LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

 

Allé Salonen

  

Professionel salon i miniformat

Allé Salonen i Herlev er lille – 16 kvm – og bygget i forbindelse med Michala Høghs private villa. Men den professionel og super opbygget, og den gør alle myter om hjemmesaloner til skamme.

Michala Høgh er ikke det typiske billede, man har af en kvinde, der driver en frisørsalon fra sin private adresse. Men salonen er på den anden side heller ikke det, man forstår ved en typisk hjemmesalon.
Da Michala Høgh for 10 år siden tog springet og solgte sin gode forretning i Valby med to ansatte for at starte en lille enmandssalon der hjemme i et villakvarter i Herlev, var hun ikke engang selv sikker på, at hun kunne affinde sig med det.
”Men da jeg fik mit første barn holdt jeg næsten ingen barsel, jeg gik med barnet på armen i salonen og ammede i baglokalet. Da jeg så fik mit andet barn, besluttede jeg mig for, at sådan skulle det ikke være denne gang. Jeg solgte min salon, holdt min barsel, byggede et værelse i vores hus om med en lille glastilbygning med egen indgang og åbnede min nye salon”, fortæller Michala.

   


Hun begyndte med at dele nogle løbesedler ud, og det var så den eneste gang, hun annoncerede for sig selv. I dag har hun godt fire ugers ventetid, og kunderne bestiller tid fra gang til gang. Kunderne hører om salonen via mund-til-mund metoden, fra venner og arbejdskollegaer og så kommer der naturligvis en del lokale kunder i salonen.
Priserne ligger som i enhver anden salon i området, og i det hele taget driver Michala Allé Salonen professionelt og forretningsmæssigt.
”Det var et kriterium lige fra begyndelsen. Jeg ville drive en lille men professionel salon. Kunderne skulle hverken gå igennem mit hus eller min baghave, og de skulle have samme gode oplevelse, som når de kommer i en anden salon med en høj kvalitet”.

Jeg søger udfordringer
Det er nu 10 år siden, Michala startede Allé Salonen, og faktisk er hun selv lidt overrasket over, at hun stadig har det så fint med at være alene i salonen.
”Jeg er en person, der søger det nye og som søger udfordringerne, og det gør jeg stadig. Jeg tager på kurser og udlandsrejser, og jeg udvikler mig hele tiden. Det er jeg ganske enkelt nødt til – for mig selv og for mine kunder”, fortæller hun.
Men samtidig har hun også fundet ud af, at hun faktisk holder af selv at have lavet det, hun lægger navn til.
”Og så er det også rart ikke at have medarbejdere, der pludselig ringer om morgenen med et sygt barn. Det er stressende”.
Faktisk er den eneste ulempe, Michala kan komme i tanke om, ved at være alene i salonen, at hun er nødt til at lukke, når der er ferie.
”Men det går jo endda”, siger hun med et smil.

Effektiv og veludnyttet
I sommer byggede hun salonen om i samarbejde med Bella Vista.
”jeg havde et ønske om at udnytte mit lille areal optimalt, få det bedste ud af det, og samtidig var det et krav, at jeg kunne købe en totalentreprise, hvor jeg ikke selv skulle til at finde håndværkere og andet”, fortæller Michala.
Claus Trampedach fra Bella Vista kom fordi, han og Michala talte tingene igennem, og den sidste uge af Michalas ferie i juli, rykkede Bella Vista ind med to mand, der lagde nyt hvidpigmenteret asketræsgulv, satte behandlingspladser og vaskeplads op, satte ny belysning op med videre, så Michala bare skulle sætte produkterne tilbage på hylderne, da de atter tog af sted.
Og hun er meget tilfreds med resultatet.
”Frem for alt er det blevet meget mere lyst, venligt og rummeligt”, fastslår hun. Netop det, hun søgte!
Michala har selv valgt inventaret, der består af en massagevaskeplads og såvel betjeninger og betjeningsstole designet af Russ Lovegrove.
”Det har været meget vigtigt for mig at holde det enkelt og let”, forklarer hun. Derfor er betjeningsstolene og betjeningspladserne holdt i sølvgråt, mens hylderne er i glas.
Herudover har jeg fået et meget bedre lys i salonen nu, end jeg havde tidligere, og det giver også en rigtig god rumfornemmelse”.


Gode til de små

At det lige præcis blev Bella Vista, Michala valgte at samarbejde med, hænger bl.a. sammen med, at hendes mor, der også er frisør, har arbejdet med Bella Vista igennem mange år.
”Og så er Bella Vista og Schwarzkopf rigtig gode til små saloner. Vi skal ikke aftage kæmpestore partier, der bare fylder op på lageret, og vi får stadig de gode rabatter, så da Bella Vista også kunne opfylde de krav, jeg havde i forbindelse med ombygningen af min salon, var jeg egentlig ikke i tvivl”, lyder det fra Michala Høgh.
De neutrale farver i salonen er også Michalas valg, netop for at understrege det enkle og stilrene.
”Et lille rum virker større, jo lysere det er”.
Udsugningen er også skiftet ud fra et stort monstrum, der fyldte meget i rummet, til en lille let sag.

Udviklingen fortsætter

Michala Høgh er uddannet i Randers, og flyttede straks efter endt uddannelse til København, hvor hun igennem tre år arbejdede i to forskellige saloner, indtil hun i 1993 købte sin egen salon i Valby. Den drev hun i seks år, frem til hun flyttede hjem.
”Jeg har netop holdt 10 års jubilæum i min salon i Herlev, og havde bl.a. besøg af en kunde, der var den første kunde jeg overhovedet havde i København, og som har fulgt mig lige siden. Det er ret specielt”, fortæller Michala.
Og hun er ikke færdig med at udvikle sig. Til januar går hun i gang med en uddannelse som stylecoach.
”Dels for at bruge det i min salon, og dels for via min hjemmeside at kunne tilbyde stylingcoaching dage, hvor jeg tager med kunderne rundt i forretninger og finder tøj, der matcher deres stil og udseende”.

   


Men det er salonen, der er kernen i hendes forretning, understreger Michala.
Udviklingen har hun dog også behov for på det personlige plan, og hun vil ikke gro fast.
”Er jeg glad og tilfreds, og er jeg inde i en god cirkel, smitter det af på mine kunder”, siger hun. Og netop derfor overholder hun også sine åbningstider, og hun forfalder ikke til at arbejde til kl. 21.00 hver anden aften for at tjene flere penge.
”Skal jeg have overskud til mine kunder, skal jeg have et personligt overskud. Det får jeg, når det er sjovt at gå på arbejde”, siger hun, og hun er ikke i tvivl om, at når alt kommer til alt, er det hendes personlige udvikling, der gør hende i stand til at udvikle sine kunder med hende selv.
Om Michala nogensinde flytter fra sin lille salon i Herlev, har hun ikke gjort op med sig selv endnu.
”Men jeg kunne måske godt tænke mig på et tidspunkt at starte endnu en salon op, slutter hun med et smil.


FRISØR INVENTAR
 
Betjeningsstole, Lovegrove     i alt kr. 19.998,-
Betjeninger, Lovegrove            i alt kr. 17.998,-
Massagevask                                     kr. 29.999,-
Halogenbelysning                             kr.   5.600,-
Hylder, gulv, maling og montering kr.  25.000,-
----------------------
Samlet pris netto kontant           i alt kr. 77.000,-

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Børster fra Hercules Sägemann

Børster fra Hercules Sägemann

En serie med omsorgsfulde og skånsomme børster fra Hercules Sägemann lavet af materialer i høj kvalitet.
Philip B Luxe Wax hos One Black Car

Philip B Luxe Wax hos One Black Car

Giv din styling hold, glans og form - med Luxe Wax opnår du et ultraholdbart resultat! Produktet er i øvrigt parabenefrit, sulfatfrit og glutenfrit.
TIGI SMOOTH MOVER – nu hos HeadBrands

TIGI SMOOTH MOVER – nu hos HeadBrands

Hos HeadBrands findes nu en ny luksuriøs barberingscreme fra TIGI, der gør barberingen smidigere og efterlader huden irritationsfri.
Revlon Professional præsenterer Color Sublime by Revonissimo

Revlon Professional præsenterer Color Sublime by Revonissimo

Color Sublime er den første ammoniakfri farvebehandling fra Revlon Professional, der gør det muligt for kunden selv at vælge duften for en eksklusiv salonoplevelse.
IdHAIRs salonserie nu lanceret i videresalgsudgave

IdHAIRs salonserie nu lanceret i videresalgsudgave

IdHAIRs salonserie, der laves til frisører i 5000 ml er nu ligeledes kommet i en brugervenlig 500 ml videresalgsudgave, to forskellige shampoo'er og en balsam.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

Det var et brag af en aften, der blev afholdt på det famøse Tivoli Hotel, da L'Oréal Professionnel sammen med Toni & Guy inviterede til et farverigt show.
Going out with Contouring med Wella Professional

Going out with Contouring med Wella Professional

Med modeller dansede på scenen og julepynt, der havde sneget sig ind i studiet, inviterede Wella Professional endnu en gang til et fantastisk show med fokus på contouring.
Inspirationsaften med Revlon Professional

Inspirationsaften med Revlon Professional

Der var massere af inspiration at hente, da Revlon Professional inviterede til inspirationsaften med Martine Martinsen og Kevin Schou Birk fra American Crews all-star team.
Marcelklubbens London aften i Tivoli

Marcelklubbens London aften i Tivoli

Med dykkerudstyr, aquarium, hajer, flotte fisk, parpelotter, nøgne glimmermodeller og rullestol havde Marcelklubben gjort alt, hvad de kunne for at imponere.
Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

HeadBrands åbnede sit Creative Studio op for nysgerrige frisører, der ville lære mere om skægtrimning, barbering og klassiske herrefrisurer.

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Elmer Stuhr

Elmer Stuhr

Elmer Stuhr var den første frisør i Danmark, der så en lysende muligheder for frisørfagets fremtid i Vidal Sassoons klipning. Hans fremsynethed skabte fundamentet for Stuhr-kædens succes.
Søren Hedegaard (2015)

Søren Hedegaard (2015)

”Mit livs palet er sprængfyldt med farver. Ikke to dage er ens. Jeg har hele tiden fået masser af gode oplevelser, og jeg har ganske enkelt ikke noget, hvor jeg siger: Det ville jeg gerne nå at prøve”. Sådan lyder det fra Søren Hedegaard, der tæller blandt de danske frisører, der kan bryste sig af at være kendt verden over.

Nyeste videoer se flere videoer

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Making Waves er til for at hjælpe unge fra de mest fattige og udsatte samfundsgrupper i Kambodja til en lysere fremtid indenfor frisørfaget.
Björn Axén - How to get the look - Ekstrem volume

Björn Axén - How to get the look - Ekstrem volume

Her får du styr på, hvordan du ordner den mere ekstreme volume. Lær hvordan du skaber volume, som holder længe, til dine kunder som vil gøre et stort indtryk.
Björn Axén - How to get the look - Opsætning med smykke

Björn Axén - How to get the look - Opsætning med smykke

Et cool look, som ikke forsvinder i mængden. Lær hvordan du kan lave opsætningen med denne tutorial fra Björn Axén.
Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine er stolte af at annoncere, at der bliver udvidet til Finland. Det første magasin er for nyligt blevet sendt afsted til de finske frisører.
Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine var på plads ved dette års Salon International. Se denne lille video fra messen.