LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Interview med Schwarzkopf Professional's Aliki Bendzovski

Aliki Bendzovski Schwarzkopf Professional

Vi er klar til fremtiden
Schwarzkopf Professional i Danmark har været igennem en række omstruktureringer det seneste års tid. ”Men nu er vi på vej, vi har tilpasset virksomheden den tid, vi lever i, og vi ser positivt på fremtiden”, fastslår Country Sales Manager Aliki Bendzovski.

Schwarzkopf Professional i Danmark tager nu det store skridt ind i en positiv fremtid. Det sker med en række omstruktureringer, der skal sikre en effektiv og tidssvarende virksomhed, der kan levere den bedste service til frisørerne.

”Det seneste år har været begivenhedsrigt. Men nu er vi på vej. Vi har skabt nogle rammer, hvor vi kan servicere vore kunder bedst muligt, og vi har en rigtig god og solid medarbejderstyrke. For når alt kommer til alt, handler service langt hen ad vejen om det menneskelige samspil. Så vi tror på en god fremtid for Schwarzkopf Professional”, siger Country Sales Manager i Danmark, 48-årige Aliki Bendzovski.

Læs også: Schwarzkopf Essential Looks i Valby

At det seneste år har været utroligt hektisk for Aliki Bendzovski og Schwarzkopf Professional er ingen hemmelighed. ”Men det har været det værd”, lyder det.



Nyt hovedkontor, studio og showroom i Ballerup
Vi sidder og taler i Schwarzkopf Professionals nye hovedkontor, studio og showroom i Ballerup. Her er indrettet såvel showroom for inventardelen af virksomheden som for Schwarzkopf Professional, og her er indrettet et studio med vaskepladser og 10 behandlingspladser, hvor frisører fra hele landet kan deltage i de kurser, Schwarzkopf Professional arrangerer, events med videre i moderne faciliteter.

”I omstruktureringsprocessen har vi lukket vores kontorer i Silkeborg, Odense og Rødovre, ganske enkelt fordi tiden er løbet af Cash & Carry forretningen. I dag bestiller kunderne hos vore sælgere, og netop for at kunne supportere kunderne endnu bedre er sælgerstaben øget fra 6 til
8 sælgere. Således er medarbejderstaben i dag skåret til, og vi har etableret hovedkontor og studio i Ballerup, ligesom der er et tilsvarende dynamisk studio og showroom på vej i Århus-området".

”Vi tror på den personlige kontakt. Derfor har vi på medarbejderfronten gjort meget ud af, at vore kunder skal have sælgere, der løbende kommer i salonerne. Det betyder, vi har i alt otte sælgere, og hun fortæller videre, at man derudover har to teknikere, der rejser Danmark tyndt for
at supportere og uddanne frisørerne ude i salonerne, ligesom Lene Øxenholt har ansvaret for Schwarzkopf Professionals Essential Looks; image, shows og kursusprogram. Endelig har man nu administrationspersonalet samlet i Ballerup.

Læs også: Schwarzkopf Professional styler håret til Eurovision Song Contest

Farven er flagskibet
Farverne er flagskibet hos Schwarzkopf Professional, og det er netop noget af det, der undervises i i Schwarzkopf studierne. Det er også farverne såvel som stylingprodukterne, der bruges, når Schwarzkopfs freelanceteam på godt 20 kendte frisører som holder shows rundt omkring i landet.

”I forbindelse med det netop afholdte europæiske Melodi Granprix var vi hovedsponsor, og således havde vi sammensat et team på 36 nordiske frisører, der stylede alle deltagerne”, fortæller Aliki Bendzovski.

På produktsiden fremhæver hun de nye Igora-farver samt relanceringen af BC Bonacure med en nyudviklet Cell Perfector teknologi, der genopbygger hårets struktur indefra, blondeme, der er en af markedets få blonderingsserier og Schwarzkopf Professionals nye trendbog, Essential looks, der lige er udkommet med tendenserne til forår/sommer 2014. Således udgives to årlige Essential looks trendbøger.

Professionelt opbygget
Aliki Bendzovski er rigtig tilfreds med, at strukturen på Schwarzkopf Professional i Danmark nu er på plads med danske medarbejdere i kundeservice og i det hele taget en mere professionel opbygning, hvor man ikke mindst i nordisk regi deler sin know how. ”Vi skeler til, hvordan
man gør i koncernen i resten af verden, og bruger det, der kan overføres til det danske marked".

Når det gælder inventarsalget, kan man tilbyde alt fra spejle til hele indretninger, og man kan supportere frisørerne fra tanke til realitet. Det vil sige fra budgettet beregnes til salonen står klar. ”Laust Klemmensen og Steffen Mølgaard står bag vores inventarafdeling, og begge har de mange års erfaring på det område”, lyder det fra Aliki, der videre fortæller, at målet generelt for Schwarzkopf Professional i Danmark er at drive virksomheden fremad i én retning.

Læs også: Schwarzkopf Professional i et nyt sæt tøj - men med samme ansigt

”Og vi er allerede godt på vej”, fastslår hun. Aliki er bestemt ikke chefen, der driver virksomheden gemt bag et skrivebord. Hun er hele tiden ude blandt kunderne, for ifølge hende, er det hos frisørerne, fokus fremadrettet skal ligge.

Det gælder produkter, der giver ”value for money” for både frisører og forbrugere, og en høj kvalitet i kundeservice såvel som produkter. ”Nye produkter er også på vej, bl.a. BC Rose Miracle Oil og otte nye Igora Metallic nuancer, der giver frisørerne mulighed for at skabe nye looks til kunderne”. Så Aliki Bendzovski ser positivt på fremtiden. ”Jeg tror på en god fremtid for Schwarzkopf Professional i Danmark. Vi er på vej frem, og vi vil udvikle os yderligere i årene, der kommer”.


Tekst: Pia Finne
Foto: Claus Peuckert


Denne artikel blev udgivet i 3. udgave af Hair Magazine 2014.

For yderligere information kontakt Schwarzkopf Professional på tlf.: 86 80 48 11 eller se hjemmesiden: www.bella-vista.dk


Se flere frisørartikler om frisørkurserfrisørshows og hårmode her!

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Nõberu of Sweden lancerer tørshampoo

Nõberu of Sweden lancerer tørshampoo

Tørshampoo, der skaber volumen og tekstur til din frisure. Bekæmper fedtet hår og hovedbund og frisker håret op mellem hårvaske.
Limited edition julegaveæsker fra Eleven Australia

Limited edition julegaveæsker fra Eleven Australia

Denne jul bliver det endnu lettere for dine kunder at finde årets julegave. Eleven Australia har lavet fire limited edition gaveæsker proppet med lækker hårpleje!
UltraLinks fra LOVES CHANGE Hair Extensions

UltraLinks fra LOVES CHANGE Hair Extensions

Love Changes UltraLinks er en hurtig og nem måde at få mere volume og længde på. Både let at påføre og let at udskifte, uden brug af varme og kemikalier.
Guld Wet Brush juleedition fra HH Simonsen

Guld Wet Brush juleedition fra HH Simonsen

Guld X-MAS limited edition fra med HH Simonsen kan købes hjem netop nu. Den er super flot både som gave og udsmykning i salonen til jul og nytår.
Ny Igora Vario Blond fra Schwarzkopf Professional

Ny Igora Vario Blond fra Schwarzkopf Professional

Ny Igora Vario Blond fra Schwarzkopf Professional – en opgraderet favorit fra Schwarzkopf Professional. Lysningsserien kan nu lysne håret optil 8 toner.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

Det var et brag af en aften, der blev afholdt på det famøse Tivoli Hotel, da L'Oréal Professionnel sammen med Toni & Guy inviterede til et farverigt show.
Going out with Contouring med Wella Professional

Going out with Contouring med Wella Professional

Med modeller dansede på scenen og julepynt, der havde sneget sig ind i studiet, inviterede Wella Professional endnu en gang til et fantastisk show med fokus på contouring.
Inspirationsaften med Revlon Professional

Inspirationsaften med Revlon Professional

Der var massere af inspiration at hente, da Revlon Professional inviterede til inspirationsaften med Martine Martinsen og Kevin Schou Birk fra American Crews all-star team.
Marcelklubbens London aften i Tivoli

Marcelklubbens London aften i Tivoli

Med dykkerudstyr, aquarium, hajer, flotte fisk, parpelotter, nøgne glimmermodeller og rullestol havde Marcelklubben gjort alt, hvad de kunne for at imponere.
Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

HeadBrands åbnede sit Creative Studio op for nysgerrige frisører, der ville lære mere om skægtrimning, barbering og klassiske herrefrisurer.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Betty Christoffersen - SACO

Betty Christoffersen - SACO

Betty Christoffersen er en kvinde med rigtig mange jern i ilden, og hun brænder for dét, hun gør; om hun klipper i salonen, underviser eller laver shows rundt omkring i verden. Betty Christoffersen ejer SACO Hair på Fiolstræde i København sammen med Jan Holck.
Uffe Buchardt

Uffe Buchardt

Uffe Buchardt er mange ting: Frisør, makeup artist, art director, modeskribent, TV-star, foredragsholder og senest bladudgiver af det internationalt anerkendte magasin Dansk, som sælger bedst i London, New York og Shanghai.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine er stolte af at annoncere, at der bliver udvidet til Finland. Det første magasin er for nyligt blevet sendt afsted til de finske frisører.
Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine var på plads ved dette års Salon International. Se denne lille video fra messen.
KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Nordisk inspireret af Unisex trenden! KMS Nordisk lancerer produktkampagnen 'Genderless Grooming' i september, der fokuserer på kønsneutral hårstyling.
Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Fantastiske Trevor Sorbie, der har vundet flere priser en nogen anden, kommer til årets Salon International. Her er en teaser på, hvad der venter til messen.
Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.