LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Roy & Son Barbershop i København
- "Her holder vi på stilen"

Roy & Son har åbnet en barbersalon i forlængelse af cocktailbaren Salotto42 i Pilestræde i København. Stilen er rå og maskulin á la engelsk herregård møder det hippe København, og barbersalonen, hvor kvalitet og god, gammeldags stil er i højsædet, har allerede stor succes.

Cocktails serveres, mens man sidder i store, bløde Chesterfieldsofaer.Roy & Son ligger i Salotto42, og kombinationen er unik. Cocktails serveres, mens man sidder i store, bløde Chesterfieldsofaer. Stemningen er hyggelig og fortættet á la engelsk herregård møder det hippe København, og midt i det ligger barbersalonen.

Skjorten, slipset og vesten sidder upåklageligt uanset temperaturen, kitlen er klar til brug, og der serveres gerne en whisky eller en kold øl, mens skægget trimmes eller håret klippes i Roy & Son barbersalonen, der netop er åbnet i forbindelse med cocktailbaren Salotto42 i Pilestræde i København.

Kombinationen er unik. Cocktails serveres, mens man sidder i store, bløde Chesterfieldsofaer, en ræv kigger ned fra en ”skov” etableret på en repos, og moderne elementer bryder med det traditionelle. Stemningen er hyggelig og fortættet á la engelsk herregård møder det hippe København. Salotto42 indtager midterpositionen, i den ene ende er etableret en italiensk delikatesseforretning, i åben forbindelse med baren ligger designeren Barbara I Gongini’s butik, og i den anden ende af rummet står Rezgar Dashti i barbersalonen Roy & Son – selvfølgelig indrettet med skønne, gamle barberstole, få gode produkter på hylderne og holdt helt i den rå, maskuline stil.

Historien bag Roy & Son strækker sig tilbage til midten af 50’erne, hvor Roy Mannerstål åbnede sin første barbersalon i Stockholm, og den ånd og den viden, der blev samlet, har Roys søn Peter stolt båret videre, vedligeholdt og forfinet til Roy & Son i samarbejde med Mathias og Allan Mannerstål samt Johan Rönnow.

I dag findes tre Roy & Sons i henholdsvis Stockholm, Malmø og København, og selv om konceptet er det samme, er alle barbersalonerne forskellige – de har deres eget udtryk og deres eget liv.

”Barber- og frisørfaget er kreativt. Derfor skal hver salon have en indretning, der matcher området, den ligger i, så den, så at sige, har sin egen personlighed”, fortæller Rezgar Dashti, der har været en del af Roy & Sons i København siden 1. juli 2016.

Rezgar Dashti, manager af Roy & Sons siden åbningen.Rezgar Dashti har været manager i Roy & Sons siden åbningen.  Rezgar forklarer og viser barbergrejet frem.Rezgar fortæller: ”Det handler meget om at give kunderne en oplevelse frem for bare en klipning, og så skal vi kunne tale med om alt fra hår til mode med mere.”

”Det handler meget om at give kunderne en oplevelse frem for bare en klipning. Vi tager os god tid til kunderne, og vi giver dem altid noget ekstra, så de virkelig føler, at de får noget for pengene”, fortæller Rezgar, der selv er indbegrebet af en velgroomet mand. Skægget er plejet, og håret sidder blankt og perfekt.

En livingroom-fornemmelse

For Rezgar handler det om personlig pleje, og det går meget fint i spænd med den livingroom-fornemmelse, der hersker i Salotto42.

”Idéen er naturligvis, at mens herren bliver klippet og skægget trimmet, kan kæresten eller vennerne få sig en cocktail eller et glas vin i baren", og der er i hvert fald ingen tvivl om, at Roy & Son udelukkende er for mænd.

”Der er så mange, der er rigtig gode til kvinder, men der er få steder, hvor mændene kan få en herreklip af høj kvalitet og en oplevelse – og rigtig mange mænd kan faktisk sagtens se forskel på en god og en dårlig klipning”, mener Rezgar.

Skæg er i øvrigt også en trend i vækst, og han ser tydeligt, at mænd er begyndt at bruge penge på produkter.

”Vi tilbyder vores kunder en klassisk barbering og moderne klipninger”, siger han, og Rezgar gør, sammen med de andre barberer i Roy & Son, en stor indsats for at holde sig ajour med de nye tendenser og for at hente inspiration fra udlandet.

”Vi holder fælles kurser, og vi lader os inspirere af andre såvel som af hinanden, for det er utroligt vigtigt, at vi som barberer og frisører generelt tænker nyt og anderledes, at vi hele tiden holder os opdateret, og at vi dygtiggør os, og så er det vigtigt, at vi med vores koncept klart signalerer, at vi er anderledes, og at vi vil noget nyt”.

Barberstolene, der passer perfekt i den meget maskuline setting i Salotto42.
Roy & Son har tre barberstole, der passer perfekt i den meget maskuline setting i Salotto42.

Idéen er naturligvis, at mens herren bliver klippet og skægget trimmet, kan kæresten eller vennerne få sig en cocktail eller et glas vin i baren.
”Idéen er naturligvis, at mens herren bliver klippet og skægget trimmet, kan kæresten eller vennerne få sig en cocktail eller et glas vin i baren", og der er i hvert fald ingen tvivl om, at Roy & Son udelukkende er for mænd.

Jeg er en ”reklamesøjle”

Rezgar ser sig selv som en reklamesøjle for Roy & Son, og han vil være et godt forbillede for kunderne, når det gælder stil, hår og skæg. Han mener, at man som barber også skal kunne rådgive kunderne om tøjstil såvel som produkter.

”Jeg har kunder, der kommer ind og viser mig, når de har købt en ny skjorte”, siger han smilende, og han gør altid meget ud af at kommentere, hvis en kunde har en fed jakke på.

I salonen kommer alle typer mennesker, fra de unge studerende til forretningsmanden – præcis som kvarteret, salonen ligger i, indbyder til, og Rezgar fortæller, at han altid synes, at det er sjovt at gå på arbejde. ”Ikke to dage er ens, og de mennesker, der kommer, er super interessante”.

Jeg var vild med indretningen

Rezgar er oprindeligt fra Horsens. Han arbejdede som frisør i Brædstrup, og blev herefter medejer af sin brors Barbershop 8700 i Horsens. Men han tog til København for at tage kurser i regnskab på Niels Brock, og vejen til skole bragte ham forbi dette spændende sted, hvor der bare stod tre barberstole og ikke andet.

”Til sidst blev jeg så nysgerrig, at jeg gik ind og talte med håndværkerne og en af ejerne bag Salotte42. De fortalte mig, hvad der skulle ske. Herefter tog jeg kontakt til Roy & Son og fortalte dem, at jeg var vild med konceptet og godt kunne tænkte mig at arbejde med det. Jeg mødtes nogle gange med Johan Rönnow, som jeg i øvrigt i mange år har set op til som frisør, og jeg fik jobbet”.

Rezgar er manager for Roy & Son i København, og han samarbejder tæt med indehaverne omkring udviklingen af salonen. Han er rigtig glad for, at han valgte at tage regnskab på Niels Brock, og det vil han gerne anbefale andre frisører at gøre.

”Skal man drive en salon, må man også have styr på regnskabet, og man skal kunne følge med. Det er vigtigt”, mener han.

Rezgar har arbejdet som frisør, men det er barberjobbet, han brænder for.

”Det er bare noget andet at kommunikere med mænd, når man selv er mand. Man har flere emner, man kan tale om, og så er det sjovere at beskæftige sig med trenden, når det er til mændene, ligesom man naturligvis bedre kan være et forbillede”, siger han, og han fortæller videre, at mænd i dag godt kan lide at forkæle sig selv på den maskuline måde.

I weekenden har jeg mange grupper af mænd, der er på vej i byen. Så sidder de og får en øl eller en drink og venter på hinanden, mens de bliver barberet.
Flere mænd mødes i barbersalonen, når de er på vej i byen og nyder en øl eller drink fra baren, mens de får ordnet skægget.

”I weekenden har jeg mange grupper af mænd, der er på vej i byen. Så sidder de og får en øl eller en drink og venter på hinanden, mens de bliver barberet, og så det er ud for at se noget fodbold og få nogle flere øl”.

Siden salonen åbnede, er der sket store fremskridt. Omsætningen er vokset støt, og Rezgar forventer at den positive vækst fortsætter.

”Vi giver os tid til kunderne, vi giver dem kvalitet og vi giver dem en oplevelse. Så de kommer igen”.

Tekst: Pia Finne

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Børster fra Hercules Sägemann

Børster fra Hercules Sägemann

En serie med omsorgsfulde og skånsomme børster fra Hercules Sägemann lavet af materialer i høj kvalitet.
Philip B Luxe Wax hos One Black Car

Philip B Luxe Wax hos One Black Car

Giv din styling hold, glans og form - med Luxe Wax opnår du et ultraholdbart resultat! Produktet er i øvrigt parabenefrit, sulfatfrit og glutenfrit.
Revlon Professional præsenterer Color Sublime by Revonissimo

Revlon Professional præsenterer Color Sublime by Revonissimo

Color Sublime er den første ammoniakfri farvebehandling fra Revlon Professional, der gør det muligt for kunden selv at vælge duften for en eksklusiv salonoplevelse.
IdHAIRs salonserie nu lanceret i videresalgsudgave

IdHAIRs salonserie nu lanceret i videresalgsudgave

IdHAIRs salonserie, der laves til frisører i 5000 ml er nu ligeledes kommet i en brugervenlig 500 ml videresalgsudgave, to forskellige shampoo'er og en balsam.
Hair Team Company introducerer Smooth fra ingredien

Hair Team Company introducerer Smooth fra ingredien

Med den nye Smooth-serie fra ingredien er dine kunder garanteret velplejede og fyldige lokker året rundt.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

Det var et brag af en aften, der blev afholdt på det famøse Tivoli Hotel, da L'Oréal Professionnel sammen med Toni & Guy inviterede til et farverigt show.
Going out with Contouring med Wella Professional

Going out with Contouring med Wella Professional

Med modeller dansede på scenen og julepynt, der havde sneget sig ind i studiet, inviterede Wella Professional endnu en gang til et fantastisk show med fokus på contouring.
Inspirationsaften med Revlon Professional

Inspirationsaften med Revlon Professional

Der var massere af inspiration at hente, da Revlon Professional inviterede til inspirationsaften med Martine Martinsen og Kevin Schou Birk fra American Crews all-star team.
Marcelklubbens London aften i Tivoli

Marcelklubbens London aften i Tivoli

Med dykkerudstyr, aquarium, hajer, flotte fisk, parpelotter, nøgne glimmermodeller og rullestol havde Marcelklubben gjort alt, hvad de kunne for at imponere.
Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

HeadBrands åbnede sit Creative Studio op for nysgerrige frisører, der ville lære mere om skægtrimning, barbering og klassiske herrefrisurer.

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Marc Valentino

Marc Valentino

I SIT PROFESSIONELLE LIV HAR HAIR MANAGER MARC VALENTINO ALTID BESKÆFTIGET SIG MED HÅR OG HAIR EXTENSION.
Stephen Mackinder

Stephen Mackinder

En af Vidal Sassoons nærmeste medarbejdere gennem en årrække - Stephen Mackinder – åbner salon i København med ualmindelig klipning og kurser for frisører.

Nyeste videoer se flere videoer

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Making Waves er til for at hjælpe unge fra de mest fattige og udsatte samfundsgrupper i Kambodja til en lysere fremtid indenfor frisørfaget.
Björn Axén - How to get the look - Ekstrem volume

Björn Axén - How to get the look - Ekstrem volume

Her får du styr på, hvordan du ordner den mere ekstreme volume. Lær hvordan du skaber volume, som holder længe, til dine kunder som vil gøre et stort indtryk.
Björn Axén - How to get the look - Opsætning med smykke

Björn Axén - How to get the look - Opsætning med smykke

Et cool look, som ikke forsvinder i mængden. Lær hvordan du kan lave opsætningen med denne tutorial fra Björn Axén.
Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine er stolte af at annoncere, at der bliver udvidet til Finland. Det første magasin er for nyligt blevet sendt afsted til de finske frisører.
Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine var på plads ved dette års Salon International. Se denne lille video fra messen.