LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Portræt af Rokkedal - nytænkende koncepter

Z.One Concept - Anderledes, Nytænkende og Innovativt

Det handler om at skille sig ud fra mængden. Om at være anderledes, og om at kunne tilbyde kunderne noget, de ikke kan få andre steder. Det er filosofien bag det italienske Z.One Concept, som nu også er kommet til Danmark. Jens Peter Rokkedal er manden bag lanceringen af konceptet i Danmark, og han har allerede høstet masser af positiv respons.
I løbet af de første fire måneder, han præsenterede brandet for de danske frisører, er der således solgt ikke færre end 60 startpakker!


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Milk Shake, Urban Tribe og u:t hedder de tre linjer, der indtil videre er præsenteret på det danske marked, og Jens Peter Rokkedal bebuder, at der til efteråret kommer endnu en linje, Simply Zen, en luksuslinje, der er baseret på japanske og kinesiske naturmedicinske tanker og ikke mindst brugen af æteriske olier og aloe vera.
”Det er klart Roll's Royce linjen, og vi glæder os til at vise den til de danske frisører”, lyder det entusiastisk fra Z.One Concept, der kalder seriens produkter for problemløsere, og forventer, at der højst findes 300-400 potentielle kunder til Simply Zen-serien.
Og for lige at slå det fast én gang for alle: Z.One Concept er ingen bolschebutik! Det italienske brand er førende i såvel Italien som Frankrig og Spanien, ligesom man har sin egen afdeling i USA.
”Hvert år siden 2004 har de faktisk fordoblet deres omsætning, der således i 2008 rundede de 1 mia. kr, fortæller Jens Peter Rokkedal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jens Peter Rokkedal fik forhandlingen af Z.One Concept for godt et halvt år siden. Han har en fortid som sælger for Wella, og er således godt kendt med branchen.
Frisørbranchen har han dog haft inde under huden hele livet, idet hans far havde forhandlingen af Wella i Nordjylland indtil Wella selv overtog det danske marked, og Jens Peter var ansat i hans virksomhed.

Som konstellationen er i dag, ligger Z.One Concepts hovedkontor i Aalborg, hvorfra Jens Peter forestår salget til Jylland, Sjælland, Fyn og Bornholm.

Koncepterne

Urban Tribe er målrettet de forbrugere, der føler, de trænger til noget nyt og mere spændende i udtryk og stil. Urban Tribe rummer styling- og finishprodukter i en flot og farverig emballage.
U:t er Z.One Concepts helt unge linje. Den er trendy og anderledes – og priserne er gode.
Milk Shake er hovedserien, der er bygget op på mælkeprotein.
95 pct. af ingredienserne er naturlige, Men selv om produkterne langt hen ad vejen er fremstillet af naturprodukter, vil Jens Peter ikke lancere dem som ren natur.


”Produkterne er så naturlige som muligt! Og det er som sådan, vi præsenterer dem. Det er højkvalitetsprodukter, og skal vi give forbrugerne value for money, er vi ind imellem nødt til at bruge kendte og testede stoffer”.
Dog er emballagen fremstillet af genanvendeligt plast, og der arbejdes løbende på at såvel produkter som emballage er så miljøvenlige som muligt. F.eks. findes en fikseringsspray, der forstøver som rigtig hårlak men uden drivmiddel.
”Men samtidig skal kvaliteten være i orden, og det nytter ikke, at en kunde, der ønsker en rød hårfarve, får en blegrød udgave, fordi det skal være naturligt”, er holdningen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi vil være med helt fremme

Målet for Jens Peter er, at Z.One Concept skal være blandt de store spillere i den danske frisørbranche. ”Men vi kan jo ikke sælge en hemmelighed. Derfor skal vi nu for alvor ud og promovere konceptet, lyder det.

Netop derfor har man også allieret sig med en af branchens ”tunge drenge”, nemlig Mark Andersson.
”Vi har lavet et samarbejde med ham, hvor vi kan tilbyde hans kurser til vore kunder. Det gælder bl.a. små eksklusive klippeskoler med max. 12 deltagere og super underviserkræfter”.
- For endnu engang: Det handler om at være nyskabende og anderledes. Om at skille sig ud fra mængden!

Denne artikel er fra Hair Magazine 1. udgave 2009.


Kontaktoplysninger:
Rokkedal
Vandmanden 10K
9200 Ålborg SV
Tlf. 42 13 81 81
www.z-oneconcept.dk

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

To nye OSIS+ produkter fra Schwarzkopf Professional

To nye OSIS+ produkter fra Schwarzkopf Professional

OSiS+ er den kreative stylingserie, der flytter grænserne, både i salonen og hjemme, og er skabt til de helt individuelle looks. Se den her.
Mé Hair Spray fra Id HAIR

Mé Hair Spray fra Id HAIR

Vi går efteråret i møde og det plejer at betyder sus i lokkerne. Derfor er det vigtigt, at lokkerne sikres med en god hårlak. Læs detaljer om lakken her
Dualsenses julegaveæsker fra Goldwell

Dualsenses julegaveæsker fra Goldwell

Årets Goldwell julegaveæsker er her! De findes i 3 forskellige varianter, og indeholder alle shampoo, hårpleie og stylingsprodukt fra Dualsenses og StyleSign.
Frisørland præsenterer My.Organics Bleaching Powder

Frisørland præsenterer My.Organics Bleaching Powder

Hos Frisørland finder du nu My.Organics Bleaching Powder, hvis unikke konsistens gør produktet nemt at påføre. Lysner op til 6 toner.
Hair Protecting Wetsuit fra Cosmobell

Hair Protecting Wetsuit fra Cosmobell

Hair Protecting Wetsuit fra Cosmobell er en beskyttende "våddragt", der appliceres i vådt hår inden hårvask. Produkter er desuden godkendt til Grøn Salon.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Wella Professional præsenterede Wella Trends AW17

Wella Professional præsenterede Wella Trends AW17

Den stod på inspiration fra 70'erne og lækre frisurer, da Wella Professional inviterede til Wella Trends AW17 med udgangpunkt i den seneste kollektion The New Norm.
TWISTED CURLS - Sebastian Nordic Show

TWISTED CURLS - Sebastian Nordic Show

I forbindelse med Kolding Storcenters Rock Fashion Week afholdte Sebastian Professionel deres årlige Sebastian Nordic show med fokus på smukke krøller.
ICON Hairspa inviterede til Zoom by Zoom show

ICON Hairspa inviterede til Zoom by Zoom show

Der var lagt op til en inspirationsfuld aften, da ICON Hairspa inviterede til show med Zoom by Zoom i forbindelse med deres seneste kollektion ”Movement”.
Årets nyhed! IngrediColor

Årets nyhed! IngrediColor

I slutningen af september slog Hair Team Company dørene op for 200 frisører i forbindelse med årets store nyhed; ingrediColor, der er en helt ny måde at tænke hårfarver på.
Inspiration, personlig udvikling og hår på Redken Tribe i Halmstad

Inspiration, personlig udvikling og hår på Redken Tribe i Halmstad

Solen skinnede i Halmstad, da 330 frisører fra hele Norden indtog byen for at deltage i Redken Tribe. Læs mere og se billeder fra weekenden her!

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Helle Bøgvad

Helle Bøgvad

Hair Magazine har talt med frisør Helle Bøgvad om hendes salon og undervisning, og nærværet, som Helle havde brug for at genfinde.
Nina Larsen

Nina Larsen

Nina Larsen har siden hun kom i lære som frisør vidst, at hun ville arbejde bag catwalkene, scenerne og tv-skærmene.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Nordisk inspireret af Unisex trenden! KMS Nordisk lancerer produktkampagnen 'Genderless Grooming' i september, der fokuserer på kønsneutral hårstyling.
Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Fantastiske Trevor Sorbie, der har vundet flere priser en nogen anden, kommer til årets Salon International. Her er en teaser på, hvad der venter til messen.
Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.
Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Inspireret af SS17 catwalks, har Schwarzkopf Professional lavet Essential Looks Modern Ikon kollektionen.