LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Salon headoffice i Århus - Trendy, hyggelig og praktisk

Headoffice i Århus er en meget personlig salon. For Lani Sørensen er det nemlig vigtigt at om give sig med ting, hun kan lide. Farve nuancerne i salonen er antracit grå og lilla – det gælder også vaskestolene og stolene ved behandlingspladserne, som Lani faldt over hos Frisørland.dk.

salon headoffice Århus
Headoffice i Århus er en meget personlig salon. For Lani Sørensen er det nemlig vigtigt at omgive sig med ting, hun kan lide. Skal hun beskrive indretningen i salonen er den praktisk; tingene er der, hvor man skal bruge dem, og så er den trendy.

”Vi bruger rigtig meget tid på vores arbejdsplads. Derfor er det ekstremt vigtigt, at her er hyggeligt og behageligt at være, og at vi omgiver os med ting, vi godt kan lide”. Det mener Lani Sørensen fra Headoffice i Århus, og skal hun beskrive indretningen i salonen er den praktisk; tingene er der, hvor man skal bruge dem, og så er den trendy.

Lani står selv bag indretningen, og kalder netop arbejdet med udtrykket i salonen for hendes anden passion næst efter frisørfaget. Lani Sørensen åbnede Headoffice for syv år siden, hvor hun stod alene med en elev. I dag er der seks frisører i den godt 100 kvm. store salon, så det er gået rigtig fint. En del af succesen er måske, at Lani hele tiden sørger for, at salonen er trendy og up-to-date, så kunderne føler, den er spændende at komme i.

salon headoffice 
Vaskepladserne for enden af salonen står på et lille repos, så man har et godt overblik.

Sidst Lani byggede om, var det egentlig planen, at hun kun skulle have nye vaskestole, men efter et besøg hos Frisørland.dk kom hun også hjem med seks nye stole til behandlingspladserne.

”Jeg havde besluttet mig for at købe vaskestole med massage, men da jeg kom op til Frisørland.dk, stod stolene der”, fortæller Lani. Og da hun tilmed kunne få dem antracitgrå på ydersiden og lilla på indersiden – de farver, hun har valgt skal være gennemgående i salonen – så var den sag afgjort. I øvrigt valgte hun også, at vaskestolene skulle være antracitgrå – selv om merprisen var forholdsvis betydelig. Men Lani vil ikke gå på kompromis. Hun vælger altid det bedste.


Farvenuancerne i salonen er antracitgrå og lilla. Fra indretningen til vægdekorationerne. Og tilbehøret matcher salonens farver og tidens tendenser.

”For mig er det super vigtigt, at tingene hænger sammen, og at jeg kan forene det trendy med det hyggelige og det praktiske”, lyder det fra Lani Sørensen, og hun tilføjer, at salonen fungerer rigtig fint i hverdagen. ”Vi har et meget aflangt lokale, så det mest hensigtsmæssige er klart, at stille de seks stole op ad den ene væg. Vaskepladserne for enden af salonen står på et lille repos, så man har et godt overblik og kan følge med i, hvad der sker i resten af salonen, mens man får massage. Det giver en god atmosfære”, forklarer Lani.

Lani Sørensen headoffice
Lani Sørensen åbnede Headoffice for syv år siden, hvor hun stod alene med en elev. I dag er der seks frisører i den godt 100 kvm. store salon.

Antra citgråt og lilla
Lani har på utraditionel vis valgt, at farverne i salonen skal være antracitgrå og lilla. ”90 pct. af alle frisørsaloner er sort/hvide. Jeg ville gerne gøre noget anderledes”, siger hun. Nuancerne valgte hun, da hun åbnede salonen i 2007, og dem fortsætter hun med. ”Og ikke mindst efter vi har fået de nye stole, der 100 pct. matcher farverne, lægger kunderne klart mærke til farverne, og kommenterer på, at det er fedt, de ikke bare er sorte. Jeg tror, farverne gør, at salonen kommer til at virke mere eksklusiv, og der skabes den stil, som vi gerne vil have salonen signalerer”. Også gulvet i salonen er i øvrigt antracitgråt.

 Lani Sørensen headoffice
”Vi bruger rigtig meget tid på vores arbejdsplads. Derfor er det ekstremt vigtigt, at her er hyggeligt og behageligt at være”. Det mener Lani Sørensen fra Headoffice i Århus.

At det blev Frisørland.dk, der leverede stolene og vaskestolene til Headoffice, hænger sammen med, at Lani og hendes medarbejdere ofte har været på kursus hos Frisørland.dk, hvor de naturligvis har set de mange indretnings- og inventarmuligheder. ”Og noget, der også spillede ind, var, at de var super gode at snakke med og meget kompetente”, lyder det fra Lani.

I dag står salonen, som Lani gerne vil have den, og så sørger hun naturligvis for, at tilbehøret; blomsterne, vaserne, lysestagerne, puderne med videre løbende skiftes ud, så det matcher tendenserne i tiden. Lige nu er det neonfarvet!

Hun indrømmer gerne, at hun har en indre indretningsarkitekt. Således laver hun også sine egne frisurebilleder, og hun sørger for, at der løbende sættes nye billeder op til at inspirere kunderne. ”Er der ikke lækkert i salonen, gider jeg ikke være her. Det, jeg omgiver mig med, skal gøre mig glad!” Lani finder også detaljer og ny inspiration til salonens indretning, når hun rejser. ”Og enten slæber jeg det med hjem, eller jeg tager ideen med hjem og finder et sted, hvor jeg kan købe det herhjemme”, fortæller hun smilende.

headoffice stole frisørland

Her skal være rent og ryddeligt
En anden ting, Lani lægger stor vægt på, er at der altid er rent og ryddeligt i salonen. At der ikke er rod i skufferne og at permanentspoler og børster med videre ligger, så man kan finde det.

”Jeg tror, udseendet i salonen i kundens øje afspejler dig. Er der ryddet op, kan du også lave en lige skilning – eller med andre ord: Har du styr på tingene, er kunderne også mere trygge ved, at du har styr på håret”.

I Headoffice får eleverne lov til at klippe til en reduceret pris. Det gør, at mange studerende kommer i salonen. ”De synes kombinationen af en favorabel pris og så en lækker salon, er alle tiders”, fortæller Lani, der tilføjer, at eleverne netop i denne tid til tider kan have mere at lave i salonen end de uddannede frisører har. Men i bund og grund mener hun, det handler om at være anderledes, hvis man skal tiltrække kunderne.

”Og så skal man altid huske at være imødekommende og glad. Det brede smil er vigtigt”, fastslår hun, og det samme er atmosfæren i salonen. ”Vi snakker meget sammen om den enkelte kunde, og det gør kunderne trygge. Faktisk er det ofte sådan, at hele forretningen er involveret i samtaler på kryds og tværs. Og det skaber en super atmosfære – lige den jeg gerne vil opnå”.


Tekst: Pia Finne
Foto: Claus Peuckert

For yderligere information venligst kontakt Frisørland på tlf.: 87 27 10 60 og besøg hjemmesiden www.frisorland.dk

Denne artikel blev bragt i 3. udgave af Hair Magazine 2013

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Revlon Professional præsenterer Color Sublime by Revonissimo

Revlon Professional præsenterer Color Sublime by Revonissimo

Color Sublime er den første ammoniakfri farvebehandling fra Revlon Professional, der gør det muligt for kunden selv at vælge duften for en eksklusiv salonoplevelse.
IdHAIRs salonserie nu lanceret i videresalgsudgave

IdHAIRs salonserie nu lanceret i videresalgsudgave

IdHAIRs salonserie, der laves til frisører i 5000 ml er nu ligeledes kommet i en brugervenlig 500 ml videresalgsudgave, to forskellige shampoo'er og en balsam.
Hair Team Company introducerer Smooth fra ingredien

Hair Team Company introducerer Smooth fra ingredien

Med den nye Smooth-serie fra ingredien er dine kunder garanteret velplejede og fyldige lokker året rundt.
L'Oréal Professionnel præsenterer Instant Highlights

L'Oréal Professionnel præsenterer Instant Highlights

L’Oréal Professionnel kan nu stolt præsentere deres nye Instant Highlights; deres første varme-boostede professionelle system for ekspres lysning.
Be Fabulous nyheder fra Revlon Professional

Be Fabulous nyheder fra Revlon Professional

Revlon Professionals Be Fabulous består af tre serier med plejeprodukter til ethvert hår; Texture Care Smooth Hair, Care Curly Hair og Care Fine Hair.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

Det var et brag af en aften, der blev afholdt på det famøse Tivoli Hotel, da L'Oréal Professionnel sammen med Toni & Guy inviterede til et farverigt show.
Going out with Contouring med Wella Professional

Going out with Contouring med Wella Professional

Med modeller dansede på scenen og julepynt, der havde sneget sig ind i studiet, inviterede Wella Professional endnu en gang til et fantastisk show med fokus på contouring.
Inspirationsaften med Revlon Professional

Inspirationsaften med Revlon Professional

Der var massere af inspiration at hente, da Revlon Professional inviterede til inspirationsaften med Martine Martinsen og Kevin Schou Birk fra American Crews all-star team.
Marcelklubbens London aften i Tivoli

Marcelklubbens London aften i Tivoli

Med dykkerudstyr, aquarium, hajer, flotte fisk, parpelotter, nøgne glimmermodeller og rullestol havde Marcelklubben gjort alt, hvad de kunne for at imponere.
Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

HeadBrands åbnede sit Creative Studio op for nysgerrige frisører, der ville lære mere om skægtrimning, barbering og klassiske herrefrisurer.

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Lene Øxenholt

Lene Øxenholt

Lene Øxenholt har som tekniker hos Schwarzkopf brug for stadig inspiration, opdatering og undervisning, før hun kan drage ud i landet og formidle den sidste ny viden og hårtrend videre til frisørerne.
Cherif El-Ayouty - Cha Cha Cha

Cherif El-Ayouty - Cha Cha Cha

Cherif El-Ayouty købte Cha Cha Cha for nogle måneder siden. Han ser salonkæden som en forretning, men samtidig mener han også branchens sjæl er kunsten og de passionerede medarbejdere.

Nyeste videoer se flere videoer

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Making Waves er til for at hjælpe unge fra de mest fattige og udsatte samfundsgrupper i Kambodja til en lysere fremtid indenfor frisørfaget.
Björn Axén - How to get the look - Ekstrem volume

Björn Axén - How to get the look - Ekstrem volume

Her får du styr på, hvordan du ordner den mere ekstreme volume. Lær hvordan du skaber volume, som holder længe, til dine kunder som vil gøre et stort indtryk.
Björn Axén - How to get the look - Opsætning med smykke

Björn Axén - How to get the look - Opsætning med smykke

Et cool look, som ikke forsvinder i mængden. Lær hvordan du kan lave opsætningen med denne tutorial fra Björn Axén.
Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine er stolte af at annoncere, at der bliver udvidet til Finland. Det første magasin er for nyligt blevet sendt afsted til de finske frisører.
Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine var på plads ved dette års Salon International. Se denne lille video fra messen.