LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Hair De Luxe - Hvidt i hvidt i hvidt

Sanne valgte at indrette sin nye salon, Hair de luxe, med hvide vægge, lofter og gulv samt hvide stole og behandlingspladser – og lade tilbehøret stå i acentfarver, der skaber liv. Resultatet er en spændende og anderledes salon, der appelerer til alle .

Skal drømme gå i opfyldelse, må man droppe livremmen og selerne og satse! Det mener Sanne Kvolsbæk Nielsen, der netop har åbnet Hair de luxe i Nyborg.

Så trods finanskriser og dårlige tider købte hun – med hjælp fra sin far – en nedbrændt bygning i Nyborg. Alt blev renoveret indvendigt som udvendigt fra ledninger og vandrør til gulve og lofter. Kun ydermurene fik lov at blive stående, og 1. juli åbnede Sanne sin drømmesalon; en 140 kvm. forretning med 10 behandlingspladser – indrettet hvidt-ihvidt. Ganske godt gået, når man som Sanne ikke er mere end 26 år!

Faktisk åbnede Sanne Kvolbæk Nielsen sin første salon i Nyborg som 22-årig. Den lukkede hun dog, da hun åbnede Hair de luxe. ”Det var klart et større projekt, end jeg havde forventet med den nye salon og hele renoveringen af den bygning, den ligger i, men heldigvis er min far entreprenør, og han stod for selve byggeriet”, fortæller Sanne, og mens arbejdet stod på, tog hun direkte fra sin daværende salon videre til den nye salon for at arbejde der aftenen igennem! Og nu har Sanne fået det, som hun vil have det.

Sanes succes
Sanne Kvolsbæk Nielsen havde succes i sin tidligere salon, og den har hun klart videreført til den nye. ”Det er svært at sige, lige hvad det er, vi gør. Men jeg tror, det handler om at have et personligt forhold til kunderne, og om at man snakker ens til gamle fru Olsen og til de unge”, mener Sanne Kvolsbæk Nielsen. Og i Hair de luxe kommer alle aldersgrupper. ”Vi, der arbejder i salonen, er alle unge, men klientellet er meget blandet. Således har vi også mange børn, der kommer i salonen med deres mor”. Netop derfor har Sanne skabt et børnehjørne med en lille bil og malebøger.

”Det er vigtigt for mig, at mine kunder tør være sig selv, når de kommer i salonen, og derfor må det ikke blive alt for fint. De skal turde snakke og fortælle, for det er den måde, jeg finder frem til, hvad det er, de gerne vil have ”, er hendes holdning.

Selv om den nye salon fremstår helt hvid-i-hvid og oser af luksus, ligger salonen i den lavere ende af prisskalaen. ”Jeg tager det for behandlingerne, som jeg synes, er fair. Så vil jeg hellere arbejde det mere og løbe lidt stærkere for at få det til at hænge sammen”, siger hun og tilføjer: ”Nyborg er en lille by, og min fornemmelse er klart, at kunderne ikke er villige til at betale 500 kr. for at blive klippet”.
Netop derfor er det i øvrigt også Schwarzkopfs produkter, Sanne har på hylderne. De matcher prisniveauet, men er lækre og frem for alt god
kvalitet til pengene. Derfor er det nemt for mig at have dem i salonen,
og alle kan være med, siger hun.

Hvidt i hvidt i hvidt
Sanne har i samarbejde med Bella Vista fået indrettet sin salon hvidt i hvidt. På trods af velmenende, gode råd. Og hun er super glad for det! Og alt ER hvidt. Gulv, loft vægge, stole og de højglanspolerede betjeningspladser. ”Folk var meget på bagbenene, da jeg lancerede min idé om en hvid frisørsalon, men nu er holdningen ændret”, siger hun med et smil.

For det mange troede ville blive sterilt og trist er lige det modsatte. Sanne bruger nemlig farver til at skabe stilen med. Lige nu står turkisblå vaser med orkidéer, ligesom andet tilbehør er turkisblåt.

”Til jul kan jeg skifte det ud til en mere julet nuance og til sommer den trendfarve, der er ”in” lige på det tidspunkt. Dermed kan jeg hele tiden have en salon, der er helt up-to-date”, forklarer Sanne. ”Midt i salonen harm hun opstillet et lille vandfald med en stenbund på en stander, og også her kan hun skifte farver, så de matcher den accentfarve, hun vælger at lege med. ”Og det vækker klart opmærksomhed”, fortæller hun.

En af de væsentlige grunde til at Sanne valgte det hvide var - ud over muligheden for hele tiden at kunne være med på trenden - også lyset. ”Jeg har ikke lyst til at stå i et mørkt rum en hel dag. Jeg vil have lys og energi og liv i butikken”. Og hun fortæller, at en af de få, der fangede den hvide idé med det samme var Claus Trampedach fra Bella Vista.

Jeg ved, hvordan jeg vil have det
Sanne Kvolsbæk Nielsen kendte Bella Vista, fordi de indrettede hendes tidligere salon. ”Jeg kom egentlig i kontakt med dem, fordi Claus på en messe i Herning, spurgte mig, om jeg ikke kunne tænke mig en ny salon. På det tidspunkt gik jeg selv og puslede med tanken om at åbne, men havde ikke fundet det rette sted. Men det hjalp Claus mig med.

Ydermere ser Sanne kombinationen af Bella Vistas sælger på Fyn, Thomas, der er rigtig god til at være der for hende, når hun har brug for det, og Claus, der er supergod til inventar, som et stort plus.

”Jeg er stædig af natur, og jeg ved, hvordan jeg vil have det. Og det har Claus været rigtig god til at fi nde frem til. Han har hjulpet mig med at føre mine ideer ud i livet, og få de billeder, jeg gik med i hovedet, ned på papir i form af brugbare tegninger. For Sanne var det vigtigt, at indretningen ikke overskred budgettet, og også her hjalp Claus hende, fortæller hun.

En stor salon
I salonen findes to vaskepladser med massagestole, i øvrigt det eneste, der er sort i salonen, fordi det nu engang var det mest praktiske, herudover findes 10 behandlingspladser, hvor af de to er børnepladser samt et stort sofaområde, hvor kunderne kan vente – naturligvis også i hvidt. I salonen arbejder ud over Sanne selv en assistent og to elever samt en vikar i de hektiske perioder.

Selve opbygningen af salonen har Sanne selv stået for med hjælp fra hendes far. ”Bella Vista har sat betjeningspladserne op samt sørget for udsugning og reoler men herudover var det primært på tegnings- og idéplanet, de spillede den helt store rolle”, fortæller Sanne. Disken i højglans hvid har Bella Vista i øvrigt hentet hjem fra Italien.

Glad for resultatet
Sanne og hendes medarbejdere har nu fungeret i salonen i et par måneder, og de er faldet godt til. ”Jeg er meget tilfreds med resultatet, og salonen fungerer rigtig fi nt”, siger hun. Også hendes idé med accentfarverne i det hvide fungerer fi nt, og således er der skabt en lys, let og lækker salon, der hele tiden harmonerer perfekt med tidens tendenser.

Læs mere om frisørartikler, frisørshows eller se frisurekollektioner her

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

CM 2000 fra JAGAUR

CM 2000 fra JAGAUR

CM 2000 fra JAGUAR - en pålidelig klippemaskine i høj kvalitet, flot design og lavt vedligeholdelsesniveau. Garanterer flot resultat i din styling!
Volumperfektion med Goldwell

Volumperfektion med Goldwell

Tre nye Ultra Volume-pleje og styling produkter fra Goldwell fremhæver farverne, skaber volume og løft, samt sikrer langvarig, smukt farveresultat. Se mere her!
 6 nye nuancer i Topchic Elumenated Brunette hos Goldwell

6 nye nuancer i Topchic Elumenated Brunette hos Goldwell

I forbindelse med lanceringen af kollektionen Iconic Brunette Collection præsenterer Goldwell 6 nye nuancer i Topchic Elumenated Brunette. Se dem her:
EVO Water Killer Brunette nu hos Frisørland

EVO Water Killer Brunette nu hos Frisørland

Nu introducerer Frisørland EVO Water Killer Brunette - en 2-i-1-shampoo/stylingspray, der får håret til at føles og dufte friskt igen. Specielt til brunetter.
Fudge Xpander Foam nu hos HeadBrands

Fudge Xpander Foam nu hos HeadBrands

Nu kan du finde Fudge Xpander Foam hos HeadBrands - en let mousse, der absorberes hurtig uden at føles klæbrig og øget hårets densitet med op til 180%.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Zenz Organic under modeugen

Zenz Organic under modeugen

Zenz Organic var med under Copenhagen Fashion week, da de stylede modellernes hår og sponsorerede goodiebags til modeshowet Future of fashion 2017.
Stine Goya X L'Oréal Professionnel #COLORFULHAIR

Stine Goya X L'Oréal Professionnel #COLORFULHAIR

Stine Goya er kendt for et særdeles smukt farverigt univers. Den internationalt kendte artist Cim Mahony og hans dygtige team lavede hår på modellerne og brugte L'Oréal Professionnels #Colorfulhair.
Ganni X L'Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

Ganni X L'Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

Under modeugen havde Ganni allieret sig med Cim Mahony og L’Oréal Professionnel, der stod for at lave lækkert og moderigtigt hår på alle modellerne, der skulle på catwalken.
By Malene Birger X L’Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

By Malene Birger X L’Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

By Malene Birger har netop afholdt deres modeshow i TAP1 på Refshaleøen. Cim Mahony stod i samarbejde med L'Oréal Professionnel for at lave lækkert hår.
De nationale vindere i Goldwell Color Zoom Challenge 2017 er kåret!

De nationale vindere i Goldwell Color Zoom Challenge 2017 er kåret!

Nu er medaljerne i den nationale Goldwell Color Zoom Challenge i de tre kategorier; New Talent Colorist, Creative Colorist og Partner Colorist blevet uddelt!

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Johnny Poulsen

Johnny Poulsen

Hos Johnny i salon Arthur bliver der ikke kun klippet og stylet smarte frisurer. Her er der tid til fordybelse og åndelig samtale. Johnny elsker nemlig originaliteten hos sin kunder.
Per Anderson

Per Anderson

Per Anderson har hele sin 50-årige frisørkarriere delt sin tid imellem kunderne i salonen og skuespillerne på teateret.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Nordisk inspireret af Unisex trenden! KMS Nordisk lancerer produktkampagnen 'Genderless Grooming' i september, der fokuserer på kønsneutral hårstyling.
Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Fantastiske Trevor Sorbie, der har vundet flere priser en nogen anden, kommer til årets Salon International. Her er en teaser på, hvad der venter til messen.
Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.
Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Inspireret af SS17 catwalks, har Schwarzkopf Professional lavet Essential Looks Modern Ikon kollektionen.