LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Sælg produkter:

Nu er det tid til at gøre en indsats!

En af de letteste måder at øge omsætningen såvel som indtjeningen på er bl.a., at lade dine displays og udstillingerne i vinduerne dreje sig om de rigtige produkter for dine kunder at bruge i håret i deres eget hjem. Det være sig shampooer, conditioners, stylingprodukter med videre.

Også kendt som detailsalg!

 

    

 

SÅDAN SKABER DU IKKE DETAILSALG
Mange af leverandørerne er i øjeblikket ved at falde over deres egne ben i bestræbelserne på at sælge dig flere produkter.
Og midt i denne hektiske aktivitet, må du SPØRGE DIG SELV, hvor mange af dem hjælper DIG aktivt med at videresælge produkterne til kunderne?
I dagene op til at jeg skulle skrive denne artikel, tog jeg på en lille turné rundt i forskellige saloner i Danmark for at genopfriske min viden om, hvad der sker i vores saloner. Jeg så mange hylder med masser af produkter. Mange, der mest af alt lignede  supermarkeder eller ligefrem lagre… og ikke butikker, man kan købe ind i!!
Ingen billeder eller tekster, der spiller på følelserne og fornemmelserne, ingen tilbud, ingen grunde til at købe, ingen særlige fordele eller kendetegn – bare massevis af produkter!
Hallo – det er ikke detailhandel!
Brug tid på at se billederne til denne artikel godt igennem. De er nemlig taget specielt for at vise dig, hvordan du kan skabe detailsalg.

 

    

 

SÅDAN SKABER DU DETAILSALG
Der er nogle logiske og helt grundlæggende regler, man kan følge, og kombineret med en opmærksomhed omkring detailsalg, vil det give dig fantastiske resultater!
Spørg din produktleverandør om hjælp eller find en specialist, der findes faktisk nogle af os på markedet nu.
Regel 1 - Displays: Kast et ærligt blik på dit nuværende produktsalgsområde samt på dine displays, og spørg dig selv: Fungerer det? Husk sofaer og potteplanter hjælper ikke med at sælge produkter! Er dine ”hotspots” hotte nok? Og inviterer dine produktdisplays kunderne til at shoppe?
Regel 2 - Vinduer: Vinduet eller vinduerne i din salon er stedet, du præsenterer din salon, og stedet du skal sende beskeder til kunderne. De beskeder, du sender, skal derfor gerne rumme et miks af følelsesmæssige og faktuelle informationer til de potentielle kunder, der kører eller går forbi salonen, og den besked, de sender, skal afspejles i salonen, på displays’ne, ved receptionen og ved behandlingspladserne.
Regel 3 - Vær opmærksom på detailjerne: Det er ofte de små ting, der gør en stor forskel!

“MUST HAVES” i salonen:
• Vær opmærksom på, at hele teamet kender tilbuddene, og at de har det rette produktkendskab.
• Vær opmærksom på, at tilbudspriserne er indkodede i salonens computer.
• Vær opmærksom på, at alt reklamematerialet – plakater m.v. - er up-to-date.
• Vær opmærksom på, at der er produkter nok på displays’ne.
• Vær opmærksom på, at displays’ne er rene og ryddelige.
• Vær opmærksom på, at din internetside samt alt andet annoncemateriale i øvrigt kædes sammen med tilbuddene netop nu.
• Vær opmærksom på at teamet har et fælles mål. Det er sjovt at nå målet sammen!

KONKLUSION
Dette er alt sammen ting, du nu kan gøre rigtigt! Og disse ting VIL gøre en forskel! Hvis du behøver hjælp, så få det!

For flere artikler om salg i frisørbranchen se her

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Makeup produkter hos Salonsupport

Makeup produkter hos Salonsupport

Salonsupport forhandler makeup mærket delilah, så frisører både kan købe makeup- og hårprodukter samme sted. Se de to nyeste produkthits her.
HD AMICO VIOLET – professionel føntørrer fra JAGUAR

HD AMICO VIOLET – professionel føntørrer fra JAGUAR

HD AMICO VILOET fra JAGAUR er en professionel føntørrer med flere indstillinger og egenskaber, og en fresh lilla farve. Se mere her!
CM 2000 fra JAGAUR

CM 2000 fra JAGAUR

CM 2000 fra JAGUAR - en pålidelig klippemaskine i høj kvalitet, flot design og lavt vedligeholdelsesniveau. Garanterer flot resultat i din styling!
Volumperfektion med Goldwell

Volumperfektion med Goldwell

Tre nye Ultra Volume-pleje og styling produkter fra Goldwell fremhæver farverne, skaber volume og løft, samt sikrer langvarig, smukt farveresultat. Se mere her!
 6 nye nuancer i Topchic Elumenated Brunette hos Goldwell

6 nye nuancer i Topchic Elumenated Brunette hos Goldwell

I forbindelse med lanceringen af kollektionen Iconic Brunette Collection præsenterer Goldwell 6 nye nuancer i Topchic Elumenated Brunette. Se dem her:

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Wella Professionals inspirationsweekend i Malaga 2017

Wella Professionals inspirationsweekend i Malaga 2017

Costa del Sol og Wellas team leverede, da mere end 130 nordiske frisører flygtede fra efterårsvejret til en forlænget weekend med inspiration og sol i Malaga.
Zenz Organic under modeugen

Zenz Organic under modeugen

Zenz Organic var med under Copenhagen Fashion week, da de stylede modellernes hår og sponsorerede goodiebags til modeshowet Future of fashion 2017.
Stine Goya X L'Oréal Professionnel #COLORFULHAIR

Stine Goya X L'Oréal Professionnel #COLORFULHAIR

Stine Goya er kendt for et særdeles smukt farverigt univers. Den internationalt kendte artist Cim Mahony og hans dygtige team lavede hår på modellerne og brugte L'Oréal Professionnels #Colorfulhair.
Ganni X L'Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

Ganni X L'Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

Under modeugen havde Ganni allieret sig med Cim Mahony og L’Oréal Professionnel, der stod for at lave lækkert og moderigtigt hår på alle modellerne, der skulle på catwalken.
By Malene Birger X L’Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

By Malene Birger X L’Oréal Professionnel til Copenhagen Fashion Week

By Malene Birger har netop afholdt deres modeshow i TAP1 på Refshaleøen. Cim Mahony stod i samarbejde med L'Oréal Professionnel for at lave lækkert hår.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Jesper Buch (2013)

Jesper Buch (2013)

Jesper Buch er Schwarzkopf Professionals nye nationale ambassadør. ”De kan skabe produkter af høj kvalitet, jeg kan tilføre passionen og kærligheden”, siger Jesper Buch.
Dorte Holk

Dorte Holk

Midt i et stille villakvarter i Kolding har Dorte Holk sin frisørsalon: Holk Intercoiffure. Hun ordner ikke kun håret på kvarterets damer. Hun har hele verden som sin arbejdsplads.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Genderless Grooming Teaser

KMS Nordisk inspireret af Unisex trenden! KMS Nordisk lancerer produktkampagnen 'Genderless Grooming' i september, der fokuserer på kønsneutral hårstyling.
Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Gå ikke glip af Trevor Sorbie til Salon International 2017

Fantastiske Trevor Sorbie, der har vundet flere priser en nogen anden, kommer til årets Salon International. Her er en teaser på, hvad der venter til messen.
Tondeo præsenterer BLAZOR

Tondeo præsenterer BLAZOR

I den her video præsenteres the BLAZOR, og hvordan den kan anvendes enkelt og sikkert uden det krævet en speciel teknik.
Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Modern Ikon Collection - Essential Looks SS17 Schwarzkopf Professional

Inspireret af SS17 catwalks, har Schwarzkopf Professional lavet Essential Looks Modern Ikon kollektionen.