LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Indretningen er salonens image



Stil og image er alfa og omega. Det mener Joan Faust, der har drevet Salon Faust igennem 22 år. Hver 4-5 år har hun derfor nyindrettet sin salon. ”For vil man bevare et eksklusivt image og vil man have de bevidste kunder, må man vise, man følger med tiden”, siger hun.



Joan Faust har drevet salon Faust i Odder igennem 22 år, og hvert 4-5 år har hun redesignet og nyindrettet salonen. ”Det er ganske enkelt nødvendigt, hvis man vil drive en eksklusiv salon, hvor kunderne kan lide at komme, og ikke mindst, hvor kunderne skal føle, at man er på forkant med tendenserne”, mener Joan Faust.

I begyndelsen af oktober 2010 kunne hendes 75 kvm. store salon således endnu engang tage imod kunderne i en spændende ny indretning, denne gang skabt i samarbejde med Bella Vista. ”Det handler meget om at følge med tiden som frisør. Det signalerer vi i forhold til kunderne igennem salonens udtryk. Men at stå i en nyindrettet salon, giver også et boost til mine fire ansatte og jeg selv. Vi har også brug for at få den nye inspiration, en ny indretning kan give os. Og med den indretning, vi nu har fået, synes vi faktisk det er rigtig sjovt at komme på arbejde”, smiler Joan.

Og der er sket store forandringer i Salon Faust.  Stilen i den nye salon er enkel og stilren, farverne er sort og hvid, der leges med højglans, og til at understrege enkeltheden, ses en Philippe Starck stol og knagerække i forskellige pangfarver.

Det var vigtigt for Joan Faust, at salonens udtryk blev lyst og venligt, og resultatet er netop, som hun gerne vil have det. ”Den nye indretning skulle matche målgruppen i salonen, derfor gik vi efter det rolige og det eksklusive”, fortæller Joan, der har kunder fra 25-60 år i salonen, men typisk kunder, der ved, hvad de vil have, og som søger en eksklusiv stil.



Fra kursus til ny indretning
At valget faldt på Bella Vista i forhold til den nye indretning, var først og fremmest fordi, Joan Faust og hendes medarbejdere var på kursus hos Bella Vista i Silkeborg, og i løbet af arrangementet faldt de over indretningen.

”Jeg talte med Claus Trampedach, og vendte tilbage til showroomet et par gange, før jeg endeligt havde besluttet mig for, hvad det skulle være”, fortæller Joan. Og med hjælp fra Claus Trampedach fik hun nyindrettet salonen, så der kom mere lys og luft i rummet. ”Vi flyttede salonens to vaskepladser, og fik i øvrigt installeret massagestole, kom kunderne er meget glade for, og de seks behandlingspladser står nu på række, så de skaber en lang linje ned igennem salonen. Det betyder, at rummet udnyttes bedre, ser større ud og de skæve vinkler, der er i den gamle bygning, salonen ligger i, kommer til sin ret og bliver en del af indretningen og rummets charme”, forklarer Joan. Og hun er meget glad for, at der kom et par nye øjne på lokalerne.

Stolene ved behandlingspladserne har hun bevaret, men selve behandlingspladserne; spejlene og bordene er nye, og det samme gælder hylder med mere.

”Der er lavt til loftet i salonen, så spejlene måtte ikke være så store, at rummet kom til at virke presset”, fortæller Joan, og siger videre: ”Med den måde, salgshylderne nu er anbragt, har vi også fået mere lys og luft i indgangspartiet”.

En dyd af en nødvendighed
Midt i salonen står en bærende søjle, der i sagens natur ikke kan flyttes. Men i stedet for at se den som en gene, er den nu blevet et omdrejningspunkt i salonen.

I forbindelse med søjlen er der således etableret en receptionsdisk, hvor der tages imod kunderne. Disken er skråtstillet, og så er den ikke så stor som tidligere. ”Det betød selvfølgelig, at vi måtte indskrænke os, men efter lidt tilvænning, gik det også”, siger Joan med et smil. Og ifølge Joan Faust er det ikke kun hende selv og hendes medarbejdere, der er glade for den nye indretning, også kunderne kommenterer indretningen af salonen positivt.

”De kan virkelig se, der er sket noget, og de kommenterer den nye stil yderst positivt”. De lyse trægulve og loftet i salonen er ligeledes blevet renoveret i forbindelse med nyindretningen af Salon Faust, og her har Joan Faust entreret med lokale håndværkere, hun har arbejdet sammen med ved de tidligere nyindretninger af salonen. ”Hullerne i gulvet, hvor vaskepladserne tidligere stod, skulle jo bl.a. repareres, men det er sket med så nænsom hånd, at det praktisk talt er usynligt”, fortæller Joan.



Nemt at holde rent
Hvad der også var af stor vigtighed for Joan Faust, da hun skulle vælge ny indretning til sin salon, var, at det skulle være ret at holde rent. ”Det vægter jeg meget højt, for kommer man som kunde ind i en nusset salon, er niveauet allerede lagt”, siger hun. Derfor er hun også glad for det forholdsvis store baglokale, der hører til salonen. Det betyder, at alt rod kan holdes ude bagved, og salonens stilrene look kan fastholdes.



Fremtiden er wellness
Selv om Joan Faust er rigtig glad for sin nye salonindretning, tvivler hun ikke på, at der skal nyt til igen om 4-5 år, og spørger man hende, hvad hun forventer af fremtidens frisørsaloner, er hun heller ikke i tvivl: ”Jeg tror klart, frisørsalonerne i fremtiden skal være helhedssaloner, hvor wellness; ansigtsbehandlinger, pleje og make-up bliver en del af oplevelsen”.

Lige nu koncentrerer Salon Faust sig om det, de er bedst til, nemlig at være gode frisører. ”Vi er nødt til hele tiden at være på stikkerne. I Odder med opland er der 26 frisører og 23.000 indbyggere, så man må være på forkant ”.

I Salon Faust er der mange trofaste og loyale kunder, der er kommet igennem alle årene, og Joan har formået at have en medarbejderstab med en god aldersspredning, fra hende selv på 50 og ned til eleverne, der begge er i først i 20erne, og dermed tiltrækker man også kunder i alle de forskellige aldersgrupper. Og så er Joan ikke blind for, at en eksklusiv indretning alene ikke gør det. Derfor gør hun meget ud af, at hendes medarbejdere hele tiden skal videreuddanne sig.

”De går på kurser mindst forår og efterår for at se de nye tendenser, og ofte flere gange end det”, fortæller Joan Faust. For branchen flytter sig hele tiden, og der er altid noget nyt at lære – en lille ting at tage med hjem, der kan bruges. Og det er nødvendigt, når man skal drive en eksklusiv salon på forkant med trenden”, slutter hun.

Læs mere om frisørartikler, frisørshows eller se frisurekollektioner her

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

CM 2000 fra JAGAUR

CM 2000 fra JAGAUR

CM 2000 fra JAGUAR - en pålidelig klippemaskine i høj kvalitet, flot design og lavt vedligeholdelsesniveau. Garanterer flot resultat i din styling!
Volumperfektion med Goldwell

Volumperfektion med Goldwell

Tre nye Ultra Volume-pleje og styling produkter fra Goldwell fremhæver farverne, skaber volume og løft, samt sikrer langvarig, smukt farveresultat. Se mere her!
 6 nye nuancer i Topchic Elumenated Brunette hos Goldwell

6 nye nuancer i Topchic Elumenated Brunette hos Goldwell

I forbindelse med lanceringen af kollektionen Iconic Brunette Collection præsenterer Goldwell 6 nye nuancer i Topchic Elumenated Brunette. Se dem her:
EVO Water Killer Brunette nu hos Frisørland

EVO Water Killer Brunette nu hos Frisørland

Nu introducerer Frisørland EVO Water Killer Brunette - en 2-i-1-shampoo/stylingspray, der får håret til at føles og dufte friskt igen. Specielt til brunetter.
Fudge Xpander Foam nu hos HeadBrands

Fudge Xpander Foam nu hos HeadBrands

Nu kan du finde Fudge Xpander Foam hos HeadBrands - en let mousse, der absorberes hurtig uden at føles klæbrig og øget hårets densitet med op til 180%.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Zenz Organic under modeugen

Zenz Organic under modeugen

Zenz Organic var med under Copenhagen Fashion week, da de stylede modellernes hår og sponsorerede goodiebags til modeshowet Future of fashion 2017.
Stine Goya X L'Oréal Professionnel #COLORFULHAIR

Stine Goya X L'Oréal Professionnel #COLORFULHAIR

Stine Goya er kendt for et særdeles smukt farverigt univers. Den internationalt kendte artist Cim Mahony og hans dygtige team lavede hår på modellerne og brugte L'Oréal Professionnels #Colorfulhair.
Ganni X L'Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

Ganni X L'Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

Under modeugen havde Ganni allieret sig med Cim Mahony og L’Oréal Professionnel, der stod for at lave lækkert og moderigtigt hår på alle modellerne, der skulle på catwalken.
By Malene Birger X L’Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

By Malene Birger X L’Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

By Malene Birger har netop afholdt deres modeshow i TAP1 på Refshaleøen. Cim Mahony stod i samarbejde med L'Oréal Professionnel for at lave lækkert hår.
De nationale vindere i Goldwell Color Zoom Challenge 2017 er kåret!

De nationale vindere i Goldwell Color Zoom Challenge 2017 er kåret!

Nu er medaljerne i den nationale Goldwell Color Zoom Challenge i de tre kategorier; New Talent Colorist, Creative Colorist og Partner Colorist blevet uddelt!

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Gitte Kofoed

Gitte Kofoed

Gitte Kofoed med tre saloner på Fyn er nyt medlem af Intercoiffure. Kun det bedste er godt nok til hendes kunder. Nu har hun samlet sine produkter under Redken-mærket og indført nyt farvesystem.
Dorte Holk

Dorte Holk

Midt i et stille villakvarter i Kolding har Dorte Holk sin frisørsalon: Holk Intercoiffure. Hun ordner ikke kun håret på kvarterets damer. Hun har hele verden som sin arbejdsplads.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Nordisk inspireret af Unisex trenden! KMS Nordisk lancerer produktkampagnen 'Genderless Grooming' i september, der fokuserer på kønsneutral hårstyling.
Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Fantastiske Trevor Sorbie, der har vundet flere priser en nogen anden, kommer til årets Salon International. Her er en teaser på, hvad der venter til messen.
Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.
Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Inspireret af SS17 catwalks, har Schwarzkopf Professional lavet Essential Looks Modern Ikon kollektionen.