LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Vi skaber skønhed hos SACO i København


Betty Christoffersen og Jan Holck i deres SACO salon.

Jan Holck og Betty Christoffersen har netop åbnet SACO Hair i København. Bag kæden står Richard Ashford - kendt fra Sassoon. I den nye kæde er skønhed kodeordet, og det handler om at skabe hår, der klæder kunden. Samtidig er Betty Christoffersen ”endorcer” for Wellas nye farveserie Illumina, som hun beskriver som unik, smuk og let at arbejde med.

Skønheden kommer i første række. Sådan lyder mantraet i SACO Hair, der i foråret åbnede i Fiolstræde i København.

”Danmark har nogle af verdens dygtigste frisører, men vort mål er at hæve overlæggeren yderligere”. Sådan lyder det fra Betty Christoffersen og Jan Holck, der igennem en årrække har været en del af ejerkredsen i frisørkæden ”STUHR men & women” og ”STUHR Interschool”. Med den internationale SACO-konstellation har de to fået nye kreative udfordringer.

Læs også: Betty Christoffersen - frisørportræt af ejeren af SACO


SACO i Fiolstræde i København og Richard Ashford til højre.

”Det er en stor drøm, der går i opfyldelse. Det, at SACO har saloner og akademier i så mange lande, er super spændende, og det er nok min største drøm i mit arbejdsliv at blive en del af dette internationale frisørteam” siger Jan Holck.

SACO blev etableret for seks år siden af Richard Ashford, og om samarbejdet med Betty Christoffersen og Jan Holck siger han: ”Hver gang vi åbner en salon et sted på kloden, er den først og fremmest bygget op omkring de mennesker, vi arbejder sammen med”.

Og de tre har arbejdet sammen igennem næsten 20 år. Nu med SACO og før det med Sassoon, hvor Richard Ashford arbejdede netop med undervisning igennem 20 år.

”Vi skal have glæden tilbage i frisørfaget”, er Jan og Bettys holdning, og de ser salonen som et kreativt værksted.


ILLUMINA farverne der ifølge Betty Christoffersen er fantastiske at arbejde med - læs mere her!

”Men det handler om uddannelse, uddannelse og uddannelse”, mener de. Lige nu er det deres egne medarbejdere, der er på skolebænken under kyndig vejledning af Richard Ashford, og til efteråret startes SACO Academy op, hvor andre frisører kan få glæde af den store viden og erfaring, Jan, Betty og Richard tilsammen har.

”Vort første mål er, at vore medarbejdere skal være så dygtige, at skønheden i frisuren kommer helt af sig selv”, forklarer de.

Med skønhed menes, at der først og fremmest tages hensyn til, hvad der klæder kunden; kundens ansigtsform, hårtype, stil med videre, og indenfor de rammer kan kreativiteten så få lov til at blomstre.

”Vi er med andre ord forbrugerens frisør, og vi gør alt for at skabe det

allerbedste resultat”.

I salonen er der i dag otte medarbejdere, og planen er at åbne endnu en SACO-salon i København i løbet af 2012.


Skønheden kommer i første række. Sådan lyder mantraet i SACO Hair.

Danskerne er dygtige

Og Richard Ashford er rigtig glad for det nye samarbejde.

”Danskerne er generelt rigtig dygtige frisører. Samtidig har jeg altid haft stor respekt for Betty og Jan, og jeg har altid beundret den måde, de på den ene side kan være kreative på, mens de på den anden side driver en forretning”, lyder det fra Richard Ashford, mens han er travlt optaget af at undervise SACO’s frisører.

Og netop undervisningen holder han meget af, og han tager gerne rundt til de foreløbig ni SACO-saloner rundt omkring i verden for at undervise i SACO-stilen og SACO-filosofien.

”Frisuren skal klæde kunden. Det er det vigtigste. Det handler om teknik, og det handler om at læse kunden”, forklarer han.

Han vil gerne have flere saloner koblet på i fremtiden, men for Richard handler det også meget om at undervise, og netop den del af det planlægger han også at udbygge, ligesom Betty og Jan skal være en del af SACO Creative Team.

Smukke og nemme farver

Samtidig med at Betty Christoffersen og Jan Holck knokler med deres nye salon, er Betty Christoffersen også ”endorcer” på Wellas nye farve-serie ”Illumina”.

”Først tænkte jeg; hvad har de nye farver, som dem jeg bruger i dag, ikke har? Men nu har jeg testet de nye Illumina farver igennem noget tid, og jeg må sige, de er helt unikke. De skaber naturlige, smukke farver. Det er en helfarve, som man egentlig næsten var gået væk fra, men resultatet bliver som et farvet hår med masser af reflekser i. Og så er de super nemme at bruge. Man har kun få tuber farver, og med dem kan man mikse alverdens nuancer. Så det er unikt, det er enkelt at arbejde med i en travl hverdag, og det skaber et resultat, der er virkelig smukt”, fortæller Betty Christoffersen, der har arbejdet med de nye farver den seneste tid, og hun glæder sig til, at også hendes medarbejdere kan bruge Illumina-farverne når de lanceres til efteråret.


Tekst: Pia Finne
Foto: Claus Peuckert

 

For yderligere informationer kontakt Wella Professionals på tlf. 33 26 91 01 eller se www.wella.dk.

 

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

ICON Hairspa præsenterer Fiber Mousse fra Organic Hairspa

ICON Hairspa præsenterer Fiber Mousse fra Organic Hairspa

Organic Hairspa Fiber Mousse fra ICON Hairspa er en vidunderlig og cremet mousse med fibre, der skaber hold og fylde samtidig med, at den bevarer din hårfarve neutral.
Nõberu of Sweden Face Mousturiser

Nõberu of Sweden Face Mousturiser

Let fugtende ansigtscreme skabt til mænds hud med en mild duft af rav og lime. Produktet undlader at efterlade en olieret og glinsende følelse.
Glampalm Simpletouch 1 glattejern

Glampalm Simpletouch 1 glattejern

Glampalm Simpletouch 1 er et glattejern, der er klar til brug inden for få sekunder. Glattejernet er desuden udstyret med auto-shut-down funktion.
Frisørland introducerer Graham Hill

Frisørland introducerer Graham Hill

Graham Hill groomingprodukter er en produktserie, der er en hyldest til den ægte gentleman. Serien består af produkter til hårpleje, styling samt barbering.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Ganni X L'Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

Ganni X L'Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

Under modeugen havde Ganni allieret sig med Cim Mahony og L’Oréal Professionnel, der stod for at lave lækkert og moderigtigt hår på alle modellerne, der skulle på catwalken.
By Malene Birger X L’Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

By Malene Birger X L’Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

By Malene Birger har netop afholdt deres modeshow i TAP1 på Refshaleøen. Cim Mahony stod i samarbejde med L'Oréal Professionnel for at lave lækkert hår.
De nationale vindere i Goldwell Color Zoom Challenge 2017 er kåret!

De nationale vindere i Goldwell Color Zoom Challenge 2017 er kåret!

Nu er medaljerne i den nationale Goldwell Color Zoom Challenge i de tre kategorier; New Talent Colorist, Creative Colorist og Partner Colorist blevet uddelt!
Hair Fashion Night med L'Oréal Professionnel

Hair Fashion Night med L'Oréal Professionnel

L’Oréal Professionnel åbnede dørene op for sine kunder, da de skød det internationale event, Hair Fashion Night i gang.
Trendy fletninger med Amika i HeadBrands nye studie

Trendy fletninger med Amika i HeadBrands nye studie

Der var lagt op til en lærerig dag i HeadBrands' nye studie i København, da frisører var dukket op for at lære mere om trendy og moderne fletninger.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Jesper Dyrby

Jesper Dyrby

Jesper Dyrbys salon CyberCut ligger i et af Odenses industrikvarterer på 1. sal i en tidligere fabriksbygning, og stilen er lige så rå, som Jesper selv.
Bjarne Nielsen

Bjarne Nielsen

Bjarne Nielsen er en af dem, der for alvor har formået at få de danske frisørers øjne op for betydningen af helheden – af det uløselige link, der kæder mode sammen med hår. Samtidig har L’Oréal Professionnels tekniske direktør skabt et unikt uddannelsesprogram

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Fantastiske Trevor Sorbie, der har vundet flere priser en nogen anden, kommer til årets Salon International. Her er en teaser på, hvad der venter til messen.
Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.
Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Inspireret af SS17 catwalks, har Schwarzkopf Professional lavet Essential Looks Modern Ikon kollektionen.
KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

Med Moistrepair cleansing conditioner fra KMS er det ikke nødvendigt at bruge almindelig shampoo. Moistrepair rengør håret for sæbe- og produktrester.