LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

L'Oréal - Vi kan ikke blive perfekte, men vi kan prøve.

“Vi har en holdning om, at hellere prøve 10  ting af, og fejle på de tre, end slet ikke at prøve noget af...” siger ­ Maibritt Rasmussen

Frisører er passionerede og kreative mennesker, der ofte ser den skæve vinkel på tingene. Det mener divisionsdirektør i L’Oréal Professional Products Division MaiBritt Rasmussen. Og hun er ikke i tvivl om grunden til den 100-årige virksomheds  succes: En positiv virksomhedsånd, kreativitet og en høj grad af ansvarsfølelse.

I L’Oréal udfordrer man sine medarbejdere på alle planer. Ånden er god, og der arbejdes med en passion for virksomheden. Det mener divisionsdirektør Maibritt Rasmussen, der selv begyndte for 11 år siden som produktchef i L’Oréal, og i dag efter at have været en tur i England, som marketingchef, for godt fire år siden vendte tilbage som divisionsdirektør i L’Oreal Professional Products Division. Og det er meget typisk L’Oréal, mener Maibritt Rasmussen.

”Man giver medarbejderne de muligheder, de ønsker, og så rekrutterer man først og fremmest fra egne rækker, når nye jobs skal besættes. Det skaber en korpsånd og en stor ansvarsfølelse hos medarbejderne”.

Vi kan ikke blive perfekte, men vi kan prøve, er et af mantraerne hos L’Oréal i Danmark såvel som i resten af verden, og Maibritt Rasmussen beskriver virksomheden som super fleksibel på trods af sin størrelse.

”Vi søger hele tiden at gøre tingene anderledes eller bedre”, siger hun, og tilføjer, at det også er fuldt tilladt at ændre holdning til tingene, hvis man får nye input, der viser noget andet end det, man først havde an­ taget. ” Vi har en holdning om, at hellere prøve 10 ting af, og fejle på de tre, end slet ikke at prøve noget af”, lyder det fra Maibritt, der ikke er i tvivl om, at skibet skal rystes engang imellem.

Elsker nyheder
 Hos L’Oréal kommer der nyheder hver fjerde uge, og det er naturligvis med til at skabe den dynamik, der er i virksomheden. ”Og det er også vores styrke”, mener Maibritt Rasmussen. Hun ser frisørbranchen som en herlig branche fyldt med passionerede og kreative mennesker.

”De er sjove at arbejde med, og de skæver ikke altid til, hvad der er mest rationelt, men hvad der er sjovest og mest spændende”.

Hun mener også, frisørerne fortjener et bedre image end det, de ind imellem har. ”Frisør er bestemt ikke noget, man bliver, fordi der ikke lige var andet…. Frisører er mennesker, der elsker deres job, de har en faglig stolthed, og de er entreprenører. Hvor mange unge mennesker på 22 starter ellers egen virksomhed, bortset fra frisører?”, siger hun med et smil.

Fremtidens frisører
Maibritt Rasmussen ser fremtidens frisørsaloner bevæge sig fra ”blot” at være frisører til i højere grad at være beautysaloner og spa’s.

”tendensen ser vi allerede i udlandet, og selv om den ikke rigtigt er slået igennem i Danmark endnu, så er de første wellness­saloner begyndt at dukke op. Danskerne er traditionelt ikke så gode til at bruge penge på sig selv, men det skal vi have lavet om på, for fremtiden handler om  forkælelse, og netop frisørerne har alle muligheder. Kundernes loyalitet er lige så stor, som den er i forhold til tandlæger og læger”, slår Maibritt Rasmussen fast. Det er guld værd, og frisørerne skal bruge det til mersalg!

360 grader service
Netop for at understøtte denne udvikling tilbyder L’Oréal Professional også en 360 graders service, der omfatter produkter, markedsføring, uddannelse af medarbejdere såvel som af ledere, butiksindretning og i det hele taget alt, hvad en frisør måtte få brug for.

”Vi skaber samarbejdspartnere, for i fremtiden handler det ikke så meget om produkter, men om alt det der skaber vækst. Og vores mål – selv om vi nu fylder 100 år – er at fremme sell­out frem for sell­in”.

Tekst: Pia Finne
Foto: L'Oréal

Denne artikel blev udgivet i Hair Magazine 3. udg. 2009.

 

Se flere produktnyheder, eller læs om frisørshows eller styling her!


Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Nõberu of Sweden lancerer tørshampoo

Nõberu of Sweden lancerer tørshampoo

Tørshampoo, der skaber volumen og tekstur til din frisure. Bekæmper fedtet hår og hovedbund og frisker håret op mellem hårvaske.
Limited edition julegaveæsker fra Eleven Australia

Limited edition julegaveæsker fra Eleven Australia

Denne jul bliver det endnu lettere for dine kunder at finde årets julegave. Eleven Australia har lavet fire limited edition gaveæsker proppet med lækker hårpleje!
UltraLinks fra LOVES CHANGE Hair Extensions

UltraLinks fra LOVES CHANGE Hair Extensions

Love Changes UltraLinks er en hurtig og nem måde at få mere volume og længde på. Både let at påføre og let at udskifte, uden brug af varme og kemikalier.
Guld Wet Brush juleedition fra HH Simonsen

Guld Wet Brush juleedition fra HH Simonsen

Guld X-MAS limited edition fra med HH Simonsen kan købes hjem netop nu. Den er super flot både som gave og udsmykning i salonen til jul og nytår.
Ny Igora Vario Blond fra Schwarzkopf Professional

Ny Igora Vario Blond fra Schwarzkopf Professional

Ny Igora Vario Blond fra Schwarzkopf Professional – en opgraderet favorit fra Schwarzkopf Professional. Lysningsserien kan nu lysne håret optil 8 toner.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

Det var et brag af en aften, der blev afholdt på det famøse Tivoli Hotel, da L'Oréal Professionnel sammen med Toni & Guy inviterede til et farverigt show.
Going out with Contouring med Wella Professional

Going out with Contouring med Wella Professional

Med modeller dansede på scenen og julepynt, der havde sneget sig ind i studiet, inviterede Wella Professional endnu en gang til et fantastisk show med fokus på contouring.
Inspirationsaften med Revlon Professional

Inspirationsaften med Revlon Professional

Der var massere af inspiration at hente, da Revlon Professional inviterede til inspirationsaften med Martine Martinsen og Kevin Schou Birk fra American Crews all-star team.
Marcelklubbens London aften i Tivoli

Marcelklubbens London aften i Tivoli

Med dykkerudstyr, aquarium, hajer, flotte fisk, parpelotter, nøgne glimmermodeller og rullestol havde Marcelklubben gjort alt, hvad de kunne for at imponere.
Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

HeadBrands åbnede sit Creative Studio op for nysgerrige frisører, der ville lære mere om skægtrimning, barbering og klassiske herrefrisurer.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Anthony Mascolo

Anthony Mascolo

Anthony Mascolo var forleden i København for at give sit bud på tidens tendenser. Hair Magazine havde en god snak med den dygtige frisør.
Lina Jørgensen

Lina Jørgensen

Hairdresser on Fire skal overskride grænser, og Lina elsker at arbejde derude, hvor de fleste andre tænker; nej, det er for vildt.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine er stolte af at annoncere, at der bliver udvidet til Finland. Det første magasin er for nyligt blevet sendt afsted til de finske frisører.
Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine var på plads ved dette års Salon International. Se denne lille video fra messen.
KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Nordisk inspireret af Unisex trenden! KMS Nordisk lancerer produktkampagnen 'Genderless Grooming' i september, der fokuserer på kønsneutral hårstyling.
Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Fantastiske Trevor Sorbie, der har vundet flere priser en nogen anden, kommer til årets Salon International. Her er en teaser på, hvad der venter til messen.
Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.