LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Gold Pantera - Mine kunder skal føle sig som prinsesser

At træde ind i Gold Pantera er som at træde ind i slottets festsal. Og det er netop den atmosfære, Irina De vil skabe. Hun er en af Ruslands topstylister, og blandt hendes kunder er toppolitikere og popstjerner. Men i hendes salon er der ikke forskel på folk. Alle er VIP, og hun elsker at få kvinder til at føle sig smukke.

Af Pia Finne

”Jeg vil have, at mine kunder skal føle sig som dronninger og prinsesser, når de kommer ind i min salon”. Sådan lyder det fra Irina De, der for fire måneder siden åbnede Beauty Salon Gold Pantera på Strandvejen nord for København.

En prinsesse er netop, hvad man føler sig som, når man træder ind ad døren i Gold Pantera. Store smukke, barokke lænestole i grønt og guld tager imod. Stolene ved behandlingspladserne står i guld med Swarovski krystaller, de store guldspejle har Irina importeret fra Frankrig og de smukke lysekroner, naturligvis også i guld, har hun hentet i Italien. Alt er gennemført ned til mindste detalje, og det er netop sådan, Irina vil have, det skal være.

Behandlingspladserne er i guld. I et sidelokale til salonen har Irina desuden lavet et lokale med brudekjoler hun selv har designet.

Selv er hun heller ikke hvem som helst, og det fornemmer man straks. 33-årige Irina er fra Rusland. For syv år siden mødte hun sin danske mand, og for 2½ år siden flyttede hun til Danmark. Hun er åben, sød og smilende, og hun fortæller meget gerne om sit liv og sin salon. For Irina er ikke blot uddannet frisør- og make-up artist, hun er også uddannet i teknologierne bag faget. Ikke nok med det, for Irina har ydermere en Bachelor i Management og jura fra Universitetet i Kiev, samt en Masters med udmærkelse i Organisationsteori.


Gold Pantera salonen i Hellerup.

Salonen i Danmark er ikke den eneste salon, Irina står bag. Faktisk har hun flere saloner over hele verden, og meget af sin tid bruger hun på at rejse rundt og uddanne frisører – og så har hun i øvrigt også tre små børn: Alexander på 4, Anastasia på 3 og Tatiana på 1 år. Så alt andet end lige, er hun en kvinde med en enorm energi og et gå-på-mod større end de flestes.

Men hun er meget glad for sin salon i Danmark, og hun tilbringer så meget tid som muligt her.

”Jeg holder meget af Danmark og af danskerne, men de danske kvinder kunne godt lære lidt om styling. Mange bruger ikke make-up og får ikke stylet håret. Men brugte de bare fem minutter på dem selv om morgenen, ville de føle sig meget bedre tilpas”, siger Irina, mens vi sidder i de smukke grønne barokstole og taler.


Gold Pantera set indefra.

Kunderne flyver ind

Der er intet overlegent eller snobbet over Irina, og som den naturligste ting i verden, fortæller hun, at der hver eneste uge flyver kunder ind fra Rusland, Schweiz, Canada og andre dele af verden for at blive behandlet af Irina, ligesom hun selv tager rundt til sine kunder; toppolitikere, skuespillere, popstjerner og andre rundt omkring i verden.

Men Irina mener ikke, disse meget rige kunder, er vigtigere end de øvrige kunder, der kommer i Gold Pantera.


Irina laver ofte shows i samarbejde med sin søster. Her ses Irina med en model.

”Jeg mener, det er utroligt vigtigt, at alle kunder behandles som VIP-kunder, og om en make-over tager tre eller fem timer, betyder ikke noget. Jeg lader ikke en kunde gå, før jeg er tilfreds – uanset hvem hun er”, fortæller Irina, og hun medgiver, at hun gør det lige så meget for sig selv som for kunden.

”Jeg kan ikke holde ud, at lade en kunde gå, der ikke er færdig”, siger hun. Typisk får en kunde i Gold Pantera også lidt ekstra med på vejen; får lagt en make-up eller andet, og det, mener Irina, også har været med til at gøre, at alle salonens medarbejdere allerede nu er booket op en måned frem i tiden”.

”Jeg leder faktisk efter flere frisører, for hver dag mister vi fem-syv kunder, enten fordi vi ikke har tid til at tage telefonen, eller fordi vi ikke har tid til behandling før langt ude i fremtiden”, fortæller Irina.

I salonen er der foruden hende selv fire andre frisører fra forskellige lande, og sproget i salonen er engelsk.

”Jeg vil have ansatte, der kan det hele; være frisør, lægge make-up, manicure, negle med videre. Og så vil jeg gerne bringe den internationale atmosfære ind i min danske salon. Mine ansatte elsker det, de gør, og vi gør alle sammen hele tiden det bedste, vi kan”.



Irina De laver ofte noget ekstra for kunderne - som for eksempel at lægge en pæn make-up.

Brudekjoler og smukke sko

Irina De har også designet en række fantastisk smukke brudekjoler og festkjoler samt en kollektion af sko. Hendes søster Elen, der er medejer af Pantera, sørger for, at disse kollektioner matcher de forskellige markeder.

”Danskerne er f.eks. ikke så meget til glimmer og masser af sten og palietter som f.eks. russerne er det, og derfor sørger hun som creative director for at tilpasse stilen.

Kjolerne og skoene samt matchende smykker sælges i et tilstødende lokale til salonen, og dermed kan brude komme ind og få ”hele pakken”. De kan blive klædt på, få en fuldstændig bryllups make-over og stå klar til den store dag.

Shows laver Pantera Group også rundt omkring, som Elen står for.

Irina selv laver flest totale make-overs, og kunderne kommer ganske enkelt, fordi de har hørt om det fra andre kunder.

”Danske kvinder er lidt nervøse for at skifte stil. Men min styrke og succes ligger netop i at bringe det nye og smukke frem i kvinderne”, forklarer Irina, der åbenhjertigt fortæller, at hun i løbet af de fire måneder, salonen har været åben har haft 450 kunder, og at hun på en måned laver godt 30 make-overs, der tager hver ca. 5 timer.

”Mine medarbejdere kalder mig egoistisk, fordi jeg, når jeg laver make-overs, ikke lader kunden se sig selv i spejlet før vi er færdige. For jeg elsker at se deres reaktioner! Også selv om danske kvinder ikke sådan råber op, så kan man godt fornemme, når de er glade”, lyder det smilende fra Irina, der kalder arbejdet i salonen for sin hobby, og et arbejde, der giver hende masser af ny energi.

I løbet af samtalen kommer det også frem, at Irina faktisk er blandt Ruslands bedste stylister, hun styler på TV, i 2005 vandt hun frisørverdensmesterkabet i Moskva, hendes salon er blevet hædret som den bedste salon i Ukraine, og som den salon med den bedste kvalitetskontrol, ligesom hun selv er optaget i den russiske udgave af ”Blå bog”. Men hun arbejder også stadig som jurist for store virksomheder, der enten gerne vil til Danmark eller danske virksomheder, der vil satse på det russiske marked.

”Så ind imellem kommer jeg lige fra retten til salonen. Det er to meget forskellige verdener, der mødes”, fortæller hun smilende.

Hun har netop stylet et af parrene i tv-serien på TV4 ”Min mor og mig”, og det er også med til at give flere kunder i salonen.

”Men jeg gør det først og fremmest, fordi jeg elsker at style, og jeg synes, det er utroligt spændende”, siger Irina.


Irina styler til "Mig og min mor".

Mødte en dansk mand

At Irina kom til Danmark, hænger sammen med, at hun for nogle år siden i sit virke som jurist mødte en dansk mand, hvor de to sad på hver deres side af forhandlingsbordet. Det blev der så lavet om på senere…

Men æren for at hun er nået, dertil hvor hun er nået, tilskriver hun for en stor dels vedkommende sin mor.

”Hun har altid forstået at skubbe mig i den rigtige retning, og ikke mindst støtte mig, for det har man bl.a. brug for, når man springer nogle klasser over og begynder på college med en flok 17-18 årlige unge i en alder af 14”, fortæller Irina.

Hendes mor er plastikkirurg, og det var bl.a. hendes arbejde med kvinders udseende, der inspirerede Irina til at blive frisør og make-up artist.

”Jeg fandt ud af, at der var andre – nemmere – måder at gøre folk smukke på end at operere dem”, fortæller hun smilende.

Hun er glad for alle sine uddannelser, for selv om hendes passion er hendes saloner, gør hendes øvrige uddannelser det let for hende at drive salonerne som de virksomheder, de også er.


Et show hvor Irina både har sat håret, lagt make-up'en og designet brudekjolerne.

Hendes base er fremover i Danmark, som hun er meget begejstret for.

”Det føles som hjem”, siger hun, og synes det er lidt morsomt, at man kan se hele landet på en dag! ”Men Danmark er hyggeligt. I Rusland er man altid en lille smule bange, her er rart at være”, fortæller hun, og tilføjer, at det også er meget sjovere at give god service i Danmark.

”Giver man en ekstra behandling i salonen i Moskva, tager kunderne det bare for givet. I Danmark værdsætter kunderne det virkelig, og jeg føler meget mere, at de har behov for mig og for det, jeg kan”.

En anden forskel er, at spørger du en russisk kvinde, hvordan hun vil klippes, har hun praktisk talt instruktionerne med. Spørger du en dansk kvinde om det samme, siger hun typisk ”Det ved jeg ikke”, og lader det være op til frisøren.

I Gold Pantera – Den gyldne panter – er eksklusivitet i højsædet, og Irina benytter kun produkter, hun mener, lever op til den høje kvalitet. Det gælder L’Oréal, Shu Uemura, make-up fra Barbara Wolf og cremer fra Parfumi De Napoli, der i øvrigt kun fås hos Gold Pantera.

Flere saloner i Danmark

Irina vil meget gerne åbne flere Gold Pantera-saloner i Danmark, så hun ikke behøver sige nej til så mange kunder, og det skal naturligvis ske i samarbejde med hendes søster, Elen.

”Hun er det eneste menneske, jeg kan være stille sammen med, for hun kender nemlig både den lille stille Irina og den seje Pantera-Irina”, slutter hun.

 

Foto: Peter Hartley og diverse.

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Nyhed fra Frisørland! Wesco pedalspande

Nyhed fra Frisørland! Wesco pedalspande

Wescp pedalspand står stabilt og er med en robust pedalmekanisme. Spanden er lavet af stålplader i høj kvalitet og har naturligvis soft-close. Findes i flere udgaver.
Lækre julegaveæsker fra Wella Professionals

Lækre julegaveæsker fra Wella Professionals

Før julens gavmilde måned sætter ind, lancerer Wella Professionals fem lækre julegaveæsker med must-have produkter fra Wella, Sebastian, EIMI og SP.
Julegaveæsker fra Kerasilk

Julegaveæsker fra Kerasilk

Nu kan du tilbyde dine kunder en romantisk julegaveæske fra Kerasilk i de forskellige serier: Repower Volume, Control og Reconstruct. Se dem her.
Andersen Tray Table nu hos Frisørland

Andersen Tray Table nu hos Frisørland

Andersen Tray Tables er flotte nye borde, hvor bakkerne er fremstillet i massivt ask. Findes i tre varianter; petroleum, grå eller ask. Ø 46 cm / H 68 cm.
Cosmobell præsenterer nyheden #ZWAX

Cosmobell præsenterer nyheden #ZWAX

Næsten 50% af alle unge får lus! Derfor lancerer Cosmobell nu den lusehæmmende serie #zwax, der består af en shampoo, spray, hårvoks og en creme til at kæmme.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Goldwell & KMS Global Zoom Event 2017 i Barcelona

Goldwell & KMS Global Zoom Event 2017 i Barcelona

I weekenden var det endnu en gang tid til det storslåede Goldwell & KMS Global Zoom Event, denne gang i kulturbyen Barcelona. Læs og se bilder fra eventet her:
Wella Professional præsenterede Wella Trends AW17

Wella Professional præsenterede Wella Trends AW17

Den stod på inspiration fra 70'erne og lækre frisurer, da Wella Professional inviterede til Wella Trends AW17 med udgangpunkt i den seneste kollektion The New Norm.
TWISTED CURLS - Sebastian Nordic Show

TWISTED CURLS - Sebastian Nordic Show

I forbindelse med Kolding Storcenters Rock Fashion Week afholdte Sebastian Professionel deres årlige Sebastian Nordic show med fokus på smukke krøller.
ICON Hairspa inviterede til Zoom by Zoom show

ICON Hairspa inviterede til Zoom by Zoom show

Der var lagt op til en inspirationsfuld aften, da ICON Hairspa inviterede til show med Zoom by Zoom i forbindelse med deres seneste kollektion ”Movement”.
Årets nyhed! IngrediColor

Årets nyhed! IngrediColor

I slutningen af september slog Hair Team Company dørene op for 200 frisører i forbindelse med årets store nyhed; ingrediColor, der er en helt ny måde at tænke hårfarver på.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Irina De - Gold Pantera

Irina De - Gold Pantera

At træde ind i Gold Pantera er som at træde ind i slottets festsal. Og det er netop den atmosfære, Irina De vil skabe.
Holk Intercoiffure

Holk Intercoiffure

Ordet salg er bandlyst i Holk Intercoiffure. Alligevel er produktsalget steget med 56 pct. i årets første tre måneder. ”Vi har været igennem en forandringsproces med advicepeople, så nu rådgiver vi kunderne, og det kan ses på bundlinjen”, siger Dorte Holk.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Nordisk inspireret af Unisex trenden! KMS Nordisk lancerer produktkampagnen 'Genderless Grooming' i september, der fokuserer på kønsneutral hårstyling.
Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Fantastiske Trevor Sorbie, der har vundet flere priser en nogen anden, kommer til årets Salon International. Her er en teaser på, hvad der venter til messen.
Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.
Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Inspireret af SS17 catwalks, har Schwarzkopf Professional lavet Essential Looks Modern Ikon kollektionen.