LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Elite salonen i Lemvig - nyindrettet med Schwarzkopf Prefessional


Youssef’s krav til den nye salon var, at den skulle fremstå enkel og stilren, at den skulle være funktionel med god plads til at frisørerne kunne betjene kunderne.

Elite Salonen i Lemvig er netop blevet nyindrettet, for Youssef Mannaki vil give sine kunder en oplevelse, når de besøger salonen. 80 pct. af kunderne kommer ind fra gaden, og det stiller krav til indretningen.

Kundepleje, kundevenlighed og en god kundekontakt er nøgleordene for Youssef Mannaki, og blandt de helt store årsager til, at hans saloner i Lemvig og Holstebro er i vækst på trods af de dårlige tider.

”Vi taler med kunderne, finder den rigtige frisure til dem og sætter nogle høje standarder, så kunderne føler, de får noget med herfra, når de går ud ad døren. Vi giver dem med andre ord en god frisøroplevelse, og et af vores mål er, at alle kunder skal forlade salonen med et smil på læben”.

Youssef blev færdiguddannet frisør for otte år siden, og straks købte han sin egen salon, hvor han stod alene. For fire år siden købte han salonen i Lemvig af en ældre dame, og således er han 3. generations frisør i lokalerne på Østergade.

Herudover driver han i dag en salon i Holstebro.

Men det er ikke de eneste saloner, han har haft de seneste otte år.

”Jeg har haft godt 10 saloner, som jeg har bygget op og solgt igen, og da vi var flest, havde jeg 30 ansatte”, fortæller Youssef. I dag er han så at sige, faldet lidt til ro. Han er godt tilfreds med de to saloner, han har, og planen er at beholde dem.


Salonen er på 70 kvm, og der er seks behandlingspladser og to vaskepladser.

”De ligger i området, hvor jeg bor, og det passer mig rigtig fint”, siger han, og fortæller, at han kommer ud af en stor frisørfamilie, hvor både hans far, bror og søster er frisører.

”Så jeg har fået faget ind fra barnsben, og interessen har altid været der”.

I dag har Youssef 12 ansatte i salonerne i Lemvig og Holstebro, og de roterer en del mellem salonerne.


Salonen i Lemvig.

”Det skaber en god dynamik”, siger han, og fortæller videre, at de ansatte i salonerne kommer fra både Danmark, Libanon og Bosnien.

”De forskellige kulturer skaber en god stemning, både blandt frisørerne, når vi sidder ude bagved med madpakkerne og skal se, hvad den ene og den anden har med og i salonen, hvor kunderne også godt kan lide dynamikken i kulturforskellene. Og så ansætter jeg i øvrigt aldrig en frisør ud fra, hvor han eller hun kommer fra, men ud fra deres kvalifikationer”.


I salonen kommer mennesker i alle aldre fra børn til ældre mennesker, mænd og kvinder, og det er netop det, en salon i en by som Lemvig skal kunne.

En enkel og stilren salon

Youssef Mannaki har som nævnt ejet salonen i Lemvig i fire år, og i efteråret følte han, tiden var inde til en renovering.

”Salonen trængte til at blive sat i stand, og da jeg mødte Laust fra Schwarzkopf Professional på Hair Trend i Herning, bad jeg ham om et tilbud. Han besøgte mig i Lemvig, vi talte om mine ønsker til en ny salon og så på hans forslag og ud fra det, tegnede han en super spændende indretning til mig”, fortæller Youssef, der tilføjer, at han i øvrigt fik en meget god og professionel vejledning.

Youssef’s krav til den nye salon var, at den skulle fremstå enkel og stilren, at den skulle være funktionel med god plads til at frisørerne kunne betjene kunderne, og at der skulle være så mange behandlingspladser som muligt samt et godt venteområde.



”80 pct. af vore kunder kommer uden tidsbestilling – både damer og herrer. Det betyder, at der skal være et godt venteområde, hvor kunderne kan sidde, indtil det bliver deres tur”.

I øvrigt er salonen delt op i en dame- og en herreafdeling med tilhørende ventepladser.

”Salonen er på 70 kvm, og der er seks behandlingspladser og to vaskepladser, så vi sidder tæt, men det gør, at atmosfæren og stemningen i salonen altid er rigtig god. Kunderne snakker på tværs, og alle har det rart, og det er et at mine klare mål”.

I salonen kommer mennesker i alle aldre fra børn til ældre mennesker, mænd og kvinder, og det er netop det, en salon i en by som Lemvig skal kunne.

”Men vi går meget op i at være med helt i front, når det gælder nye tendenser. Vi tager på kurser i ind- og udland, så vi også kan give de unge kunder den rigtige klipning”, forklarer Youssef, der selv klipper fire dage om ugen og resten af tiden i den anden salon.


80 pct. af kunderne kommer uden tidsbestilling. Det betyder, at der skal være et godt venteområde, hvor kunderne kan sidde, indtil det bliver deres tur.

 En rød tråd

For Youssef Mannake er det meget vigtigt, at der er en rød tråd i indretningen, og at behandlingspladser, vaskeområde, venteområder og disk hænger sammen i et smukt forløb. Derfor fik han specialdesignet disken hos Schwarzkopf Professionel, så den matcher den øvrige indretning samtidig med at den giver lys til rummet.

”Og når der er en helhed i tingene, skaber det også ro”, lyder det.

Bag vaskepladserne er opsat et ”murstenstapet”, der giver atmosfære til den ellers meget enkle indretning og en flot struktur til salonen.

Og Youssef fornemmer klart, at kunderne er rigtig glade for den nye salon.

”De kan godt lide at komme herind, vi har en rigtig god atmosfære, og alle kan være her uanset alder og køn”.

Lyset har Schwarzkopf Professionel også stået for, og det har Youssef valgt, netop fordi lyset har en rigtig stor betydning i en salon.

”Dels skal der selvfølgelig være et godt lys at arbejde ved og et behageligt lys for kunderne at sidde i, men der skal også være et lys, der gør, at salonen præsenterer sig bedst muligt udefra, når forbipasserende kigger ind”.


Youssef fik specialdesignet disken hos Schwarzkopf Professionel, så den matcher den øvrige indretning samtidig med at den giver lys til rummet.

Frisk på nye udfordringer

Spørger man Youssef Mannaki om han skal have flere saloner, svarer han, at det ikke er planen lige nu, men at han altid er frisk på nye muligheder og nye udfordringer, og så tilføjer han, at man bestemt ikke kommer sovende til dét at være selvstændig frisør.

”Vil man være selvstændig, må man give sig selv 100 pct. Det tager tid og det tager fritid, men det må man være villig til at investere”, slutter han.

 

Tekst: Pia Finne
Foto Jesper Skovlund Larsen

 

Denne artikel blev udgivet i Hair Magazine 1. udgave 2014.

Se flere frisørartikler om frisørkurser, frisørshows og hårmode her!

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

To nye OSIS+ produkter fra Schwarzkopf Professional

To nye OSIS+ produkter fra Schwarzkopf Professional

OSiS+ er den kreative stylingserie, der flytter grænserne, både i salonen og hjemme, og er skabt til de helt individuelle looks. Se den her.
Mé Hair Spray fra Id HAIR

Mé Hair Spray fra Id HAIR

Vi går efteråret i møde og det plejer at betyder sus i lokkerne. Derfor er det vigtigt, at lokkerne sikres med en god hårlak. Læs detaljer om lakken her
Dualsenses julegaveæsker fra Goldwell

Dualsenses julegaveæsker fra Goldwell

Årets Goldwell julegaveæsker er her! De findes i 3 forskellige varianter, og indeholder alle shampoo, hårpleie og stylingsprodukt fra Dualsenses og StyleSign.
Frisørland præsenterer My.Organics Bleaching Powder

Frisørland præsenterer My.Organics Bleaching Powder

Hos Frisørland finder du nu My.Organics Bleaching Powder, hvis unikke konsistens gør produktet nemt at påføre. Lysner op til 6 toner.
Hair Protecting Wetsuit fra Cosmobell

Hair Protecting Wetsuit fra Cosmobell

Hair Protecting Wetsuit fra Cosmobell er en beskyttende "våddragt", der appliceres i vådt hår inden hårvask. Produkter er desuden godkendt til Grøn Salon.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Wella Professional præsenterede Wella Trends AW17

Wella Professional præsenterede Wella Trends AW17

Den stod på inspiration fra 70'erne og lækre frisurer, da Wella Professional inviterede til Wella Trends AW17 med udgangpunkt i den seneste kollektion The New Norm.
TWISTED CURLS - Sebastian Nordic Show

TWISTED CURLS - Sebastian Nordic Show

I forbindelse med Kolding Storcenters Rock Fashion Week afholdte Sebastian Professionel deres årlige Sebastian Nordic show med fokus på smukke krøller.
ICON Hairspa inviterede til Zoom by Zoom show

ICON Hairspa inviterede til Zoom by Zoom show

Der var lagt op til en inspirationsfuld aften, da ICON Hairspa inviterede til show med Zoom by Zoom i forbindelse med deres seneste kollektion ”Movement”.
Årets nyhed! IngrediColor

Årets nyhed! IngrediColor

I slutningen af september slog Hair Team Company dørene op for 200 frisører i forbindelse med årets store nyhed; ingrediColor, der er en helt ny måde at tænke hårfarver på.
Inspiration, personlig udvikling og hår på Redken Tribe i Halmstad

Inspiration, personlig udvikling og hår på Redken Tribe i Halmstad

Solen skinnede i Halmstad, da 330 frisører fra hele Norden indtog byen for at deltage i Redken Tribe. Læs mere og se billeder fra weekenden her!

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Morten Kongsbak

Morten Kongsbak

Læs her hvordan Morten Kongsbak er kommet dertil hvor han er i dag!
Marta Spizewska

Marta Spizewska

Rejser, glamourøse shows og uddannelse verden over. Hair Magazine stjal lidt taletid med Marta Spizewska, kreativ chef for Wella i Norden. Læs interviewet her.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Nordisk inspireret af Unisex trenden! KMS Nordisk lancerer produktkampagnen 'Genderless Grooming' i september, der fokuserer på kønsneutral hårstyling.
Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Fantastiske Trevor Sorbie, der har vundet flere priser en nogen anden, kommer til årets Salon International. Her er en teaser på, hvad der venter til messen.
Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.
Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Inspireret af SS17 catwalks, har Schwarzkopf Professional lavet Essential Looks Modern Ikon kollektionen.