LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

 Frisørartikler - Storbyatmosfære i Odense


Barner Coiffure har tre facadevinduer. Det var en udfordring da salonen skulle nyindrettes. Resultatet blev en salon, der på London.-vis blev trukket helt ud i vinduerne.

Storbyatmosfære i Odense
Londons ”in”-saloner var inspirationen, da Bella Vista indrettede Barner Coiffure i Odense. Pladsen er udnyttet optimalt, og udtrykket er enkelt og elegant. ”Og så afspejler salonen klart den, jeg er i dag”, lyder det fra Gitte Barner.

Ved siden af Brandts Klædefabrik i Odense, på en af byens hotteste pladser ligger Barner Coiffure, og selv om stemningen er rar og hyggelig, er atmosfæren og udtrykket hentet fra Londons ”in”-saloner. ”I London er huslejerne høje og pladsen trang. Derfor kræver det nye måder at tænke indretning på, så alt pladsen udnyttes optimalt, og så der samtidig skabes et spændende og moderne udtryk”, lyder det fra Claus Trampedach fra Bella Vista.
Forretningen i Odense er på 75 kvm. Og på tre sider er der glasfacader. Det var jo en ufordring i sig selv!

Men ulempen er vendt til en fordel, og således er der i dag indrettet helt ud i vinduet, og tilmed skabt et spændende, nyt udtryk.
”Bagsiden af stationerne, der står i højglans hvid, har fået påsat glashylder, og agerer således dekoration i vinduet. Samtidig kan man udefra klart fornemme, at der sker noget bag de store plader – at her arbejder en frisør med en kunde”, forklarer Claus Trampedach. Indretningen er snorlige og enkel. Det var sådan, Gitte Barner ønskede den.
”Vi havde i sin tid fået lavet store rustikke spejle i kobber, da det var ”in”. Nu passer den enkle, stilrene og elegante indretning meget bedre til den person, jeg er i dag”, forklarer Gitte Barner, der netop er fyldt 50 år. Hun er født og opvokset i København, hvor hun er udlært hos Helmersen. I 1987 flyttede hun til Fyn, og i 1995 åbnede hun sin første egen salon. I 1997 flyttede hun salonen til de nuværende lokaler.
Super stemning og professionel betjening
”Vores vision har altid været at have en god stemning i salonen, at være super professionelle, og samtidig være et sted, hvor også fru Jensen tør komme ind. Jeg kan ikke fordrage snobber. I min salon skal alle føle sig godt tilpas, og alle skal føle, at man får noget for pengene”, forklarer Gitte Barner, og hun havde ingen skrupler over at nyindrette sin salon midt i en krisetid. ”Finanskrise eller ej, så ændrer tiden sig, og hårmoden hænger sammen med tøjmoden. Det betyder, at looket nu er mere enkelt og stilfuldt. Samtidig mener jeg, at tidspunktet netop nu er helt rigtigt. Det handler nemlig om at vise, at tingene ikke er gået i stå. Og så giver den nye salon et ”boost” til både mig, mine ansatte og til kunderne”, forklarer Gitte.”Det er blevet rigtig fedt at gå på arbejde, og så understreger salonen i øvrigt meget mere min stil nu”.

Professionalisme, ro, tid og en stor produktindsigt er områder, som Gitte Barner sætter meget højt. Derfor har hun tre assistenter i salonen, der alle er udlærte frisører.
”For vi har vænnet kunderne til, at vi gør det hele. Fra de kommer ind til de går ud igen. Det er en del af den luksus, det er at komme til frisøren”.
Og fornemmelsen af luksus understreges yderligere af de to nye massagestole, som Barner Coiffure har fået installeret.
”Det er en super investering. Både kunderne og vi slapper af på en anden måde. Selv stressede kunder kommer ned på jorden, når de anbringes i massagestolen og samtidig får en gang hovedbundsmassage i ro og fred”.
Vaskepladsen er i øvrigt gemt lidt væk bag en halvvæg, der også gemmer blandingsplads og udsugning.
Der skal se rent ud
Den enkle London-stil passer således Gitte fint. Hun har aldrig været meget for at have alt for meget i vinduerne. ”Det er svært at holde rent, og det kommer hurtigt til at se nusset og rodet ud. Og er der noget, jeg hader, er det rodede saloner!, pointerer hun, og tilføjer, ”og det forstod Claus straks, jeg talte med ham”.

 

Faktisk ringede Gitte kun til Bella Vista, da hun havde besluttet sig for at nyindrette sin salon.
”Jeg havde læst om en indretning, Bella Vista havde lavet, i Hair Magazine, og den faldt jeg for. Da jeg så ringede til Claus Trampedach, var kemien så god, at jeg ikke mente, det var nødvendigt at søge yderligere”.

Gitte har altid drømt om at have en reception midt i salonen. Det har hun fået nu, og stationerne med spejle, der i sin oprindelige udgave lukker helt op til loftet, tilpassede Bella Vista, så der over de højglanspolerede hvide plader nu er godt en meters luft.
”Det giver lys i salonen, det skaber luft og det gør at folk på gaden kan se, at der sker noget i salonen.


Salonen er indrettet med receptionen i midten, hvor der tages imod. Det giver et rigtig godt flow i salonen. Der findes seks behandlingspladser og to vaskepladser. Og al pladsen er udnyttet helt optimalt – uden at det virker hverken presset eller rodet.

Selve spejlene går til bordkanten, men en bred, rustfri stålkant, danner ramme om behandlingspladsen, og giver en flot illusion af spejle til kant.
Som salonen er indrettet nu med receptionen i midten, hvor der tages imod, er der et rigtig godt flow i salonen. Der findes seks behandlingspladser og to vaskepladser. Og al pladsen er udnyttet helt optimalt – uden at det virker hverken presset eller rodet.
Netop for at give kunderne den luksus og professionalisme, de fortjener, tager Gitte og hendes medarbejdere også på kurser såvel i Danmark som i udlandet.
”Det er super vigtigt hele tiden at holde sig på forkant med udviklingen”, mener hun, og en del af sin inspiration henter hun fra bl.a. via film, tv og modeblade.
”Og en god fodboldkamp er ikke at kimse af, hvis man skal have ny inspiration til herrefrisuretendenserne”, siger hun med et smil.

Den røde dør
Indgangsdøren til salonen har Gitte fået malet knaldrød!
”Claus foreslog, at vi fandt en pangfarve, der kunne skabe lidt opmærksomhed, til hoveddøren. Det gjorde vi, og det fungerer perfekt”. Gitte fik døren malet hos en autolakerer, så således står den blank og sindssyg flot.Ellers er salonen holdt i hvidt og sort, glas og stål.
Stolene havde Gitte købt for fire år siden, og de blev ikke skiftet ud til gengæld er stationerne med spejle helt nye. Belysningen er også den eksisterende, selvfølgelig tilpasset den nye indretning.
”Gulvet skiftede vi for godt fire år siden, så heller ikke det blev udskiftet denne gang”.
Malerarbejdet har Gitte og hendes mand stået for, og således var Gitte faktisk kun nødt til at holde lukket en enkelt dag! ”Vi har lukket mandag, så mandag 3. maj gik håndværkerne fra Bella Vista i gang, 4. maj kom elektrikeren og jeg fik sat produkter på plads med mere, og 5. maj kunne vi åbne igen. Det var faktisk ret imponerende”, fortæller Gitte.

Kunderne er super positive
Ud over at den nye salon er skøn at arbejde i, får Gitte og hendes ansatte også masser af positive kommentarer fra kunderne, der er meget imponerede af den nye indretning og den store forandring, der er sket.
Så med sin nye salon har Gitte Barner fået ikke blot et trendy London-look, men en salon, der kombinerer det trendy og topmoderne med det hyggelige, gedigne og stemningsfulde. Der er med andre ord skabt en salon for alle.

Se flere  frisørartilkerfrisørshows eller læs om hårmode her.

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Salt Water Spray Sweet Orange No. 15 - Zenz Organic

Salt Water Spray Sweet Orange No. 15 - Zenz Organic

Saltvandssprayen er nem at arbejde med og perfekt til at skabe beach look og bølger i håret. Produktet plejer hår og hovedbund, så det forhindres i at udtørre.
Sun Oil SPF 30 Pure No. 94 fra Zenz Organic

Sun Oil SPF 30 Pure No. 94 fra Zenz Organic

Multifunktionel sololie til både hår, krop og ansigt, der beskytter mod solstråler, klorvand og saltvand. Et must at have med på ferien, som kan bruges af alle.
Hair Styling Mousse Orange No. 91 fra Zenz Organic

Hair Styling Mousse Orange No. 91 fra Zenz Organic

Nærende styling mousse med hold, der skaber struktur og volume i alle hårtyper. Produktet er ideelt til sommerens fyldige hår og har en frisk duft af appelsin.
KC Professional Four Reasons Root Cover

KC Professional Four Reasons Root Cover

Hos HeadBrands findes nu KC Professional Root Cover - en farvespray, der dækker udvækst og gråt hår mellem salonbesøgene og samtidig giver volume.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Hair Fashion Night med L'Oréal Professionnel

Hair Fashion Night med L'Oréal Professionnel

L’Oréal Professionnel åbnede dørene op for sine kunder, da de skød det internationale event, Hair Fashion Night i gang.
Trendy fletninger med Amika i HeadBrands nye studie

Trendy fletninger med Amika i HeadBrands nye studie

Der var lagt op til en lærerig dag i HeadBrands' nye studie i København, da frisører var dukket op for at lære mere om trendy og moderne fletninger.
Årets nationale vindere af Wella Professionals Trend Vision Awards kåret!

Årets nationale vindere af Wella Professionals Trend Vision Awards kåret!

De nationale vindere i de to kategorier Creative Vision og Color Vision er fundet til Wella Professionals Trend Vision Awards.
Mario Krankl: Elsk det du gør og gør det med hjertet

Mario Krankl: Elsk det du gør og gør det med hjertet

Kongen af avantgarde, Mario Krankl, tog en pause fra forberedelserne inden aftenens store show ved TOP HAIR i Düsseldorf for at tale om trends, rejser og hvad, der skal til for at blive en succes.
La Biosthétique International Beauty Stylist 16-17

La Biosthétique International Beauty Stylist 16-17

Til dette års La Biosthétique Awards ”International Beauty Stylist 16-17” i Paris kunne gæsterne opleve et imponerende festfyrværkeri af glamour, mode og kreative total beauty looks.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Jesper Buch (2006)

Jesper Buch (2006)

Den ideerige frisør, Jesper Buch, er til bike, skiløb, familie, fodbold og frisøren Vidal Sassoon. Læs frisørportrættet her!
Thomas Lauritsen fra Hair Construction

Thomas Lauritsen fra Hair Construction

Thomas Lauritsen har været blandt de hotteste frisører i byen. Han har lavet store shows og været med overalt. I dag betyder det mere for ham, at han hviler i sig selv, og at han har fundet værdien i at være frisør…

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.
Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Inspireret af SS17 catwalks, har Schwarzkopf Professional lavet Essential Looks Modern Ikon kollektionen.
KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

Med Moistrepair cleansing conditioner fra KMS er det ikke nødvendigt at bruge almindelig shampoo. Moistrepair rengør håret for sæbe- og produktrester.
Goldwell Elumen Collection 2017

Goldwell Elumen Collection 2017

Elumen er den ultimative kreative "farvelegeplads" for stylister. Elumen strækker grænserne og overgår alle forventninger for, hvad farver kan gøre.