LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

HairVision har gjort idé til virkelighed

HairMaker - mere hår for en dag

HairMaker lover ikke, at håret gror, men de lover mere hår for en dag! Allerede nu er interessen stor, fortæller adm. direktør i HairVision, Lars Rostock Jehl. Således har man indgået en samarbejdsaftale med Kenny Aleksandr om præsentation af HairMaker.

Mode og hår går som bekendt hånd i hånd, men hos HairVision er symbiosen blevet yderligere forstærket. For det var nemlig tekstilproduktionen, der gav HairVision ideen til at udvikle HairMaker.

”I vores ejerkreds har vi flere, med baggrund i netop tekstilindustrien, og det var ved lidt af et tilfælde vi erfarede, at bomuldsfibre har den egenskab, at forarbejdes og behandles de rigtigt, hæfter de på hår. Det besluttede vi os for at forske mere i, og det endte med, at vi udviklede HairMaker”, fortæller adm. direktør i HairVision, Lars Rostock Jehl.

Men det har været en lang rejse. Faktisk tog det halvandet år fra ideen til HairMaker blev fostret til produktet blev lanceret på HairTrend i Herning i 2011. ”Vi skulle jo have HairMaker godkendt. Det tog sin tid, krævede grundig forskning, og alt skulle dokumenteres, så ofte var det ét skridt frem og et halvt tilbage for at dokumentere yderligere”, fortæller Lars, og understreger, at HairMaker er et kosmetisk volumen produkt. ”Vi lover ikke kunderne mere hår, men tilbyder et produkt som skaber visuelt og illusionelt mere hår for en dag”.

HairMaker skjuler hårtab Lars Rostock Jehl

Build, Fix, Wash er de tre produkter, serien består af.

At der var et behov for netop et produkt som det, fandt HairVision hurtigt ud af. Produktet henvender sig til mænd og kvinder, der ønsker at skjule permanent eller midlertidigt hårtab, dække en markant skilning eller skabe exceptionel og kreativ volumen i deres frisure, og kundegruppen tæller alt fra tyndhårede mænd og kvinder, mænd med vigende hårgrænse og til mennesker, der har været igennem en behandling, der gør, at de taber håret, ligesom HairMaker kan anvendes af kvinder der ønsker effekt i sit hår uden brug af kemiske produkter, f.eks. under graviditet.

”Men HairMaker kan f.eks. også forlænge levetiden for en farvning ved at lægge sig i udvoksningerne, ligesom det kan mindske overgangene ved extensions”, fortæller Lars Rostock Jehl, og med et smil siger han videre: ”Faktisk har produktet mange flere anvendelsesmuligheder, end vi selv troede. Vi havde selvfølgelig en forestilling om, hvem målgruppen var, men i hænderne på frisørerne opstod der pludselig mange andre nye muligheder, og HairMaker er i dag til både behovs- og effektforbrugeren”.

Kenny Aleksandr og Lars Rostock Jehl taler om fremtiden for HairMaker.

SMAL SERIE MED ET BREDT PUBLIKUM
HairMaker består af bomuldsfibre tilsat organisk farve, så i princippet gælder det en smal produktserie med et bredt publikum. ”Og det gør unægteligt indtryk, når en kvinde med paryk sætter sig i stolen, og efter behandlingen går glad derfra – uden paryk, som det skete, da vi introducerede HairMaker på Island”, fortæller Lars Rostock Jehl. Han finder det super interessant at arbejde med et produkt så visuelt som HairMaker, og hvor effekten er så umiddelbar. ”Der sker noget her og nu
mellem hænderne på frisørerne”, siger han, og man fornemmer klart begejstringen hos Lars Rostock Jehl, der blev en del af HairVision-teamet i sommeren 2011, hvor han tiltrådte som adm. direktør.

Forud var HairMaker blevet test hos en mindre kreds af frisører, og Lars Rostock Jehl opbyggede samtidig et team af sælgere, markedsføringsfolk og supportere, så man var klar til at give den gas på messen i Herning i september 2011.

HairVisions team

Teamet bag HairVision med Lars Rostock Jehl yderst til højre.

STÆRKEST I VEST
HairVision har til huse i Grindsted, og således er man p.t. stærkest i Vestdanmark, men hele Danmark skal naturligvis med. Eksporten er man også meget fokuseret på. Man udstillede bl.a. på Salon International med stor succes, og samarbejder med Danmarks Eksportråd omkring en eksportpakke, hvor de hjælper med at skaffe kontakter på en række fokusmarkeder som Spanien, Italien, Frankrig, Tyskland, og England. ”Med Eksportrådet i ryggen kan vi bl.a. benytte ambassadernes lokaler til møder, og det giver et bedre udgangspunkt end et værelse på et tilfældigt hotel”. Så alt i alt har teamet bag HairVision for alvor smøget ærmerne op!

DET BESTÅR SERIEN AF
HairMaker serien består af bomuldsfibre, et fixeringsmiddel samt en shampoo til at fjerne fibrene igen. ”Fibrene findes i fem farver, men der arbejdes på at lancere endnu flere”.
Og Lars Rostock Jehl pointerer igen, at HairMaker ikke giver mere hår, men tilfører volumen til det eksisterende. ”Og regner det voldsomt, skal man huske en paraply”, siger han med et smil.

”I princippet kan HairMaker sammenlignes med en mascara – sover man med det, er det ikke lige så kønt morgenen efter”, forklarer Lars Rostock Jehl, der oprindeligt er bankmand, men som har arbejdet i frisørbranchen i mange år, bl.a. hos L’Oréal som rådgiver og key account manager, ligesom han underviste salonindehaverne i salgsmål, kampagneplaner med videre.

Senere blev Lars Rostock Jehl business development director hos Elizabeth Arden. “Men jeg finder frisørsegmentet utrolig interessant, for frisører er mennesker med en passion. Så da jeg fik den unikke mulighed, det er, at være med til at starte HairMaker, tog jeg den”.

Hos HairVision i Grindsted er man i fuld gang med at lancere HairMaker til de danske frisører.

Lars Rostock Jehl har været utroligt glad for at kunne sætte det helt rigtige hold af mennesker, der spiller sammen, så der skabes en synergi. Således består teamet af syv mennesker, og Lars er rigtig tilfreds med den store know how og fleksibilitet, man i dag har in-house.

Lige nu er HairMaker ude i godt 300 saloner, og man bruger bl.a. de sociale medier som facebook til at få udbredt budskabet. Sidst men ikke mindst har HairVision indgået et samarbejde med Kenny
Aleksandr, der skal være med til at præsentere HairMaker for branchen. ”Han er spændende, nytænkende og kreativ, og dermed et fantastisk match til vores team”, slutter Lars Rostock Jehl.

Kenny Aleksandr i samarbejde med HairVision HairMaker skjuler hårtab

Kenny Aleksandr er med, når HairMaker skal præsenteres for de danske frisører. Her er han
i gang med at blive sat godt ind i produktet.

 

HairMaker - mere hår for en dag

Tekst: Pia Finne
Foto: Claus Peuckert

For yderligere informationer kontakt HairVision på tlf. 70 20 90 87 eller se www.hairmaker.com.

 

Se flere frisørartikler om frisørkurser, frisørshows og hårmode her!

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Nõberu of Sweden lancerer tørshampoo

Nõberu of Sweden lancerer tørshampoo

Tørshampoo, der skaber volumen og tekstur til din frisure. Bekæmper fedtet hår og hovedbund og frisker håret op mellem hårvaske.
Limited edition julegaveæsker fra Eleven Australia

Limited edition julegaveæsker fra Eleven Australia

Denne jul bliver det endnu lettere for dine kunder at finde årets julegave. Eleven Australia har lavet fire limited edition gaveæsker proppet med lækker hårpleje!
UltraLinks fra LOVES CHANGE Hair Extensions

UltraLinks fra LOVES CHANGE Hair Extensions

Love Changes UltraLinks er en hurtig og nem måde at få mere volume og længde på. Både let at påføre og let at udskifte, uden brug af varme og kemikalier.
Guld Wet Brush juleedition fra HH Simonsen

Guld Wet Brush juleedition fra HH Simonsen

Guld X-MAS limited edition fra med HH Simonsen kan købes hjem netop nu. Den er super flot både som gave og udsmykning i salonen til jul og nytår.
Ny Igora Vario Blond fra Schwarzkopf Professional

Ny Igora Vario Blond fra Schwarzkopf Professional

Ny Igora Vario Blond fra Schwarzkopf Professional – en opgraderet favorit fra Schwarzkopf Professional. Lysningsserien kan nu lysne håret optil 8 toner.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

Det var et brag af en aften, der blev afholdt på det famøse Tivoli Hotel, da L'Oréal Professionnel sammen med Toni & Guy inviterede til et farverigt show.
Going out with Contouring med Wella Professional

Going out with Contouring med Wella Professional

Med modeller dansede på scenen og julepynt, der havde sneget sig ind i studiet, inviterede Wella Professional endnu en gang til et fantastisk show med fokus på contouring.
Inspirationsaften med Revlon Professional

Inspirationsaften med Revlon Professional

Der var massere af inspiration at hente, da Revlon Professional inviterede til inspirationsaften med Martine Martinsen og Kevin Schou Birk fra American Crews all-star team.
Marcelklubbens London aften i Tivoli

Marcelklubbens London aften i Tivoli

Med dykkerudstyr, aquarium, hajer, flotte fisk, parpelotter, nøgne glimmermodeller og rullestol havde Marcelklubben gjort alt, hvad de kunne for at imponere.
Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

HeadBrands åbnede sit Creative Studio op for nysgerrige frisører, der ville lære mere om skægtrimning, barbering og klassiske herrefrisurer.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Lina Jørgensen

Lina Jørgensen

Hairdresser on Fire skal overskride grænser, og Lina elsker at arbejde derude, hvor de fleste andre tænker; nej, det er for vildt.
Mie Juul

Mie Juul

”Ens ego et ens eget – det man rummer, og det skal boostes. Det mener Mie Juul, der startede sin salon Egoboost for tre år siden.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine er stolte af at annoncere, at der bliver udvidet til Finland. Det første magasin er for nyligt blevet sendt afsted til de finske frisører.
Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine var på plads ved dette års Salon International. Se denne lille video fra messen.
KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Nordisk inspireret af Unisex trenden! KMS Nordisk lancerer produktkampagnen 'Genderless Grooming' i september, der fokuserer på kønsneutral hårstyling.
Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Fantastiske Trevor Sorbie, der har vundet flere priser en nogen anden, kommer til årets Salon International. Her er en teaser på, hvad der venter til messen.
Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.