LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

      
Paul Mitchell får luft under vingerne!

Håndtering af finanskrisen hos G&G

Med et klart mål om at frisørerne skal tjene penge, har G&G Danmark nu etableret et nyt meget flot og funktionelt domicil med rig mulighed for at holde kurser for frisørerne. Det gælder kurser i tendenser og produkter, men også i salg og areamanagement. "For det er super vigtigt, at frisørerne bruger deres energi rigtigt i fremtiden", siger Jesper Löfvall, der er adm. direktør i G&G Danmark. Han har masser af ideer til hvordan man tænker fremadrettet.

    
  
Mange virksomheder pakker sig ind i krisen. Hos G&G Danmark A/S, der forhandler Paul Mitchell I Danmark, har man valgt at anskue krisen fra en positiv vinkel. ”Vi kan naturligvis mærke krisen som alle andre, men den tid og energi, vi har haft i overskud, har vi valgt at investere i et helt nyt domicil, så vi er max klar, når tiderne bliver bedre”. Sådan lyder det fra adm. direktør Jesper Löfvall, der i øvrigt allerede nu ser tendenser til, at tiderne er ved at blive bedre for samfundet og ikke mindst for frisørbranchen.



Nyt domicil
I det nye domicil i Dragør på Amager side om side med lufthavnen, er der indrettet teorilokale og et stort undervisningslokale med vaske og behandlingspladser, så frisørerne for alvor kan arbejde hands-on. ”Det har været meget vigtigt for os, at kunne samle undervisningslokalerne, lageret og kontoret som det nu er blevet muligt”, fortæller Jesper Löfvall, og han lover allerede nu, at Paul Mitchells kunder i fremtiden vil få tilbudt langt flere kurser inden for produktkendskab, men også inden
for f.eks. salg og lignende.



”Det er utroligt vigtigt i dag, at frisørerne får nogle fif til, hvordan de kan sælge uden at de føler, de ”prakker” kunderne noget på, og det er klart et område, hvor vi vil sætte ekstra ind i fremtiden”. Når man ankommer til G&G Danmarks nye domicil, slåes man af, hvor smukt det ligger; egentlig i et nyt industriområde, men et meget smukt udført et af slagsen. Bygningerne er ens og sorte, og de spiller fint op til den lidt strandagtige natur, der omgiver dem. 1000 kvm. har G&G Danmark således sat sig på – i første omgang. For man har købt nabogrunden, så der med tiden er plads til udvidelser. I kontorområdet mødes man af en grøn sofa, der optager en dominerende plads midt i rummet. Og ganske bevidst.



”Den skal nemlig hele tiden minde os om, hvor grønne Paul Mitchell produkterne faktisk er – og altid har været det. Også dengang ingen andre tænkte grønne tanker”, fortæller Jesper Löfvall og hans mor, Vita Löfvall, der ligeledes er direktør i den virksomhed, hun etablerede sammen med sin mand, Gert Löfvall for 18 år siden.
”Faktisk var de ”grønne” produkter essentielt for Paul Mitchell, og han fandt mange af ingredienserne til sine første shampooer i naturen på Hawaii. Den filosofi er man stadig tro mod, og den grønne linje er videreført frem til i dag, hvor virksomheden drives af John Paul.

Store lyse lokaler
I det hele taget er lokalerne på A.P. Møllers Allé meget lyse og venlige, alle skillevægge er af glas, og der er frit kig til de to store terrasser, der findes i hver ende af bygningen. En indbydende kantine til G&Gs medarbejdere findes også. ”Vi startede virksomheden hjemme i spisestuen, siden har vi bygget ud men fortsat haft kontorer i forbindelse med mit hjem i Hellerup”, fortæller Vita Lövall. ”Men i de 18 år er virksomheden stødt og roligt vokset, og nu var tiden inde til at flytte ud, få luft under vingerne, og samtidig få et funktionelt domicil, der giver os alle muligheder for at leve op til fremtidens krav om bl.a. undervisning”.

Siden starten har en del af filosofien også været, at man udelukkende ville samarbejde med frisører – og altså ikke sælge Paul Mitchell produkterne via supermarkeder eller andet. ”Vi har eksempelvis 18 shampooer til alle typer hår, men skal slutbrugeren have gavn af det, kræver det en professionel rådgivning hos en frisør, og det kræver at frisørerne kender produkterne til bunds”, fastslår Jesper Löfvall. Og som John Paul siger det: ”Frisørerne har gjort os til det, vi er i dag. Derfor svigter vi heller ikke dem!”

    
  
Frisørerne skal tjene penge

Placeringen af det nye domicil gør, at kunder fra hele Danmark let kan komme til G&G Danmark. ”I dag kan man flyve retur fra Jylland for 300 kr. Når man lander i København hopper man i en taxa og få minutter senere er man hos os. Nemmere kan det ikke være”. Og uddannelse og kurser, mener Jesper og Vita Löfvall, er essentielt i forholdet til frisørerne i fremtiden. ”Vores primære mål er ikke at få flere kunder, men at skabe et tættere forhold til vores eksisterende godt 500 kunder over
hele landet. Derfor er vores helt klare mål, at frisørerne skal tjene penge!”, understreger Jesper Löfvall. Derfor holdes kurser i produktkendskab, men også kurser i salgsmotivation, hvor der undervises i salgssituationer enten af eksterne undervisere eller af undervisere fra G&G. ”Når frisørerne kommer på kurser, bruger de en dag, hvor de skal booke sig ud. Derfor er det vigtigt, at der
er noget indhold i kurserne. Dels noget inspiration og nogle nye impulser, og dels noget de kan tage med hjem og bruge i salonerne”, er holdningen hos Jesper og Vita Löfvall. Og Jesper er ikke i tvivl om, at det bliver mere og mere vigtigt for frisørerne at kende de psykologiske mekanismer, der
anvendes inden for salg.

Denne artikel er fra Hair Magazine 4. udgave 2009.

   
Se flere firmaportrætter fra frisør branchen her

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Nyhed fra Frisørland! Wesco pedalspande

Nyhed fra Frisørland! Wesco pedalspande

Wescp pedalspand står stabilt og er med en robust pedalmekanisme. Spanden er lavet af stålplader i høj kvalitet og har naturligvis soft-close. Findes i flere udgaver.
Lækre julegaveæsker fra Wella Professionals

Lækre julegaveæsker fra Wella Professionals

Før julens gavmilde måned sætter ind, lancerer Wella Professionals fem lækre julegaveæsker med must-have produkter fra Wella, Sebastian, EIMI og SP.
Julegaveæsker fra Kerasilk

Julegaveæsker fra Kerasilk

Nu kan du tilbyde dine kunder en romantisk julegaveæske fra Kerasilk i de forskellige serier: Repower Volume, Control og Reconstruct. Se dem her.
Andersen Tray Table nu hos Frisørland

Andersen Tray Table nu hos Frisørland

Andersen Tray Tables er flotte nye borde, hvor bakkerne er fremstillet i massivt ask. Findes i tre varianter; petroleum, grå eller ask. Ø 46 cm / H 68 cm.
Cosmobell præsenterer nyheden #ZWAX

Cosmobell præsenterer nyheden #ZWAX

Næsten 50% af alle unge får lus! Derfor lancerer Cosmobell nu den lusehæmmende serie #zwax, der består af en shampoo, spray, hårvoks og en creme til at kæmme.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Goldwell & KMS Global Zoom Event 2017 i Barcelona

Goldwell & KMS Global Zoom Event 2017 i Barcelona

I weekenden var det endnu en gang tid til det storslåede Goldwell & KMS Global Zoom Event, denne gang i kulturbyen Barcelona. Læs og se bilder fra eventet her:
Wella Professional præsenterede Wella Trends AW17

Wella Professional præsenterede Wella Trends AW17

Den stod på inspiration fra 70'erne og lækre frisurer, da Wella Professional inviterede til Wella Trends AW17 med udgangpunkt i den seneste kollektion The New Norm.
TWISTED CURLS - Sebastian Nordic Show

TWISTED CURLS - Sebastian Nordic Show

I forbindelse med Kolding Storcenters Rock Fashion Week afholdte Sebastian Professionel deres årlige Sebastian Nordic show med fokus på smukke krøller.
ICON Hairspa inviterede til Zoom by Zoom show

ICON Hairspa inviterede til Zoom by Zoom show

Der var lagt op til en inspirationsfuld aften, da ICON Hairspa inviterede til show med Zoom by Zoom i forbindelse med deres seneste kollektion ”Movement”.
Årets nyhed! IngrediColor

Årets nyhed! IngrediColor

I slutningen af september slog Hair Team Company dørene op for 200 frisører i forbindelse med årets store nyhed; ingrediColor, der er en helt ny måde at tænke hårfarver på.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Rene Friis

Rene Friis

René Fris er amerikanernes nye modeikon. Han laver TV, skriver bøger og har sin egen hårplejeserie. Men til hverdag tager han rundt til godt 70 kunder, som han klipper og farver i deres eget hjem.
Kasper Thomas (2013)

Kasper Thomas (2013)

Kasper Thomas følte, han var kørt fast i Danmark. Derfor tog han til Buenos Aires i Argentina, hvor han nu har boet og arbejdet i halvandet år.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Nordisk inspireret af Unisex trenden! KMS Nordisk lancerer produktkampagnen 'Genderless Grooming' i september, der fokuserer på kønsneutral hårstyling.
Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Fantastiske Trevor Sorbie, der har vundet flere priser en nogen anden, kommer til årets Salon International. Her er en teaser på, hvad der venter til messen.
Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.
Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Inspireret af SS17 catwalks, har Schwarzkopf Professional lavet Essential Looks Modern Ikon kollektionen.