LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

House of Waldorf ved Charlotte Elsted

Masser af hår er super vigtigt i modebilledet netop nu. Langt, tykt, sundt og naturligt.  Så når modellerne under Copenhagen Fashion Week går på catwalken, er det ofte med extensions og påsat hår fra House of Waldorf, der er kendt for igennem mange år at levere hår til teaterforestillinger og revyer – og til modeshows.

1. april 2009 købte stylist Charlotte Elsted, der til dagligt arbejder for Sebastian Professional, House of Waldorf, og dermed forventer hun at kunne forene sin viden og know how på flere fronter.
Denne gang stod hun med Sebastian-teamet bag shows som Designers Remix og Bruuns Bazar samt det store show til fordel for Børns Vilkår i Det Kgl. Teater. Men extensions og påsat hår blev brugt til praktisk talt alle shows.

”Når modellerne skal på catwalken, handler det om, at de skal være så ens som muligt. De er levende tøjstativer, og ud over at være smukke, skal de ikke tage opmærksomhed fra tøjet. Tilskuerne skal ikke bruge tid på at overveje om den ene hestehale er flottere, længere eller tyndere end den anden, eller om den ene models hår er længere eller kraftigere end den næstes. Derfor et det påsatte hår uundværligt”, fortæller Charlotte Elsted, der absolut taler af erfaring.

Og tøjfirmaerne bruger bestemt ikke småpenge på hår. ”I februar brugte Malene Birger 40.000 kr. på trenser. Det betyder så selvfølgelig, at de genbruges denne gang, for håret er indisk tempelhår, den bedste kvalitet, der kan fås”. Til gengæld, fortæller hun, skulle man til Designers Remix showet bruge clip-on extensions i modefarverne som rød og orange, der skulle ligge 10 cm under pigernes eget hår, og kl. 23, aftenen inden showet, kom man i tanker om, at der manglende en kraftig orange.
”Den har man jo ikke lige på lager, så den skulle laves og flyves til Danmark. Det skete og vi modtog den dagen efter kl. 14!”.

Fire sæsoner med extensions
”Igennem de seneste fire sæsoner, har der faktisk været brugt rigtig mange extensions til mange af showene”, fortæller Charlotte, ikke mindst fordi sundt hår er på mode, og mange af modelpigernes hår er ødelagt og slidt af for mange hårdhændede behandlinger.
Skal man have det ypperste inden for extensions er det 1 meter brede trenser af 55 cm langt, indisk tempelhår.

”Indiske kvinder ofrer deres lange hår til hårguden, når de flytter ind hos deres mand. Tidligere brændte man håret, i dag sælger man det. På den måde skaffes penge til templet, og man undgår, at der benyttes hår fra fattige, udsatte kvinder”.
Håret indfarves og spaltes, så det kommer til at minde om det tyndere skandinaviske hår, før det kommer på markedet i bl.a. Danmark.

Flere kvalitetstyper
House of Waldorf har altid arbejdet med hår af allerbedste kvalitet. Men Charlotte Elsted, der overtog virksomheden for fire måneder siden, supplerer nu det eksklusive hår med bl.a. de nye typer fiberhår, der kan krølles og glattes.

”Det er ikke så blankt som andet syntethår, og det passer fint til den danske smag, for vi vil ikke have håret blankt og fejlfrit, vi kan godt lide det lidt uglet og naturligt”, siger hun.
Når det gælder modeshows er det naturligvis clips-on extensions, der bruges, men House of Waldorf har også tape-on extensions, og extensions med keratin.
Parykker er også en stor del af House of Waldorfs portefølje, og de laves i salonen på Thorvaldsensvej på Frederiksberg.

Charlotte Elsted har læst økonomi, ligesom hun er læreruddannet, før hun uddannede sig til make-up artist og tog frisøruddannelsen, og nu tager hun springet og bliver direktør i egen virksomhed.
”Jeg er 40 og har tre børn, og at være stylist er en hård branche. Derfor synes jeg, tidspunktet til at overtage House of Waldorf var fin”.

Ikke at Charlotte opgiver sit stylistjob hos Sebastian – slet ikke. ”I stedet skal vi udnytte den synergi, der er, ved at jeg er ude i marken og kender kunderne”, siger hun. Og ingen tvivl om det, Charlotte har allerede masser af gode ideer til næste sæson, og på programmet står såvel shows som kurser.

 

House of Waldorf  (tidligere ejer j.f artikel i Hair Magazine 2.udg. 2007)

At miste håret er for mange en traumatisk oplevelse og socialt invaliderende.
I dag har man så gode hårtekniske løsninger, at det er muligt at kunne se ud ”som alle de andre.

House of Waldorf i København er specialist i hårløsninger til  mennesker, der ufrivilligt har mistet håret

Noget af det første man lægger mærke til hos mennesker er håret.
Håret og frisuren giver os mulighed for at udtrykke vor personlighed på bestemte måder. Hår siges at give styrke og kraft. Hår er en væsentlig del af vores personlige udtryk. Med alderen ser man til skaldethed hos mænd. Kvinder bliver mere tyndhårede, men mister sjældent håret. Arvelige faktorer gør sig gældende – måske har den tiltagende forurening med allergier en del af skylden for, at flere og flere yngre mænd mister håret. Under alle omstændigheder er det en traumatisk oplevelse for dem.


Jaqueline Kennedy
Finn Waldorf fra House of Waldorf har i 40 år beskæftiget sig med parykker og extensions. Han husker tydeligt perioden i slutningen af 60erne, da Jaqueline Kennedy offentligt fortalte om sin brug af parykker, som hun havde 14 forskellige af.

”Dengang var parykker lavet af kunstigt hår,” fortæller Finn Waldorf, men den amerikanske præsidentfrue gjorde det alligevel legalt at bruge paryk. Langsomt voksede en trend frem, hvor kvinder turde vise sig med parykker. Jeg tror, at det var den spæde start til, at man i dag har et langt naturligere forhold til det at bære paryk. Man udviklede parykindustrien, så man i dag har fantastisk flotte naturtro parykker af ægte hår. Parykker er ingen nyhed. De har eksisteret i flere århundreder. Det nye var, at parykken blev et supplement til makeup og tøjet.”

Finn Waldorf ved, hvad han taler om. Siden slutningen af 1960erne har han beskæftige sig med parykker og hårextensions. Han arbejdede dengang for Carmen Curler og demonstrerede deres fortræffeligheder på parykker over hele Europa.

Dengang var udvalget af parykker ikke stort. Sammen med en kollega startede Finn Waldorf med at  lave parykker i eget design af kunstigt hår. En tysker, som var den tids største indkøber af parykker i Europa, blev begejstret for idéen. Sammen startede de et fælles firma med parykker.

”Interessen for parykker var stærkt stigende, og jeg kan huske at vi på en blomstermesse i Forum havde en stand, hvor vi solgte to forskellige parykker i kunstigt hår. Den ene koster 148 kr. og den anden 98 kr. Denne weekend omsatte vi for 42.000 kr. Det siger noget om den enorme interesse.

Hele denne opstart har gjort, at det er blevet legalt at gå med paryk. Jeg mener at interessen for parykker i al almindelighed også har været til stor hjælp for de mennesker, som på grund af hårtab har behov for en hårløsning. Blandt vore kunder med hårtab er de fleste kemopatienter og mennesker med pletskaldet-hed,” fortæller Finn Waldorf.


Flest mænd

Mænd har igennem årene været den største kundekreds hos House of Waldorf. Finn Waldorf skønner løseligt, at aldersfordelingen er således: Drenge fra 20-30 år udgør 40 procent af kunderne, cirka 30 procent er mellem 30 og 55 år og resten er mere modne mennesker. Før kom der flest mænd. I dag er fordelingen mellem mænd og kvinder nogenlunde lige. Kirsten Waldorf, som er uddannet frisør, arbejder sammen med flere medarbejdere i forretningen. Hun glæder sig over, at over at næsten alle hundrede procent af kunderne med hårtab er glade og lykkelige, når de går ud af døren efter en behandling.

”Mange kunder er ulykkeligt over deres hårtab, men vi giver dem selvtilliden tilbage,” fortæller Kirsten Waldorf. ”Med de super hårløsninger man har i dag, kan man slet ikke se, at håret ikke er kundens eget. Desuden ved kunderne, at efter et besøg hos House of Waldorf har de ingen gener med deres hår de næste fire-fem uger.”


Kontaktoplysninger:

House of Waldorf  v/ Charlotte Elsted
Dalgas Boulevard 59
2000 Frederiksberg C
3536 3562
www.houseofwaldorf.dk

Se flere firmaprofiler her.

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

To nye OSIS+ produkter fra Schwarzkopf Professional

To nye OSIS+ produkter fra Schwarzkopf Professional

OSiS+ er den kreative stylingserie, der flytter grænserne, både i salonen og hjemme, og er skabt til de helt individuelle looks. Se den her.
Mé Hair Spray fra Id HAIR

Mé Hair Spray fra Id HAIR

Vi går efteråret i møde og det plejer at betyder sus i lokkerne. Derfor er det vigtigt, at lokkerne sikres med en god hårlak. Læs detaljer om lakken her
Dualsenses julegaveæsker fra Goldwell

Dualsenses julegaveæsker fra Goldwell

Årets Goldwell julegaveæsker er her! De findes i 3 forskellige varianter, og indeholder alle shampoo, hårpleie og stylingsprodukt fra Dualsenses og StyleSign.
Frisørland præsenterer My.Organics Bleaching Powder

Frisørland præsenterer My.Organics Bleaching Powder

Hos Frisørland finder du nu My.Organics Bleaching Powder, hvis unikke konsistens gør produktet nemt at påføre. Lysner op til 6 toner.
Hair Protecting Wetsuit fra Cosmobell

Hair Protecting Wetsuit fra Cosmobell

Hair Protecting Wetsuit fra Cosmobell er en beskyttende "våddragt", der appliceres i vådt hår inden hårvask. Produkter er desuden godkendt til Grøn Salon.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Wella Professional præsenterede Wella Trends AW17

Wella Professional præsenterede Wella Trends AW17

Den stod på inspiration fra 70'erne og lækre frisurer, da Wella Professional inviterede til Wella Trends AW17 med udgangpunkt i den seneste kollektion The New Norm.
TWISTED CURLS - Sebastian Nordic Show

TWISTED CURLS - Sebastian Nordic Show

I forbindelse med Kolding Storcenters Rock Fashion Week afholdte Sebastian Professionel deres årlige Sebastian Nordic show med fokus på smukke krøller.
ICON Hairspa inviterede til Zoom by Zoom show

ICON Hairspa inviterede til Zoom by Zoom show

Der var lagt op til en inspirationsfuld aften, da ICON Hairspa inviterede til show med Zoom by Zoom i forbindelse med deres seneste kollektion ”Movement”.
Årets nyhed! IngrediColor

Årets nyhed! IngrediColor

I slutningen af september slog Hair Team Company dørene op for 200 frisører i forbindelse med årets store nyhed; ingrediColor, der er en helt ny måde at tænke hårfarver på.
Inspiration, personlig udvikling og hår på Redken Tribe i Halmstad

Inspiration, personlig udvikling og hår på Redken Tribe i Halmstad

Solen skinnede i Halmstad, da 330 frisører fra hele Norden indtog byen for at deltage i Redken Tribe. Læs mere og se billeder fra weekenden her!

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Cherif El-Ayouty - Cha Cha Cha

Cherif El-Ayouty - Cha Cha Cha

Cherif El-Ayouty købte Cha Cha Cha for nogle måneder siden. Han ser salonkæden som en forretning, men samtidig mener han også branchens sjæl er kunsten og de passionerede medarbejdere.
Ole Wagner

Ole Wagner

”Har man ikke lyst til at være med på beatet, så skal man helt lade være….”. Det mener Ole Wagner. Han kalder sig selv ”moderat perfektionist”, han mener, dét at være frisør er en livsstil, og at dynamik og udvikling er en uundværlig del af faget.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Nordisk inspireret af Unisex trenden! KMS Nordisk lancerer produktkampagnen 'Genderless Grooming' i september, der fokuserer på kønsneutral hårstyling.
Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Fantastiske Trevor Sorbie, der har vundet flere priser en nogen anden, kommer til årets Salon International. Her er en teaser på, hvad der venter til messen.
Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.
Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Inspireret af SS17 catwalks, har Schwarzkopf Professional lavet Essential Looks Modern Ikon kollektionen.