LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Vi skaber skønhed hos SACO i København


Betty Christoffersen og Jan Holck i deres SACO salon.

Jan Holck og Betty Christoffersen har netop åbnet SACO Hair i København. Bag kæden står Richard Ashford - kendt fra Sassoon. I den nye kæde er skønhed kodeordet, og det handler om at skabe hår, der klæder kunden. Samtidig er Betty Christoffersen ”endorcer” for Wellas nye farveserie Illumina, som hun beskriver som unik, smuk og let at arbejde med.

Skønheden kommer i første række. Sådan lyder mantraet i SACO Hair, der i foråret åbnede i Fiolstræde i København.

”Danmark har nogle af verdens dygtigste frisører, men vort mål er at hæve overlæggeren yderligere”. Sådan lyder det fra Betty Christoffersen og Jan Holck, der igennem en årrække har været en del af ejerkredsen i frisørkæden ”STUHR men & women” og ”STUHR Interschool”. Med den internationale SACO-konstellation har de to fået nye kreative udfordringer.

Læs også: Betty Christoffersen - frisørportræt af ejeren af SACO


SACO i Fiolstræde i København og Richard Ashford til højre.

”Det er en stor drøm, der går i opfyldelse. Det, at SACO har saloner og akademier i så mange lande, er super spændende, og det er nok min største drøm i mit arbejdsliv at blive en del af dette internationale frisørteam” siger Jan Holck.

SACO blev etableret for seks år siden af Richard Ashford, og om samarbejdet med Betty Christoffersen og Jan Holck siger han: ”Hver gang vi åbner en salon et sted på kloden, er den først og fremmest bygget op omkring de mennesker, vi arbejder sammen med”.

Og de tre har arbejdet sammen igennem næsten 20 år. Nu med SACO og før det med Sassoon, hvor Richard Ashford arbejdede netop med undervisning igennem 20 år.

”Vi skal have glæden tilbage i frisørfaget”, er Jan og Bettys holdning, og de ser salonen som et kreativt værksted.


ILLUMINA farverne der ifølge Betty Christoffersen er fantastiske at arbejde med - læs mere her!

”Men det handler om uddannelse, uddannelse og uddannelse”, mener de. Lige nu er det deres egne medarbejdere, der er på skolebænken under kyndig vejledning af Richard Ashford, og til efteråret startes SACO Academy op, hvor andre frisører kan få glæde af den store viden og erfaring, Jan, Betty og Richard tilsammen har.

”Vort første mål er, at vore medarbejdere skal være så dygtige, at skønheden i frisuren kommer helt af sig selv”, forklarer de.

Med skønhed menes, at der først og fremmest tages hensyn til, hvad der klæder kunden; kundens ansigtsform, hårtype, stil med videre, og indenfor de rammer kan kreativiteten så få lov til at blomstre.

”Vi er med andre ord forbrugerens frisør, og vi gør alt for at skabe det

allerbedste resultat”.

I salonen er der i dag otte medarbejdere, og planen er at åbne endnu en SACO-salon i København i løbet af 2012.


Skønheden kommer i første række. Sådan lyder mantraet i SACO Hair.

Danskerne er dygtige

Og Richard Ashford er rigtig glad for det nye samarbejde.

”Danskerne er generelt rigtig dygtige frisører. Samtidig har jeg altid haft stor respekt for Betty og Jan, og jeg har altid beundret den måde, de på den ene side kan være kreative på, mens de på den anden side driver en forretning”, lyder det fra Richard Ashford, mens han er travlt optaget af at undervise SACO’s frisører.

Og netop undervisningen holder han meget af, og han tager gerne rundt til de foreløbig ni SACO-saloner rundt omkring i verden for at undervise i SACO-stilen og SACO-filosofien.

”Frisuren skal klæde kunden. Det er det vigtigste. Det handler om teknik, og det handler om at læse kunden”, forklarer han.

Han vil gerne have flere saloner koblet på i fremtiden, men for Richard handler det også meget om at undervise, og netop den del af det planlægger han også at udbygge, ligesom Betty og Jan skal være en del af SACO Creative Team.

Smukke og nemme farver

Samtidig med at Betty Christoffersen og Jan Holck knokler med deres nye salon, er Betty Christoffersen også ”endorcer” på Wellas nye farve-serie ”Illumina”.

”Først tænkte jeg; hvad har de nye farver, som dem jeg bruger i dag, ikke har? Men nu har jeg testet de nye Illumina farver igennem noget tid, og jeg må sige, de er helt unikke. De skaber naturlige, smukke farver. Det er en helfarve, som man egentlig næsten var gået væk fra, men resultatet bliver som et farvet hår med masser af reflekser i. Og så er de super nemme at bruge. Man har kun få tuber farver, og med dem kan man mikse alverdens nuancer. Så det er unikt, det er enkelt at arbejde med i en travl hverdag, og det skaber et resultat, der er virkelig smukt”, fortæller Betty Christoffersen, der har arbejdet med de nye farver den seneste tid, og hun glæder sig til, at også hendes medarbejdere kan bruge Illumina-farverne når de lanceres til efteråret.


Tekst: Pia Finne
Foto: Claus Peuckert

 

For yderligere informationer kontakt Wella Professionals på tlf. 33 26 91 01 eller se www.wella.dk.

 

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Nõberu of Sweden lancerer tørshampoo

Nõberu of Sweden lancerer tørshampoo

Tørshampoo, der skaber volumen og tekstur til din frisure. Bekæmper fedtet hår og hovedbund og frisker håret op mellem hårvaske.
Limited edition julegaveæsker fra Eleven Australia

Limited edition julegaveæsker fra Eleven Australia

Denne jul bliver det endnu lettere for dine kunder at finde årets julegave. Eleven Australia har lavet fire limited edition gaveæsker proppet med lækker hårpleje!
UltraLinks fra LOVES CHANGE Hair Extensions

UltraLinks fra LOVES CHANGE Hair Extensions

Love Changes UltraLinks er en hurtig og nem måde at få mere volume og længde på. Både let at påføre og let at udskifte, uden brug af varme og kemikalier.
Guld Wet Brush juleedition fra HH Simonsen

Guld Wet Brush juleedition fra HH Simonsen

Guld X-MAS limited edition fra med HH Simonsen kan købes hjem netop nu. Den er super flot både som gave og udsmykning i salonen til jul og nytår.
Ny Igora Vario Blond fra Schwarzkopf Professional

Ny Igora Vario Blond fra Schwarzkopf Professional

Ny Igora Vario Blond fra Schwarzkopf Professional – en opgraderet favorit fra Schwarzkopf Professional. Lysningsserien kan nu lysne håret optil 8 toner.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

Det var et brag af en aften, der blev afholdt på det famøse Tivoli Hotel, da L'Oréal Professionnel sammen med Toni & Guy inviterede til et farverigt show.
Going out with Contouring med Wella Professional

Going out with Contouring med Wella Professional

Med modeller dansede på scenen og julepynt, der havde sneget sig ind i studiet, inviterede Wella Professional endnu en gang til et fantastisk show med fokus på contouring.
Inspirationsaften med Revlon Professional

Inspirationsaften med Revlon Professional

Der var massere af inspiration at hente, da Revlon Professional inviterede til inspirationsaften med Martine Martinsen og Kevin Schou Birk fra American Crews all-star team.
Marcelklubbens London aften i Tivoli

Marcelklubbens London aften i Tivoli

Med dykkerudstyr, aquarium, hajer, flotte fisk, parpelotter, nøgne glimmermodeller og rullestol havde Marcelklubben gjort alt, hvad de kunne for at imponere.
Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

HeadBrands åbnede sit Creative Studio op for nysgerrige frisører, der ville lære mere om skægtrimning, barbering og klassiske herrefrisurer.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Larsson & Lange

Larsson & Lange

Kvalitet, service og engagement er de tre grundværdier hos Larsson & Lange, og dét der binder de otte meget individuelle saloner i Malmø sammen. Holdningen er, at udvikling og inspiration er drivet i branchen.
Preben Nielsen

Preben Nielsen

”Frisør Nielsen” er både en helt almindelig herrefrisør og samtidig ganske usædvanlig. I denne salon er smartness ikke i højsædet, for seneste inventar blev købt i 1961. Men gedigen herreklip leveres altid.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine er stolte af at annoncere, at der bliver udvidet til Finland. Det første magasin er for nyligt blevet sendt afsted til de finske frisører.
Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine var på plads ved dette års Salon International. Se denne lille video fra messen.
KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Nordisk inspireret af Unisex trenden! KMS Nordisk lancerer produktkampagnen 'Genderless Grooming' i september, der fokuserer på kønsneutral hårstyling.
Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Fantastiske Trevor Sorbie, der har vundet flere priser en nogen anden, kommer til årets Salon International. Her er en teaser på, hvad der venter til messen.
Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.