LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Ærlighed og troværdighed. Det er kodeordene for Gitte Juul-Olsen fra YushinCare Danmark A/S – i hendes daglige arbejde og ikke mindst når talen falder på grunden til, at hun i 2008 valgte at tage springet fra et sikkert job i en stor virksomhed til at være selvstændig med et frisør brand, der skulle bygges op fra bunden.

Gitte Juul-Olsen brænder for frisørfaget – også selv om hun primært har haft andre indgangsvinkler til faget end netop at stå i en salon. Tre diskusprolapser satte nemlig en brat stopper for det!
Gitte er udlært frisør i 1986 hos Helmersen i Charlottenlund, hvor hun var yderligere et par år – indtil den første diskusprolaps satte en stopper for det. Da hun atter var på højkant, søgte hun job hos Stuhr, og Elmer Stuhr blev hendes store forbillede og læremester - ”også i forhold til at drive forretning!”, fortæller hun med et smil. Gitte var frisør hos Stuhr i seks år indtil endnu en diskusprolaps satte en endelig stopper for den aktive frisørkarriere.

Gitte blev ansvarlig for Stuhrs varelager og indkøb til alle salonerne i Stuhr-kæden, indtil hun i 1996 blev ansat hos Intercurl som tekniker på Redken. Da Redken i 2001 blev købt af L’Oréal fulgte Gitte med som key account manager, og det fungerede hun som, indtil hun tog springet ud i livet som selvstændig i 2008.
”Jeg havde lyst til at prøve at gøre tingene helt på min egen måde”, fortæller Gitte Juul-Olsen.
Da Senscience i første omgang kontaktede Gitte, for at få hende til at forhandle produkterne i Danmark, sagde hun nej tak. Men lidt moden overvejelse og ikke mindst en grundig test af produkterne fik hende til at skifte mening.
Gitte sagde ja til Senscience, startede op i maj 2008 – og fire måneder senere slog finanskrisen hårdt og brutalt igennem!
”Men egentlig betød det ikke så meget. Jeg har altid knoklet for tingene, og med krisen hængende over hovedet, skulle jeg bare knokle lidt mere”, fortæller Gitte smilende, og faktisk mener hun, en krise kan have en positiv effekt: ”Vi skal alle yde en ekstra indsats, og det er bestemt ikke af det værste”.
Hun medgiver, at det på grund af krisen har været en smule svært, at få kunderne til at tage det endelige skridt i forhold til at skifte et brand ud med Senscience, men flere og flere kunder kommer til.

Kunden er i centrum
For Gitte er det super vigtigt, at kunne komme ud til kunderne med et produkt, hun kan stå 100 pct. inde for, men samtidig er det mindst lige så vigtigt at gøre tingene i et tæt samarbejde med frisørerne.
”Jeg ville f.eks. aldrig ”booste” mine produkter i en salon, og jeg ved, at det er kortsigtet. Får frisøren alt for mange produkter hjem, som ikke kan sælges, køber de bare ikke igen. Så hellere få det hjem, der kan sælges, og så købe igen”, er Gittes holdning.
For Gitte er kunden i centrum – så meget, at hun ind imellem bliver ”punket” lige fra den administrative del af virksomheden, for ikke at glemme at tænke på forretningen.
”Men jeg føler, det er en indsats jeg må gøre. Sådan er jeg, og det kan jeg ikke lave om på”.
For Gitte er det alfa og omega, at kunderne kan have tillid til hende og til det, hun siger, og at YushinCare som virksomhed holder, hvad man lover.
I bund og grund handler det om god kundeservice!
”Og så er mit forhold til kunderne i langt højere grad et samarbejde”.
Netop derfor lover hun også allerede nu, at Senscience ikke vil blive solgt på danske hjemmesider, der er skadende for branchen.
”Frisørerne skal have noget specielt at tilbyde kunderne – noget de ikke kan finde på nettet, og som derfor kan knytte deres kunder stærkere til dem. Kunderne kommer i salonen for at købe et produkt og bestiller samtidig en ny tid”, mener hun, for, som hun siger, ”Man skal gøre noget for faget!” ”Nettet er kommet for at blive, og vi skal bruge det som et værktøj i fremtiden, men jeg mener producenter og leverandører skal være mere selektive i deres salg. Alt for mange ”garagehandlere” handler med frisørprodukter til priser, der direkte skader branchen, og det gør mig lidt vred”.

Branchen kender Gitte
Frisørbranchen kender Gitte Juul-Olsen for altid at være troværdig, og derfor betyder det alt for hende, at baglandet i virksomheden er i orden.
”Jeg skal kunne stole 110 pct. på, at det vi lover, holder vi, og at alt klapper”. Og er der behov for det, er Gitte slet ikke bleg for at tage et nap med på lageret, hvis der kræves en ekstra hånd for at nå det, der skal nås.
Faktisk er Gitte nået så langt, at hun selv skriver sine ordrer hos en del af kunderne.
”De stoler på, at jeg skriver det ned, de mangler – og ikke en hel masse mere…..”
Gitte ”leger” også selv med frisørprodukterne, og således hjælper hun frisørerne til endnu flere muligheder med de enkelte produkter.
”Senscience er udviklet af Shisheido laboratorierne, og det betyder noget for Gitte at vide, at der er god videnskab bag produkterne.
”Kuren har jeg bl.a. fundet frem til at blande på andre måder, så det giver flere fordele for frisøren i forhold til kunden”, fortæller hun, og Gitte ser netop en kur hos frisøren som en spa-oplevelse.
Beder man hende beskrive produkterne kort, gør de håret fantastisk blankt uden at gøre det tungt. Og da Gitte selv prøvede Senscience for første gang, fik hun en oplevelse, som hun for alt i verden ville give videre til både frisørerne og deres kunder. De gør virkelig en forskel.

 


Lille men effektiv
Organisationen bag Senscience og YushinCare Danmark A/S er lille men effektiv. Ud over Gitte selv, står Gregers Larsen for den administrative del af virksomhedens drift, hertil kommer yderligere en sælger, en lagermedarbejder og en receptionist.
”Jeg må erkende, at jeg passer bedst ind i en lille organisation, hvor vi er tæt knyttet til hinanden, og hvor nærværet er i højsædet.
Sælgerne i YushinCare er 100 pct. provisionslønnede.
”Det kan lyde hårdt, men det betyder, at de sælgere, jeg får, stoler på sig selv og ved, hvad de kan, ligesom de er villige til at yde en indsats”, lyder det fra Gitte. I dag er der en enkelt sælger ud over hende selv, Helle Aakvist, men hun vil gerne have flere og skal have flere – bare de er villige til at arbejde på provision.
”I dag er Senscience primært udbredt omkring København og på Sjælland.
I Jylland har vi et par gode kunder og vi kan mærke interessen stige stille og roligt, så der skal sættes lidt kræfter ind i nær fremtid så Jylland også bliver en integreret del af  Senscience-landkortet”, men Gitte tager det i et tempo, så hun selv kan følge med, og målet på sigt er 200 kunder landet over.
”På Sjælland har jeg jo haft mine relationer til kunderne. Derfor er vi begyndt her, og arbejder os langsomt videre rundt i Danmark”.
Netop for at støtte op om frisørerne, tager Gitte rundt i salonerne og tilbringer nogle timer, hvor hun rådgiver frisørernes kunder og svarer på spørgsmål.
”Det fungerer rigtig godt at være i salonerne med kunderne. Frisørerne får noget ud af det, og det samme gør salonens kunder”.

Sortimentet
Senscience-serien er ikke stor. Den tæller 28 referencer. Og det ser Gitte Juul-Olsen som en stor fordel.
”Vi dækker hele spektret, men samtidig er serien ikke større, end at frisørerne kan hitte hoved og hale i den, ligesom forbrugerne også lettere kan gennemskue serien”, fortæller Gitte, og hun tilføjer, at man netop har suppleret serien med farver, i.Color, så frisørerne får hele paletten.
”Seriens størrelse gør endvidere, at alle produkterne bliver solgt, og at omsætningshastigheden pr. produkt i salonen er ganske fornuftig”.
Når det gælder YushinCare Danmark A/S er virksomhedens vækst steget stille og roligt siden starten, og planen er at holde fast i strategien.
”Det er utroligt rart at have en virksomhed, man kan stå 100 pct. inde for. Og sådan skal det også være i fremtiden! Jeg holder af at kunne gøre noget for andre, jeg holder af at arbejde med mennesker, og af at bruge den tid, det tager, at implementere produkterne rigtigt i salonerne. Og så brænder jeg for frisørbranchen”.

For yderligere information kontakt venligst YushinCare Danmark A/S på tlf.: 70302100 eller
se www.senscience.com

Denne artikel er fra Hair Magazine 3. udgave 2010.

Se flere frisurekollektioner, eller læs om frisørartikler eller produktnyheder her

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

ICON Hairspa præsenterer Fiber Mousse fra Organic Hairspa

ICON Hairspa præsenterer Fiber Mousse fra Organic Hairspa

Organic Hairspa Fiber Mousse fra ICON Hairspa er en vidunderlig og cremet mousse med fibre, der skaber hold og fylde samtidig med, at den bevarer din hårfarve neutral.
Nõberu of Sweden Face Mousturiser

Nõberu of Sweden Face Mousturiser

Let fugtende ansigtscreme skabt til mænds hud med en mild duft af rav og lime. Produktet undlader at efterlade en olieret og glinsende følelse.
Glampalm Simpletouch 1 glattejern

Glampalm Simpletouch 1 glattejern

Glampalm Simpletouch 1 er et glattejern, der er klar til brug inden for få sekunder. Glattejernet er desuden udstyret med auto-shut-down funktion.
Frisørland introducerer Graham Hill

Frisørland introducerer Graham Hill

Graham Hill groomingprodukter er en produktserie, der er en hyldest til den ægte gentleman. Serien består af produkter til hårpleje, styling samt barbering.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Ganni X L'Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

Ganni X L'Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

Under modeugen havde Ganni allieret sig med Cim Mahony og L’Oréal Professionnel, der stod for at lave lækkert og moderigtigt hår på alle modellerne, der skulle på catwalken.
By Malene Birger X L’Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

By Malene Birger X L’Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

By Malene Birger har netop afholdt deres modeshow i TAP1 på Refshaleøen. Cim Mahony stod i samarbejde med L'Oréal Professionnel for at lave lækkert hår.
De nationale vindere i Goldwell Color Zoom Challenge 2017 er kåret!

De nationale vindere i Goldwell Color Zoom Challenge 2017 er kåret!

Nu er medaljerne i den nationale Goldwell Color Zoom Challenge i de tre kategorier; New Talent Colorist, Creative Colorist og Partner Colorist blevet uddelt!
Hair Fashion Night med L'Oréal Professionnel

Hair Fashion Night med L'Oréal Professionnel

L’Oréal Professionnel åbnede dørene op for sine kunder, da de skød det internationale event, Hair Fashion Night i gang.
Trendy fletninger med Amika i HeadBrands nye studie

Trendy fletninger med Amika i HeadBrands nye studie

Der var lagt op til en lærerig dag i HeadBrands' nye studie i København, da frisører var dukket op for at lære mere om trendy og moderne fletninger.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Mario Krankl

Mario Krankl

Kongen af avantgarde, Mario Krankl, tog en pause fra forberedelserne inden aftenens store show ved TOP HAIR i Düsseldorf for at tale om trends, rejser og hvad, der skal til for at blive en succes.
Allan Kliim

Allan Kliim

Allan Kliim søger konstant nye udfordringer, og han stiller sig aldrig helt tilfreds med tingenes tilstand.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Fantastiske Trevor Sorbie, der har vundet flere priser en nogen anden, kommer til årets Salon International. Her er en teaser på, hvad der venter til messen.
Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.
Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Inspireret af SS17 catwalks, har Schwarzkopf Professional lavet Essential Looks Modern Ikon kollektionen.
KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

Med Moistrepair cleansing conditioner fra KMS er det ikke nødvendigt at bruge almindelig shampoo. Moistrepair rengør håret for sæbe- og produktrester.