LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Naturen trækkes ind i salonen

Personlig og en unik atmosfære har været kodeordene for René Beck, da han skulle indrette Uné ved Skodsborg Kurhotel og Spa. Dyrehaven og Øresund er inspirationskilderne i den spændende salon, der er skabt i samarbejde med Bella Vista.

Originalitet, personlighed, livsstil og eksklusivitet. Så enkelt kan indretningen af Uné hairdresser i Skodsborg nord for København beskrives. Det gælder indretningen, men det gælder også holdningen til kundeservice i salonen, for René Beck er ikke i tvivl om, at kunderne kræver personlighed og individualitet i fremtiden – samt selvfølgelig en unik service.

Uné ligger som en del af Skodsborg Kurhotel og Spa, og har gjort det, siden salonen blev etableret for seks år siden. I forbindelse med en stor ombygning er salonen nu flyttet til en nyopført fitness- og spaafdeling, og det gav René Beck og hans medarbejder Casper Knudsen mulighed for at bygge en ny salon op, præcis som de mente, det skulle gøres. ”Jeg mener individualismen skal være i højsædet, og da vi ligger med udsigt over Øresund og ganske tæt på Dyrehaven, lod jeg naturen være min inspirationskilde til indretningen”, fortæller René, der selv er jæger, og dermed er der endnu en personlig forbindelse til indretningen.

Hvad der også er vigtigt for René er, at salonen udstråler ro med en loungeatmosfære, der lader kunderne slappe af; giver dem et åndehul i den travle hverdag. Det sker med blød loungemusik og en opdeling af salonen, der gør, at vaskepladserne er adskilt fra behandlingspladserne. ”Ingen har lyst til at blive set på, mens man får vasket hår. Så i vaskeafdelingen er lyset dæmpet og stolene er naturligvis massage stole, der giver kunderne yderligere velvære”, lyder det fra René og Casper, der ud over at betjene kunderne i Uné, også har en del stylingopgaver ude af huset. Salonen er ikke stor. Faktisk er kvadratmeterne ganske få, men indretningen er unik.


Naturen i salonen
En stor kronhjort tager imod, og danner centrum i salonen samtidig med at den adskiller disken fra behandlingspladserne. ”Alene at finde en kronhjort i den størrelse har været en enormt svær opgave”, fortæller René. For ikke nok med at den skulle være stor og kraftig. Den skulle også kigge den rigtige vej, så den siger velkommen til kunderne i salonen, og den skulle være af en så høj kvalitet, at den kunne tåle at blive klappet og rørt ved. ”Og mange af vore faste kunder hilser både på os og på kronhjorten, når de kommer”, fortæller René med et smil. Og at kronhjorten hænger i præcis den højde, den ville befinde sig i, hvis man mødte den stolt spankulerende rundt i Dyrehaven, er en selvfølge, når man fornemmer René og Caspers sans for detaljen.

Bella Vista har leveret de nye stole til behandlingspladserne samt de store gulv-til-loft spejle, disken og de skønne massagestole ved vaskepladserne, og René fortæller han havde kontakt til praktisk talt alle leverandører af inventar, før han besluttede sig for at samarbejde med Bella Vista. ”Egentlig tror jeg, det endte med Bella Vista, fordi Claus Trampedach er en super samarbejdspartner, der lytter til ønsker og krav, rådgiver og kommer med sine in-put på en yderst professionel og behagelig måde”, fortæller René.

Bordene ved behandlingspladserne er store, rå stykker egetræ fra 67 år gamle træer i Dyrehaven, så skovfogeden har også været en god samarbejdspartner for René og Casper. ”Jeg tror, de var lidt trætte af mig til sidst, og synes, jeg var en anelse for perfektionistisk, når jeg kiggede på træstammer til vores reol, der også er opbygget af stammer fra Dyrehaven og speciallavede glasplader. For det tog mig en dag at finde de rigtige stammer med den rigtige historie”, fortæller René.

Han ville nemlig have, at de stammer, der danner basis for reolen i salonen selvfølgelig skulle passe, være ens uden at ligne hinanden alt for meget, og at de skader, der er på stammerne, skulle stamme fra kronhjortenes – ikke rådyrenes eller dådyrenes, men kronhjortenes – gnubben af geviret mod stammerne. ”Så de stammer, vi endte med at finde, kommer alle fra træer, der engang stod på kronhjortens morgenrute i Dyrehaven”. Og med vanlig sans for detaljen, er stammerne naturligvis ført op igennem loftet, som er de en del af bygningens konstruktion.

Det minimalistiske og skoven
René og Casper har brugt et år på at gennemtænke indretningen i den nye salon. ”Og der er gået mange glas vin til og tegnet rigtig mange tegninger. Men processen har været sjov og spændende”, lyder det.

Resultatet er en indretning med en smuk balance imellem det enkle, minimalistiske på den ene side, og skoven og naturen på den anden. Disken prydes således også af et billede af en bunke træstammer fra Dyrehaven. Og træet går igen på behandlingsstolenes armlæn. Ellers er møblerne enkle og stilrene. ”jeg ville faktisk gerne have haft ét stort spejl på væggen ved behandlingspladserne, men dels kunne det ganske enkelt ikke komme ind ad døren, og dels blev det for sårbart. Derfor valgte vi i samarbejde med Bella Vista at sammensætte spejlvæggen af fire store spejle, der gør, at kunderne, når de sidder i behandlingspladserne, kan se Øresund i spejlet ud igennem vinduerne. Og salonen fungerer perfekt, er René og Casper enige om.

Håndværkerne er lokale. ”Vi har skullet finde håndværkere, der forstod, hvad det var, vi ville. Har man f.eks. først skåret i en stamme og fortryder, er den ødelagt. Alt har skullet tilpasses i mindste detalje, og det har krævet sin håndværker”, lyder det.



Salon med sjæl
For René Beck handler i det høj grad om sjæl og personlighed, og han tror på, det er den vej, udviklingen bevæger sig. ”Indrettede den enkelte frisør sin salon, så den afspejlede såvel personlighed som location, er jeg sikker på, mange flere ville have succes”, fastslår René, og han tror ikke på mainstream. ”jeg tror på den personlige salon og den personlige behandling med service i højsædet. Vores kunder har altid den samme behandler, vi serverer specielt udvalgt kaffe og te fra Perch i København i kopper fra Royal Copenhagen og mineralvand i champagneglas. Vi
gennemfører med andre ord konceptet”.

At det er dyrt at komme i Uné, lægges der ikke skjul på. Gennemsnitsprisen ligger på 1500 kr., og der skiltes ikke med priserne. Men det koncept passer til området, og til de kunder, blandt dem mange offentlige personer, der kommer i salonen.

Derfor er det også et B&O lydsystem, der sørger for de blide loungetoner, for hver eneste detalje skal signalere kvalitet og stil. Fra starten har det ligget helt fast, at tingene skulle være optimale. ”Vi er ikke til lappeløsninger”, lyder det fra Casper. Men selvfølgelig har der været et budget, der skulle holdes. Derfor var René og Casper også glade, da de fandt glashylder i Ikea, der kunne bruges ved vaskepladserne. ”Det frigav jo flere penge til den øvrige indretning”, siger de.

At René og Casper selv har stået for langt de fleste tanker bag indretningen, hænger bl.a. sammen med, at de kan lide det. ”Vi er perfektionister, og vi går ned i detaljerne. Det gør vi også til daglig i vores arbejde”. Hver behandling tager minimum en time i Uné, og kunderne oplever aldrig ventetid. jakker hænges ud bag ved, og mobiltelefoner er bandlyst. Alle de seneste modeblade findes, men kunderne bruger dem som regel ikke. De nyder at slappe af, og kurbehandlinger er standard.

Uné har ingen faste åbningstider. ”Vi er der, når kunderne skal bruge os. Om aftenen eller i weekenden, og vi rejser til både Jylland, Sverige, Monaco og Dubai for at betjene kunder”.

Specielle børnepriser har man ikke. ”Kommer der et barn, klipper vi naturligvis gerne, men det er til fuld pris”, lyder det, og så gør man rigtig meget ud af at vejlede i produkter og efterbehandlingerne. ”For kunderne skal ganske enkelt have en totaloplevelse”.



Tekst: Pia Finne
Foto: Claus Peuckert

 

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Nõberu of Sweden lancerer tørshampoo

Nõberu of Sweden lancerer tørshampoo

Tørshampoo, der skaber volumen og tekstur til din frisure. Bekæmper fedtet hår og hovedbund og frisker håret op mellem hårvaske.
Limited edition julegaveæsker fra Eleven Australia

Limited edition julegaveæsker fra Eleven Australia

Denne jul bliver det endnu lettere for dine kunder at finde årets julegave. Eleven Australia har lavet fire limited edition gaveæsker proppet med lækker hårpleje!
UltraLinks fra LOVES CHANGE Hair Extensions

UltraLinks fra LOVES CHANGE Hair Extensions

Love Changes UltraLinks er en hurtig og nem måde at få mere volume og længde på. Både let at påføre og let at udskifte, uden brug af varme og kemikalier.
Guld Wet Brush juleedition fra HH Simonsen

Guld Wet Brush juleedition fra HH Simonsen

Guld X-MAS limited edition fra med HH Simonsen kan købes hjem netop nu. Den er super flot både som gave og udsmykning i salonen til jul og nytår.
Ny Igora Vario Blond fra Schwarzkopf Professional

Ny Igora Vario Blond fra Schwarzkopf Professional

Ny Igora Vario Blond fra Schwarzkopf Professional – en opgraderet favorit fra Schwarzkopf Professional. Lysningsserien kan nu lysne håret optil 8 toner.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

Det var et brag af en aften, der blev afholdt på det famøse Tivoli Hotel, da L'Oréal Professionnel sammen med Toni & Guy inviterede til et farverigt show.
Going out with Contouring med Wella Professional

Going out with Contouring med Wella Professional

Med modeller dansede på scenen og julepynt, der havde sneget sig ind i studiet, inviterede Wella Professional endnu en gang til et fantastisk show med fokus på contouring.
Inspirationsaften med Revlon Professional

Inspirationsaften med Revlon Professional

Der var massere af inspiration at hente, da Revlon Professional inviterede til inspirationsaften med Martine Martinsen og Kevin Schou Birk fra American Crews all-star team.
Marcelklubbens London aften i Tivoli

Marcelklubbens London aften i Tivoli

Med dykkerudstyr, aquarium, hajer, flotte fisk, parpelotter, nøgne glimmermodeller og rullestol havde Marcelklubben gjort alt, hvad de kunne for at imponere.
Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

HeadBrands åbnede sit Creative Studio op for nysgerrige frisører, der ville lære mere om skægtrimning, barbering og klassiske herrefrisurer.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Poul M

Poul M

Poul M igennem 40 år: Jeg driver en topstyret virksomhed – med blød hånd
Mette Zimmer og Mogens Sonne

Mette Zimmer og Mogens Sonne

Zimmer & Sonne er et ungt frisørteam i København. For dem er trivsel på arbejdspladsen betydningsfuld, og den gode stemning i salonen væsentlig. Mette Zimmer og Mogens Sonne har fulgtes ad lige siden elevtiden.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine er stolte af at annoncere, at der bliver udvidet til Finland. Det første magasin er for nyligt blevet sendt afsted til de finske frisører.
Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine var på plads ved dette års Salon International. Se denne lille video fra messen.
KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Nordisk inspireret af Unisex trenden! KMS Nordisk lancerer produktkampagnen 'Genderless Grooming' i september, der fokuserer på kønsneutral hårstyling.
Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Fantastiske Trevor Sorbie, der har vundet flere priser en nogen anden, kommer til årets Salon International. Her er en teaser på, hvad der venter til messen.
Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.