LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Salonsupport.dk


Når drømme bliver til virkelighed

Salonsupport 360° er et nyt koncept fra Salonsupport.dk. Konceptet hjælper salonen med at få styr på strategien og dermed med at få det optimale ud af forretningen.

Salonsupport 360°. Sådan kalder direktør Kristian Jarnvig det koncept, som Salonsupport.dk netop nu er ved at prøvekøre i en række pilot-saloner over hele landet. Målet er, ikke blot at være frisørernes one-stop-shop når det gælder alt i produkter, men også at kunne hjælpe når det gælder selve driften og udviklingen af salonen.

”I dag handler det om at være stærk på alle områder, hvis man skal drive en fornuftig forretning, derfor har vi udviklet et koncept, der gør det muligt for frisørerne at konvertere deres drømme og målsætninger til realiteter”, fortæller Kristian Jarnvig, der overtog Salonsupport. dk i 2001. Salonsupport 360° arbejder med fem fokusområder.
Salonprodukter: Farve, permanent, lysning og alle andre produkter som frisørerne anvender til behandlingerne i salonen.
Salgsprodukter: Bl.a. hårplejeprodukter og elektriske artikler, der sælges videre til kunderne.
Tilbehør: Alle de ting, der bruges i salonen, lige fra sakse, føntørrere og håndklæder til chokolader til kaffen.
Inventar: Stole, betjeningspladser, vaske med videre.
Og som det sidste nye: salondrift: Koncepter og værktøjer, der hjælper indehaveren til drive og udvikle sin salon. Med den konstellation mener Kristian Jarnvig, man kan tilbyde frisørerne, de bedste muligheder for at skabe sig en optimal forretning.


Hvad angår inventar lyder det, at massagevaske er det store hit. ”De første kom frem for 3-4 år siden, og det er også første gang, der for alvor er kommet nytænkning til salonen i årtier”. Kristian Jarnvig ser massagevaskene som en del af den wellnessbølge, der også har ramt Danmark. ”Den giver kunden en ny oplevelse og åbner mulighed for flere nye behandlinger i salonen, f.eks. en hårkur i kombination med hovedbundsmassage fra frisøren og en afstressende massage fra massagevasken”. Han er ikke i tvivl om, at frisørerne skal hægte sig på wellnessbølgen, som helt sikkert vil vokse sig endnu større end den er i dag.

Lad drømmene blive til virkelighed
Frisører er kreative mennesker med lyst til at arbejde med mennesker og hår. Men når det kommer til den forretningsmæssige side af sagen, er interessen knap så overvældende. Og ifølge Kristian Jarnvig tjener mange frisører slet ikke de penge, de kunne tjene, hvis de tænkte bare en smule anderledes. Derfor er Salonsupport.dk gået i samarbejde med en række såkaldte pilot-saloner om et forløb, der tager udgangspunkt i frisørernes drømme og målsætninger, og her ud fra forsøger at gøre dem til virkelighed.

”Vores oplevelse er klart, at frisørerne langt fra udnytter det forretningsmæssige potentiale, de har. Ikke fordi de ikke vil, men fordi de bare ikke tænker i de baner – fokus er ganske enkelt på noget andet”. Han mener, mange frisører har en tendens til at lade sig styre af det impulsive – uden at tænke over, hvor man er på vej hen på den lange bane. De fleste indehavere har slet ikke gjort sig klart hvad de vil med deres salon!”


”Salonsupport 360° er ikke et forsøg på at spille smart. Vi kalder en spade for en spade, og gør ikke tingene mere indviklede end nødvendigt. Løsningen på et manglende produktsalg er nødvendigvis ikke flere produkter på hylderne”, understreger Kristian Jarnvig. ”Det kan også være nogle klare retningslinier for hvad man siger til kunderne under opholdet i salonen eller et kursus i salg for personalet”.

”Alt i alt er Salonsupport 360° en værktøjskasse, der tilbyder såvel produkter som serviceydelser”, fastslår Kristian Jarnvig.

Om grunden til at man nu er begyndt at have salondrift som en del af virksomhedens forretningsgrundlag, lyder det fra Kristian Jarnvig, at man dels har set behovet i markedet, og dels at frisørerne i høj grad har udtrykt et ønske om at få hjælp på dette område, der for mange indtil nu har været et lukket land. ”Flere af vores pilot-saloner har faktisk udtrykt, at ”det har vi altid drømt om, vi har bare ikke vidst, hvor vi skulle gå hen”. Samtidig er det også et ønske fra Salonsupport.dk’s side om at differentiere sig. ”Produkter kan man købe mange steder. Så kunderne skal have en grund til at vælge lige netop os! ” Samtidig er visionen i virksomheden, at det skal være nemt at handle hos Salonsupport.dk. At man kan få alting samme sted. ”Selvfølgelig har vi også kunder, der kun køber dele af kagen, og det er også helt fint. Men vi kan tilbyde det hele”.

Vi er fleksible
Kristian Jarnvig ser det også som en af Salonsupport.dk’s styrker, at virksomheden har den størrelse den har. ”Med 30 ansatte er vi hverken for store eller for små. Vi har både knowhow og fleksibilitet”. Hurtigheden er en af fordelene, og en anden stor fordel er, ifølge Kristian Jarnvig, at kunderne kan købe eksempelvis en enkelt skælshampoo, hvis der er behov for det, og ikke behøver ligge inde med et større lager af en vare, der næsten ikke sælges i den pågældende salon. ”Og så findes vore produkter ikke i supermarkederne. Der ser vi som en klar fordel. Det kan nemlig godt være svært for forbrugerne at skelne, når et brand både findes i en salonudgave og i en supermarkedsudgave, og når priserne svinger fra 30 til 200 kr. Derfor sælger Salonsupport.dk udelukkende til frisører og igennem frisører.”

I øvrigt mener Kristian Jarnvig, at de danske frisører generelt bør gøre en langt større indsats for at sælge hårplejeprodukter til kunderne. Der ligger et stort potentielt mersalg og venter. ”I Sverige er salget gennem frisørsaloner dobbelt så højt som i Danmark, og i Norge er det tre gange så højt!”



”Produktsalg til kunden er mersalg, og man kan sagtens fordoble nettoindtjeningen på den enkelte kunde blot ved at sælge en enkelt shampoo”, er Kristian Jarnvigs holdning, og han er ikke i tvivl om at alt, det kræver, er, at man som frisør har det i tankerne, og husker at spørge kunden. ”Det handler jo ikke om at prakke kunden noget på. Det har en reel værdi for kunden f.eks. at få den rigtige shampoo efter en farvebehandling, så de får glæde af deres farve en måned længere”.

Produktpaletten
Salonsupport.dk er en af Danmarks største totalleverandører, og i produktpaletten findes en række spændende produkter, som man bl.a. kan se på deres hjemmeside. På indretningssiden arbejdes med inventar fra tre forskellige hovedleverandører. Lige fra eksklusive møbler designet af navne som F.A. Porche til mere overkommelige modeller – dog uden at der gås på kompromis med kvaliteten.
”Vi iscenesætter os selv”, fortæller Kristian Jarnvig, ”og når en salon indrettes, sendes der samtidig et signal til kunderne om, hvem man ønsker at henvende sig til, og om, hvad kunden kan forvente sig af salonen. Det at blive klippet i den ”rigtige” salon er med andre ord en del af forbrugerens selviscenesættelse”.

Når det gælder indretning har Salonsupport.dk egen indretningsarkitekt, og således er det muligt at totalindrette en salon – og hvad der er nok så vigtigt: hjælp til at overholde alle arbejdsmiljømæssige regler, der er for frisørsaloner.

Af andre produkter nævner Kristian Jarnvig et helt nyt top eksklusivt saksemærke fra en af Japans ældste saksefabrikker. ”Bmac starter der hvor andre japanske sakse slutter” siger Kristian Jarnvig. Der findes tre serier med fokus på stål, mekanisme og design, og hver enkelt serie er udført som en ”saksefamilie”. Alle saksene fra Bmac er 100% håndlavede af japanske saksehåndværkere, der mestrer den japanske tradition inden for ståludformning, og således er alle saksene formet af ét enkelt stykke stål. Det gør bl.a., at saksene kan slibes igen og igen.

Denne artikel er fra Hair Magazine 2. udgave 2008.

Kontaktoplysninger:

Salonsupport.dk
Trekronergade 149 B    
2500 Valby
Tlf. 36161609
www.salonsupport.dk


Se flere firmaprofiler her.

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Nõberu of Sweden lancerer tørshampoo

Nõberu of Sweden lancerer tørshampoo

Tørshampoo, der skaber volumen og tekstur til din frisure. Bekæmper fedtet hår og hovedbund og frisker håret op mellem hårvaske.
Limited edition julegaveæsker fra Eleven Australia

Limited edition julegaveæsker fra Eleven Australia

Denne jul bliver det endnu lettere for dine kunder at finde årets julegave. Eleven Australia har lavet fire limited edition gaveæsker proppet med lækker hårpleje!
UltraLinks fra LOVES CHANGE Hair Extensions

UltraLinks fra LOVES CHANGE Hair Extensions

Love Changes UltraLinks er en hurtig og nem måde at få mere volume og længde på. Både let at påføre og let at udskifte, uden brug af varme og kemikalier.
Guld Wet Brush juleedition fra HH Simonsen

Guld Wet Brush juleedition fra HH Simonsen

Guld X-MAS limited edition fra med HH Simonsen kan købes hjem netop nu. Den er super flot både som gave og udsmykning i salonen til jul og nytår.
Ny Igora Vario Blond fra Schwarzkopf Professional

Ny Igora Vario Blond fra Schwarzkopf Professional

Ny Igora Vario Blond fra Schwarzkopf Professional – en opgraderet favorit fra Schwarzkopf Professional. Lysningsserien kan nu lysne håret optil 8 toner.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

Det var et brag af en aften, der blev afholdt på det famøse Tivoli Hotel, da L'Oréal Professionnel sammen med Toni & Guy inviterede til et farverigt show.
Going out with Contouring med Wella Professional

Going out with Contouring med Wella Professional

Med modeller dansede på scenen og julepynt, der havde sneget sig ind i studiet, inviterede Wella Professional endnu en gang til et fantastisk show med fokus på contouring.
Inspirationsaften med Revlon Professional

Inspirationsaften med Revlon Professional

Der var massere af inspiration at hente, da Revlon Professional inviterede til inspirationsaften med Martine Martinsen og Kevin Schou Birk fra American Crews all-star team.
Marcelklubbens London aften i Tivoli

Marcelklubbens London aften i Tivoli

Med dykkerudstyr, aquarium, hajer, flotte fisk, parpelotter, nøgne glimmermodeller og rullestol havde Marcelklubben gjort alt, hvad de kunne for at imponere.
Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

HeadBrands åbnede sit Creative Studio op for nysgerrige frisører, der ville lære mere om skægtrimning, barbering og klassiske herrefrisurer.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Jonas Shiran Larsen

Jonas Shiran Larsen

For Jonas Shiran Larsen er det fundamentale hos en god frisør mange ting. Det drejer sig ikke kun om gode teknikker og rejser jorden rundt.
Preben Nielsen

Preben Nielsen

”Frisør Nielsen” er både en helt almindelig herrefrisør og samtidig ganske usædvanlig. I denne salon er smartness ikke i højsædet, for seneste inventar blev købt i 1961. Men gedigen herreklip leveres altid.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine er stolte af at annoncere, at der bliver udvidet til Finland. Det første magasin er for nyligt blevet sendt afsted til de finske frisører.
Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine var på plads ved dette års Salon International. Se denne lille video fra messen.
KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Nordisk inspireret af Unisex trenden! KMS Nordisk lancerer produktkampagnen 'Genderless Grooming' i september, der fokuserer på kønsneutral hårstyling.
Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Fantastiske Trevor Sorbie, der har vundet flere priser en nogen anden, kommer til årets Salon International. Her er en teaser på, hvad der venter til messen.
Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.