LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Salonsupport.dk


Når drømme bliver til virkelighed

Salonsupport 360° er et nyt koncept fra Salonsupport.dk. Konceptet hjælper salonen med at få styr på strategien og dermed med at få det optimale ud af forretningen.

Salonsupport 360°. Sådan kalder direktør Kristian Jarnvig det koncept, som Salonsupport.dk netop nu er ved at prøvekøre i en række pilot-saloner over hele landet. Målet er, ikke blot at være frisørernes one-stop-shop når det gælder alt i produkter, men også at kunne hjælpe når det gælder selve driften og udviklingen af salonen.

”I dag handler det om at være stærk på alle områder, hvis man skal drive en fornuftig forretning, derfor har vi udviklet et koncept, der gør det muligt for frisørerne at konvertere deres drømme og målsætninger til realiteter”, fortæller Kristian Jarnvig, der overtog Salonsupport. dk i 2001. Salonsupport 360° arbejder med fem fokusområder.
Salonprodukter: Farve, permanent, lysning og alle andre produkter som frisørerne anvender til behandlingerne i salonen.
Salgsprodukter: Bl.a. hårplejeprodukter og elektriske artikler, der sælges videre til kunderne.
Tilbehør: Alle de ting, der bruges i salonen, lige fra sakse, føntørrere og håndklæder til chokolader til kaffen.
Inventar: Stole, betjeningspladser, vaske med videre.
Og som det sidste nye: salondrift: Koncepter og værktøjer, der hjælper indehaveren til drive og udvikle sin salon. Med den konstellation mener Kristian Jarnvig, man kan tilbyde frisørerne, de bedste muligheder for at skabe sig en optimal forretning.


Hvad angår inventar lyder det, at massagevaske er det store hit. ”De første kom frem for 3-4 år siden, og det er også første gang, der for alvor er kommet nytænkning til salonen i årtier”. Kristian Jarnvig ser massagevaskene som en del af den wellnessbølge, der også har ramt Danmark. ”Den giver kunden en ny oplevelse og åbner mulighed for flere nye behandlinger i salonen, f.eks. en hårkur i kombination med hovedbundsmassage fra frisøren og en afstressende massage fra massagevasken”. Han er ikke i tvivl om, at frisørerne skal hægte sig på wellnessbølgen, som helt sikkert vil vokse sig endnu større end den er i dag.

Lad drømmene blive til virkelighed
Frisører er kreative mennesker med lyst til at arbejde med mennesker og hår. Men når det kommer til den forretningsmæssige side af sagen, er interessen knap så overvældende. Og ifølge Kristian Jarnvig tjener mange frisører slet ikke de penge, de kunne tjene, hvis de tænkte bare en smule anderledes. Derfor er Salonsupport.dk gået i samarbejde med en række såkaldte pilot-saloner om et forløb, der tager udgangspunkt i frisørernes drømme og målsætninger, og her ud fra forsøger at gøre dem til virkelighed.

”Vores oplevelse er klart, at frisørerne langt fra udnytter det forretningsmæssige potentiale, de har. Ikke fordi de ikke vil, men fordi de bare ikke tænker i de baner – fokus er ganske enkelt på noget andet”. Han mener, mange frisører har en tendens til at lade sig styre af det impulsive – uden at tænke over, hvor man er på vej hen på den lange bane. De fleste indehavere har slet ikke gjort sig klart hvad de vil med deres salon!”


”Salonsupport 360° er ikke et forsøg på at spille smart. Vi kalder en spade for en spade, og gør ikke tingene mere indviklede end nødvendigt. Løsningen på et manglende produktsalg er nødvendigvis ikke flere produkter på hylderne”, understreger Kristian Jarnvig. ”Det kan også være nogle klare retningslinier for hvad man siger til kunderne under opholdet i salonen eller et kursus i salg for personalet”.

”Alt i alt er Salonsupport 360° en værktøjskasse, der tilbyder såvel produkter som serviceydelser”, fastslår Kristian Jarnvig.

Om grunden til at man nu er begyndt at have salondrift som en del af virksomhedens forretningsgrundlag, lyder det fra Kristian Jarnvig, at man dels har set behovet i markedet, og dels at frisørerne i høj grad har udtrykt et ønske om at få hjælp på dette område, der for mange indtil nu har været et lukket land. ”Flere af vores pilot-saloner har faktisk udtrykt, at ”det har vi altid drømt om, vi har bare ikke vidst, hvor vi skulle gå hen”. Samtidig er det også et ønske fra Salonsupport.dk’s side om at differentiere sig. ”Produkter kan man købe mange steder. Så kunderne skal have en grund til at vælge lige netop os! ” Samtidig er visionen i virksomheden, at det skal være nemt at handle hos Salonsupport.dk. At man kan få alting samme sted. ”Selvfølgelig har vi også kunder, der kun køber dele af kagen, og det er også helt fint. Men vi kan tilbyde det hele”.

Vi er fleksible
Kristian Jarnvig ser det også som en af Salonsupport.dk’s styrker, at virksomheden har den størrelse den har. ”Med 30 ansatte er vi hverken for store eller for små. Vi har både knowhow og fleksibilitet”. Hurtigheden er en af fordelene, og en anden stor fordel er, ifølge Kristian Jarnvig, at kunderne kan købe eksempelvis en enkelt skælshampoo, hvis der er behov for det, og ikke behøver ligge inde med et større lager af en vare, der næsten ikke sælges i den pågældende salon. ”Og så findes vore produkter ikke i supermarkederne. Der ser vi som en klar fordel. Det kan nemlig godt være svært for forbrugerne at skelne, når et brand både findes i en salonudgave og i en supermarkedsudgave, og når priserne svinger fra 30 til 200 kr. Derfor sælger Salonsupport.dk udelukkende til frisører og igennem frisører.”

I øvrigt mener Kristian Jarnvig, at de danske frisører generelt bør gøre en langt større indsats for at sælge hårplejeprodukter til kunderne. Der ligger et stort potentielt mersalg og venter. ”I Sverige er salget gennem frisørsaloner dobbelt så højt som i Danmark, og i Norge er det tre gange så højt!”



”Produktsalg til kunden er mersalg, og man kan sagtens fordoble nettoindtjeningen på den enkelte kunde blot ved at sælge en enkelt shampoo”, er Kristian Jarnvigs holdning, og han er ikke i tvivl om at alt, det kræver, er, at man som frisør har det i tankerne, og husker at spørge kunden. ”Det handler jo ikke om at prakke kunden noget på. Det har en reel værdi for kunden f.eks. at få den rigtige shampoo efter en farvebehandling, så de får glæde af deres farve en måned længere”.

Produktpaletten
Salonsupport.dk er en af Danmarks største totalleverandører, og i produktpaletten findes en række spændende produkter, som man bl.a. kan se på deres hjemmeside. På indretningssiden arbejdes med inventar fra tre forskellige hovedleverandører. Lige fra eksklusive møbler designet af navne som F.A. Porche til mere overkommelige modeller – dog uden at der gås på kompromis med kvaliteten.
”Vi iscenesætter os selv”, fortæller Kristian Jarnvig, ”og når en salon indrettes, sendes der samtidig et signal til kunderne om, hvem man ønsker at henvende sig til, og om, hvad kunden kan forvente sig af salonen. Det at blive klippet i den ”rigtige” salon er med andre ord en del af forbrugerens selviscenesættelse”.

Når det gælder indretning har Salonsupport.dk egen indretningsarkitekt, og således er det muligt at totalindrette en salon – og hvad der er nok så vigtigt: hjælp til at overholde alle arbejdsmiljømæssige regler, der er for frisørsaloner.

Af andre produkter nævner Kristian Jarnvig et helt nyt top eksklusivt saksemærke fra en af Japans ældste saksefabrikker. ”Bmac starter der hvor andre japanske sakse slutter” siger Kristian Jarnvig. Der findes tre serier med fokus på stål, mekanisme og design, og hver enkelt serie er udført som en ”saksefamilie”. Alle saksene fra Bmac er 100% håndlavede af japanske saksehåndværkere, der mestrer den japanske tradition inden for ståludformning, og således er alle saksene formet af ét enkelt stykke stål. Det gør bl.a., at saksene kan slibes igen og igen.

Denne artikel er fra Hair Magazine 2. udgave 2008.

Kontaktoplysninger:

Salonsupport.dk
Trekronergade 149 B    
2500 Valby
Tlf. 36161609
www.salonsupport.dk


Se flere firmaprofiler her.

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

ICON Hairspa præsenterer Fiber Mousse fra Organic Hairspa

ICON Hairspa præsenterer Fiber Mousse fra Organic Hairspa

Organic Hairspa Fiber Mousse fra ICON Hairspa er en vidunderlig og cremet mousse med fibre, der skaber hold og fylde samtidig med, at den bevarer din hårfarve neutral.
Nõberu of Sweden Face Mousturiser

Nõberu of Sweden Face Mousturiser

Let fugtende ansigtscreme skabt til mænds hud med en mild duft af rav og lime. Produktet undlader at efterlade en olieret og glinsende følelse.
Glampalm Simpletouch 1 glattejern

Glampalm Simpletouch 1 glattejern

Glampalm Simpletouch 1 er et glattejern, der er klar til brug inden for få sekunder. Glattejernet er desuden udstyret med auto-shut-down funktion.
Frisørland introducerer Graham Hill

Frisørland introducerer Graham Hill

Graham Hill groomingprodukter er en produktserie, der er en hyldest til den ægte gentleman. Serien består af produkter til hårpleje, styling samt barbering.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Ganni X L'Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

Ganni X L'Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

Under modeugen havde Ganni allieret sig med Cim Mahony og L’Oréal Professionnel, der stod for at lave lækkert og moderigtigt hår på alle modellerne, der skulle på catwalken.
By Malene Birger X L’Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

By Malene Birger X L’Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

By Malene Birger har netop afholdt deres modeshow i TAP1 på Refshaleøen. Cim Mahony stod i samarbejde med L'Oréal Professionnel for at lave lækkert hår.
De nationale vindere i Goldwell Color Zoom Challenge 2017 er kåret!

De nationale vindere i Goldwell Color Zoom Challenge 2017 er kåret!

Nu er medaljerne i den nationale Goldwell Color Zoom Challenge i de tre kategorier; New Talent Colorist, Creative Colorist og Partner Colorist blevet uddelt!
Hair Fashion Night med L'Oréal Professionnel

Hair Fashion Night med L'Oréal Professionnel

L’Oréal Professionnel åbnede dørene op for sine kunder, da de skød det internationale event, Hair Fashion Night i gang.
Trendy fletninger med Amika i HeadBrands nye studie

Trendy fletninger med Amika i HeadBrands nye studie

Der var lagt op til en lærerig dag i HeadBrands' nye studie i København, da frisører var dukket op for at lære mere om trendy og moderne fletninger.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Danni Sigen

Danni Sigen

Danni Sigen udlever sin drøm og sin passion. Og på kun tre år skabt et navn for sig selv. En stor del af æren giver han de sociale medier.
Johnny Poulsen

Johnny Poulsen

Hos Johnny i salon Arthur bliver der ikke kun klippet og stylet smarte frisurer. Her er der tid til fordybelse og åndelig samtale. Johnny elsker nemlig originaliteten hos sin kunder.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Fantastiske Trevor Sorbie, der har vundet flere priser en nogen anden, kommer til årets Salon International. Her er en teaser på, hvad der venter til messen.
Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.
Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Inspireret af SS17 catwalks, har Schwarzkopf Professional lavet Essential Looks Modern Ikon kollektionen.
KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

Med Moistrepair cleansing conditioner fra KMS er det ikke nødvendigt at bruge almindelig shampoo. Moistrepair rengør håret for sæbe- og produktrester.