LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Design Frisørerne

Design Frisørerne er en af Europas største frivillige frisørkæder med 230 andelshavere.

Da Design Frisørerne den 18. og 19. marts 2006 fejrede 25 års jubilæum, var det i virkeligheden 230 frisørsaloner, som kunne fejre jubilæum.
Så mange frisørmestre med saloner er tilsammen andelshavere i selskabet. Design Frisørerne blev stif­tet i 1981, og sel­skabet er i dag en af Europas største frivillige frisørkæder. Formand for Design Frisørerne er Flemming Nielsen, Møldrup.

Tomas Dalqvist, 34 år, er administrerende direktør med virksomhedsadresse i Brabrand, hvor der både er teknisk center, lager og kontor. Tomas Dalqvist er selv uddannet frisør og har været ansat hos Design Frisørerne i 11 år. Han har tidligere arbejdet på Odense Teater som teaterfrisør. Før Tomas Dalqvist blev direktør var han teknisk konsulent og teknisk chef. Han blev udnævnt til direktør i juli 2004.

Seks medarbejdere betjener til daglig andelshaverne, hvis saloner fortrinsvis ligger i Jylland og på Fyn. I forbindelse med jubilæet oplyser Tomas Dalqvist, at Design Frisørerne er et firma i rivende udvikling med mange nye tiltag i støbeskeen. Samtidig udtrykker han også undren over, at ikke flere frisører har valgt at blive andelshaver i Design Frisørernes selskab, og ikke har fået øjnene op for fordelene ved at handle med ”sig selv”.

Fordelene
”Firmaet bliver rettet ind efter det, frisørerne kræver i dag.
Da vi er ejet af frisørmestrene, har vi en række medspillere, som kan høste mange fordele i samhandlen med os. Man kan opnå kvantumrabat, bonus og store besparelser på det årlige varekøb. Det kan kun lade sig gøre, fordi Design Frisørerne ikke har en ejer, der skal tjene på varesalget. I stedet kommer det de enkelte frisørmestre som andelshavere til gode,” fortæller Tomas Dalqvist.

For to år siden besluttede andelshaverne at give andre frisørmestre mulighed for fordele ved køb af varer gennem et associeret medlemskab af kæden. De associerede medlemmer, som tæller 25 frisørmestre, kan købe produkterne til samme pris som kædemedlemmerne, men får ikke udbetalt bonus og kan ikke forhandle de brandede produkter som eksempelvis Hair Stuff serien.

”Som verden ser ud i dag, har vi globaliseringen lige uden for døren. Derfor ser jeg fordelen i et øget samarbejde de forskellige grossister imellem. I dag er volumen en fordel og nødvendig. Små grossister dør, hvis de ikke er konkurrencedygtige. I fremtiden kan man forestille sig et langt bredere samarbejde og gerne internationalt.”

Åbning udadtil
Tidligere interesserede man sig for at gøre forretninger for en sluttet og lukket kreds. Men problemet er, at man er tilbøjelig til at lukke andre ude. Indtil for kort tid siden var der et krav om tilknytning til Dansk Frisørmesterforening. Man skulle have fornuftige priser, og der var forbud mod tilbud på håndens arbejde. Først derefter kunne man blive ”andelshaver” i Design Frisørernes selskab. Men efter en nylig afsagt dom ved menneskerettighedsdomstolen i Strassburg og det fri fagforeningsvalg er kriterierne afpasset den nye situation.”

Ifølge Tomas Dalqvist anser mange Design Frisørerne – som selskab - for at være en modspiller i stedet for medspiller.

”Da det er frisørmestrene selv, som har andelsbeviset og er de virkelige ejere, burde de andre grossister også være interesseret i at gøre flere forretninger med os. Men ofte virker det som om, de ikke er klar over det eller ser fordelene! Det kan føles mærkeligt. På den anden side er der enkelte grossistvirksomheder begyndt at røre sig. Nu er det nemlig gået op for dem, at vi i virkeligheden er deres samarbejdspartner og ikke en konkurrent.

Udstrakt service
Tomas Dalqvist oplyser, at Design Frisørerne arbejder på at give andelshaverne udstrakt service. Således holdes der kurser 12-15 gange om foråret og det samme antal om efteråret, hvor firmaets egne teknikere underviser og informerer om produktudvikling, nye farver samt brug af produkter. To konsulenter er tilknyttet Design Frisørerne, og man søger yderligere to teknikere –free lance - til  undervisning. Endvidere har Design Frisørerne i samarbejde med nationale og internationale, kemikere udviklet sin egen hårplejeserie, Hair Stuff, specielt til nordisk hår. Igennem en årrække har selskabet desuden haft samarbejde med Framesi i Milano, der er en af farvemarkedets giganter med over 80 forskellige farvenuancer.

”Vi har udviklet vore egen hårplejeserie med shampooer, balsam og styling produkter, hvor kemikerne for de fleste vedkommende er danske. Det er ganske enkelt nemmere at bruge danske kemikere, der kender til dansk lovgivning på området,” slutter Tomas Dalqvist, som synes det er spændende at være leder i det jubilærende andelsselskab.

For yderligere information se www.design-frisor.dk

Se flere firmaprofiler her

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Salt Water Spray Sweet Orange No. 15 - Zenz Organic

Salt Water Spray Sweet Orange No. 15 - Zenz Organic

Saltvandssprayen er nem at arbejde med og perfekt til at skabe beach look og bølger i håret. Produktet plejer hår og hovedbund, så det forhindres i at udtørre.
Sun Oil SPF 30 Pure No. 94 fra Zenz Organic

Sun Oil SPF 30 Pure No. 94 fra Zenz Organic

Multifunktionel sololie til både hår, krop og ansigt, der beskytter mod solstråler, klorvand og saltvand. Et must at have med på ferien, som kan bruges af alle.
Hair Styling Mousse Orange No. 91 fra Zenz Organic

Hair Styling Mousse Orange No. 91 fra Zenz Organic

Nærende styling mousse med hold, der skaber struktur og volume i alle hårtyper. Produktet er ideelt til sommerens fyldige hår og har en frisk duft af appelsin.
KC Professional Four Reasons Root Cover

KC Professional Four Reasons Root Cover

Hos HeadBrands findes nu KC Professional Root Cover - en farvespray, der dækker udvækst og gråt hår mellem salonbesøgene og samtidig giver volume.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Hair Fashion Night med L'Oréal Professionnel

Hair Fashion Night med L'Oréal Professionnel

L’Oréal Professionnel åbnede dørene op for sine kunder, da de skød det internationale event, Hair Fashion Night i gang.
Trendy fletninger med Amika i HeadBrands nye studie

Trendy fletninger med Amika i HeadBrands nye studie

Der var lagt op til en lærerig dag i HeadBrands' nye studie i København, da frisører var dukket op for at lære mere om trendy og moderne fletninger.
Årets nationale vindere af Wella Professionals Trend Vision Awards kåret!

Årets nationale vindere af Wella Professionals Trend Vision Awards kåret!

De nationale vindere i de to kategorier Creative Vision og Color Vision er fundet til Wella Professionals Trend Vision Awards.
Mario Krankl: Elsk det du gør og gør det med hjertet

Mario Krankl: Elsk det du gør og gør det med hjertet

Kongen af avantgarde, Mario Krankl, tog en pause fra forberedelserne inden aftenens store show ved TOP HAIR i Düsseldorf for at tale om trends, rejser og hvad, der skal til for at blive en succes.
La Biosthétique International Beauty Stylist 16-17

La Biosthétique International Beauty Stylist 16-17

Til dette års La Biosthétique Awards ”International Beauty Stylist 16-17” i Paris kunne gæsterne opleve et imponerende festfyrværkeri af glamour, mode og kreative total beauty looks.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Palle Freese

Palle Freese

Palle Freese vidste, at han ville være frisør allerede i 9. klasse. Den landskendte frisør fra Kolding er en målrettet mand, fyldt med både succes og gode idéer.
Per Knudsen

Per Knudsen

Per Knudsen er en ualmindelig frisør. Læs frisørportrættet og find ud af hvad der er hans passion.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.
Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Inspireret af SS17 catwalks, har Schwarzkopf Professional lavet Essential Looks Modern Ikon kollektionen.
KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

Med Moistrepair cleansing conditioner fra KMS er det ikke nødvendigt at bruge almindelig shampoo. Moistrepair rengør håret for sæbe- og produktrester.
Goldwell Elumen Collection 2017

Goldwell Elumen Collection 2017

Elumen er den ultimative kreative "farvelegeplads" for stylister. Elumen strækker grænserne og overgår alle forventninger for, hvad farver kan gøre.