LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

HH SIMONSEN®

Frisøren er vores omdrejningspunkt

Ønsket om at tilbyde frisørartikler til gode priser blev starten for HH Simonsen. Efter det første glattejern var solgt, havde vi brug for en føntørrer, så var der bud efter en softstyler, og salget af forskellige produkter gik slag i slag.

”Vi var tre ansatte: Henning, Hans og Simonsen. Vi skulle finde på et navn til firmaet, som klingede godt i ørerne. Det blev til HH Simonsen”.
HH Simonsen opstod i 2002 i den sønderjyske flække Skærbæk tæt ved dæmningen over til Rømø i Vadehavet. I dag er Henning salgschef. Hans hedder Schmidt til efternavn og Simonsen Lisbeth til fornavn. Tilsammen ejer de to sidstnævnte firmaet, foruden at de deler morgenkryddere og en lille datter på seks år. Hans og Lisbeth havde tidligere en frisørsalon i Skærbæk. Hans Schmidt kalder sig selv administrerende direktør/sælger/pakkedreng og blæksprutte.

”Vi startede for os selv, fordi en af mine bekendte fortalte, at priser på forskellige frisørprodukter godt kunne være lavere, end det vi skulle betale. Han kendte blandt andet til et glattejern, som kunne købes til en meget rimelig pris. ”Lad mig få 5.000 af dem,” sagde jeg til ham. Min bekendte havde kontakter til fabrikker i Asien, så Lisbeth og jeg fik 5.000 glattejern hentet hjem og solgte dem til frisører op til jul i 2002. De blev revet væk, og vi måtte bestille flere,” fortæller Hans Schmidt, som i dag, seks år efter, sidder i HH Simonsen’s kontorbygning med lager og ekstra lager i det nedlagte andelsmejeri på den anden side af vejen. Administration og lager ligger i Skærbæk, og showroom ligger i firmaets bygninger i Kolding.


Hans Schmidt oplyser videre, at firmaet i dag har vokset sig så stort, at HH Simonsen pr. 1. januar 2007 blev aktieselskab med en forventet årlig omsætning på ca. 30 mio. kr. og eksport til Norge, Sverige, Finland, Færøerne, Grønland, Frankrig, Spanien og Portugal. Uden en meget positiv opbakning fra den lokale Nordea-bank i Rødding som en væsentlig samarbejdspartner, mener Hans Schmidt at udviklingen af firmaet ville have været noget vanskeligere.

Ekstra indsats
”Efter det første glattejern var solgt, havde vi brug for en føntørrer. Så var der bud efter en softstyler, og salget af forskellige produkter gik slag i slag. Udviklingen gik hurtigt og blev så stor, at vi i dag kan præsentere et katalog på 70 sider med sakse, el-artikler, inventar, produktlinier og totalindretning af frisørsaloner samt diverse tilbehør. Vi fandt ud af, at vi ikke både kunne arbejde som frisører og passe vores nye firma. Først forpagtede vi vores salon i Skærbæk ud, og derefter solgte vi den. I dag kører både Lisbeth og jeg som sælgere ude i marken for at bevare den nære kontakt til frisørerne og for at have føling med udviklingen i branchen. Vores politik er, at ingen af firmaets nu 14 medarbejdere er for fine til noget. Så Lisbeth og jeg kan lige så vel være optaget af at pakke varer som at køre på landevejen, hvis der er behov for det.”

Hans Schmidt glæder sig over, at firmaet siden starten kun har haft tilgang af medarbejdere. Ingen afgang. Selv om der kan være lange arbejdsdage, lyder der ingen klager fra medarbejderne. Til gengæld kan den ekstra indsats aflæses på lønningssedlen, fortæller Hans Schmidt, mens han viser rundt i bygningen med kontor og lageret, hvor papkasser står i lange baner på hylder og i gange parat til ’afskibning’ fra Skærbæk.


Lavere priser
”Vores omdrejningsakse er frisører, og vores filosofi er, at gøre det godt for frisører. Vi startede firmaet, fordi vi var et par frisører, der fik mulighed for at levere produkter til de ”rigtige” priser. Meget hurtigt fandt vi også ud af, at vi var nødt til at producere direkte for at kunne holde priserne nede.

Med en stor eksport – det vil sige indkøb af en stor mængde enheder – kan vi købe til lavere priser. Dermed er vi også med til at hjælpe frisørerne til, at de kan købe deres varer til lavere priser, end hvis de skulle købe hos forhandlere, som køber ind i mindre mængder. Jeg vurderer, at vi er i stand til at sælge vore produkter til priser ca. 30-40 procent lavere på grund af en stor eksport.”

HH Simonsen får produceret sine varer på fabrikker i Østen. Alle er ISO 9002 godkendte og produceret efter europæisk standard. På firmaets kontor i Shanghai er ansat en asier, som sammen med eksport-manager og teknisk chef, Claus Nissen, styrer logistikken derude.

Asien
3-4 gange årligt rejser Hans Schmidt til Asien for at finde nye produkter.
HH Simonsen har samarbejde med tre fabrikker i Østen – to i Kina og en i Korea. Fra Australien henter HH Simonsen et større sakse-program med meget fine sakse. Samhandlen med udlandet betyder også en masse administrativt arbejde. Dels er det vigtigt at beskytte firmaets produkter, logo og emballager i EU og Norge som garanti for kvaliteten. Denne del af logistikken overvåges fra Madrid til en ”pakkepris” på 24.000 kr. årligt pr. produkt eller omkring 400.000 kr. i alt pr. år. Endvidere skal alle varer være RoHS godkendt, hvilket betyder at forbrugeren er sikret mod indhold af skadelige stoffer, som kan trænge ind i huden og sætte sig i blodbanerne. For hvert varenummer har HH Simonsen certifikat fra fabrikken, som garanterer at lovkravene er overholdt. Indtil nu er der over 40 certifikater. Den totale varemængde, der ankommer til Skærbæk, beløber sig til cirka 70 20-fods containere om året eller mere end en stor container hver uge.

”Hvis vi ikke ofrede så mange penge på kvalitetscheck, ville vi få varer hjem, som ikke er i orden. Foruden Claus Nissen har vi endnu en dansker i Asien. For at have styr på alle de nye produkter fotograferer han hvert enkelt produkt og sender billederne hjem på e-mail.”

Trådløst glattejern
”Nyeste skud på produktsortimentet er det trådløse glattejern, som vi har patenteret og præsenterede på frisørmessen i Forum i september. Næste forår bliver glattejernet vist på frisørmessen i Bologna samt på Canton-Messen i Kina. Jeg er sikker på, at produktet er så godt, at det vil skabe en større eksport og blive forhandlet af professionelle frisørsaloner i hele Europa. I alle tilfælde forventer vi os meget af det ny glattejern. Batteriet, som ligger i glattejernet, er udviklet i samarbejde med et kendt japansk firma og bliver produceret i Korea. Prisen forventes at ligge på ca. 1.500-1.700 kr. til forbrugerne. Jeg mener at huske, at vi mindst kasserede de første 30 glattejern, før vi var tilfredse. Problemet var, at batterierne ikke kunne holde varmen i tilstrækkelig lang tid. Men nu er spørgsmålet løst, og jeg håber, at det nye produkt bliver så godt modtaget, at vi slipper for de store udgifter til markedsføringen,” slutter Hans Schmidt.

Denne artikel blev bragt i Hair Magazine 5. udgave 2006.


Kontaktoplysninger:

HH SIMONSEN  a/s
Ribevej 18
6780 Skærbæk
Tlf.  73 75 10 12
www.hhsimonsen.dk


Se flere firmaprofiler her.

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

delilah makeup fra Salonsupport.dk

delilah makeup fra Salonsupport.dk

delilah makeup er et luksuriøst makeupbrand, hvor makeup nu kan vises på et mini borddisplay i akryl til at fremvise kollektionen best sellers.
Y.S. Park letvægtsbørster fra Salonsupport.dk

Y.S. Park letvægtsbørster fra Salonsupport.dk

Salonsupport.dk lancerer letvægtsbørster fra Y.S Park. Udførst i bøgetræ og huller i håndtaget, som gør børsterne utrolig lette.
Schwarzkopf Professional præsenterer nye OSiS Session Label

Schwarzkopf Professional præsenterer nye OSiS Session Label

OSiS Session Label fra Schwarzkopf Professional er premiumserien, som kan klare alle de krævende stylingsituationer.
Artero Oil Fresh fra Frisørland

Artero Oil Fresh fra Frisørland

Oil Fresh fra Artero er en olie på spray til sakse og maskiner. Renser, smører og disinficerer på samme tid. Forhandles hos Frisørland.
Frisørland introducerer Bambina klippemaskine fra Artero

Frisørland introducerer Bambina klippemaskine fra Artero

Bambina klippemaske fra Atero er en lille, handy klippemaskine, der sikrer en ekstremt tæt klipning ved huden. Forhandles hos Frisørland.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

FAKE YOUR BEAUTY hos Frisørland

FAKE YOUR BEAUTY hos Frisørland

Der var kræs for frisørøjet og fantastisk stemning fra første minut, da ”Fake Your Beauty” indtog Frisørlands showroom i Viborg.
Deltag i Wella TrendVision Award 2017

Deltag i Wella TrendVision Award 2017

Nu er det tid til at tilmelde sig årets Wella TrendVision Award 2017, hvor den internationale konkurrence i år afholdes i London. Læs her, hvordan du tilmelder dig.
TOP HAIR i Düsseldorf - Rock your head!

TOP HAIR i Düsseldorf - Rock your head!

Drygt 35 000 personer besökte branschmässan TOP HAIR International Trend & Fashion Days i Düsseldorf. Här fanns verkligen allt för alla som älskar hår i alla dess former.
Optical Illusions by Wella Education Team

Optical Illusions by Wella Education Team

Wella Education Team åbnede dørene op for en masse forventningsfulde frisører, da de viste forårets og sommerens kommende trends.
Vinderen af American Crew All Star Challenge er fundet!

Vinderen af American Crew All Star Challenge er fundet!

Årets nationale American Crew All Star Challenge vinder er kåret! Et stort tillykke ønkser vi Serdar Yatakci fra Salon Reinholt, som vandt 1. pladsen! Se vinderlooks her:

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Sascha Hirtsgaard

Sascha Hirtsgaard

Læs om Sascha Hirtsgaard, der holder meget af den energi, der ligger i at arbejde med de unge i Young Intercoiffure, som hun startede op for 14 år siden.
Per Johs

Per Johs

I næsten 30 år skabte Per Johs sig et navn i Danmark og en stor frisørsalon i Odense. Læs resten af frisørportrættet på hairmagazine.dk!

Nyeste videoer se flere videoer

Goldwell Elumen Collection 2017

Goldwell Elumen Collection 2017

Elumen er den ultimative kreative "farvelegeplads" for stylister. Elumen strækker grænserne og overgår alle forventninger for, hvad farver kan gøre.
Schwarzkopf Professionals Essential Looks SS17 - Modern Ikon Collection

Schwarzkopf Professionals Essential Looks SS17 - Modern Ikon Collection

Med inspireret fra SS17 catwalks, præsenterer Schwarzkopf Professional Essential Looks Modern Icon Collection.
Dyk ned i beauty buffetten med Uffe Buchard og Charlotte Torpegaard

Dyk ned i beauty buffetten med Uffe Buchard og Charlotte Torpegaard

Dyk ned i beauty buffetten med Uffe Buchard og Charlotte Torpegaard.
Fire nye looks fra Wella Professionals, Trend 2017-kollektionen

Fire nye looks fra Wella Professionals, Trend 2017-kollektionen

Med Wella Professionals kan du nu se fire trends fra Wellas nye looks i Trend 2017-kollektionen med eksklusive tips og teknikker, så du kan lære dem!
Sebastian Professional I RE-CHARGE: The Collection

Sebastian Professional I RE-CHARGE: The Collection

Med deres nye kollektion 'RE-CHARGE' ønsker Sebastian Professional, at du kobler dit digitale-jeg fra for at oplade dit indre jeg. Kollektionen er en samling af kontraster.