LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Dennis Knudsen - En oplevelse rigere...

Dennis Knudsen

Kontrasterne i livet: Ying & Yang, dag og nat, sort og hvidt, blankt og mat inspirerer Dennis Knudsen i alt, han gør. Og så går han ikke på kompromis, og det ses i hans nye salon, der er skabt i samarbejde med Frisørland.dk, og som Dennis selv udtrykker det, er et billede af personlighed og stil.

 

Frisørsalon Dennis Knudsen Denmark Dennis Knudsen frisørsalon

Dennis Knudsen går ikke på kompromis. Hverken med sin nyindrettede salon, sine produkter eller sit liv.

”Det er der ganske enkelt ikke plads til”, er hans holdning, og han er helt klar over, at når man er på toppen, så er der kun én vej, og det er nedad, hvis man ikke hele tiden udvikler og fornyer sig.
Og selv om det var noget af en satsning, valgte Dennis Knudsen alligevel at åbne sin 141 kvm. store salon med tilhørende kontorer i hjertet af København i november måned sidste år.

Sort og hvidt, mat og blankt, råt og forfinet. Dennis holder af kontraster, for det er netop kontrasterne, der giver ham inspirationen, når han styler Paris Hilton, eller når han holder kursus for 120 optikere, der skal lære at lægge en let make-up på deres kunder, vælge de rigtige briller og give kunders hår en mini-styling, der matcher de briller, de har valgt.

Kontrasterne går igen i indretningen af salonen ’Dennis Knudsen Denmark’ i Ny Østergade i København. Sort og hvid er de gennemgående farver – naturligvis matchende Dennis Knudsen produktlinjen.

Salonens indretning er blevet til i samarbejde med Frisørland.dk, og fra de blev kontaktet i september til salonen stod færdig i november, gik der således kun to måneder!

Dennis Knudsens frisørsalon

Frisørland.dk var 1. valget
”John V. Pedersen fra Frisørland.dk var faktisk den første, jeg tog fat i, da jeg havde besluttet mig for at skabe en ny salon, og det har været et alle tiders samarbejde”.

Dennis havde en klar idé om, hvordan hans salon skulle se ud – og for ham er det super vigtigt, at der er en rød tråd i tingene – en tråd, der for ham er sort og hvid, enkel og stilfuld. Og inspirationen henter han fra stilikoner som Chanel, Armani og Helmut Lang.

Frisørland.dk’s salgsdirektør John V. Pedersen synes, det har været en spændende opgave at samarbejde med Dennis Knudsen.
”Fra vores første møde i showroom’et i Vejle, hvor Dennis og tre af hans medarbejdere kom, og til projektet var færdigt, gik der som nævnt to måneder”. Og John V. Pedersen var ikke i tvivl om, hvad det var, Dennis ville have. ”For allerede i løbet af vores første møde tegnede han et malende billede af sin nye salon – eller sit nye make-over hus”, fortæller John V. Pedersen, og herefter var han helt på det rene med, hvad Dennis ønskede – og i det hele taget med hans tankegang.
”I showroomet så jeg to spejle, der var flotte hver for sig, og jeg besluttede mig for at skabe mit helt eget udtryk ved at tage rammen fra det ene og lægge det andet inden i”, fortæller Dennis – og effekten er flot og anderledes.

Dennis Knudsen har i øvrigt hentet sin inspiration til salonens indretning på sine mange rejser verden rundt. Han holder øjne og ører åbne, og han får masser af inspiration fra internationale blade og magasiner.

”Jeg havde en helt klar idé om, hvad det var, jeg ville. Jeg har fundet en stil, der rammer min personlighed, og en stil der samtidig signalerer klasse, stilrenhed, eksklusivitet og kvalitet”.
Samme stil, som Dennis i øvrigt overfører til sit hårarbejde.
”Man vil aldrig se en kunde gå ud fra min salon med en pink stribe i håret. Jeg mener, det er vigtigt, at man er tro mod sit brand – hele vejen igennem”.

I løbet af processen blev Dennis Knudsens oprindelige budget 4-doblet. ”Alene et sort blankt loft koster altså!”, smiler Dennis, der dog ikke har de store problemer med budgetoverskridelserne.
”Til gengæld har jeg fået en tidløs salon, og jeg har ingen planer om at lukke de næste par år…..”
Dennis arbejder helt ned i detaljerne. Det gælder poserne, receptionsdisken og lamperne, der matcher det rene, enkle, internationale look.

”Men indrømmet”, lyder det fra Dennis, ”de sorte, blanke hylder er ikke vildt praktiske. De kræver en støveklud flere gange om dagen… Men sådan må det bare være”. Og så er det også et krav, at medarbejderne bærer fuld make-up og klæder sig i sort, der matcher salonens stil!

Dennis Knudsen frisørsalon

 

Tingene hænger sammen. Således matcher Dennis Knudsens produktlinje salonens indretning. Produkterne er udviklede så miljøvenligt som overhovedet muligt, og Dennis’ mål har således været at samle al sin erfaring i sine produkter. Sidste nye skud på s

Den totale entreprise
Frisørland.dk fik 14 dage til at fremstille de prototyper, Dennis Knudsen ønskede. Det gjaldt såvel de store specialfremstillede spejle med lys og sorte højglans rammer, og sorte højglans pumpestole i formstøbt materiale – stole, der ikke tidligere er set i Danmark.

De tre sorte vaske på vaskepladserne, model Aksolut med Shiatsu massage, er Dennis Knudsen i øvrigt også den første i Danmark, der har fået installeret i sin salon. ”Dennis ønskede, at vi skulle stå for den totale entreprise, og således tog vi hånd om alt fra gulve og vægge til vaskepladser og behandlingspladser med videre samt el- og vvs installationer og hele opbygningen af salonen i to etager – salonen i stueplan og kontoret i kælderniveau”, fortæller John V. Pedersen.

Frisørland.dk entrerede derfor med Firmaet Abildgaard, som man ved flere lejligheder har samarbejdet med. ”Abildgaard har været en uvurderlig hjælp i denne, for os store opgave. De kan noget, andre ikke kan, og så kender de frisørbranchen og ved, hvad tingene skal bruges til”, lyder det fra John V. Pedersen, der fastslår, at opbygningen af Dennis Knudsens salon har været en rigtig spændende og lærerig udfordring for Frisørland.dk.

”Og vi er da også stolte af resultatet. Samtidig har det været meget positivt og inspirerende at arbejde sammen med en så kreativ personlighed, som Dennis Knudsen jo er”.

På spørgsmålet om, om Dennis kunne tænke sig at udvide med flere saloner, svarer han umiddelbart nej. ”Men er nogen interesserede i at åbne f.eks. på franchisebasis, er jeg åben overfor den mulighed, hvis det vel at mærke sker med respekt for brandet”.

100 nye kunder i april
Og selv om salonen åbnede midt i krisen, er Dennis Knudsen meget tilfreds.
”Alene i april havde vi 100 nye kunder inde. Det er typisk kunder, der ser salonen på vej til og fra arbejde eller mennesker, der kommer i deres frokostpause”, fortæller Dennis Knudsen, og selv om det koster 4000 kr. at få en behandling af Dennis selv, er priserne faktisk ganske rimelige.
”En god idé, som andre frisører også sagtens kan benytte, er at anbringe et menukort med priser i vinduet. Det gør, at mange mennesker, der måske troede, at priserne var uopnåelige, nu vælger at komme ind”, fortæller Dennis.

Selv er han også meget glad for salonens stil og udtryk, og han befinder sig rigtig godt i det sort/hvide, enkle univers. ”Faktisk har jeg mange frisører, der kigger ind – bare lige for at se. Det, synes jeg, er rigtig rart, og har jeg tiden, giver jeg dem gerne en rundtur i salonen”, siger han med et smil.
Menukort-ideen går igen i salonen, hvor kunderne får et menukort med mulighed for at vælge alt fra kaffe og te af forskellige slags til øl, vin og lækker champagne samt lidt at spise.
”For det handler om at give kunderne en oplevelse af at blive behandlet helt specielt”.

Ved vaskepladserne har Dennis skabt en væg med billeder af alle de celebrities, han igennem tiderne har stylet – og det er ikke så få, skulle jeg hilse at sige. Faktisk er det en oplevelse i sig selv at se på billederne af Nicole Kidmann, Paris Hilton, Penelope Crüz, William Dafoe og Fergie – i selskab med Dennis Knudsen selv. Og ud over de internationale berømtheder, styler Dennis også talrige danske skuespillere. ”Og så har jeg den ære at style Prinsesse Marie”.

 

Dennis har skabt en væg med billeder af alle de celebrities, han igennem tiderne har stylet. Dennis har skabt en væg med billeder af alle de celebrities, han igennem tiderne har stylet.

Elsker at være i salonen
Dennis elsker at være i salonen, at have kunder eller blot at gå rundt og hilse på og være social, når tiden er til det.

”Jeg bruger meget at gå rundt og give små fif: En farve læbestift, kunden skal prøve, et tørklæde i en flot farve, der bringer kundens farver frem eller måske komme med et tip til frisuren”, fortæller Dennis, der ønsker, at alle kunder skal gå fra salonen en oplevelse rigere.
Det er selvsagt ikke kun hår, Dennis Knudsen behandler i sin salon, han lægger også make-up og laver make-overs.

Faktisk er der forbavsende mange mennesker, der vælger at bruge 7500 kr. på et make-over”, fortæller Dennis. ”Og det er ikke kun kvinder med mange penge, det kan også sagtens være fru Jensen, der har ønsket sig et make-over i sølvbryllupsgave. Og ikke mindst i en sådan situation kræver det jo vildt meget af mig, for hun skal have en forrygende oplevelse”.

Hver dag er et marathon
Dennis træner netop nu til et fysisk maraton, men samtidig kalder han hverdagen for et maraton.
”Der er ikke langt fra succes til fiasko. Derfor kræver det, at jeg hele tiden fornyer mig selv og mit brand”.

1. januar ansatte Dennis en direktør, for han har også erkendt, at han ikke selv kan tage sig af alt.
”Det er vigtigt, at omgive sig med mennesker, der ved, hvad de har med at gøre, så jeg kan gøre det, jeg er bedst til, nemlig at tage mig af kunderne, være kreativ og at skabe”.
Da Dennis begyndte med salondelen af sin virksomhed for fem år siden var det med fem ansatte. I dag er der 17 ansatte i virksomheden til at tage sig af salonen, af produkterne og kontoret.
Og netop det, at det er gået så stærkt, og Dennis har været meget eksponeret har også betydet, at han ind imellem har fået janteloven at føle.

”Men så længe, jeg ved, at det jeg laver er i orden, så rører det mig egentlig ikke. Når man er så meget fremme, som jeg er, vil der altid være nogen, der synes, at rønnebærerne er sure…..”
Og Dennis har betalt prisen. Han har haft en depression, hvor han gik ned med stress og angst.
”Men når man så kommer godt ud på den anden side, så gør det én stærk.  Man forstår bedre at værne om livet, og frem for alt kender man faresignalerne. Man lærer ganske enkelt ikke at tage alting så alvorligt”.

Men Dennis har i det hele taget utrolig mange jern i ilden. ”Når man er i hamsterhjulet, kan man jo ikke lade være”, smiler han. Lige i øjeblikket bruger han dog allermest tid på at skabe en ny fuld make-up linje ”Ink by Dennis Knudsen”, der lanceres til august, og som Dennis meget gerne vil have ud i frisørsalonerne. ”Det er en oplagt måde at skabe mersalg på for frisørerne. Når kunden er behandlet færdig, slut så af med at lægge en let make-up; mascara og læbestift, og man kan let have solgt for 500 kr. ekstra”, lyder det.

Dennis bruger også en del tid i USA, og hans mål er, at kunne tilbringe 3-4 måneder om året i det amerikanske. ”Jeg er vild med livsstilen”, siger han.

Dennis Knudsens frisørsalon


For yderligere information se www.dennisknudsen.dk

Se flere artikler fra frisørbranchen her eller læs portræt af Dennis Knudsen.

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

KC Professional Four Reasons Root Cover

KC Professional Four Reasons Root Cover

Hos HeadBrands findes nu KC Professional Root Cover - en farvespray, der dækker udvækst og gråt hår mellem salonbesøgene og samtidig giver volume.
HH Simonsen - Limited Edition White True Divinity Styler

HH Simonsen - Limited Edition White True Divinity Styler

Den super populære True Divinity fra HH Simonsen styler fås i en sprød, hvid udgave med kontrastfulde, sorte detaljer.
HH Simonsen Wet Brush Ombre Summer

HH Simonsen Wet Brush Ombre Summer

Den populære Wet Brush har for en stund skiftet look og fås nu i farverige nuancer, der matcher enhver sommergarderobe.
Hårdelen ”Donna” fra SHE hairextensions

Hårdelen ”Donna” fra SHE hairextensions

Med "Donna" fra SHE hairextensions kan du skabe langt og fyldigt hår på få minutter.
L’Oréal Professionnel præstenterer #COLORFULHAIR

L’Oréal Professionnel præstenterer #COLORFULHAIR

L’Oréal Professionnel præsenterer #colorfulhair, en ny hårfarveserie designet og skabt til at opfylde kvinders forskellige farvebehov og for at imødekomme frisørernes kreativitet!

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Hair Fashion Night med L'Oréal Professionnel

Hair Fashion Night med L'Oréal Professionnel

L’Oréal Professionnel åbnede dørene op for sine kunder, da de skød det internationale event, Hair Fashion Night i gang.
Trendy fletninger med Amika i HeadBrands nye studie

Trendy fletninger med Amika i HeadBrands nye studie

Der var lagt op til en lærerig dag i HeadBrands' nye studie i København, da frisører var dukket op for at lære mere om trendy og moderne fletninger.
Årets nationale vindere af Wella Professionals Trend Vision Awards kåret!

Årets nationale vindere af Wella Professionals Trend Vision Awards kåret!

De nationale vindere i de to kategorier Creative Vision og Color Vision er fundet til Wella Professionals Trend Vision Awards.
Mario Krankl: Elsk det du gør og gør det med hjertet

Mario Krankl: Elsk det du gør og gør det med hjertet

Kongen af avantgarde, Mario Krankl, tog en pause fra forberedelserne inden aftenens store show ved TOP HAIR i Düsseldorf for at tale om trends, rejser og hvad, der skal til for at blive en succes.
La Biosthétique International Beauty Stylist 16-17

La Biosthétique International Beauty Stylist 16-17

Til dette års La Biosthétique Awards ”International Beauty Stylist 16-17” i Paris kunne gæsterne opleve et imponerende festfyrværkeri af glamour, mode og kreative total beauty looks.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Marc Valentino

Marc Valentino

I SIT PROFESSIONELLE LIV HAR HAIR MANAGER MARC VALENTINO ALTID BESKÆFTIGET SIG MED HÅR OG HAIR EXTENSION.
Finn Ellegaard

Finn Ellegaard

”For mig handler det ikke om at tjene masser af penge, men om at være rig på oplevelser”, siger Finn Ellegaard, som ejer Ellegaard Hairfactory på Frederiksberg og i Holte.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.
Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Inspireret af SS17 catwalks, har Schwarzkopf Professional lavet Essential Looks Modern Ikon kollektionen.
KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

Med Moistrepair cleansing conditioner fra KMS er det ikke nødvendigt at bruge almindelig shampoo. Moistrepair rengør håret for sæbe- og produktrester.
Goldwell Elumen Collection 2017

Goldwell Elumen Collection 2017

Elumen er den ultimative kreative "farvelegeplads" for stylister. Elumen strækker grænserne og overgår alle forventninger for, hvad farver kan gøre.