LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

HH SIMONSEN®

Frisøren er vores omdrejningspunkt

Ønsket om at tilbyde frisørartikler til gode priser blev starten for HH Simonsen. Efter det første glattejern var solgt, havde vi brug for en føntørrer, så var der bud efter en softstyler, og salget af forskellige produkter gik slag i slag.

”Vi var tre ansatte: Henning, Hans og Simonsen. Vi skulle finde på et navn til firmaet, som klingede godt i ørerne. Det blev til HH Simonsen”.
HH Simonsen opstod i 2002 i den sønderjyske flække Skærbæk tæt ved dæmningen over til Rømø i Vadehavet. I dag er Henning salgschef. Hans hedder Schmidt til efternavn og Simonsen Lisbeth til fornavn. Tilsammen ejer de to sidstnævnte firmaet, foruden at de deler morgenkryddere og en lille datter på seks år. Hans og Lisbeth havde tidligere en frisørsalon i Skærbæk. Hans Schmidt kalder sig selv administrerende direktør/sælger/pakkedreng og blæksprutte.

”Vi startede for os selv, fordi en af mine bekendte fortalte, at priser på forskellige frisørprodukter godt kunne være lavere, end det vi skulle betale. Han kendte blandt andet til et glattejern, som kunne købes til en meget rimelig pris. ”Lad mig få 5.000 af dem,” sagde jeg til ham. Min bekendte havde kontakter til fabrikker i Asien, så Lisbeth og jeg fik 5.000 glattejern hentet hjem og solgte dem til frisører op til jul i 2002. De blev revet væk, og vi måtte bestille flere,” fortæller Hans Schmidt, som i dag, seks år efter, sidder i HH Simonsen’s kontorbygning med lager og ekstra lager i det nedlagte andelsmejeri på den anden side af vejen. Administration og lager ligger i Skærbæk, og showroom ligger i firmaets bygninger i Kolding.


Hans Schmidt oplyser videre, at firmaet i dag har vokset sig så stort, at HH Simonsen pr. 1. januar 2007 blev aktieselskab med en forventet årlig omsætning på ca. 30 mio. kr. og eksport til Norge, Sverige, Finland, Færøerne, Grønland, Frankrig, Spanien og Portugal. Uden en meget positiv opbakning fra den lokale Nordea-bank i Rødding som en væsentlig samarbejdspartner, mener Hans Schmidt at udviklingen af firmaet ville have været noget vanskeligere.

Ekstra indsats
”Efter det første glattejern var solgt, havde vi brug for en føntørrer. Så var der bud efter en softstyler, og salget af forskellige produkter gik slag i slag. Udviklingen gik hurtigt og blev så stor, at vi i dag kan præsentere et katalog på 70 sider med sakse, el-artikler, inventar, produktlinier og totalindretning af frisørsaloner samt diverse tilbehør. Vi fandt ud af, at vi ikke både kunne arbejde som frisører og passe vores nye firma. Først forpagtede vi vores salon i Skærbæk ud, og derefter solgte vi den. I dag kører både Lisbeth og jeg som sælgere ude i marken for at bevare den nære kontakt til frisørerne og for at have føling med udviklingen i branchen. Vores politik er, at ingen af firmaets nu 14 medarbejdere er for fine til noget. Så Lisbeth og jeg kan lige så vel være optaget af at pakke varer som at køre på landevejen, hvis der er behov for det.”

Hans Schmidt glæder sig over, at firmaet siden starten kun har haft tilgang af medarbejdere. Ingen afgang. Selv om der kan være lange arbejdsdage, lyder der ingen klager fra medarbejderne. Til gengæld kan den ekstra indsats aflæses på lønningssedlen, fortæller Hans Schmidt, mens han viser rundt i bygningen med kontor og lageret, hvor papkasser står i lange baner på hylder og i gange parat til ’afskibning’ fra Skærbæk.


Lavere priser
”Vores omdrejningsakse er frisører, og vores filosofi er, at gøre det godt for frisører. Vi startede firmaet, fordi vi var et par frisører, der fik mulighed for at levere produkter til de ”rigtige” priser. Meget hurtigt fandt vi også ud af, at vi var nødt til at producere direkte for at kunne holde priserne nede.

Med en stor eksport – det vil sige indkøb af en stor mængde enheder – kan vi købe til lavere priser. Dermed er vi også med til at hjælpe frisørerne til, at de kan købe deres varer til lavere priser, end hvis de skulle købe hos forhandlere, som køber ind i mindre mængder. Jeg vurderer, at vi er i stand til at sælge vore produkter til priser ca. 30-40 procent lavere på grund af en stor eksport.”

HH Simonsen får produceret sine varer på fabrikker i Østen. Alle er ISO 9002 godkendte og produceret efter europæisk standard. På firmaets kontor i Shanghai er ansat en asier, som sammen med eksport-manager og teknisk chef, Claus Nissen, styrer logistikken derude.

Asien
3-4 gange årligt rejser Hans Schmidt til Asien for at finde nye produkter.
HH Simonsen har samarbejde med tre fabrikker i Østen – to i Kina og en i Korea. Fra Australien henter HH Simonsen et større sakse-program med meget fine sakse. Samhandlen med udlandet betyder også en masse administrativt arbejde. Dels er det vigtigt at beskytte firmaets produkter, logo og emballager i EU og Norge som garanti for kvaliteten. Denne del af logistikken overvåges fra Madrid til en ”pakkepris” på 24.000 kr. årligt pr. produkt eller omkring 400.000 kr. i alt pr. år. Endvidere skal alle varer være RoHS godkendt, hvilket betyder at forbrugeren er sikret mod indhold af skadelige stoffer, som kan trænge ind i huden og sætte sig i blodbanerne. For hvert varenummer har HH Simonsen certifikat fra fabrikken, som garanterer at lovkravene er overholdt. Indtil nu er der over 40 certifikater. Den totale varemængde, der ankommer til Skærbæk, beløber sig til cirka 70 20-fods containere om året eller mere end en stor container hver uge.

”Hvis vi ikke ofrede så mange penge på kvalitetscheck, ville vi få varer hjem, som ikke er i orden. Foruden Claus Nissen har vi endnu en dansker i Asien. For at have styr på alle de nye produkter fotograferer han hvert enkelt produkt og sender billederne hjem på e-mail.”

Trådløst glattejern
”Nyeste skud på produktsortimentet er det trådløse glattejern, som vi har patenteret og præsenterede på frisørmessen i Forum i september. Næste forår bliver glattejernet vist på frisørmessen i Bologna samt på Canton-Messen i Kina. Jeg er sikker på, at produktet er så godt, at det vil skabe en større eksport og blive forhandlet af professionelle frisørsaloner i hele Europa. I alle tilfælde forventer vi os meget af det ny glattejern. Batteriet, som ligger i glattejernet, er udviklet i samarbejde med et kendt japansk firma og bliver produceret i Korea. Prisen forventes at ligge på ca. 1.500-1.700 kr. til forbrugerne. Jeg mener at huske, at vi mindst kasserede de første 30 glattejern, før vi var tilfredse. Problemet var, at batterierne ikke kunne holde varmen i tilstrækkelig lang tid. Men nu er spørgsmålet løst, og jeg håber, at det nye produkt bliver så godt modtaget, at vi slipper for de store udgifter til markedsføringen,” slutter Hans Schmidt.

Denne artikel blev bragt i Hair Magazine 5. udgave 2006.


Kontaktoplysninger:

HH SIMONSEN  a/s
Ribevej 18
6780 Skærbæk
Tlf.  73 75 10 12
www.hhsimonsen.dk


Se flere firmaprofiler her.

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Moroccanoil nyheder

Moroccanoil nyheder

Moroccanoil byder både på dette års gaveæske, ideel til jul, og på enkeltstående stylingsprodukter til krøllet hår. Som altid er deres produkter plejende.
Rosaguld glattejern fra Moser

Rosaguld glattejern fra Moser

Det nye glattejern fra Moser er super flot og lækkert at holde på, og så varmer det også op på kun 25 sekunder. Salonsupport.dk er forhandler af produktet.
New Violet Silver Conditioner

New Violet Silver Conditioner

En fantastisk blødgørende pigmentbalsam for behandling af blondt og gråt hår. Silver pigmentet reducerer gul pigment og giver håret en flot klar glans.
Divine produkter fra Waterclouds

Divine produkter fra Waterclouds

Divine shower cream og Divine body lotion fra Waterclouds. Begge produkter og forkæler dig og din hud med fugt og nærende olier i den kolde vintertid.
Nyheder fra American Crew Techseries

Nyheder fra American Crew Techseries

Nu lancerer American Crew fire nye produkter til mænds grooming rutine: Control Foam, Texture Foam, Boost Spray og Firm Hold Styling Cream.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Inspirationsaften med Revlon Professional

Inspirationsaften med Revlon Professional

Der var massere af inspiration at hente, da Revlon Professional inviterede til inspirationsaften med Martine Martinsen og Kevin Schou Birk fra American Crews all-star team.
Marcelklubbens London aften i Tivoli

Marcelklubbens London aften i Tivoli

Med dykkerudstyr, aquarium, hajer, flotte fisk, parpelotter, nøgne glimmermodeller og rullestol havde Marcelklubben gjort alt, hvad de kunne for at imponere.
Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

HeadBrands åbnede sit Creative Studio op for nysgerrige frisører, der ville lære mere om skægtrimning, barbering og klassiske herrefrisurer.
Davines show: Hair On Stage 2017

Davines show: Hair On Stage 2017

Det spektakulære Theater Amsterdam husede Davines show Hair On Stage, der bød på den nyeste hårmode og kreativitet samt flere prisvindende frisører.
Davines show: Hair On Stage 2017

Davines show: Hair On Stage 2017

Det spektakulære Theater Amsterdam husede Davines show Hair On Stage, der bød på den nyeste hårmode og kreativitet samt flere prisvindende frisører.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Marta Spizewska

Marta Spizewska

Rejser, glamourøse shows og uddannelse verden over. Hair Magazine stjal lidt taletid med Marta Spizewska, kreativ chef for Wella i Norden. Læs interviewet her.
Abdel Ghazouani - Klippestuen Z (2009)

Abdel Ghazouani - Klippestuen Z (2009)

30-35 pct. af omsætningen i Klippestuerne Z på Frederiksberg stammer fra salg af produkter! Det er noget nær Danmarksrekord. Samtidig er finanskrisen ikke noget, Abdel Ghazouani beskæftiger sig med, for han kan melde om fremgang i alle sine butikker. ”Det handler om at udvikle og tænke nyt”..

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine var på plads ved dette års Salon International. Se denne lille video fra messen.
KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Nordisk inspireret af Unisex trenden! KMS Nordisk lancerer produktkampagnen 'Genderless Grooming' i september, der fokuserer på kønsneutral hårstyling.
Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Fantastiske Trevor Sorbie, der har vundet flere priser en nogen anden, kommer til årets Salon International. Her er en teaser på, hvad der venter til messen.
Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.
Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Inspireret af SS17 catwalks, har Schwarzkopf Professional lavet Essential Looks Modern Ikon kollektionen.