LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Kvalitet, stil og personlighed i Holbæk - Hairstyle

Hairstyle i Holbæk åbnede i juni, og siden har Heidi Lund haft forrygende travlt. I hendes salon mikses det gamle med det nye, det rå med det klassiske, og stilen holder. Kvalitet har været alfa og omega for Heidi, og den har hun fundet hos Frisørland.


Inden Hairstyle åbnede har Heidi Lund været igennem alt fra pudsen på væggene, der blev banket af og filset op på ny, til gulve, lofter og belysning.

Det gamle spiller op til det nye og stilrene, og det rå mikses med det klassiske. I salon Hairstyle by Heidi Lund i Holbæk er farverne sorte, hvide og grå, men samtidig har salonen et personligt udtryk. På væggene hænger billeder af stilikoner igennem de sidste 100 år, for Heidi mener klart, at stil er noget, der skal arbejdes med.

Hairstyle åbnede 8. juni, nu her i sommers, og inden da havde Heidi Lund været igennem alt fra pudsen på væggene, der blev banket af og filset op på ny, til gulve, lofter og belysning.


Disken er Heidi rigtig glad for. ”Den skaber en god stil i salonen”, siger hun.

EN APRILSNAR FØRTE TIL SALON
Heidi havde egentlig ingen drøm om at blive selvstændig, som mange frisører har det, og hun var ansat i den samme salon i Holbæk i 17 år. En aprilsnar satte dog tankerne om en egen salon i gang.


Sofaen i venteområdet er også fra frisørland. Heidi valgte at betale lidt mere, og så få en kvalitet og en stil, der matcher resten af salonen.

”Jeg skrev på Facebook, at jeg nu blev selvstændig – bare som en aprilsnar, men jeg fik så mange positive tilkendegivelser, at jeg pludselig fandt mig selv drømme om møbler og indretning. Samtidig gik det også op for mig, at skulle jeg prøve at have min egen salon, skulle det være nu, mens jeg stadig er i 40erne”, fortæller Heidi. Hun gjorde tingene op, og nåede frem til, at det værste, der kunne ske, jo var, at hun måtte sælge salonen igen, og så tog hun springet. ”Det, jeg var mest nervøs for, var, om jeg kunne holde ud at stå alene i salonen, efter i 17 år at have haft 12-15 kollegaer omkring mig dagen lang”, fortæller Heidi, men det har ikke været et problem.


Kvaliteten har været rigtig vigtig for Heidi Lund, da hun skulle indrette sin salon, og såvel vaskeplads som behandlingspladser og stole er fra Frisørland.

”Faktisk er det rart at have mere ro omkring sig. Alt andet lige får kunderne jo også mere ro, og som frisør kan man bedre koncentrere sig om den enkelte kunde”.

Hairstyle-salonen er delt op i to rum, og Heidi har lejet det ene ud til en negletekniker, der indretter sig her. ”Det betyder, at der kommer en kollega, og det betyder, at der kommer lidt mere liv i salonen, når vi er to, der har kunder”.

KVALITETEN ER SUPER VIGTIG
Da Heidi skulle vælge interiøret til sin nye salon, besluttede hun sig hurtigt for at samarbejde med Frisørland. ”De havde møbler i den kvalitet og i den stil, jeg synes, jeg gerne ville have i min salon”, fortæller hun. Og netop kvaliteten betyder meget for hende samt det stilrene, enkle og tidsløse look. Og kunderne har klart også kunnet lide stilen i Hairstyle, for siden Heidi åbnede salonen, har hun stort set ikke haft en ledig tid, hun har en bookingprocent på over 90, og kunderne står på venteliste.


Heidi havde faktisk ingen drøm om at blive selvstændig, indtil en uskyldig aprilsnar satte gang i tankerne og drømmene.

”Så det er luksus”, siger hun med et smil, og fortæller i øvrigt, at har hun en ledig tid, lægger hun den på Facebook, så kunderne kan booke den. De kunder, Heidi satser på i salonen, er klart dem, der søger kvaliteten. Børn og unge klipper Heidi også, når forældrene går op i kvalitet.

”Jeg har mange unge, der kommer, når de skal have en ny frisure. Skal de bare have klippet spidser, går de til en billigere frisør, og det, synes jeg, er helt fi nt”. Permanenten har Heidi også fundet frem igen, så hun også kan betjene de kunder, der kom i den salon, der tidligere lå på adressen.

KUNDERNE SKAL FØLE SIG VELKOMNE
Det har været super vigtigt for Heidi, at kunderne føler sig velkomne i salonen. Så selv om den er enkel og stilren i udtrykket, spiller personligheden også ind.

”Da jeg skulle vælge stole hos Frisørland, kiggede jeg da på de lilla stole, der stod der, men jeg besluttede mig for at vælge kvaliteten; betale lidt mere og så få nogle stole, der fungerer og holder i mange år frem”.

Hairstyle er på 80 kvm., og Heidi har indrettet den med én vaskeplads og tre behandlingspladser, og alt – både spejle, borde og stole – er fra Frisørland. Det samme er disken, salgsreolerne og belysningen i salonen, og selv sofaen i venteområdet er fra Frisørland.

”Det kan godt være, den er dyrere end en sofa fra Ikea, men den passer i stilen, og kvaliteten holder”, siger hun. Og så kan kunderne i øvrigt læse avisen på tablets, og børnene kan spille på dem, mens de bliver klippet. ”Jeg ville gerne bryde mine egne grænser og prøve noget helt nyt, når jeg nu startede egen salon, så det gjorde jeg, og det har jeg været rigtig glad for”.

Heidi fortæller også, at hun rigtig godt kan lide Frisørlands indstilling til tingene, både når det gælder indretning og produkter, og hun deltager også på Frisørlands kurser i efteråret. I forbindelse med indretningen, vidste Heidi, hvad hun ville have, men John V. Pedersen kom med gode inputs, som Heidi også brugte. ”Servicen var super god, og leveringstiden var seks uger, så det fungerede perfekt”, siger hun.

FREMTIDEN I HAIRSTYLE
Når det gælder fremtiden, tænker Heidi bl.a. at udvide med en kosmetolog, og indretningen er så fleksibel, at hun også sagtens kan udvide med endnu en frisør. ”Men det er ikke meningen, at vi skal være mange. Planen var at skabe en lille eksklusiv salon, og det skal den blive ved med at være”. 

Tekst: Pia Finne
Foto: Claus Peuckert

Denne artikel blev publiceret i Hair Magazine 4. udgave 2015.

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Frisørland præsenterer Sorrento pumpestol

Frisørland præsenterer Sorrento pumpestol

Nu kan du som frisør købe Sorrento pumpestol fra REM hos Frisørland. En klassisk frisørstol med god komfort.
Wella Professionals lancerer EIMI Ocean Spritz Love Edition

Wella Professionals lancerer EIMI Ocean Spritz Love Edition

For at stadfæste Wella Professionals partnerskab med Stockholm Pride 2017 lanceres nu et nyt, farverigt stylingprodukt – EIMI Ocean Spritz Love Edition.
F11 Silver shampoo fra Hairfoil

F11 Silver shampoo fra Hairfoil

Hairfoil lancerer F11 Silver shampoo. Fjerner uønsket gyldent skær øjeblikkeligt. Rig på violet pigment. 500 ml. med pumpe.
Frisørland præsenterer Lunar Disk

Frisørland præsenterer Lunar Disk

Frisørland kan nu præsentere Lunar Disk. En flot disk i højglans hvide med god opbevaringsplads, der passer ind de fleste steder.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Mario Krankl: Elsk det du gør og gør det med hjertet

Mario Krankl: Elsk det du gør og gør det med hjertet

Kongen af avantgarde, Mario Krankl, tog en pause fra forberedelserne inden aftenens store show ved TOP HAIR i Düsseldorf for at tale om trends, rejser og hvad, der skal til for at blive en succes.
La Biosthétique International Beauty Stylist 16-17

La Biosthétique International Beauty Stylist 16-17

Til dette års La Biosthétique Awards ”International Beauty Stylist 16-17” i Paris kunne gæsterne opleve et imponerende festfyrværkeri af glamour, mode og kreative total beauty looks.
Schwarzkopf Professional European Essential Looks Show i London

Schwarzkopf Professional European Essential Looks Show i London

Klassisk Art Deco i pastel indrammede årets europæriske Essential Looks show med Schwarzkopf Professional i London.
Sascha Hirtsgaard var dommer ved amerikansk frisørkonkurrence

Sascha Hirtsgaard var dommer ved amerikansk frisørkonkurrence

Ved den amerikanske frisørkonkurrence Rocco Altobelli Fashion Awards sad Sascha Hirtsgaard i år sad med i dommerpanelet, hvor mere end 80 modeller blev dømt.
Revlon Style Masters i Bruxelles

Revlon Style Masters i Bruxelles

Mere end 3.500 frisører fra 60 lande samledes i Bruxelles for at tage del i de seneste trends fra Revlon Professional og heppe på de konkurrerende i Style Masters Contest og American Crew All-Star Challenge.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Per Johs

Per Johs

I næsten 30 år skabte Per Johs sig et navn i Danmark og en stor frisørsalon i Odense. Læs resten af frisørportrættet på hairmagazine.dk!
Dorte Holk - Holk Intercoiffure

Dorte Holk - Holk Intercoiffure

Kunne du tænke dig at vide mere om Dorte Holk? Læs artiklen og få svar på eksempelvis hvor hun arbejder og har været i lære, hvor hun henter henter inspiration, hvad hendes bedste oplevelse er som frisør og meget mere.

Nyeste videoer se flere videoer

KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

Med Moistrepair cleansing conditioner fra KMS er det ikke nødvendigt at bruge almindelig shampoo. Moistrepair rengør håret for sæbe- og produktrester.
Goldwell Elumen Collection 2017

Goldwell Elumen Collection 2017

Elumen er den ultimative kreative "farvelegeplads" for stylister. Elumen strækker grænserne og overgår alle forventninger for, hvad farver kan gøre.
Schwarzkopf Professionals Essential Looks SS17 - Modern Ikon Collection

Schwarzkopf Professionals Essential Looks SS17 - Modern Ikon Collection

Med inspireret fra SS17 catwalks, præsenterer Schwarzkopf Professional Essential Looks Modern Icon Collection.
Dyk ned i beauty buffetten med Uffe Buchard og Charlotte Torpegaard

Dyk ned i beauty buffetten med Uffe Buchard og Charlotte Torpegaard

Dyk ned i beauty buffetten med Uffe Buchard og Charlotte Torpegaard.