gentleman. Serien består af produkter til hårpleje, styling samt barbering.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Ganni X L'Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

Ganni X L'Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

Under modeugen havde Ganni allieret sig med Cim Mahony og L’Oréal Professionnel, der stod for at lave lækkert og moderigtigt hår på alle modellerne, der skulle på catwalken.
By Malene Birger X L’Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

By Malene Birger X L’Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

By Malene Birger har netop afholdt deres modeshow i TAP1 på Refshaleøen. Cim Mahony stod i samarbejde med L'Oréal Professionnel for at lave lækkert hår.
De nationale vindere i Goldwell Color Zoom Challenge 2017 er kåret!

De nationale vindere i Goldwell Color Zoom Challenge 2017 er kåret!

Nu er medaljerne i den nationale Goldwell Color Zoom Challenge i de tre kategorier; New Talent Colorist, Creative Colorist og Partner Colorist blevet uddelt!
Hair Fashion Night med L'Oréal Professionnel

Hair Fashion Night med L'Oréal Professionnel

L’Oréal Professionnel åbnede dørene op for sine kunder, da de skød det internationale event, Hair Fashion Night i gang.
Trendy fletninger med Amika i HeadBrands nye studie

Trendy fletninger med Amika i HeadBrands nye studie

Der var lagt op til en lærerig dag i HeadBrands' nye studie i København, da frisører var dukket op for at lære mere om trendy og moderne fletninger.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Johnny Poulsen

Johnny Poulsen

Hos Johnny i salon Arthur bliver der ikke kun klippet og stylet smarte frisurer. Her er der tid til fordybelse og åndelig samtale. Johnny elsker nemlig originaliteten hos sin kunder.
Hasse Kliem

Hasse Kliem

Hasse Kliem er ikke indbegrebet af det, man forstår ved en frisør, selv om han denne dag har stylet sit hår med en Margrethe-krølle oven på hovedet.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Fantastiske Trevor Sorbie, der har vundet flere priser en nogen anden, kommer til årets Salon International. Her er en teaser på, hvad der venter til messen.
Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.
Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Inspireret af SS17 catwalks, har Schwarzkopf Professional lavet Essential Looks Modern Ikon kollektionen.
KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

Med Moistrepair cleansing conditioner fra KMS er det ikke nødvendigt at bruge almindelig shampoo. Moistrepair rengør håret for sæbe- og produktrester.