LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

 

Allé Salonen

  

Professionel salon i miniformat

Allé Salonen i Herlev er lille – 16 kvm – og bygget i forbindelse med Michala Høghs private villa. Men den professionel og super opbygget, og den gør alle myter om hjemmesaloner til skamme.

Michala Høgh er ikke det typiske billede, man har af en kvinde, der driver en frisørsalon fra sin private adresse. Men salonen er på den anden side heller ikke det, man forstår ved en typisk hjemmesalon.
Da Michala Høgh for 10 år siden tog springet og solgte sin gode forretning i Valby med to ansatte for at starte en lille enmandssalon der hjemme i et villakvarter i Herlev, var hun ikke engang selv sikker på, at hun kunne affinde sig med det.
”Men da jeg fik mit første barn holdt jeg næsten ingen barsel, jeg gik med barnet på armen i salonen og ammede i baglokalet. Da jeg så fik mit andet barn, besluttede jeg mig for, at sådan skulle det ikke være denne gang. Jeg solgte min salon, holdt min barsel, byggede et værelse i vores hus om med en lille glastilbygning med egen indgang og åbnede min nye salon”, fortæller Michala.

   


Hun begyndte med at dele nogle løbesedler ud, og det var så den eneste gang, hun annoncerede for sig selv. I dag har hun godt fire ugers ventetid, og kunderne bestiller tid fra gang til gang. Kunderne hører om salonen via mund-til-mund metoden, fra venner og arbejdskollegaer og så kommer der naturligvis en del lokale kunder i salonen.
Priserne ligger som i enhver anden salon i området, og i det hele taget driver Michala Allé Salonen professionelt og forretningsmæssigt.
”Det var et kriterium lige fra begyndelsen. Jeg ville drive en lille men professionel salon. Kunderne skulle hverken gå igennem mit hus eller min baghave, og de skulle have samme gode oplevelse, som når de kommer i en anden salon med en høj kvalitet”.

Jeg søger udfordringer
Det er nu 10 år siden, Michala startede Allé Salonen, og faktisk er hun selv lidt overrasket over, at hun stadig har det så fint med at være alene i salonen.
”Jeg er en person, der søger det nye og som søger udfordringerne, og det gør jeg stadig. Jeg tager på kurser og udlandsrejser, og jeg udvikler mig hele tiden. Det er jeg ganske enkelt nødt til – for mig selv og for mine kunder”, fortæller hun.
Men samtidig har hun også fundet ud af, at hun faktisk holder af selv at have lavet det, hun lægger navn til.
”Og så er det også rart ikke at have medarbejdere, der pludselig ringer om morgenen med et sygt barn. Det er stressende”.
Faktisk er den eneste ulempe, Michala kan komme i tanke om, ved at være alene i salonen, at hun er nødt til at lukke, når der er ferie.
”Men det går jo endda”, siger hun med et smil.

Effektiv og veludnyttet
I sommer byggede hun salonen om i samarbejde med Bella Vista.
”jeg havde et ønske om at udnytte mit lille areal optimalt, få det bedste ud af det, og samtidig var det et krav, at jeg kunne købe en totalentreprise, hvor jeg ikke selv skulle til at finde håndværkere og andet”, fortæller Michala.
Claus Trampedach fra Bella Vista kom fordi, han og Michala talte tingene igennem, og den sidste uge af Michalas ferie i juli, rykkede Bella Vista ind med to mand, der lagde nyt hvidpigmenteret asketræsgulv, satte behandlingspladser og vaskeplads op, satte ny belysning op med videre, så Michala bare skulle sætte produkterne tilbage på hylderne, da de atter tog af sted.
Og hun er meget tilfreds med resultatet.
”Frem for alt er det blevet meget mere lyst, venligt og rummeligt”, fastslår hun. Netop det, hun søgte!
Michala har selv valgt inventaret, der består af en massagevaskeplads og såvel betjeninger og betjeningsstole designet af Russ Lovegrove.
”Det har været meget vigtigt for mig at holde det enkelt og let”, forklarer hun. Derfor er betjeningsstolene og betjeningspladserne holdt i sølvgråt, mens hylderne er i glas.
Herudover har jeg fået et meget bedre lys i salonen nu, end jeg havde tidligere, og det giver også en rigtig god rumfornemmelse”.


Gode til de små

At det lige præcis blev Bella Vista, Michala valgte at samarbejde med, hænger bl.a. sammen med, at hendes mor, der også er frisør, har arbejdet med Bella Vista igennem mange år.
”Og så er Bella Vista og Schwarzkopf rigtig gode til små saloner. Vi skal ikke aftage kæmpestore partier, der bare fylder op på lageret, og vi får stadig de gode rabatter, så da Bella Vista også kunne opfylde de krav, jeg havde i forbindelse med ombygningen af min salon, var jeg egentlig ikke i tvivl”, lyder det fra Michala Høgh.
De neutrale farver i salonen er også Michalas valg, netop for at understrege det enkle og stilrene.
”Et lille rum virker større, jo lysere det er”.
Udsugningen er også skiftet ud fra et stort monstrum, der fyldte meget i rummet, til en lille let sag.

Udviklingen fortsætter

Michala Høgh er uddannet i Randers, og flyttede straks efter endt uddannelse til København, hvor hun igennem tre år arbejdede i to forskellige saloner, indtil hun i 1993 købte sin egen salon i Valby. Den drev hun i seks år, frem til hun flyttede hjem.
”Jeg har netop holdt 10 års jubilæum i min salon i Herlev, og havde bl.a. besøg af en kunde, der var den første kunde jeg overhovedet havde i København, og som har fulgt mig lige siden. Det er ret specielt”, fortæller Michala.
Og hun er ikke færdig med at udvikle sig. Til januar går hun i gang med en uddannelse som stylecoach.
”Dels for at bruge det i min salon, og dels for via min hjemmeside at kunne tilbyde stylingcoaching dage, hvor jeg tager med kunderne rundt i forretninger og finder tøj, der matcher deres stil og udseende”.

   


Men det er salonen, der er kernen i hendes forretning, understreger Michala.
Udviklingen har hun dog også behov for på det personlige plan, og hun vil ikke gro fast.
”Er jeg glad og tilfreds, og er jeg inde i en god cirkel, smitter det af på mine kunder”, siger hun. Og netop derfor overholder hun også sine åbningstider, og hun forfalder ikke til at arbejde til kl. 21.00 hver anden aften for at tjene flere penge.
”Skal jeg have overskud til mine kunder, skal jeg have et personligt overskud. Det får jeg, når det er sjovt at gå på arbejde”, siger hun, og hun er ikke i tvivl om, at når alt kommer til alt, er det hendes personlige udvikling, der gør hende i stand til at udvikle sine kunder med hende selv.
Om Michala nogensinde flytter fra sin lille salon i Herlev, har hun ikke gjort op med sig selv endnu.
”Men jeg kunne måske godt tænke mig på et tidspunkt at starte endnu en salon op, slutter hun med et smil.


FRISØR INVENTAR
 
Betjeningsstole, Lovegrove     i alt kr. 19.998,-
Betjeninger, Lovegrove            i alt kr. 17.998,-
Massagevask                                     kr. 29.999,-
Halogenbelysning                             kr.   5.600,-
Hylder, gulv, maling og montering kr.  25.000,-
----------------------
Samlet pris netto kontant           i alt kr. 77.000,-

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Salt Water Spray Sweet Orange No. 15 - Zenz Organic

Salt Water Spray Sweet Orange No. 15 - Zenz Organic

Saltvandssprayen er nem at arbejde med og perfekt til at skabe beach look og bølger i håret. Produktet plejer hår og hovedbund, så det forhindres i at udtørre.
Sun Oil SPF 30 Pure No. 94 fra Zenz Organic

Sun Oil SPF 30 Pure No. 94 fra Zenz Organic

Multifunktionel sololie til både hår, krop og ansigt, der beskytter mod solstråler, klorvand og saltvand. Et must at have med på ferien, som kan bruges af alle.
Hair Styling Mousse Orange No. 91 fra Zenz Organic

Hair Styling Mousse Orange No. 91 fra Zenz Organic

Nærende styling mousse med hold, der skaber struktur og volume i alle hårtyper. Produktet er ideelt til sommerens fyldige hår og har en frisk duft af appelsin.
KC Professional Four Reasons Root Cover

KC Professional Four Reasons Root Cover

Hos HeadBrands findes nu KC Professional Root Cover - en farvespray, der dækker udvækst og gråt hår mellem salonbesøgene og samtidig giver volume.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Hair Fashion Night med L'Oréal Professionnel

Hair Fashion Night med L'Oréal Professionnel

L’Oréal Professionnel åbnede dørene op for sine kunder, da de skød det internationale event, Hair Fashion Night i gang.
Trendy fletninger med Amika i HeadBrands nye studie

Trendy fletninger med Amika i HeadBrands nye studie

Der var lagt op til en lærerig dag i HeadBrands' nye studie i København, da frisører var dukket op for at lære mere om trendy og moderne fletninger.
Årets nationale vindere af Wella Professionals Trend Vision Awards kåret!

Årets nationale vindere af Wella Professionals Trend Vision Awards kåret!

De nationale vindere i de to kategorier Creative Vision og Color Vision er fundet til Wella Professionals Trend Vision Awards.
Mario Krankl: Elsk det du gør og gør det med hjertet

Mario Krankl: Elsk det du gør og gør det med hjertet

Kongen af avantgarde, Mario Krankl, tog en pause fra forberedelserne inden aftenens store show ved TOP HAIR i Düsseldorf for at tale om trends, rejser og hvad, der skal til for at blive en succes.
La Biosthétique International Beauty Stylist 16-17

La Biosthétique International Beauty Stylist 16-17

Til dette års La Biosthétique Awards ”International Beauty Stylist 16-17” i Paris kunne gæsterne opleve et imponerende festfyrværkeri af glamour, mode og kreative total beauty looks.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Mark Anderson

Mark Anderson

Du behøver kun kam og saks - ikke andet for at kunne opfylde drømmen om en forvandling til noget smukkere. Mark Anderson er et særdeles kreativt menneske. Han arbejder som stylist hos Wella.
Dan Bro

Dan Bro

Dan Bro åbner det, han selv kalder ”en avanceret køkkensalon”, hvor han kan give kunderne den en-til-en opmærksomhed de skal have. Læs hele portrættet her:

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.
Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Inspireret af SS17 catwalks, har Schwarzkopf Professional lavet Essential Looks Modern Ikon kollektionen.
KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

Med Moistrepair cleansing conditioner fra KMS er det ikke nødvendigt at bruge almindelig shampoo. Moistrepair rengør håret for sæbe- og produktrester.
Goldwell Elumen Collection 2017

Goldwell Elumen Collection 2017

Elumen er den ultimative kreative "farvelegeplads" for stylister. Elumen strækker grænserne og overgår alle forventninger for, hvad farver kan gøre.