LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Kvalitet, stil og personlighed i Holbæk - Hairstyle

Hairstyle i Holbæk åbnede i juni, og siden har Heidi Lund haft forrygende travlt. I hendes salon mikses det gamle med det nye, det rå med det klassiske, og stilen holder. Kvalitet har været alfa og omega for Heidi, og den har hun fundet hos Frisørland.


Inden Hairstyle åbnede har Heidi Lund været igennem alt fra pudsen på væggene, der blev banket af og filset op på ny, til gulve, lofter og belysning.

Det gamle spiller op til det nye og stilrene, og det rå mikses med det klassiske. I salon Hairstyle by Heidi Lund i Holbæk er farverne sorte, hvide og grå, men samtidig har salonen et personligt udtryk. På væggene hænger billeder af stilikoner igennem de sidste 100 år, for Heidi mener klart, at stil er noget, der skal arbejdes med.

Hairstyle åbnede 8. juni, nu her i sommers, og inden da havde Heidi Lund været igennem alt fra pudsen på væggene, der blev banket af og filset op på ny, til gulve, lofter og belysning.


Disken er Heidi rigtig glad for. ”Den skaber en god stil i salonen”, siger hun.

EN APRILSNAR FØRTE TIL SALON
Heidi havde egentlig ingen drøm om at blive selvstændig, som mange frisører har det, og hun var ansat i den samme salon i Holbæk i 17 år. En aprilsnar satte dog tankerne om en egen salon i gang.


Sofaen i venteområdet er også fra frisørland. Heidi valgte at betale lidt mere, og så få en kvalitet og en stil, der matcher resten af salonen.

”Jeg skrev på Facebook, at jeg nu blev selvstændig – bare som en aprilsnar, men jeg fik så mange positive tilkendegivelser, at jeg pludselig fandt mig selv drømme om møbler og indretning. Samtidig gik det også op for mig, at skulle jeg prøve at have min egen salon, skulle det være nu, mens jeg stadig er i 40erne”, fortæller Heidi. Hun gjorde tingene op, og nåede frem til, at det værste, der kunne ske, jo var, at hun måtte sælge salonen igen, og så tog hun springet. ”Det, jeg var mest nervøs for, var, om jeg kunne holde ud at stå alene i salonen, efter i 17 år at have haft 12-15 kollegaer omkring mig dagen lang”, fortæller Heidi, men det har ikke været et problem.


Kvaliteten har været rigtig vigtig for Heidi Lund, da hun skulle indrette sin salon, og såvel vaskeplads som behandlingspladser og stole er fra Frisørland.

”Faktisk er det rart at have mere ro omkring sig. Alt andet lige får kunderne jo også mere ro, og som frisør kan man bedre koncentrere sig om den enkelte kunde”.

Hairstyle-salonen er delt op i to rum, og Heidi har lejet det ene ud til en negletekniker, der indretter sig her. ”Det betyder, at der kommer en kollega, og det betyder, at der kommer lidt mere liv i salonen, når vi er to, der har kunder”.

KVALITETEN ER SUPER VIGTIG
Da Heidi skulle vælge interiøret til sin nye salon, besluttede hun sig hurtigt for at samarbejde med Frisørland. ”De havde møbler i den kvalitet og i den stil, jeg synes, jeg gerne ville have i min salon”, fortæller hun. Og netop kvaliteten betyder meget for hende samt det stilrene, enkle og tidsløse look. Og kunderne har klart også kunnet lide stilen i Hairstyle, for siden Heidi åbnede salonen, har hun stort set ikke haft en ledig tid, hun har en bookingprocent på over 90, og kunderne står på venteliste.


Heidi havde faktisk ingen drøm om at blive selvstændig, indtil en uskyldig aprilsnar satte gang i tankerne og drømmene.

”Så det er luksus”, siger hun med et smil, og fortæller i øvrigt, at har hun en ledig tid, lægger hun den på Facebook, så kunderne kan booke den. De kunder, Heidi satser på i salonen, er klart dem, der søger kvaliteten. Børn og unge klipper Heidi også, når forældrene går op i kvalitet.

”Jeg har mange unge, der kommer, når de skal have en ny frisure. Skal de bare have klippet spidser, går de til en billigere frisør, og det, synes jeg, er helt fi nt”. Permanenten har Heidi også fundet frem igen, så hun også kan betjene de kunder, der kom i den salon, der tidligere lå på adressen.

KUNDERNE SKAL FØLE SIG VELKOMNE
Det har været super vigtigt for Heidi, at kunderne føler sig velkomne i salonen. Så selv om den er enkel og stilren i udtrykket, spiller personligheden også ind.

”Da jeg skulle vælge stole hos Frisørland, kiggede jeg da på de lilla stole, der stod der, men jeg besluttede mig for at vælge kvaliteten; betale lidt mere og så få nogle stole, der fungerer og holder i mange år frem”.

Hairstyle er på 80 kvm., og Heidi har indrettet den med én vaskeplads og tre behandlingspladser, og alt – både spejle, borde og stole – er fra Frisørland. Det samme er disken, salgsreolerne og belysningen i salonen, og selv sofaen i venteområdet er fra Frisørland.

”Det kan godt være, den er dyrere end en sofa fra Ikea, men den passer i stilen, og kvaliteten holder”, siger hun. Og så kan kunderne i øvrigt læse avisen på tablets, og børnene kan spille på dem, mens de bliver klippet. ”Jeg ville gerne bryde mine egne grænser og prøve noget helt nyt, når jeg nu startede egen salon, så det gjorde jeg, og det har jeg været rigtig glad for”.

Heidi fortæller også, at hun rigtig godt kan lide Frisørlands indstilling til tingene, både når det gælder indretning og produkter, og hun deltager også på Frisørlands kurser i efteråret. I forbindelse med indretningen, vidste Heidi, hvad hun ville have, men John V. Pedersen kom med gode inputs, som Heidi også brugte. ”Servicen var super god, og leveringstiden var seks uger, så det fungerede perfekt”, siger hun.

FREMTIDEN I HAIRSTYLE
Når det gælder fremtiden, tænker Heidi bl.a. at udvide med en kosmetolog, og indretningen er så fleksibel, at hun også sagtens kan udvide med endnu en frisør. ”Men det er ikke meningen, at vi skal være mange. Planen var at skabe en lille eksklusiv salon, og det skal den blive ved med at være”. 

Tekst: Pia Finne
Foto: Claus Peuckert

Denne artikel blev publiceret i Hair Magazine 4. udgave 2015.

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Makeup produkter hos Salonsupport

Makeup produkter hos Salonsupport

Salonsupport forhandler makeup mærket delilah, så frisører både kan købe makeup- og hårprodukter samme sted. Se de to nyeste produkthits her.
HD AMICO VIOLET – professionel føntørrer fra JAGUAR

HD AMICO VIOLET – professionel føntørrer fra JAGUAR

HD AMICO VILOET fra JAGAUR er en professionel føntørrer med flere indstillinger og egenskaber, og en fresh lilla farve. Se mere her!
CM 2000 fra JAGAUR

CM 2000 fra JAGAUR

CM 2000 fra JAGUAR - en pålidelig klippemaskine i høj kvalitet, flot design og lavt vedligeholdelsesniveau. Garanterer flot resultat i din styling!
Volumperfektion med Goldwell

Volumperfektion med Goldwell

Tre nye Ultra Volume-pleje og styling produkter fra Goldwell fremhæver farverne, skaber volume og løft, samt sikrer langvarig, smukt farveresultat. Se mere her!
 6 nye nuancer i Topchic Elumenated Brunette hos Goldwell

6 nye nuancer i Topchic Elumenated Brunette hos Goldwell

I forbindelse med lanceringen af kollektionen Iconic Brunette Collection præsenterer Goldwell 6 nye nuancer i Topchic Elumenated Brunette. Se dem her:

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Wella Professionals inspirationsweekend i Malaga 2017

Wella Professionals inspirationsweekend i Malaga 2017

Costa del Sol og Wellas team leverede, da mere end 130 nordiske frisører flygtede fra efterårsvejret til en forlænget weekend med inspiration og sol i Malaga.
Zenz Organic under modeugen

Zenz Organic under modeugen

Zenz Organic var med under Copenhagen Fashion week, da de stylede modellernes hår og sponsorerede goodiebags til modeshowet Future of fashion 2017.
Stine Goya X L'Oréal Professionnel #COLORFULHAIR

Stine Goya X L'Oréal Professionnel #COLORFULHAIR

Stine Goya er kendt for et særdeles smukt farverigt univers. Den internationalt kendte artist Cim Mahony og hans dygtige team lavede hår på modellerne og brugte L'Oréal Professionnels #Colorfulhair.
Ganni X L'Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

Ganni X L'Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

Under modeugen havde Ganni allieret sig med Cim Mahony og L’Oréal Professionnel, der stod for at lave lækkert og moderigtigt hår på alle modellerne, der skulle på catwalken.
By Malene Birger X L’Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

By Malene Birger X L’Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

By Malene Birger har netop afholdt deres modeshow i TAP1 på Refshaleøen. Cim Mahony stod i samarbejde med L'Oréal Professionnel for at lave lækkert hår.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Johnny Poulsen

Johnny Poulsen

Hos Johnny i salon Arthur bliver der ikke kun klippet og stylet smarte frisurer. Her er der tid til fordybelse og åndelig samtale. Johnny elsker nemlig originaliteten hos sin kunder.
Per Johs

Per Johs

I næsten 30 år skabte Per Johs sig et navn i Danmark og en stor frisørsalon i Odense. Læs resten af frisørportrættet på hairmagazine.dk!

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Nordisk inspireret af Unisex trenden! KMS Nordisk lancerer produktkampagnen 'Genderless Grooming' i september, der fokuserer på kønsneutral hårstyling.
Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Fantastiske Trevor Sorbie, der har vundet flere priser en nogen anden, kommer til årets Salon International. Her er en teaser på, hvad der venter til messen.
Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.
Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Inspireret af SS17 catwalks, har Schwarzkopf Professional lavet Essential Looks Modern Ikon kollektionen.