LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Sælg produkter:

Nu er det tid til at gøre en indsats!

En af de letteste måder at øge omsætningen såvel som indtjeningen på er bl.a., at lade dine displays og udstillingerne i vinduerne dreje sig om de rigtige produkter for dine kunder at bruge i håret i deres eget hjem. Det være sig shampooer, conditioners, stylingprodukter med videre.

Også kendt som detailsalg!

 

    

 

SÅDAN SKABER DU IKKE DETAILSALG
Mange af leverandørerne er i øjeblikket ved at falde over deres egne ben i bestræbelserne på at sælge dig flere produkter.
Og midt i denne hektiske aktivitet, må du SPØRGE DIG SELV, hvor mange af dem hjælper DIG aktivt med at videresælge produkterne til kunderne?
I dagene op til at jeg skulle skrive denne artikel, tog jeg på en lille turné rundt i forskellige saloner i Danmark for at genopfriske min viden om, hvad der sker i vores saloner. Jeg så mange hylder med masser af produkter. Mange, der mest af alt lignede  supermarkeder eller ligefrem lagre… og ikke butikker, man kan købe ind i!!
Ingen billeder eller tekster, der spiller på følelserne og fornemmelserne, ingen tilbud, ingen grunde til at købe, ingen særlige fordele eller kendetegn – bare massevis af produkter!
Hallo – det er ikke detailhandel!
Brug tid på at se billederne til denne artikel godt igennem. De er nemlig taget specielt for at vise dig, hvordan du kan skabe detailsalg.

 

    

 

SÅDAN SKABER DU DETAILSALG
Der er nogle logiske og helt grundlæggende regler, man kan følge, og kombineret med en opmærksomhed omkring detailsalg, vil det give dig fantastiske resultater!
Spørg din produktleverandør om hjælp eller find en specialist, der findes faktisk nogle af os på markedet nu.
Regel 1 - Displays: Kast et ærligt blik på dit nuværende produktsalgsområde samt på dine displays, og spørg dig selv: Fungerer det? Husk sofaer og potteplanter hjælper ikke med at sælge produkter! Er dine ”hotspots” hotte nok? Og inviterer dine produktdisplays kunderne til at shoppe?
Regel 2 - Vinduer: Vinduet eller vinduerne i din salon er stedet, du præsenterer din salon, og stedet du skal sende beskeder til kunderne. De beskeder, du sender, skal derfor gerne rumme et miks af følelsesmæssige og faktuelle informationer til de potentielle kunder, der kører eller går forbi salonen, og den besked, de sender, skal afspejles i salonen, på displays’ne, ved receptionen og ved behandlingspladserne.
Regel 3 - Vær opmærksom på detailjerne: Det er ofte de små ting, der gør en stor forskel!

“MUST HAVES” i salonen:
• Vær opmærksom på, at hele teamet kender tilbuddene, og at de har det rette produktkendskab.
• Vær opmærksom på, at tilbudspriserne er indkodede i salonens computer.
• Vær opmærksom på, at alt reklamematerialet – plakater m.v. - er up-to-date.
• Vær opmærksom på, at der er produkter nok på displays’ne.
• Vær opmærksom på, at displays’ne er rene og ryddelige.
• Vær opmærksom på, at din internetside samt alt andet annoncemateriale i øvrigt kædes sammen med tilbuddene netop nu.
• Vær opmærksom på at teamet har et fælles mål. Det er sjovt at nå målet sammen!

KONKLUSION
Dette er alt sammen ting, du nu kan gøre rigtigt! Og disse ting VIL gøre en forskel! Hvis du behøver hjælp, så få det!

For flere artikler om salg i frisørbranchen se her

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Salt Water Spray Sweet Orange No. 15 - Zenz Organic

Salt Water Spray Sweet Orange No. 15 - Zenz Organic

Saltvandssprayen er nem at arbejde med og perfekt til at skabe beach look og bølger i håret. Produktet plejer hår og hovedbund, så det forhindres i at udtørre.
Sun Oil SPF 30 Pure No. 94 fra Zenz Organic

Sun Oil SPF 30 Pure No. 94 fra Zenz Organic

Multifunktionel sololie til både hår, krop og ansigt, der beskytter mod solstråler, klorvand og saltvand. Et must at have med på ferien, som kan bruges af alle.
Hair Styling Mousse Orange No. 91 fra Zenz Organic

Hair Styling Mousse Orange No. 91 fra Zenz Organic

Nærende styling mousse med hold, der skaber struktur og volume i alle hårtyper. Produktet er ideelt til sommerens fyldige hår og har en frisk duft af appelsin.
KC Professional Four Reasons Root Cover

KC Professional Four Reasons Root Cover

Hos HeadBrands findes nu KC Professional Root Cover - en farvespray, der dækker udvækst og gråt hår mellem salonbesøgene og samtidig giver volume.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Hair Fashion Night med L'Oréal Professionnel

Hair Fashion Night med L'Oréal Professionnel

L’Oréal Professionnel åbnede dørene op for sine kunder, da de skød det internationale event, Hair Fashion Night i gang.
Trendy fletninger med Amika i HeadBrands nye studie

Trendy fletninger med Amika i HeadBrands nye studie

Der var lagt op til en lærerig dag i HeadBrands' nye studie i København, da frisører var dukket op for at lære mere om trendy og moderne fletninger.
Årets nationale vindere af Wella Professionals Trend Vision Awards kåret!

Årets nationale vindere af Wella Professionals Trend Vision Awards kåret!

De nationale vindere i de to kategorier Creative Vision og Color Vision er fundet til Wella Professionals Trend Vision Awards.
Mario Krankl: Elsk det du gør og gør det med hjertet

Mario Krankl: Elsk det du gør og gør det med hjertet

Kongen af avantgarde, Mario Krankl, tog en pause fra forberedelserne inden aftenens store show ved TOP HAIR i Düsseldorf for at tale om trends, rejser og hvad, der skal til for at blive en succes.
La Biosthétique International Beauty Stylist 16-17

La Biosthétique International Beauty Stylist 16-17

Til dette års La Biosthétique Awards ”International Beauty Stylist 16-17” i Paris kunne gæsterne opleve et imponerende festfyrværkeri af glamour, mode og kreative total beauty looks.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Ole Henriksen

Ole Henriksen

At være smuk kræver ikke penge men selvsikkerhed. Det handler om indre skønhed, og ikke mindst om at være glad for sig selv. Sådan lyder Ole Henriksens livsfilosofi, og han efterlever den selv. ”Energi og livsglæde skaber udstråling”, mener han. Og så skal man pleje såvel sit hår som sin hud og sin stil.
Preben Gundorph

Preben Gundorph

Da Preben Gundorph åbnede frisørsaloner uden tidsbestilling, kom han til at mangle frisører. Derfor startede han sin egen frisørskole. Begge dele har været bæredygtige.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.
Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Inspireret af SS17 catwalks, har Schwarzkopf Professional lavet Essential Looks Modern Ikon kollektionen.
KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

KMS lancerer ny Moistrepair cleansing conditioner

Med Moistrepair cleansing conditioner fra KMS er det ikke nødvendigt at bruge almindelig shampoo. Moistrepair rengør håret for sæbe- og produktrester.
Goldwell Elumen Collection 2017

Goldwell Elumen Collection 2017

Elumen er den ultimative kreative "farvelegeplads" for stylister. Elumen strækker grænserne og overgår alle forventninger for, hvad farver kan gøre.