LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops


Line Bomholt

Grib Mulighederne!

Line Bomholt er en kvinde, der driver forretning med hjertet. Men det betyder ikke, at hun ikke tænker sig om, og slet ikke, at hun ikke griber de mange muligheder, der dukker op - og udnytter dem på
allerbedste vis. ”Jeg kan ganske enkelt ikke lade være”, smiler Line. ”Når jeg får en udfordring, kan jeg ikke lade den gå fra mig. Så griber jeg den, fordi jeg synes, det er spændende og sjovt – og det, der gør faget til noget helt unikt og værd at være i”. ”Og den dag, jeg ikke længere synes, det er sjovt eller ikke længere udvikler mig med faget og mine saloner. Den dag jeg går i stå, så mener jeg, det er slut, og tid til at finde på noget nyt”.

Ni år på egne ben
For ni år siden åbnede Line Bomholt sin salon Bomholt Coiffure på 1. sal i en smuk gammel ejendom på Grønnegade i det indre København. I begyndelsen var hun alene i salonen, men snart kom flere ansatte til. Til sidst var vi 6-7 frisører i forretningen, og støjniveauet var ikke behageligt hverken for os eller for kunderne, og det var tid til at finde noget nyt”, fortæller Line Bomholt. Ved et tilfælde fandt hun lokalet i Pistolstræde – kun et stenkast fra Grønnegade – og hun slog til – og i dag er der 3-4 medarbejdere i hver salon. ”Det passer fint”, siger hun. Omgivelserne er skønne. Den gamle Pistolstrædegård ligger som en oase midt i byen, og sender de samme signaler om velvære og ro, som der sendes, når man træder inden for i Shu Uemura-salonen. Massagetanken indførte Line i sin salon i Grønnegade for et års tid siden. ”Jeg ville gerne supplere med små delikate behandlinger. Ikke behandlinger, hvor man sidder med creme i ansigtet eller bare fødder”,
forklarer Line, men små manicurer, hovedbundsmassage med videre. Når Line udtænker nye detaljer til sine saloner, tager hun først og fremmest udgangspunkt i, hvad hun selv har lyst til.
”Og jeg vil ikke sidde med bare fødder eller creme i ansigtet”, smiler hun, men derimod en lille luksus-peeling eller en god manicure er skønt at supplere frisørbesøget med”. Men man skal ikke tage fejl: Klippe- og farveteknikker er stadig det vigtigste for Line Bomholt i hendes saloner. For det er frisørsaloner, og det skal det blive ved med at være! I Lines saloner kommer alt fra skuespillere og musikere til ”almindelige” mennesker. Og der er plads til alle! ”Vi har skolepiger, der sparer op et halvt år, for at få råd til at komme ind til os, og de har krav på samme gode behandling som en kendt
skuespiller”, er Lines holdning. Derfor sætter hun en stor ære i at skabe en varm og god stemning i salonerne – og frem for alt en afslappet atmosfære, der ikke signalerer uopnåelighed, men tværtimod
byder alle velkommen.

Mange jern i ilden
Line Bomholt har hele tiden utroligt mange jern i ilden, og som hendes medarbejdere ind imellem siger til hende: ”Du må have et Duracell-batteri i ryggen”. ”Men tingene tager fat i hinanden. Jeg synes, det er utrolig vigtigt – og utrolig spændende at følge med i, hvad der sker i modeverdenen, så når jeg bliver spurgt om at style et modeshow, kan jeg næsten ikke sige nej, for jeg bruger det til at videreudvikle mig selv og mine medarbejdere, og jeg tager stilen i moden og overfører den til håret. Og Line laver både de helt store shows og andre mere intime shows. Hun underviser også i såvel Intercoiffure-regi som i L’Oréal Professionnel regi og i sit eget regi, og som om det ikke var nok, laver hun også styling til magasiner, hun er ny ekspert i Hair.dk’s ekspertpanel, og hun laver hår til et nyt verdensomspændende internetprojekt målrettet forbrugerne, der lanceres om kort tid, og hvor hun på fire modeller viser step-by-step ideer til føntørring og styling.
”Så når jeg ser en ny klipning eller en ny teknik, husker jeg den bedre, fordi jeg ved, at jeg på et tidspunkt skal kunne videreformidle den til andre frisører”. ”Jeg synes, jeg kan bruge alle de in-put, jeg får, til at give mine kunder det bedste. Det kan være, en avantgarde-styling til et show kan være superflot at bruge i salonen, hvis den modereres lidt, og alt andet lige, så betyder shows’ne i hvert fald, at man følger med helt fremme i front, både når det gælder hår og mode – og så betyder det en personlig udvikling for mig selv”. Dermed ikke sagt, at alle kunder klippes avantgarde, for Lines helt klare holdning er også, at det først og fremmest handler om at se, hvad der klæder kunden. Men uanset om det er Line selv eller en af hendes ansatte, der styler et show, betyder det et positivt boost til selvtilliden, og en lyst til at videreudvikle sig, og det kommer kunderne til gode. Også eleverne er med ude og hjælpe til shows. ”Og det giver også dem mod på faget”.

Nysgerrigheden er drivkraften
Efter den skønne hårkur – hvor man i øvrigt bare slapper af og ikke taler - er ovre, skal mit hår tørres. Og imens det sker, fortæller Line, at lige fra hun var barn, ville hun være enten dekoratør eller frisør. Hun begyndte faktisk på dekoratøruddannelsen, men en dag var Gunbritt ude på skolen for at fortælle om frisørfaget. ”Jeg stoppede hende på gangen og spurgte, om hun ikke havde brug for en elev, og det havde hun”. Line begyndte i lære hos Gunbritt i 1991, og lige fra første dag havde hun sat sig for, at hun i hvert fald ikke ville feje hår op i tre år. Så hun gjorde en indsats, og hurtigt var hun med på shows, hun lærte at lave striber og andre teknikker, og ganske enkelt: Hun brændte for faget.
”Da jeg havde været i lære i halvandet år, skulle jeg være med til at lave en opvisning på scenen for 500 nordmænd. Nogle gange skal man bare kastes ud i det – og det lykkedes jo også”, fortæller Line
smilende. Gunbritt er således også Lines fader i Intercoiffure, som hun blev en del af efter at have haft salon et års tid. Og Intercoiffure betyder meget for hende. ”Det er rart med et sted, hvor man kan møde andre frisører, der går lige så meget op i faget, som man selv gør, hvor man kan lufte tanker og
ideer, hente ny, god inspiration og spørge om råd”. Og Line betegner ikke sine kollegaer som konkurrenter. ”Man skal ikke holde på sine gode ideer. Jeg synes, man skal dele dem med andre – og så håbe på, at de gør det samme”, er hendes indstilling, og hun synes mikset af ”gamle rotter” og nye unge frisører i Intercoiffure giver en kanon god kombination af erfaring og nytænkning til fordel for alle. Men Line lægger ikke skjul på, at det er hendes nysgerrighed, der er den store drivkraft – og den, der gør, at hun har overskud til alle de mange ting, hun hele tiden har gang i.

”Jeg har et enormt stort netværk i kraft af de mange ting, jeg laver, og det fører til endnu mere. Men et eller andet sted handler det også om altid at være åben overfor nye muligheder”, mener Line. ”Jeg vil have noget ud af det hele, og det, det i bund og grund handler om, er at gøre hverdagen spændende – at kunne give kunderne noget anderledes og nyt. For det er den spændende hverdag, man overlever på”.

Man skal synes, det er sjovt
Line mener klart, at frisørfaget er et fag, man skal synes er sjovt. Synes man ikke, det er sjovt, og brænder man ikke for det, er det alt for hårdt! Hun er også helt klar på, at man skal gøre sig bevidst om, at man er i en servicebranche og hvorfor, man er det. ”Vi er her for at få kunderne til at føle sig godt tilpas! Og er man i en servicebranche, skal man kunne lide det. Måske har Line lige nu
i læsende stund fået en lille dreng. I hvert fald var hun højgravid, da interviewet foregik. Men det stopper hende heller ikke. ”Heldigvis har jeg et personale, der fungerer som en homogen gruppe. De kan lide, at tingene er i udvikling, og jeg fornemmer, at der er styr på tingene”.
Alligevel går der nok ikke et halvt år, før Line er tilbage på banen. Hun kan ganske enkelt ikke holde sig væk!

Ikke flere forretninger
Line Bomholt forventer i princippet ikke, at der kommer flere saloner til. I stedet vil hun videreudvikle de to, hun har. ”Jeg kunne godt tænke mig at starte op med nogle kvindeaftener, hvor vi kombinerer makeup og hår, hvor kvinderne selv får lov til at sidde med glattejernet og krøllejernet, og hvor vi kommer med gode tips og vejledning krydret med en champagnecocktail”, lyder det fra Line.
Når hun nytænker, føler hun, det er vigtigt, at personalet er med. Derfor kastes ideer som f.eks. kvindeaftenen på bordet til personalemødet, og personalet kommer med in-put. ”Det skal jo være sjovt for alle, og de skal også føle, de er en del af projektet”, mener Line.

Bedre til management
Et område, Line gerne vil udvikle sig på, er management, og hun overvejer et af branchens managementkurser. ”Jeg har masser af ideer inde i hovedet, men mangler måske nogle redskaber til, hvordan jeg bedst får dem kommunikeret ud, og hvordan jeg på bedste vis får tingene til at hænge sammen – ikke mindst nu, hvor mit liv snart beriges med en lille baby”, smiler Line.
Hairtools benytter hun i øvrigt med stor succes. Men som det ofte ses i branchen, er det ikke pengene, der trækker. Derfor vil Line heller ikke lave en kæde – eller noget, der ligner. ”Jeg vil have saloner med intimitet, atmosfære og personlighed, og jeg vil omgive mig med gode mennesker, der brænder for deres fag”, slutter Line. Og mens duften af de æteriske olier fylder luften, og med fornemmelsen af dejligt velvære i kroppen, praktisk talt svæver jeg hjem.

Bomholt Coiffure
Grønnegade 26, 1.
1107 København K

Denne artikel var i Hair Magazine 2. udg. 2009   

For flere frisørportrætter se her

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

KC Professional Four Reasons Root Cover

KC Professional Four Reasons Root Cover

Hos HeadBrands findes nu KC Professional Root Cover - en farvespray, der dækker udvækst og gråt hår mellem salonbesøgene og samtidig giver volume.
HH Simonsen - Limited Edition White True Divinity Styler

HH Simonsen - Limited Edition White True Divinity Styler

Den super populære True Divinity fra HH Simonsen styler fås i en sprød, hvid udgave med kontrastfulde, sorte detaljer.
HH Simonsen Wet Brush Ombre Summer

HH Simonsen Wet Brush Ombre Summer

Den populære Wet Brush har for en stund skiftet look og fås nu i farverige nuancer, der matcher enhver sommergarderobe.
Hårdelen ”Donna” fra SHE hairextensions

Hårdelen ”Donna” fra SHE hairextensions

Med "Donna" fra SHE hairextensions kan du skabe langt og fyldigt hår på få minutter.
L’Oréal Professionnel præstenterer #COLORFULHAIR

L’Oréal Professionnel præstenterer #COLORFULHAIR

L’Oréal Professionnel præsenterer #colorfulhair, en ny hårfarveserie designet og skabt til at opfylde kvinders forskellige farvebehov og for at imødekomme frisørernes kreativitet!

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Hair Fashion Night med L'Oréal Professionnel

Hair Fashion Night med L'Oréal Professionnel

L’Oréal Professionnel åbnede dørene op for sine kunder, da de skød det internationale event, Hair Fashion Night i gang.
Trendy fletninger med Amika i HeadBrands nye studie

Trendy fletninger med Amika i HeadBrands nye studie

Der var lagt op til en lærerig dag i HeadBrands' nye studie i København, da frisører var dukket op for at lære mere om trendy og moderne fletninger.
Årets nationale vindere af Wella Professionals Trend Vision Awards kåret!

Årets nationale vindere af Wella Professionals Trend Vision Awards kåret!

De nationale vindere i de to kategorier Creative Vision og Color Vision er fundet til Wella Professionals Trend Vision Awards.
Mario Krankl: Elsk det du gør og gør det med hjertet

Mario Krankl: Elsk det du gør og gør det med hjertet

Kongen af avantgarde, Mario Krankl, tog en pause fra forberedelserne inden aftenens store show ved TOP HAIR i Düsseldorf for at tale om trends, rejser og hvad, der skal til for at blive en succes.
La Biosthétique International Beauty Stylist 16-17

La Biosthétique International Beauty Stylist 16-17

Til dette års La Biosthétique Awards ”International Beauty Stylist 16-17” i Paris kunne gæsterne opleve et imponerende festfyrværkeri af glamour, mode og kreative total beauty looks.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Preben Gundorph

Preben Gundorph

Da Preben Gundorph åbnede frisørsaloner uden tidsbestilling, kom han til at mangle frisører. Derfor startede han sin egen frisørskole. Begge dele har været bæredygtige.
Gun-Britt Zeller (2005)

Gun-Britt Zeller (2005)

”Hvis man arbejder seriøst som frisør og sørger for løbende at træne og efteruddanne sig, kan man skabe en god forretning med mulighed for at tjene gode penge."

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.
Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Inspireret af SS17 catwalks, har Schwarzkopf Professional lavet Essential Looks Modern Ikon kollektionen.
KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

Med Moistrepair cleansing conditioner fra KMS er det ikke nødvendigt at bruge almindelig shampoo. Moistrepair rengør håret for sæbe- og produktrester.
Goldwell Elumen Collection 2017

Goldwell Elumen Collection 2017

Elumen er den ultimative kreative "farvelegeplads" for stylister. Elumen strækker grænserne og overgår alle forventninger for, hvad farver kan gøre.