LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Frisør Malou på Djursland: "Vi er ikke som de andre..."

Frisør Malou på Djursland

Malou og Jens Kjeldsen har netop åbnet deres salon nr. 3 på Djursland. De har nogle klare holdninger til, hvordan man driver en frisørsalon med succes, og de har klare holdninger til indretningen, som Frisørland står bag.

“Vi vil ikke være som alle andre. Vi laver vores eget markedsføringsmateriale, vores egne billeder, og vi har vores klare holdning til, hvordan vores saloner skal drives”. Det siger Jens og Malou Kjeldsen, der ejer tre gange Frisør Malou i henholdsvis Mørke, Auning og med Hornslet som sidste skud på stammen. De to driver salonerne sammen, og det, mener de selv, er en af de helt store styrker. Jens Kjeldsen tager sig af det administrative; indkøb, løn og markedsføring, mens Malou tager sig af den kreative og faglige del af salonernes drift.

Malou begyndte med salonen i Mørke, som hun overtog som 21-årig i 1998. I 2009 købte hun salonen i Auning og i 2013 kom salonen i Hornslet til. Og medarbejderstaben er vokset fra to elever til 10 ansatte.

Selv er hun primært i salonen i Mørke, men besøger naturligvis de andre saloner løbende.


Til venstre: Malou bag disken i salonen i Mørke. Til højre: Fra salonen i Mørke, der også blev totalrenoveret. Her ses bl.a. de nye stole og borde fra Frisørland.

VI HAR VORES EGET KONCEPT
“Jens og jeg er bedst til at have vores eget koncept”, lyder det fra Malou, og da de for ganske nyligt indrettede den nye salon i Hornslet og renoverede salonen i Mørke skete det også med en rød tråd i indretningen. “Men samtidig føler vi, det er vigtigt, at de tre saloner har deres egen personlighed”, lyder det.

Således er det Jens, der primært har skabt stilen, mens Malou har været inde over det mere frisørmæssigt praktiske. Den røde tråd er det enkle og stilrene og det sort/hvide look, men stolene ved behandlingspladserne er f.eks. forskellige, selv om alt inventaret er købt hos Frisørland.


Fra den nye salon i Hornslet, hvor stolene og bordene ved behandlingspladserne er fra Frisørland. Spejlene har Jens Kjeldsen selv designet.

“Vi har altid købt vores inventar til alle salonerne hos Frisørland. Vi har en rigtig god kommunikation med Klaus Østergaard. Han har altid kaldt en spade for en spade, vi får en god service og nogle rigtig gode produkter”, fastslår Jens Kjeldsen, og tilføjer, at salonen i Auning blev renoveret, da man overtog den for fire år siden.

Således har Frisørland også leveret inventaret denne gang. Det gælder alle stolene til behandlingspladserne; seks til Hornslet og syv til Mørke samt en børnestol til hver salon, ligesom man har leveret to ”state of the art” vaskestole til hver salon. “Vi har valgt det bedste af det bedste. Med massage med videre”, fortæller Malou.

Bordene ved behandlingspladserne har Frisørland også leveret, mens man selv - i samarbejde med en arkitekt - har designet spejle, diske og hylder til produkter.

I salonerne kommer alle typer mennesker. “I Mørke har vi bredden, fordi vi overtog en eksisterende salon, i Auning og Hornslet startede vi op som det brand, vi gerne vil være, nemlig en super frisør med en høj klasse i provinsen, og det afspejler sig i kundesammensætningen – selvom vi også her har mange familier, unge som ældre”. Og kunderne har taget rigtig godt imod de nye og nyindrettede saloner. ”De er begejstrede over det nye udtryk, og kommer med rigtig mange positive tilkendegivelser”.

At Frisør Malou ikke findes i f.eks. Århus, men i mindre byer, er helt bevidst. ”Vi er i dag den største salon på Djursland, vi kender de byer, vi ligger i, rigtig godt, vi er kendt i lokalområdet, og her kan vi være de bedste”, fastslår Jens, og understreger, at alle salonerne er på et højt niveau, og at kunderne kommer fra en stor radius.


Vaskepladserne i Frisør Malou i Auning, der blev nyindrettet for fire år siden med inventar fra Frisørland.

VI GÅR IKKE PÅ KOMPROMIS
Netop fordi man vil være sin egen, står Jens og Malou også selv for alt markedsføringsmateriale; bannere, billeder til salonen med videre.

”Jeg vil gerne vise, hvad jeg kan visuelt i salonerne og markedsføringsmæssigt. og så er både Jens og jeg nok typerne, der går til højre, når alle andre går til venstre”, siger Malou med et smil, og hun og Jens er helt enige om, at skal man have succes, må man være forandringsvillig og satse på servicen. ”Men skal man drive en ordentlig salon, må man også have fokus på tal; regnskaber, bookingprocenter med videre. At drive en frisørsalon i dag er ingen hobbyvirksomhed”, lyder det fra Jens Kjeldsen, der ved siden af at være Frisør Malou’s administrative bagmand, også driver en række ejendomme. Således ejer parret også selv alle de ejendomme, salonerne ligger i. At man har valgt at investere i ny- og ombygninger netop nu, er bevidst. ”Har man midlerne, er det i hårde tider, man skal slå til”, siger Malou, og spørger man hende og Jens, om der er planer om flere saloner, er svaret: ”ikke lige nu, men vi har en tendens til, at der skal ske noget nyt ca. hvert fjerde år, så hvem ved….”.

Frisørstol fra Frisørland
De nye ”state of the art”-vaskestole med massage fra Frisørland i salonen i Hornslet.

FRISØR MALOU PÅ FACEBOOK
I øjeblikket er Malou og Jens i gang med at etablere en ny hjemmeside samt en Facebook profil, og det handler alt sammen om at servicere kunderne bedre. Netop derfor tager frisørerne i frisør Malou også løbende på kurser i både Danmark og i udlandet, man deltager i konkurrencer med videre, og Malou slår fast, at hendes team alle er super engagerede og dygtige.

”Vores mål er at give den bedste løn i området, og så vil vi have lov til at stille krav den anden vej, og det fungerer”, lyder det. I løbet af de seneste 15 år har Malou uddannet 11 elever, og det vil hun fortsætte med. Samtidig fortæller hun, at alle i salonen er jævnbyrdige. ”Giver man ansvar fra sig, tager medarbejderne det også”, er holdningen.

For Malou og Jens Kjeldsen er det vigtigt hele tiden at være på forkant; såvel med forretningsdriften som med salonindretningen. ”For går man i andres fodspor, er man et skridt bagefter!”


Alle medarbejderne i de tre Frisør Malou-saloner.

                                         Frisør Malou på Djursland
                            Salonen i Auning, der i øvrigt har eksisteret som frisør i 100 år.

INVENTAR

Salon i Mørke
2 Olymp Comfort massagevaske m/ termostatmixer a kr. 38.995,-
7 Olymp Bow pumpestole a kr. 7.195,- (på tilbud netop nu kr. 3.995,-)
7 White HighGloss konsol med spejl a kr. 2.495,-

Salon i Hornslet
2 Olymp Comfort massagevaske m/termostatmixer a kr. 38.995,-
6 Wave pumpestole a kr. 7.250,- (på tilbud netop nu kr. 5.800,-)
6 White HighGloss konsol med spejl a kr. 2.495,-

 

Tekst: Pia Finne
Foto: Camilla Schmidt

Denne artikel var med i 4. udgave af Hair Magazine 2013.

  

Se flere frisørartikler om frisørkurserfrisørshows og hårmode her!

 

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Andersen Tray Table nu hos Frisørland

Andersen Tray Table nu hos Frisørland

Andersen Tray Tables er flotte nye borde, hvor bakkerne er fremstillet i massivt ask. Findes i tre varianter; petroleum, grå eller ask. Ø 46 cm / H 68 cm.
Cosmobell præsenterer nyheden #ZWAX

Cosmobell præsenterer nyheden #ZWAX

Næsten 50% af alle unge får lus! Derfor lancerer Cosmobell nu den lusehæmmende serie #zwax, der består af en shampoo, spray, hårvoks og en creme til at kæmme.
To nye OSIS+ produkter fra Schwarzkopf Professional

To nye OSIS+ produkter fra Schwarzkopf Professional

OSiS+ er den kreative stylingserie, der flytter grænserne, både i salonen og hjemme, og er skabt til de helt individuelle looks. Se den her.
Mé Hair Spray fra Id HAIR

Mé Hair Spray fra Id HAIR

Vi går efteråret i møde og det plejer at betyder sus i lokkerne. Derfor er det vigtigt, at lokkerne sikres med en god hårlak. Læs detaljer om lakken her
Dualsenses julegaveæsker fra Goldwell

Dualsenses julegaveæsker fra Goldwell

Årets Goldwell julegaveæsker er her! De findes i 3 forskellige varianter, og indeholder alle shampoo, hårpleie og stylingsprodukt fra Dualsenses og StyleSign.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Wella Professional præsenterede Wella Trends AW17

Wella Professional præsenterede Wella Trends AW17

Den stod på inspiration fra 70'erne og lækre frisurer, da Wella Professional inviterede til Wella Trends AW17 med udgangpunkt i den seneste kollektion The New Norm.
TWISTED CURLS - Sebastian Nordic Show

TWISTED CURLS - Sebastian Nordic Show

I forbindelse med Kolding Storcenters Rock Fashion Week afholdte Sebastian Professionel deres årlige Sebastian Nordic show med fokus på smukke krøller.
ICON Hairspa inviterede til Zoom by Zoom show

ICON Hairspa inviterede til Zoom by Zoom show

Der var lagt op til en inspirationsfuld aften, da ICON Hairspa inviterede til show med Zoom by Zoom i forbindelse med deres seneste kollektion ”Movement”.
Årets nyhed! IngrediColor

Årets nyhed! IngrediColor

I slutningen af september slog Hair Team Company dørene op for 200 frisører i forbindelse med årets store nyhed; ingrediColor, der er en helt ny måde at tænke hårfarver på.
Inspiration, personlig udvikling og hår på Redken Tribe i Halmstad

Inspiration, personlig udvikling og hår på Redken Tribe i Halmstad

Solen skinnede i Halmstad, da 330 frisører fra hele Norden indtog byen for at deltage i Redken Tribe. Læs mere og se billeder fra weekenden her!

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Rene Friis

Rene Friis

René Fris er amerikanernes nye modeikon. Han laver TV, skriver bøger og har sin egen hårplejeserie. Men til hverdag tager han rundt til godt 70 kunder, som han klipper og farver i deres eget hjem.
Per Johs

Per Johs

I næsten 30 år skabte Per Johs sig et navn i Danmark og en stor frisørsalon i Odense. Læs resten af frisørportrættet på hairmagazine.dk!

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Nordisk inspireret af Unisex trenden! KMS Nordisk lancerer produktkampagnen 'Genderless Grooming' i september, der fokuserer på kønsneutral hårstyling.
Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Fantastiske Trevor Sorbie, der har vundet flere priser en nogen anden, kommer til årets Salon International. Her er en teaser på, hvad der venter til messen.
Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.
Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Inspireret af SS17 catwalks, har Schwarzkopf Professional lavet Essential Looks Modern Ikon kollektionen.