LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Kvalitet, stil og personlighed i Holbæk - Hairstyle

Hairstyle i Holbæk åbnede i juni, og siden har Heidi Lund haft forrygende travlt. I hendes salon mikses det gamle med det nye, det rå med det klassiske, og stilen holder. Kvalitet har været alfa og omega for Heidi, og den har hun fundet hos Frisørland.


Inden Hairstyle åbnede har Heidi Lund været igennem alt fra pudsen på væggene, der blev banket af og filset op på ny, til gulve, lofter og belysning.

Det gamle spiller op til det nye og stilrene, og det rå mikses med det klassiske. I salon Hairstyle by Heidi Lund i Holbæk er farverne sorte, hvide og grå, men samtidig har salonen et personligt udtryk. På væggene hænger billeder af stilikoner igennem de sidste 100 år, for Heidi mener klart, at stil er noget, der skal arbejdes med.

Hairstyle åbnede 8. juni, nu her i sommers, og inden da havde Heidi Lund været igennem alt fra pudsen på væggene, der blev banket af og filset op på ny, til gulve, lofter og belysning.


Disken er Heidi rigtig glad for. ”Den skaber en god stil i salonen”, siger hun.

EN APRILSNAR FØRTE TIL SALON
Heidi havde egentlig ingen drøm om at blive selvstændig, som mange frisører har det, og hun var ansat i den samme salon i Holbæk i 17 år. En aprilsnar satte dog tankerne om en egen salon i gang.


Sofaen i venteområdet er også fra frisørland. Heidi valgte at betale lidt mere, og så få en kvalitet og en stil, der matcher resten af salonen.

”Jeg skrev på Facebook, at jeg nu blev selvstændig – bare som en aprilsnar, men jeg fik så mange positive tilkendegivelser, at jeg pludselig fandt mig selv drømme om møbler og indretning. Samtidig gik det også op for mig, at skulle jeg prøve at have min egen salon, skulle det være nu, mens jeg stadig er i 40erne”, fortæller Heidi. Hun gjorde tingene op, og nåede frem til, at det værste, der kunne ske, jo var, at hun måtte sælge salonen igen, og så tog hun springet. ”Det, jeg var mest nervøs for, var, om jeg kunne holde ud at stå alene i salonen, efter i 17 år at have haft 12-15 kollegaer omkring mig dagen lang”, fortæller Heidi, men det har ikke været et problem.


Kvaliteten har været rigtig vigtig for Heidi Lund, da hun skulle indrette sin salon, og såvel vaskeplads som behandlingspladser og stole er fra Frisørland.

”Faktisk er det rart at have mere ro omkring sig. Alt andet lige får kunderne jo også mere ro, og som frisør kan man bedre koncentrere sig om den enkelte kunde”.

Hairstyle-salonen er delt op i to rum, og Heidi har lejet det ene ud til en negletekniker, der indretter sig her. ”Det betyder, at der kommer en kollega, og det betyder, at der kommer lidt mere liv i salonen, når vi er to, der har kunder”.

KVALITETEN ER SUPER VIGTIG
Da Heidi skulle vælge interiøret til sin nye salon, besluttede hun sig hurtigt for at samarbejde med Frisørland. ”De havde møbler i den kvalitet og i den stil, jeg synes, jeg gerne ville have i min salon”, fortæller hun. Og netop kvaliteten betyder meget for hende samt det stilrene, enkle og tidsløse look. Og kunderne har klart også kunnet lide stilen i Hairstyle, for siden Heidi åbnede salonen, har hun stort set ikke haft en ledig tid, hun har en bookingprocent på over 90, og kunderne står på venteliste.


Heidi havde faktisk ingen drøm om at blive selvstændig, indtil en uskyldig aprilsnar satte gang i tankerne og drømmene.

”Så det er luksus”, siger hun med et smil, og fortæller i øvrigt, at har hun en ledig tid, lægger hun den på Facebook, så kunderne kan booke den. De kunder, Heidi satser på i salonen, er klart dem, der søger kvaliteten. Børn og unge klipper Heidi også, når forældrene går op i kvalitet.

”Jeg har mange unge, der kommer, når de skal have en ny frisure. Skal de bare have klippet spidser, går de til en billigere frisør, og det, synes jeg, er helt fi nt”. Permanenten har Heidi også fundet frem igen, så hun også kan betjene de kunder, der kom i den salon, der tidligere lå på adressen.

KUNDERNE SKAL FØLE SIG VELKOMNE
Det har været super vigtigt for Heidi, at kunderne føler sig velkomne i salonen. Så selv om den er enkel og stilren i udtrykket, spiller personligheden også ind.

”Da jeg skulle vælge stole hos Frisørland, kiggede jeg da på de lilla stole, der stod der, men jeg besluttede mig for at vælge kvaliteten; betale lidt mere og så få nogle stole, der fungerer og holder i mange år frem”.

Hairstyle er på 80 kvm., og Heidi har indrettet den med én vaskeplads og tre behandlingspladser, og alt – både spejle, borde og stole – er fra Frisørland. Det samme er disken, salgsreolerne og belysningen i salonen, og selv sofaen i venteområdet er fra Frisørland.

”Det kan godt være, den er dyrere end en sofa fra Ikea, men den passer i stilen, og kvaliteten holder”, siger hun. Og så kan kunderne i øvrigt læse avisen på tablets, og børnene kan spille på dem, mens de bliver klippet. ”Jeg ville gerne bryde mine egne grænser og prøve noget helt nyt, når jeg nu startede egen salon, så det gjorde jeg, og det har jeg været rigtig glad for”.

Heidi fortæller også, at hun rigtig godt kan lide Frisørlands indstilling til tingene, både når det gælder indretning og produkter, og hun deltager også på Frisørlands kurser i efteråret. I forbindelse med indretningen, vidste Heidi, hvad hun ville have, men John V. Pedersen kom med gode inputs, som Heidi også brugte. ”Servicen var super god, og leveringstiden var seks uger, så det fungerede perfekt”, siger hun.

FREMTIDEN I HAIRSTYLE
Når det gælder fremtiden, tænker Heidi bl.a. at udvide med en kosmetolog, og indretningen er så fleksibel, at hun også sagtens kan udvide med endnu en frisør. ”Men det er ikke meningen, at vi skal være mange. Planen var at skabe en lille eksklusiv salon, og det skal den blive ved med at være”. 

Tekst: Pia Finne
Foto: Claus Peuckert

Denne artikel blev publiceret i Hair Magazine 4. udgave 2015.

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Revlon Professional præsenterer Color Sublime by Revonissimo

Revlon Professional præsenterer Color Sublime by Revonissimo

Color Sublime er den første ammoniakfri farvebehandling fra Revlon Professional, der gør det muligt for kunden selv at vælge duften for en eksklusiv salonoplevelse.
IdHAIRs salonserie nu lanceret i videresalgsudgave

IdHAIRs salonserie nu lanceret i videresalgsudgave

IdHAIRs salonserie, der laves til frisører i 5000 ml er nu ligeledes kommet i en brugervenlig 500 ml videresalgsudgave, to forskellige shampoo'er og en balsam.
Hair Team Company introducerer Smooth fra ingredien

Hair Team Company introducerer Smooth fra ingredien

Med den nye Smooth-serie fra ingredien er dine kunder garanteret velplejede og fyldige lokker året rundt.
L'Oréal Professionnel præsenterer Instant Highlights

L'Oréal Professionnel præsenterer Instant Highlights

L’Oréal Professionnel kan nu stolt præsentere deres nye Instant Highlights; deres første varme-boostede professionelle system for ekspres lysning.
Be Fabulous nyheder fra Revlon Professional

Be Fabulous nyheder fra Revlon Professional

Revlon Professionals Be Fabulous består af tre serier med plejeprodukter til ethvert hår; Texture Care Smooth Hair, Care Curly Hair og Care Fine Hair.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

Det var et brag af en aften, der blev afholdt på det famøse Tivoli Hotel, da L'Oréal Professionnel sammen med Toni & Guy inviterede til et farverigt show.
Going out with Contouring med Wella Professional

Going out with Contouring med Wella Professional

Med modeller dansede på scenen og julepynt, der havde sneget sig ind i studiet, inviterede Wella Professional endnu en gang til et fantastisk show med fokus på contouring.
Inspirationsaften med Revlon Professional

Inspirationsaften med Revlon Professional

Der var massere af inspiration at hente, da Revlon Professional inviterede til inspirationsaften med Martine Martinsen og Kevin Schou Birk fra American Crews all-star team.
Marcelklubbens London aften i Tivoli

Marcelklubbens London aften i Tivoli

Med dykkerudstyr, aquarium, hajer, flotte fisk, parpelotter, nøgne glimmermodeller og rullestol havde Marcelklubben gjort alt, hvad de kunne for at imponere.
Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

HeadBrands åbnede sit Creative Studio op for nysgerrige frisører, der ville lære mere om skægtrimning, barbering og klassiske herrefrisurer.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Tini Owild

Tini Owild

Tini Owild er stylist og coach. Hun styler mennesker, shows og firmaer. Vigtigt for hende er balancen mellem den ydre og indre fremtoning.
Ditte Darville

Ditte Darville

Når Ditte Darville går på arbejde, er det med ID-kortet fremme og igennem en skarp sikkerhedskontrol. Hun er PET-godkendt, og hun har haft de fleste partiformænd siddende i sin frisørstol på Christiansborg.

Nyeste videoer se flere videoer

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Making Waves er til for at hjælpe unge fra de mest fattige og udsatte samfundsgrupper i Kambodja til en lysere fremtid indenfor frisørfaget.
Björn Axén - How to get the look - Ekstrem volume

Björn Axén - How to get the look - Ekstrem volume

Her får du styr på, hvordan du ordner den mere ekstreme volume. Lær hvordan du skaber volume, som holder længe, til dine kunder som vil gøre et stort indtryk.
Björn Axén - How to get the look - Opsætning med smykke

Björn Axén - How to get the look - Opsætning med smykke

Et cool look, som ikke forsvinder i mængden. Lær hvordan du kan lave opsætningen med denne tutorial fra Björn Axén.
Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine er stolte af at annoncere, at der bliver udvidet til Finland. Det første magasin er for nyligt blevet sendt afsted til de finske frisører.
Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine var på plads ved dette års Salon International. Se denne lille video fra messen.