LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Hairmix: 'Vi vil give salonerne merværdi'



Hairmix satser på det anderledes og det specielle. Dét, der ikke kan købes på nettet eller i supermarkedet.  Og inden produkterne overhovedet finder vej til hylderne testes de for om de lever op til det, de lover.

”Indrømmet! Vi er ingrediensryttere. Vi ved rigtig meget, og vi kræver, at vore medarbejdere ved rigtig meget om produkterne, og at de har en høj, faglig stolthed”. Sådan lyder det fra Helen Tokebjerg, der sammen med sin mand Georg Harmes ejer og driver Hairmix. ”Og intet produkt slipper igennem hos os, uden at vores tekniske team har sagt god for det!”.

Teamet tester, om farverne kan det, de skal, om et produkt, der skal give volumen, giver volumen, og om et produkt, der skal holde, holder. Samtidig undersøges produkternes ingredienser, og er der ting i et produkt, det tekniske team ikke kan stå inde for, kommer det ganske enkelt ikke på hylderne.
”Det er utroligt vigtigt for os med åbenhed og ærlighed”, lyder det fra Helen Tokebjerg og så fortæller hun, at Hairmix-sloganet er, at det skal være sjovt at gå på arbejde.

”For os, for vore medarbejdere og for frisørerne”, fastslår hun, og for at understrege at det ikke bare er tomme ord, har Hairmix et samarbejde med hospitalsklovnene i Danmark

Vi vil give salonerne merværdi
Hairmix har et klart mål om at give salonerne merværdi og en god indtjening. Derfor har man sammensat en brandportefølje, der skiller sig ud, og som rummer produkter ingen andre på markedet har.

I produktporteføljen finder man RUSK, Hempz, organic, eco.kid og Headgear – alle sammen valgt ud fra kriterier om høj kvalitet. ”Vi lægger vægt på, at vores produktserier ikke bare er af en høj kvalitet, men at de kommer fra producenter som selv stiller store krav til sig selv og de etiske retningslinjer man arbejder efter.

”Blandt andet har vi den mest sunde permanente hårfarve på markedet samt en børneshampoo, der både forebygger og bekæmper lus, for at nævne nogle eksempler”, lyder det fra Helen, og hun tror ikke på store rabatter.

”I stedet vælger vi at støtte op om frisørerne, og give dem produkter, der sælger i salonen, så de kan tjene penge og ikke mindst få en god trafik i salonen ”, siger hun. Og så fornemmer hun klart, at ikke mindst nu, prioriterer mange saloner at have troværdige og loyale samarbejdspartnere. ”Og vi er faktisk – med vores 17 år på bagen – blandt branchens ældste leverandørvirksomheder”, påpeger hun, og tilføjer, at man gør rigtig meget ud af at bruge den store erfaring, man har, ligesom man vil drive en veletableret virksomhed, hvor intet er skubbet ind under gulvtæppet.

”Vore kunder kan bestille varer via web-sitet 24 timer i døgnet og vi leverer fra dag-til-dag.

Flere køber på nettet
Helen Tokebjerg ser en udvikling i branchen, der er for nedafgående. Flere og flere forbrugere køber deres produkter på nettet, og derfor vil salonerne i dag netop have noget anderledes – noget specielt, der ikke kan købes på nettet eller i supermarkedet rundt om hjørnet. Og netop derfor har Hairmix stor succes med  brands som RUSK og Headgear. ”Det kan ikke købes billigt på nettet, og det parallelimporteres ikke”, lyder det fra Helen. Spørger man Helen Tokebjerg, hvilke produkter, der er ”in” netop nu, svarer hun straks: Hårolie. ”Det rykker meget lige nu, men også tørshampooen er blandt de nye produkter, der er fokus på”. Og af nye upcomming produkter næver Helen Tokebjerg tørconditioner.

For Hairmix bliver det næste nye serien Avantgarde fra Hempz Coiffure. ”Serien rummer alle de nye, upcomming produkter”, siger hun. Således søger Hairmix også bevidst leverandører, som er stærke på det miljøvenlige, økologiske og naturlige område.

”Økologien og miljøvenligheden er i højsædet, og det rykker klart hos os. Således kan vi se, at salget af Organics farvesystemet er stærkt stigende inden for de seneste år”. Helen Tokebjerg forklarer, at det hidtil har været salonerne, der ønskede det miljøvenlige, men nu efterspørger forbrugerne det også.

”Flere og flere forbrugere er blevet opmærksomme på, hvad det er, der kommes i deres hovedbund, og de spørger frisørerne, hvilke farvesystemer, de bruger. De gjorde de ikke tidligere”. I forhold til miljøvenligheden er Hairmix også på forkant på virksomhedsplan.

”Vi gør en indsats for at være så CO2-neutrale som muligt. Vi kaster ikke længere brochurer i grams, men opfordrer til at forbrugeren ser dem på nettet, vi passer på i forhold til, hvor meget og hvilken type papir, vi bruger, og således søger vi selv at leve op til de standarder, vi sætter”.

Ydermere har Hairmix et samarbejde med Mødrehjælpen, der bl.a. går ud på, at frisører, der ønsker at skifte til Hairmix-produkter ikke blot destruerer de gamle produkter, men i stedet giver dem til Mødrehjælpen, der har rigtig stor gavn af dem.

Denne artikel blev bragt i 1. udgave 2011.

 

Se flere firmaprofiler her.

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Moroccanoil nyheder

Moroccanoil nyheder

Moroccanoil byder både på dette års gaveæske, ideel til jul, og på enkeltstående stylingsprodukter til krøllet hår. Som altid er deres produkter plejende.
Rosaguld glattejern fra Moser

Rosaguld glattejern fra Moser

Det nye glattejern fra Moser er super flot og lækkert at holde på, og så varmer det også op på kun 25 sekunder. Salonsupport.dk er forhandler af produktet.
New Violet Silver Conditioner

New Violet Silver Conditioner

En fantastisk blødgørende pigmentbalsam for behandling af blondt og gråt hår. Silver pigmentet reducerer gul pigment og giver håret en flot klar glans.
Divine produkter fra Waterclouds

Divine produkter fra Waterclouds

Divine shower cream og Divine body lotion fra Waterclouds. Begge produkter og forkæler dig og din hud med fugt og nærende olier i den kolde vintertid.
Nyheder fra American Crew Techseries

Nyheder fra American Crew Techseries

Nu lancerer American Crew fire nye produkter til mænds grooming rutine: Control Foam, Texture Foam, Boost Spray og Firm Hold Styling Cream.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Inspirationsaften med Revlon Professional

Inspirationsaften med Revlon Professional

Der var massere af inspiration at hente, da Revlon Professional inviterede til inspirationsaften med Martine Martinsen og Kevin Schou Birk fra American Crews all-star team.
Marcelklubbens London aften i Tivoli

Marcelklubbens London aften i Tivoli

Med dykkerudstyr, aquarium, hajer, flotte fisk, parpelotter, nøgne glimmermodeller og rullestol havde Marcelklubben gjort alt, hvad de kunne for at imponere.
Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

HeadBrands åbnede sit Creative Studio op for nysgerrige frisører, der ville lære mere om skægtrimning, barbering og klassiske herrefrisurer.
Davines show: Hair On Stage 2017

Davines show: Hair On Stage 2017

Det spektakulære Theater Amsterdam husede Davines show Hair On Stage, der bød på den nyeste hårmode og kreativitet samt flere prisvindende frisører.
Davines show: Hair On Stage 2017

Davines show: Hair On Stage 2017

Det spektakulære Theater Amsterdam husede Davines show Hair On Stage, der bød på den nyeste hårmode og kreativitet samt flere prisvindende frisører.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Line Bomholt

Line Bomholt

Line Bomholt kan ganske enkelt ikke lade være! Hun har hele tiden maser af jern i ilden. Men at udvikle og videreudvikle er selve drivkraften, mener Line.
Benjamin Martin (2017)

Benjamin Martin (2017)

Hair Magazine har sørget for at få en snak med Benjamin, som nu kan kalde sig Global Capability Trainer for Sebastian Professional, Nioxin og Sassoon, om hvad, der er sket siden sidst.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine var på plads ved dette års Salon International. Se denne lille video fra messen.
KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Nordisk inspireret af Unisex trenden! KMS Nordisk lancerer produktkampagnen 'Genderless Grooming' i september, der fokuserer på kønsneutral hårstyling.
Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Fantastiske Trevor Sorbie, der har vundet flere priser en nogen anden, kommer til årets Salon International. Her er en teaser på, hvad der venter til messen.
Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.
Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Inspireret af SS17 catwalks, har Schwarzkopf Professional lavet Essential Looks Modern Ikon kollektionen.