LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Portræt af Rokkedal - nytænkende koncepter

Z.One Concept - Anderledes, Nytænkende og Innovativt

Det handler om at skille sig ud fra mængden. Om at være anderledes, og om at kunne tilbyde kunderne noget, de ikke kan få andre steder. Det er filosofien bag det italienske Z.One Concept, som nu også er kommet til Danmark. Jens Peter Rokkedal er manden bag lanceringen af konceptet i Danmark, og han har allerede høstet masser af positiv respons.
I løbet af de første fire måneder, han præsenterede brandet for de danske frisører, er der således solgt ikke færre end 60 startpakker!


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Milk Shake, Urban Tribe og u:t hedder de tre linjer, der indtil videre er præsenteret på det danske marked, og Jens Peter Rokkedal bebuder, at der til efteråret kommer endnu en linje, Simply Zen, en luksuslinje, der er baseret på japanske og kinesiske naturmedicinske tanker og ikke mindst brugen af æteriske olier og aloe vera.
”Det er klart Roll's Royce linjen, og vi glæder os til at vise den til de danske frisører”, lyder det entusiastisk fra Z.One Concept, der kalder seriens produkter for problemløsere, og forventer, at der højst findes 300-400 potentielle kunder til Simply Zen-serien.
Og for lige at slå det fast én gang for alle: Z.One Concept er ingen bolschebutik! Det italienske brand er førende i såvel Italien som Frankrig og Spanien, ligesom man har sin egen afdeling i USA.
”Hvert år siden 2004 har de faktisk fordoblet deres omsætning, der således i 2008 rundede de 1 mia. kr, fortæller Jens Peter Rokkedal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jens Peter Rokkedal fik forhandlingen af Z.One Concept for godt et halvt år siden. Han har en fortid som sælger for Wella, og er således godt kendt med branchen.
Frisørbranchen har han dog haft inde under huden hele livet, idet hans far havde forhandlingen af Wella i Nordjylland indtil Wella selv overtog det danske marked, og Jens Peter var ansat i hans virksomhed.

Som konstellationen er i dag, ligger Z.One Concepts hovedkontor i Aalborg, hvorfra Jens Peter forestår salget til Jylland, Sjælland, Fyn og Bornholm.

Koncepterne

Urban Tribe er målrettet de forbrugere, der føler, de trænger til noget nyt og mere spændende i udtryk og stil. Urban Tribe rummer styling- og finishprodukter i en flot og farverig emballage.
U:t er Z.One Concepts helt unge linje. Den er trendy og anderledes – og priserne er gode.
Milk Shake er hovedserien, der er bygget op på mælkeprotein.
95 pct. af ingredienserne er naturlige, Men selv om produkterne langt hen ad vejen er fremstillet af naturprodukter, vil Jens Peter ikke lancere dem som ren natur.


”Produkterne er så naturlige som muligt! Og det er som sådan, vi præsenterer dem. Det er højkvalitetsprodukter, og skal vi give forbrugerne value for money, er vi ind imellem nødt til at bruge kendte og testede stoffer”.
Dog er emballagen fremstillet af genanvendeligt plast, og der arbejdes løbende på at såvel produkter som emballage er så miljøvenlige som muligt. F.eks. findes en fikseringsspray, der forstøver som rigtig hårlak men uden drivmiddel.
”Men samtidig skal kvaliteten være i orden, og det nytter ikke, at en kunde, der ønsker en rød hårfarve, får en blegrød udgave, fordi det skal være naturligt”, er holdningen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi vil være med helt fremme

Målet for Jens Peter er, at Z.One Concept skal være blandt de store spillere i den danske frisørbranche. ”Men vi kan jo ikke sælge en hemmelighed. Derfor skal vi nu for alvor ud og promovere konceptet, lyder det.

Netop derfor har man også allieret sig med en af branchens ”tunge drenge”, nemlig Mark Andersson.
”Vi har lavet et samarbejde med ham, hvor vi kan tilbyde hans kurser til vore kunder. Det gælder bl.a. små eksklusive klippeskoler med max. 12 deltagere og super underviserkræfter”.
- For endnu engang: Det handler om at være nyskabende og anderledes. Om at skille sig ud fra mængden!

Denne artikel er fra Hair Magazine 1. udgave 2009.


Kontaktoplysninger:
Rokkedal
Vandmanden 10K
9200 Ålborg SV
Tlf. 42 13 81 81
www.z-oneconcept.dk

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

ICON Hairspa præsenterer Fiber Mousse fra Organic Hairspa

ICON Hairspa præsenterer Fiber Mousse fra Organic Hairspa

Organic Hairspa Fiber Mousse fra ICON Hairspa er en vidunderlig og cremet mousse med fibre, der skaber hold og fylde samtidig med, at den bevarer din hårfarve neutral.
Nõberu of Sweden Face Mousturiser

Nõberu of Sweden Face Mousturiser

Let fugtende ansigtscreme skabt til mænds hud med en mild duft af rav og lime. Produktet undlader at efterlade en olieret og glinsende følelse.
Glampalm Simpletouch 1 glattejern

Glampalm Simpletouch 1 glattejern

Glampalm Simpletouch 1 er et glattejern, der er klar til brug inden for få sekunder. Glattejernet er desuden udstyret med auto-shut-down funktion.
Frisørland introducerer Graham Hill

Frisørland introducerer Graham Hill

Graham Hill groomingprodukter er en produktserie, der er en hyldest til den ægte gentleman. Serien består af produkter til hårpleje, styling samt barbering.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Ganni X L'Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

Ganni X L'Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

Under modeugen havde Ganni allieret sig med Cim Mahony og L’Oréal Professionnel, der stod for at lave lækkert og moderigtigt hår på alle modellerne, der skulle på catwalken.
By Malene Birger X L’Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

By Malene Birger X L’Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

By Malene Birger har netop afholdt deres modeshow i TAP1 på Refshaleøen. Cim Mahony stod i samarbejde med L'Oréal Professionnel for at lave lækkert hår.
De nationale vindere i Goldwell Color Zoom Challenge 2017 er kåret!

De nationale vindere i Goldwell Color Zoom Challenge 2017 er kåret!

Nu er medaljerne i den nationale Goldwell Color Zoom Challenge i de tre kategorier; New Talent Colorist, Creative Colorist og Partner Colorist blevet uddelt!
Hair Fashion Night med L'Oréal Professionnel

Hair Fashion Night med L'Oréal Professionnel

L’Oréal Professionnel åbnede dørene op for sine kunder, da de skød det internationale event, Hair Fashion Night i gang.
Trendy fletninger med Amika i HeadBrands nye studie

Trendy fletninger med Amika i HeadBrands nye studie

Der var lagt op til en lærerig dag i HeadBrands' nye studie i København, da frisører var dukket op for at lære mere om trendy og moderne fletninger.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Anna Korsgaard Johnsen

Anna Korsgaard Johnsen

Anna K skiftede sit drømmejob hos Gun-Britt i København ud med et liv som selvstændig frisør i sin egen salon, Anna K, i Slagelse. Det er hun glad for.
Kenny Aleksandr

Kenny Aleksandr

Kenny Aleksandr er blevet udråbt til at være den nye Søren Hedegaard eller Dennis Knudsen, men han vil bare gerne være sig selv!

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Fantastiske Trevor Sorbie, der har vundet flere priser en nogen anden, kommer til årets Salon International. Her er en teaser på, hvad der venter til messen.
Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.
Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Inspireret af SS17 catwalks, har Schwarzkopf Professional lavet Essential Looks Modern Ikon kollektionen.
KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

Med Moistrepair cleansing conditioner fra KMS er det ikke nødvendigt at bruge almindelig shampoo. Moistrepair rengør håret for sæbe- og produktrester.