LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Portræt af Rokkedal - nytænkende koncepter

Z.One Concept - Anderledes, Nytænkende og Innovativt

Det handler om at skille sig ud fra mængden. Om at være anderledes, og om at kunne tilbyde kunderne noget, de ikke kan få andre steder. Det er filosofien bag det italienske Z.One Concept, som nu også er kommet til Danmark. Jens Peter Rokkedal er manden bag lanceringen af konceptet i Danmark, og han har allerede høstet masser af positiv respons.
I løbet af de første fire måneder, han præsenterede brandet for de danske frisører, er der således solgt ikke færre end 60 startpakker!


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Milk Shake, Urban Tribe og u:t hedder de tre linjer, der indtil videre er præsenteret på det danske marked, og Jens Peter Rokkedal bebuder, at der til efteråret kommer endnu en linje, Simply Zen, en luksuslinje, der er baseret på japanske og kinesiske naturmedicinske tanker og ikke mindst brugen af æteriske olier og aloe vera.
”Det er klart Roll's Royce linjen, og vi glæder os til at vise den til de danske frisører”, lyder det entusiastisk fra Z.One Concept, der kalder seriens produkter for problemløsere, og forventer, at der højst findes 300-400 potentielle kunder til Simply Zen-serien.
Og for lige at slå det fast én gang for alle: Z.One Concept er ingen bolschebutik! Det italienske brand er førende i såvel Italien som Frankrig og Spanien, ligesom man har sin egen afdeling i USA.
”Hvert år siden 2004 har de faktisk fordoblet deres omsætning, der således i 2008 rundede de 1 mia. kr, fortæller Jens Peter Rokkedal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jens Peter Rokkedal fik forhandlingen af Z.One Concept for godt et halvt år siden. Han har en fortid som sælger for Wella, og er således godt kendt med branchen.
Frisørbranchen har han dog haft inde under huden hele livet, idet hans far havde forhandlingen af Wella i Nordjylland indtil Wella selv overtog det danske marked, og Jens Peter var ansat i hans virksomhed.

Som konstellationen er i dag, ligger Z.One Concepts hovedkontor i Aalborg, hvorfra Jens Peter forestår salget til Jylland, Sjælland, Fyn og Bornholm.

Koncepterne

Urban Tribe er målrettet de forbrugere, der føler, de trænger til noget nyt og mere spændende i udtryk og stil. Urban Tribe rummer styling- og finishprodukter i en flot og farverig emballage.
U:t er Z.One Concepts helt unge linje. Den er trendy og anderledes – og priserne er gode.
Milk Shake er hovedserien, der er bygget op på mælkeprotein.
95 pct. af ingredienserne er naturlige, Men selv om produkterne langt hen ad vejen er fremstillet af naturprodukter, vil Jens Peter ikke lancere dem som ren natur.


”Produkterne er så naturlige som muligt! Og det er som sådan, vi præsenterer dem. Det er højkvalitetsprodukter, og skal vi give forbrugerne value for money, er vi ind imellem nødt til at bruge kendte og testede stoffer”.
Dog er emballagen fremstillet af genanvendeligt plast, og der arbejdes løbende på at såvel produkter som emballage er så miljøvenlige som muligt. F.eks. findes en fikseringsspray, der forstøver som rigtig hårlak men uden drivmiddel.
”Men samtidig skal kvaliteten være i orden, og det nytter ikke, at en kunde, der ønsker en rød hårfarve, får en blegrød udgave, fordi det skal være naturligt”, er holdningen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi vil være med helt fremme

Målet for Jens Peter er, at Z.One Concept skal være blandt de store spillere i den danske frisørbranche. ”Men vi kan jo ikke sælge en hemmelighed. Derfor skal vi nu for alvor ud og promovere konceptet, lyder det.

Netop derfor har man også allieret sig med en af branchens ”tunge drenge”, nemlig Mark Andersson.
”Vi har lavet et samarbejde med ham, hvor vi kan tilbyde hans kurser til vore kunder. Det gælder bl.a. små eksklusive klippeskoler med max. 12 deltagere og super underviserkræfter”.
- For endnu engang: Det handler om at være nyskabende og anderledes. Om at skille sig ud fra mængden!

Denne artikel er fra Hair Magazine 1. udgave 2009.


Kontaktoplysninger:
Rokkedal
Vandmanden 10K
9200 Ålborg SV
Tlf. 42 13 81 81
www.z-oneconcept.dk

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

KC Professional Four Reasons Root Cover

KC Professional Four Reasons Root Cover

Hos HeadBrands findes nu KC Professional Root Cover - en farvespray, der dækker udvækst og gråt hår mellem salonbesøgene og samtidig giver volume.
HH Simonsen - Limited Edition White True Divinity Styler

HH Simonsen - Limited Edition White True Divinity Styler

Den super populære True Divinity fra HH Simonsen styler fås i en sprød, hvid udgave med kontrastfulde, sorte detaljer.
HH Simonsen Wet Brush Ombre Summer

HH Simonsen Wet Brush Ombre Summer

Den populære Wet Brush har for en stund skiftet look og fås nu i farverige nuancer, der matcher enhver sommergarderobe.
Hårdelen ”Donna” fra SHE hairextensions

Hårdelen ”Donna” fra SHE hairextensions

Med "Donna" fra SHE hairextensions kan du skabe langt og fyldigt hår på få minutter.
L’Oréal Professionnel præstenterer #COLORFULHAIR

L’Oréal Professionnel præstenterer #COLORFULHAIR

L’Oréal Professionnel præsenterer #colorfulhair, en ny hårfarveserie designet og skabt til at opfylde kvinders forskellige farvebehov og for at imødekomme frisørernes kreativitet!

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Hair Fashion Night med L'Oréal Professionnel

Hair Fashion Night med L'Oréal Professionnel

L’Oréal Professionnel åbnede dørene op for sine kunder, da de skød det internationale event, Hair Fashion Night i gang.
Trendy fletninger med Amika i HeadBrands nye studie

Trendy fletninger med Amika i HeadBrands nye studie

Der var lagt op til en lærerig dag i HeadBrands' nye studie i København, da frisører var dukket op for at lære mere om trendy og moderne fletninger.
Årets nationale vindere af Wella Professionals Trend Vision Awards kåret!

Årets nationale vindere af Wella Professionals Trend Vision Awards kåret!

De nationale vindere i de to kategorier Creative Vision og Color Vision er fundet til Wella Professionals Trend Vision Awards.
Mario Krankl: Elsk det du gør og gør det med hjertet

Mario Krankl: Elsk det du gør og gør det med hjertet

Kongen af avantgarde, Mario Krankl, tog en pause fra forberedelserne inden aftenens store show ved TOP HAIR i Düsseldorf for at tale om trends, rejser og hvad, der skal til for at blive en succes.
La Biosthétique International Beauty Stylist 16-17

La Biosthétique International Beauty Stylist 16-17

Til dette års La Biosthétique Awards ”International Beauty Stylist 16-17” i Paris kunne gæsterne opleve et imponerende festfyrværkeri af glamour, mode og kreative total beauty looks.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Cim Mahony

Cim Mahony

Cim Mahony – navnet lyder ikke dansk – men Cim Mahony, uddannet frisør og efterspurgt hårstylist, er pæredansk. Læs resten af frisørportrættet på hairmagazine.dk
Vidal Sassoon

Vidal Sassoon

Læs Hair Magazines frisørportræt om Vidal Sassoon - manden, myten, guden.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.
Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Inspireret af SS17 catwalks, har Schwarzkopf Professional lavet Essential Looks Modern Ikon kollektionen.
KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

Med Moistrepair cleansing conditioner fra KMS er det ikke nødvendigt at bruge almindelig shampoo. Moistrepair rengør håret for sæbe- og produktrester.
Goldwell Elumen Collection 2017

Goldwell Elumen Collection 2017

Elumen er den ultimative kreative "farvelegeplads" for stylister. Elumen strækker grænserne og overgår alle forventninger for, hvad farver kan gøre.