LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Design Frisørerne

Design Frisørerne er en af Europas største frivillige frisørkæder med 230 andelshavere.

Da Design Frisørerne den 18. og 19. marts 2006 fejrede 25 års jubilæum, var det i virkeligheden 230 frisørsaloner, som kunne fejre jubilæum.
Så mange frisørmestre med saloner er tilsammen andelshavere i selskabet. Design Frisørerne blev stif­tet i 1981, og sel­skabet er i dag en af Europas største frivillige frisørkæder. Formand for Design Frisørerne er Flemming Nielsen, Møldrup.

Tomas Dalqvist, 34 år, er administrerende direktør med virksomhedsadresse i Brabrand, hvor der både er teknisk center, lager og kontor. Tomas Dalqvist er selv uddannet frisør og har været ansat hos Design Frisørerne i 11 år. Han har tidligere arbejdet på Odense Teater som teaterfrisør. Før Tomas Dalqvist blev direktør var han teknisk konsulent og teknisk chef. Han blev udnævnt til direktør i juli 2004.

Seks medarbejdere betjener til daglig andelshaverne, hvis saloner fortrinsvis ligger i Jylland og på Fyn. I forbindelse med jubilæet oplyser Tomas Dalqvist, at Design Frisørerne er et firma i rivende udvikling med mange nye tiltag i støbeskeen. Samtidig udtrykker han også undren over, at ikke flere frisører har valgt at blive andelshaver i Design Frisørernes selskab, og ikke har fået øjnene op for fordelene ved at handle med ”sig selv”.

Fordelene
”Firmaet bliver rettet ind efter det, frisørerne kræver i dag.
Da vi er ejet af frisørmestrene, har vi en række medspillere, som kan høste mange fordele i samhandlen med os. Man kan opnå kvantumrabat, bonus og store besparelser på det årlige varekøb. Det kan kun lade sig gøre, fordi Design Frisørerne ikke har en ejer, der skal tjene på varesalget. I stedet kommer det de enkelte frisørmestre som andelshavere til gode,” fortæller Tomas Dalqvist.

For to år siden besluttede andelshaverne at give andre frisørmestre mulighed for fordele ved køb af varer gennem et associeret medlemskab af kæden. De associerede medlemmer, som tæller 25 frisørmestre, kan købe produkterne til samme pris som kædemedlemmerne, men får ikke udbetalt bonus og kan ikke forhandle de brandede produkter som eksempelvis Hair Stuff serien.

”Som verden ser ud i dag, har vi globaliseringen lige uden for døren. Derfor ser jeg fordelen i et øget samarbejde de forskellige grossister imellem. I dag er volumen en fordel og nødvendig. Små grossister dør, hvis de ikke er konkurrencedygtige. I fremtiden kan man forestille sig et langt bredere samarbejde og gerne internationalt.”

Åbning udadtil
Tidligere interesserede man sig for at gøre forretninger for en sluttet og lukket kreds. Men problemet er, at man er tilbøjelig til at lukke andre ude. Indtil for kort tid siden var der et krav om tilknytning til Dansk Frisørmesterforening. Man skulle have fornuftige priser, og der var forbud mod tilbud på håndens arbejde. Først derefter kunne man blive ”andelshaver” i Design Frisørernes selskab. Men efter en nylig afsagt dom ved menneskerettighedsdomstolen i Strassburg og det fri fagforeningsvalg er kriterierne afpasset den nye situation.”

Ifølge Tomas Dalqvist anser mange Design Frisørerne – som selskab - for at være en modspiller i stedet for medspiller.

”Da det er frisørmestrene selv, som har andelsbeviset og er de virkelige ejere, burde de andre grossister også være interesseret i at gøre flere forretninger med os. Men ofte virker det som om, de ikke er klar over det eller ser fordelene! Det kan føles mærkeligt. På den anden side er der enkelte grossistvirksomheder begyndt at røre sig. Nu er det nemlig gået op for dem, at vi i virkeligheden er deres samarbejdspartner og ikke en konkurrent.

Udstrakt service
Tomas Dalqvist oplyser, at Design Frisørerne arbejder på at give andelshaverne udstrakt service. Således holdes der kurser 12-15 gange om foråret og det samme antal om efteråret, hvor firmaets egne teknikere underviser og informerer om produktudvikling, nye farver samt brug af produkter. To konsulenter er tilknyttet Design Frisørerne, og man søger yderligere to teknikere –free lance - til  undervisning. Endvidere har Design Frisørerne i samarbejde med nationale og internationale, kemikere udviklet sin egen hårplejeserie, Hair Stuff, specielt til nordisk hår. Igennem en årrække har selskabet desuden haft samarbejde med Framesi i Milano, der er en af farvemarkedets giganter med over 80 forskellige farvenuancer.

”Vi har udviklet vore egen hårplejeserie med shampooer, balsam og styling produkter, hvor kemikerne for de fleste vedkommende er danske. Det er ganske enkelt nemmere at bruge danske kemikere, der kender til dansk lovgivning på området,” slutter Tomas Dalqvist, som synes det er spændende at være leder i det jubilærende andelsselskab.

For yderligere information se www.design-frisor.dk

Se flere firmaprofiler her

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Børster fra Hercules Sägemann

Børster fra Hercules Sägemann

En serie med omsorgsfulde og skånsomme børster fra Hercules Sägemann lavet af materialer i høj kvalitet.
Philip B Luxe Wax hos One Black Car

Philip B Luxe Wax hos One Black Car

Giv din styling hold, glans og form - med Luxe Wax opnår du et ultraholdbart resultat! Produktet er i øvrigt parabenefrit, sulfatfrit og glutenfrit.
TIGI SMOOTH MOVER – nu hos HeadBrands

TIGI SMOOTH MOVER – nu hos HeadBrands

Hos HeadBrands findes nu en ny luksuriøs barberingscreme fra TIGI, der gør barberingen smidigere og efterlader huden irritationsfri.
Revlon Professional præsenterer Color Sublime by Revonissimo

Revlon Professional præsenterer Color Sublime by Revonissimo

Color Sublime er den første ammoniakfri farvebehandling fra Revlon Professional, der gør det muligt for kunden selv at vælge duften for en eksklusiv salonoplevelse.
IdHAIRs salonserie nu lanceret i videresalgsudgave

IdHAIRs salonserie nu lanceret i videresalgsudgave

IdHAIRs salonserie, der laves til frisører i 5000 ml er nu ligeledes kommet i en brugervenlig 500 ml videresalgsudgave, to forskellige shampoo'er og en balsam.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

Det var et brag af en aften, der blev afholdt på det famøse Tivoli Hotel, da L'Oréal Professionnel sammen med Toni & Guy inviterede til et farverigt show.
Going out with Contouring med Wella Professional

Going out with Contouring med Wella Professional

Med modeller dansede på scenen og julepynt, der havde sneget sig ind i studiet, inviterede Wella Professional endnu en gang til et fantastisk show med fokus på contouring.
Inspirationsaften med Revlon Professional

Inspirationsaften med Revlon Professional

Der var massere af inspiration at hente, da Revlon Professional inviterede til inspirationsaften med Martine Martinsen og Kevin Schou Birk fra American Crews all-star team.
Marcelklubbens London aften i Tivoli

Marcelklubbens London aften i Tivoli

Med dykkerudstyr, aquarium, hajer, flotte fisk, parpelotter, nøgne glimmermodeller og rullestol havde Marcelklubben gjort alt, hvad de kunne for at imponere.
Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

HeadBrands åbnede sit Creative Studio op for nysgerrige frisører, der ville lære mere om skægtrimning, barbering og klassiske herrefrisurer.

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Marc Valentino

Marc Valentino

I SIT PROFESSIONELLE LIV HAR HAIR MANAGER MARC VALENTINO ALTID BESKÆFTIGET SIG MED HÅR OG HAIR EXTENSION.
Jesper og Wicki Buch (2017)

Jesper og Wicki Buch (2017)

Jesper og Wicki Buch driver sammen Buch i København og vil gøre det klart, at frisører ikke er en lavere kaste. "Vi skal være stolte af at være frisører".

Nyeste videoer se flere videoer

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Making Waves er til for at hjælpe unge fra de mest fattige og udsatte samfundsgrupper i Kambodja til en lysere fremtid indenfor frisørfaget.
Björn Axén - How to get the look - Ekstrem volume

Björn Axén - How to get the look - Ekstrem volume

Her får du styr på, hvordan du ordner den mere ekstreme volume. Lær hvordan du skaber volume, som holder længe, til dine kunder som vil gøre et stort indtryk.
Björn Axén - How to get the look - Opsætning med smykke

Björn Axén - How to get the look - Opsætning med smykke

Et cool look, som ikke forsvinder i mængden. Lær hvordan du kan lave opsætningen med denne tutorial fra Björn Axén.
Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine er stolte af at annoncere, at der bliver udvidet til Finland. Det første magasin er for nyligt blevet sendt afsted til de finske frisører.
Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine var på plads ved dette års Salon International. Se denne lille video fra messen.