LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Det vigtigste er begejstringen
Modefrisøren i Tølløse

Michelle er kun 23 år, og endnu ikke færdiguddannet, men hun driver sin salon med stor ekspertise. Således har hun netop nyindrettet salonen i Tølløse, så den fremstår moderne og spa-agtig, for Michelle tror på, at fremtiden byder på saloner, der kombinerer frisørfaget med wellness.


For næsten fire år siden kom Michelle Hansen i lære i sin egen salon, Modefrisøren i Tølløse. Til april er den 23 årige Michelle udlært – på flere måder end én, for hun er ikke i tvivl om, hvad der skal til for at drive en god salon. Bl.a. har hun netop nyindrettet salonen, så den fremstår lys og moderne – helt i tidens trend, og så er hun ikke i tvivl om, at det vigtigste element i forhold til at drive en salon er begejstringen.

Hun indrømmer, at det ind imellem har været lidt svært både at være chef og lærling, og hun glæder sig til at være uddannet og dermed bedre rustet til netop at drive sin egen salon.
”Når man er elev, er det ikke altid let at sige ting til de uddannede frisører, som en chef typisk skal tage sig af. Samtidig har jeg hele tiden haft min egen helt klare mening om, hvordan tingene skulle være, så det har ind imellem været vanskeligt.

Én ting, Michelle dog ikke havde svært ved at tage stilling til var, at salonen skulle nyindrettes, og hun var heller ikke i tvivl om, at Bella Vista skulle stå for indretningen. ”Jeg havde set de mange indretninger i Hair Magazine, som Bella Vista har stået bag, og jeg synes, mange af dem udstrålede lige det, jeg ønskende mig af min salon. Derfor faldt valget på dem”, fortæller Michelle. Og hun fortæller, at før renoveringen så salonen ud, som den har gjort de sidste 28 år. ”Så en nyindretning var hårdt tiltrængt”, siger hun med et smil.

Lys, flot og eksklusiv
Selv kalder hun sin nye salon for flot, lys og rummelig og lidt eksklusiv, og selv om der er andre frisørsaloner i Tølløse, ser hun de mere moderne saloner i Holbæk og Roskilde som sine konkurrenter. Og Michelle har helt klart en plan for, hvad hun vil med sin salon.

”Vi har allerede hudpleje og make-up i salonen, og min plan er at udvikle salonen, så den ikke bare er en frisørsalon men en wellness salon. Derfor kalder vi den faktisk også Modefrisøren wellness”, fortæller Michelle.

At skabe en rolig, dejlig og spa-agtig atmosfære, har været Michelles mål med den nye indretning, og således spilles kun no-stress og meditations musik i salonen, ligesom et springvand sørger for den naturlige musik af rislende vand. Salonen er hvid i hvid, men det er ikke de stringente, rette linjer, der præger rummet.

”Jeg kan godt lide det romantiske og hyggelige samtidig med at det selvfølgelig skal være supersmart og nyt, og den kombination, synes jeg, vi har fået skabt”.

Salonen havde en bærende væg, der adskilte godt 20 kvm. af rummet fra resten af salonen. Den blev delvist revet ned, og i stedet blev der muret  tre buer i væggene. Disken er heller ikke firkantet men buet, og stolene er rundede og bløde i formerne.


Hvid er min yndlingsfarve

Michelle er ikke til brune eller sorte saloner. ”Hvid er min yndlingsfarve. Hvid udstråler renhed, og med henblik på wellness, er det et ”must”. Samtidig synes jeg, hvidt er mere stilfuldt og eksklusivt end andre farver”.

Da Michelle med hjælp fra sin far tog fat på at renovere salonen blev ALT revet ned og smidt ud.
”Da vi først havde besluttet os for, at det skulle ske noget, besluttede vi også, at det ikke skulle gøres halvt”.

Med hjælp og inspiration fra Claus Trampedach fra Bella Vista blev der valgt helt nye møbler til såvel reception som behandlingspladser og massagestole til vaskepladserne – faktisk er Michelle gået så vidt, at hun også har skiftet sine tidligere produkter ud med Schwarzkopf fra Bella Vista. ”Vi har haft et super fint samarbejde, med masser af inspiration og ping pong omkring, hvordan salonen skulle se ud”. Inden indretningen for alvor kunne ske, blev der etableret nyt gulv, et ”fake” flisegulv, der understreger den spa-agtige atmosfære, og nyt loft – eller rettere, det etablerede Michelles far, mens Michelle var på skole. Men hvor Michelle for alvor havde brug for Claus var, da hun skulle overtale sin far til, at de barokinspirerede spejle, der sidder ved behandlingspladserne, var en god idé. ”Faktisk var det spejlene, jeg bestemte mig for allerførst, og det er dem, der har dannet basis for indretningen, men min far synes bestemt ikke de passede ind. Jeg derimod synes, at når alt andet er stilet, er det en smuk kontrast med de barokagtige, gammeldags, malede spejle. Og det endte vi da også med i fællesskab at få overtalt min far til”, fortæller Michelle med et smil på læben.

Masser af nye kunder
Siden Modefrisøren stod færdig og nyindrettet i januar, har Michelle faktisk fået rigtig mange nye og ikke mindst yngre kunder, der nu kommer ind, fordi der er sket noget nyt, og fordi salonen har fået et meget mere moderne og spændende udtryk.

”At få renoveret salonen har været en rigtig god forretning for mig, så det kan jeg kun anbefale andre at give sig i kast med”, lyder det fra Michelle med overbevisning i stemmen. Samtidig er hun ikke i tvivl om, at det også giver noget til de mennesker, der arbejder i salonen, såvel inspiration som arbejdsglæde. I forbindelse med nyindretningen udvidede Michelle med en ekstra behandlingsplads, fordi hun håber på, at kunne ansætte yderligere en frisør. Således findes syv behandlingspladser og tre vaskepladser med massagestole i Modefrisøren.



Wellnessudviklingen

Selv om Michelle først er udlært til april, er hun allerede i gang med endnu en uddannelse som biostetiker igennem La Biostetique. I salonen er etableret en ”hudkabine”, og det er muligt at få både manicure og pedicure. ”Jeg tror på, at fremtidens saloner skal kunne tilbyde hudpleje i stolen. Mens håret farves, kan kunden få lagt en ansigtsmaske o.s.v.”, mener Michelle.

Hun er helt klar på, at det handler om at give kunden noget ekstra. Derfor tilbyder hun også alle sine kunder et gratis touch-over med maksimum tre produkter, når de bliver klippet eller andet.
”Make-up’en understreger den nye frisure, kunderne får nogle make-up tricks med på vejen. De er super glade, og ofte sælger vi tilmed make-up produkterne til dem, når de ser resultatet”. Efterfølgende har det også en indflydelse på forretningen, for som Michelle forklarer det: ”Det kan være de den ene gang køber shampoo og balsam, det er ikke nødvendigt næste gang, men så køber de en læbestift eller en mascara i stedet. Make-up’en skaber salg i butikken, det gør at man kan tjene mere på de samme kunder, og samtidig føler de, de får en god service”. Derfor ansætter Michelle heller ikke ”almindelige” frisører. De skal være interesserede i hudpleje og make-up. ”Så skal jeg nok sørge for at de kommer på kurser, hvor de kan lære det”, siger Michelle, der virker noget ældre og erfaren end hendes 23 år.

Selv siger hun også, at hun nok er ”lidt forud for sin alder”. ”Men lysten og modet til at lede og lave om på gamle vaner, er kommet hen ad vejen”, fortæller hun, og siger selv, at hun ind imellem godt kan være en ”skrap kælling”, ikke mindst når det kommer til at holde orden og rydde op i den nye salon.

”Jeg er øm over min nye salon. Jeg hader, når der roder, og jeg hader, når der mangler produkter på hylderne. Det skal man være OBS på. Samtidig går jeg meget op i mersalg, for det er der, man kan tjene sine penge”, siger Michelle og understeger, at det jo tydeligt fremgår af regnskabet, hvor meget ekstra man faktisk kan tjene bare ved at gøre sit arbejde.

”Det kræver ikke noget ekstra at spørge, om kunden mangler en shampoo til sit nyfarvede hår, salonen tjener penge, og frisøren selv tjener flere penge, og så kan det jo ikke være bedre!”



 Foto: Claus Peuckert

Se desuden flere frisørartikler om hårmode, styling og frisørshows her

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

KC Professional Four Reasons Root Cover

KC Professional Four Reasons Root Cover

Hos HeadBrands findes nu KC Professional Root Cover - en farvespray, der dækker udvækst og gråt hår mellem salonbesøgene og samtidig giver volume.
HH Simonsen - Limited Edition White True Divinity Styler

HH Simonsen - Limited Edition White True Divinity Styler

Den super populære True Divinity fra HH Simonsen styler fås i en sprød, hvid udgave med kontrastfulde, sorte detaljer.
HH Simonsen Wet Brush Ombre Summer

HH Simonsen Wet Brush Ombre Summer

Den populære Wet Brush har for en stund skiftet look og fås nu i farverige nuancer, der matcher enhver sommergarderobe.
Hårdelen ”Donna” fra SHE hairextensions

Hårdelen ”Donna” fra SHE hairextensions

Med "Donna" fra SHE hairextensions kan du skabe langt og fyldigt hår på få minutter.
L’Oréal Professionnel præstenterer #COLORFULHAIR

L’Oréal Professionnel præstenterer #COLORFULHAIR

L’Oréal Professionnel præsenterer #colorfulhair, en ny hårfarveserie designet og skabt til at opfylde kvinders forskellige farvebehov og for at imødekomme frisørernes kreativitet!

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Hair Fashion Night med L'Oréal Professionnel

Hair Fashion Night med L'Oréal Professionnel

L’Oréal Professionnel åbnede dørene op for sine kunder, da de skød det internationale event, Hair Fashion Night i gang.
Trendy fletninger med Amika i HeadBrands nye studie

Trendy fletninger med Amika i HeadBrands nye studie

Der var lagt op til en lærerig dag i HeadBrands' nye studie i København, da frisører var dukket op for at lære mere om trendy og moderne fletninger.
Årets nationale vindere af Wella Professionals Trend Vision Awards kåret!

Årets nationale vindere af Wella Professionals Trend Vision Awards kåret!

De nationale vindere i de to kategorier Creative Vision og Color Vision er fundet til Wella Professionals Trend Vision Awards.
Mario Krankl: Elsk det du gør og gør det med hjertet

Mario Krankl: Elsk det du gør og gør det med hjertet

Kongen af avantgarde, Mario Krankl, tog en pause fra forberedelserne inden aftenens store show ved TOP HAIR i Düsseldorf for at tale om trends, rejser og hvad, der skal til for at blive en succes.
La Biosthétique International Beauty Stylist 16-17

La Biosthétique International Beauty Stylist 16-17

Til dette års La Biosthétique Awards ”International Beauty Stylist 16-17” i Paris kunne gæsterne opleve et imponerende festfyrværkeri af glamour, mode og kreative total beauty looks.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Mr. & Mrs. , Kristian Bertelsen og Katja W. Madsen

Mr. & Mrs. , Kristian Bertelsen og Katja W. Madsen

Læs hvordan Kristian og Katja Bertelsen tænker innovativt og anderledes i deres frisørsalon - hvilket både gavner salonen, personalet og ikke mindst kunderne!
René Prakov

René Prakov

Man får ikke succes af at skrive lukket på døren. Det er René Prakovs holdning, og selv om han arbejder 55-60 timer om ugen, elsker han det. ”den dag, jeg ikke længere får skøre, vilde ideer, tror jeg, jeg vil lade mig førtidspensionere”, siger han. Og hans forretning på Øster Farimagsgade er helt unik skabt i hans image.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.
Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Inspireret af SS17 catwalks, har Schwarzkopf Professional lavet Essential Looks Modern Ikon kollektionen.
KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

Med Moistrepair cleansing conditioner fra KMS er det ikke nødvendigt at bruge almindelig shampoo. Moistrepair rengør håret for sæbe- og produktrester.
Goldwell Elumen Collection 2017

Goldwell Elumen Collection 2017

Elumen er den ultimative kreative "farvelegeplads" for stylister. Elumen strækker grænserne og overgår alle forventninger for, hvad farver kan gøre.