LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

House of Waldorf ved Charlotte Elsted

Masser af hår er super vigtigt i modebilledet netop nu. Langt, tykt, sundt og naturligt.  Så når modellerne under Copenhagen Fashion Week går på catwalken, er det ofte med extensions og påsat hår fra House of Waldorf, der er kendt for igennem mange år at levere hår til teaterforestillinger og revyer – og til modeshows.

1. april 2009 købte stylist Charlotte Elsted, der til dagligt arbejder for Sebastian Professional, House of Waldorf, og dermed forventer hun at kunne forene sin viden og know how på flere fronter.
Denne gang stod hun med Sebastian-teamet bag shows som Designers Remix og Bruuns Bazar samt det store show til fordel for Børns Vilkår i Det Kgl. Teater. Men extensions og påsat hår blev brugt til praktisk talt alle shows.

”Når modellerne skal på catwalken, handler det om, at de skal være så ens som muligt. De er levende tøjstativer, og ud over at være smukke, skal de ikke tage opmærksomhed fra tøjet. Tilskuerne skal ikke bruge tid på at overveje om den ene hestehale er flottere, længere eller tyndere end den anden, eller om den ene models hår er længere eller kraftigere end den næstes. Derfor et det påsatte hår uundværligt”, fortæller Charlotte Elsted, der absolut taler af erfaring.

Og tøjfirmaerne bruger bestemt ikke småpenge på hår. ”I februar brugte Malene Birger 40.000 kr. på trenser. Det betyder så selvfølgelig, at de genbruges denne gang, for håret er indisk tempelhår, den bedste kvalitet, der kan fås”. Til gengæld, fortæller hun, skulle man til Designers Remix showet bruge clip-on extensions i modefarverne som rød og orange, der skulle ligge 10 cm under pigernes eget hår, og kl. 23, aftenen inden showet, kom man i tanker om, at der manglende en kraftig orange.
”Den har man jo ikke lige på lager, så den skulle laves og flyves til Danmark. Det skete og vi modtog den dagen efter kl. 14!”.

Fire sæsoner med extensions
”Igennem de seneste fire sæsoner, har der faktisk været brugt rigtig mange extensions til mange af showene”, fortæller Charlotte, ikke mindst fordi sundt hår er på mode, og mange af modelpigernes hår er ødelagt og slidt af for mange hårdhændede behandlinger.
Skal man have det ypperste inden for extensions er det 1 meter brede trenser af 55 cm langt, indisk tempelhår.

”Indiske kvinder ofrer deres lange hår til hårguden, når de flytter ind hos deres mand. Tidligere brændte man håret, i dag sælger man det. På den måde skaffes penge til templet, og man undgår, at der benyttes hår fra fattige, udsatte kvinder”.
Håret indfarves og spaltes, så det kommer til at minde om det tyndere skandinaviske hår, før det kommer på markedet i bl.a. Danmark.

Flere kvalitetstyper
House of Waldorf har altid arbejdet med hår af allerbedste kvalitet. Men Charlotte Elsted, der overtog virksomheden for fire måneder siden, supplerer nu det eksklusive hår med bl.a. de nye typer fiberhår, der kan krølles og glattes.

”Det er ikke så blankt som andet syntethår, og det passer fint til den danske smag, for vi vil ikke have håret blankt og fejlfrit, vi kan godt lide det lidt uglet og naturligt”, siger hun.
Når det gælder modeshows er det naturligvis clips-on extensions, der bruges, men House of Waldorf har også tape-on extensions, og extensions med keratin.
Parykker er også en stor del af House of Waldorfs portefølje, og de laves i salonen på Thorvaldsensvej på Frederiksberg.

Charlotte Elsted har læst økonomi, ligesom hun er læreruddannet, før hun uddannede sig til make-up artist og tog frisøruddannelsen, og nu tager hun springet og bliver direktør i egen virksomhed.
”Jeg er 40 og har tre børn, og at være stylist er en hård branche. Derfor synes jeg, tidspunktet til at overtage House of Waldorf var fin”.

Ikke at Charlotte opgiver sit stylistjob hos Sebastian – slet ikke. ”I stedet skal vi udnytte den synergi, der er, ved at jeg er ude i marken og kender kunderne”, siger hun. Og ingen tvivl om det, Charlotte har allerede masser af gode ideer til næste sæson, og på programmet står såvel shows som kurser.

 

House of Waldorf  (tidligere ejer j.f artikel i Hair Magazine 2.udg. 2007)

At miste håret er for mange en traumatisk oplevelse og socialt invaliderende.
I dag har man så gode hårtekniske løsninger, at det er muligt at kunne se ud ”som alle de andre.

House of Waldorf i København er specialist i hårløsninger til  mennesker, der ufrivilligt har mistet håret

Noget af det første man lægger mærke til hos mennesker er håret.
Håret og frisuren giver os mulighed for at udtrykke vor personlighed på bestemte måder. Hår siges at give styrke og kraft. Hår er en væsentlig del af vores personlige udtryk. Med alderen ser man til skaldethed hos mænd. Kvinder bliver mere tyndhårede, men mister sjældent håret. Arvelige faktorer gør sig gældende – måske har den tiltagende forurening med allergier en del af skylden for, at flere og flere yngre mænd mister håret. Under alle omstændigheder er det en traumatisk oplevelse for dem.


Jaqueline Kennedy
Finn Waldorf fra House of Waldorf har i 40 år beskæftiget sig med parykker og extensions. Han husker tydeligt perioden i slutningen af 60erne, da Jaqueline Kennedy offentligt fortalte om sin brug af parykker, som hun havde 14 forskellige af.

”Dengang var parykker lavet af kunstigt hår,” fortæller Finn Waldorf, men den amerikanske præsidentfrue gjorde det alligevel legalt at bruge paryk. Langsomt voksede en trend frem, hvor kvinder turde vise sig med parykker. Jeg tror, at det var den spæde start til, at man i dag har et langt naturligere forhold til det at bære paryk. Man udviklede parykindustrien, så man i dag har fantastisk flotte naturtro parykker af ægte hår. Parykker er ingen nyhed. De har eksisteret i flere århundreder. Det nye var, at parykken blev et supplement til makeup og tøjet.”

Finn Waldorf ved, hvad han taler om. Siden slutningen af 1960erne har han beskæftige sig med parykker og hårextensions. Han arbejdede dengang for Carmen Curler og demonstrerede deres fortræffeligheder på parykker over hele Europa.

Dengang var udvalget af parykker ikke stort. Sammen med en kollega startede Finn Waldorf med at  lave parykker i eget design af kunstigt hår. En tysker, som var den tids største indkøber af parykker i Europa, blev begejstret for idéen. Sammen startede de et fælles firma med parykker.

”Interessen for parykker var stærkt stigende, og jeg kan huske at vi på en blomstermesse i Forum havde en stand, hvor vi solgte to forskellige parykker i kunstigt hår. Den ene koster 148 kr. og den anden 98 kr. Denne weekend omsatte vi for 42.000 kr. Det siger noget om den enorme interesse.

Hele denne opstart har gjort, at det er blevet legalt at gå med paryk. Jeg mener at interessen for parykker i al almindelighed også har været til stor hjælp for de mennesker, som på grund af hårtab har behov for en hårløsning. Blandt vore kunder med hårtab er de fleste kemopatienter og mennesker med pletskaldet-hed,” fortæller Finn Waldorf.


Flest mænd

Mænd har igennem årene været den største kundekreds hos House of Waldorf. Finn Waldorf skønner løseligt, at aldersfordelingen er således: Drenge fra 20-30 år udgør 40 procent af kunderne, cirka 30 procent er mellem 30 og 55 år og resten er mere modne mennesker. Før kom der flest mænd. I dag er fordelingen mellem mænd og kvinder nogenlunde lige. Kirsten Waldorf, som er uddannet frisør, arbejder sammen med flere medarbejdere i forretningen. Hun glæder sig over, at over at næsten alle hundrede procent af kunderne med hårtab er glade og lykkelige, når de går ud af døren efter en behandling.

”Mange kunder er ulykkeligt over deres hårtab, men vi giver dem selvtilliden tilbage,” fortæller Kirsten Waldorf. ”Med de super hårløsninger man har i dag, kan man slet ikke se, at håret ikke er kundens eget. Desuden ved kunderne, at efter et besøg hos House of Waldorf har de ingen gener med deres hår de næste fire-fem uger.”


Kontaktoplysninger:

House of Waldorf  v/ Charlotte Elsted
Dalgas Boulevard 59
2000 Frederiksberg C
3536 3562
www.houseofwaldorf.dk

Se flere firmaprofiler her.

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Nõberu of Sweden lancerer tørshampoo

Nõberu of Sweden lancerer tørshampoo

Tørshampoo, der skaber volumen og tekstur til din frisure. Bekæmper fedtet hår og hovedbund og frisker håret op mellem hårvaske.
Limited edition julegaveæsker fra Eleven Australia

Limited edition julegaveæsker fra Eleven Australia

Denne jul bliver det endnu lettere for dine kunder at finde årets julegave. Eleven Australia har lavet fire limited edition gaveæsker proppet med lækker hårpleje!
UltraLinks fra LOVES CHANGE Hair Extensions

UltraLinks fra LOVES CHANGE Hair Extensions

Love Changes UltraLinks er en hurtig og nem måde at få mere volume og længde på. Både let at påføre og let at udskifte, uden brug af varme og kemikalier.
Guld Wet Brush juleedition fra HH Simonsen

Guld Wet Brush juleedition fra HH Simonsen

Guld X-MAS limited edition fra med HH Simonsen kan købes hjem netop nu. Den er super flot både som gave og udsmykning i salonen til jul og nytår.
Ny Igora Vario Blond fra Schwarzkopf Professional

Ny Igora Vario Blond fra Schwarzkopf Professional

Ny Igora Vario Blond fra Schwarzkopf Professional – en opgraderet favorit fra Schwarzkopf Professional. Lysningsserien kan nu lysne håret optil 8 toner.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

Det var et brag af en aften, der blev afholdt på det famøse Tivoli Hotel, da L'Oréal Professionnel sammen med Toni & Guy inviterede til et farverigt show.
Going out with Contouring med Wella Professional

Going out with Contouring med Wella Professional

Med modeller dansede på scenen og julepynt, der havde sneget sig ind i studiet, inviterede Wella Professional endnu en gang til et fantastisk show med fokus på contouring.
Inspirationsaften med Revlon Professional

Inspirationsaften med Revlon Professional

Der var massere af inspiration at hente, da Revlon Professional inviterede til inspirationsaften med Martine Martinsen og Kevin Schou Birk fra American Crews all-star team.
Marcelklubbens London aften i Tivoli

Marcelklubbens London aften i Tivoli

Med dykkerudstyr, aquarium, hajer, flotte fisk, parpelotter, nøgne glimmermodeller og rullestol havde Marcelklubben gjort alt, hvad de kunne for at imponere.
Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

HeadBrands åbnede sit Creative Studio op for nysgerrige frisører, der ville lære mere om skægtrimning, barbering og klassiske herrefrisurer.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Allan Kliim

Allan Kliim

Allan Kliim søger konstant nye udfordringer, og han stiller sig aldrig helt tilfreds med tingenes tilstand.
Lene Øxenholt

Lene Øxenholt

Lene Øxenholt har som tekniker hos Schwarzkopf brug for stadig inspiration, opdatering og undervisning, før hun kan drage ud i landet og formidle den sidste ny viden og hårtrend videre til frisørerne.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine er stolte af at annoncere, at der bliver udvidet til Finland. Det første magasin er for nyligt blevet sendt afsted til de finske frisører.
Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine var på plads ved dette års Salon International. Se denne lille video fra messen.
KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Nordisk inspireret af Unisex trenden! KMS Nordisk lancerer produktkampagnen 'Genderless Grooming' i september, der fokuserer på kønsneutral hårstyling.
Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Fantastiske Trevor Sorbie, der har vundet flere priser en nogen anden, kommer til årets Salon International. Her er en teaser på, hvad der venter til messen.
Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.