LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Sælg produkter:

Nu er det tid til at gøre en indsats!

En af de letteste måder at øge omsætningen såvel som indtjeningen på er bl.a., at lade dine displays og udstillingerne i vinduerne dreje sig om de rigtige produkter for dine kunder at bruge i håret i deres eget hjem. Det være sig shampooer, conditioners, stylingprodukter med videre.

Også kendt som detailsalg!

 

    

 

SÅDAN SKABER DU IKKE DETAILSALG
Mange af leverandørerne er i øjeblikket ved at falde over deres egne ben i bestræbelserne på at sælge dig flere produkter.
Og midt i denne hektiske aktivitet, må du SPØRGE DIG SELV, hvor mange af dem hjælper DIG aktivt med at videresælge produkterne til kunderne?
I dagene op til at jeg skulle skrive denne artikel, tog jeg på en lille turné rundt i forskellige saloner i Danmark for at genopfriske min viden om, hvad der sker i vores saloner. Jeg så mange hylder med masser af produkter. Mange, der mest af alt lignede  supermarkeder eller ligefrem lagre… og ikke butikker, man kan købe ind i!!
Ingen billeder eller tekster, der spiller på følelserne og fornemmelserne, ingen tilbud, ingen grunde til at købe, ingen særlige fordele eller kendetegn – bare massevis af produkter!
Hallo – det er ikke detailhandel!
Brug tid på at se billederne til denne artikel godt igennem. De er nemlig taget specielt for at vise dig, hvordan du kan skabe detailsalg.

 

    

 

SÅDAN SKABER DU DETAILSALG
Der er nogle logiske og helt grundlæggende regler, man kan følge, og kombineret med en opmærksomhed omkring detailsalg, vil det give dig fantastiske resultater!
Spørg din produktleverandør om hjælp eller find en specialist, der findes faktisk nogle af os på markedet nu.
Regel 1 - Displays: Kast et ærligt blik på dit nuværende produktsalgsområde samt på dine displays, og spørg dig selv: Fungerer det? Husk sofaer og potteplanter hjælper ikke med at sælge produkter! Er dine ”hotspots” hotte nok? Og inviterer dine produktdisplays kunderne til at shoppe?
Regel 2 - Vinduer: Vinduet eller vinduerne i din salon er stedet, du præsenterer din salon, og stedet du skal sende beskeder til kunderne. De beskeder, du sender, skal derfor gerne rumme et miks af følelsesmæssige og faktuelle informationer til de potentielle kunder, der kører eller går forbi salonen, og den besked, de sender, skal afspejles i salonen, på displays’ne, ved receptionen og ved behandlingspladserne.
Regel 3 - Vær opmærksom på detailjerne: Det er ofte de små ting, der gør en stor forskel!

“MUST HAVES” i salonen:
• Vær opmærksom på, at hele teamet kender tilbuddene, og at de har det rette produktkendskab.
• Vær opmærksom på, at tilbudspriserne er indkodede i salonens computer.
• Vær opmærksom på, at alt reklamematerialet – plakater m.v. - er up-to-date.
• Vær opmærksom på, at der er produkter nok på displays’ne.
• Vær opmærksom på, at displays’ne er rene og ryddelige.
• Vær opmærksom på, at din internetside samt alt andet annoncemateriale i øvrigt kædes sammen med tilbuddene netop nu.
• Vær opmærksom på at teamet har et fælles mål. Det er sjovt at nå målet sammen!

KONKLUSION
Dette er alt sammen ting, du nu kan gøre rigtigt! Og disse ting VIL gøre en forskel! Hvis du behøver hjælp, så få det!

For flere artikler om salg i frisørbranchen se her

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Revlon Professional præsenterer Color Sublime by Revonissimo

Revlon Professional præsenterer Color Sublime by Revonissimo

Color Sublime er den første ammoniakfri farvebehandling fra Revlon Professional, der gør det muligt for kunden selv at vælge duften for en eksklusiv salonoplevelse.
IdHAIRs salonserie nu lanceret i videresalgsudgave

IdHAIRs salonserie nu lanceret i videresalgsudgave

IdHAIRs salonserie, der laves til frisører i 5000 ml er nu ligeledes kommet i en brugervenlig 500 ml videresalgsudgave, to forskellige shampoo'er og en balsam.
Hair Team Company introducerer Smooth fra ingredien

Hair Team Company introducerer Smooth fra ingredien

Med den nye Smooth-serie fra ingredien er dine kunder garanteret velplejede og fyldige lokker året rundt.
L'Oréal Professionnel præsenterer Instant Highlights

L'Oréal Professionnel præsenterer Instant Highlights

L’Oréal Professionnel kan nu stolt præsentere deres nye Instant Highlights; deres første varme-boostede professionelle system for ekspres lysning.
Be Fabulous nyheder fra Revlon Professional

Be Fabulous nyheder fra Revlon Professional

Revlon Professionals Be Fabulous består af tre serier med plejeprodukter til ethvert hår; Texture Care Smooth Hair, Care Curly Hair og Care Fine Hair.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni & Guy show

Det var et brag af en aften, der blev afholdt på det famøse Tivoli Hotel, da L'Oréal Professionnel sammen med Toni & Guy inviterede til et farverigt show.
Going out with Contouring med Wella Professional

Going out with Contouring med Wella Professional

Med modeller dansede på scenen og julepynt, der havde sneget sig ind i studiet, inviterede Wella Professional endnu en gang til et fantastisk show med fokus på contouring.
Inspirationsaften med Revlon Professional

Inspirationsaften med Revlon Professional

Der var massere af inspiration at hente, da Revlon Professional inviterede til inspirationsaften med Martine Martinsen og Kevin Schou Birk fra American Crews all-star team.
Marcelklubbens London aften i Tivoli

Marcelklubbens London aften i Tivoli

Med dykkerudstyr, aquarium, hajer, flotte fisk, parpelotter, nøgne glimmermodeller og rullestol havde Marcelklubben gjort alt, hvad de kunne for at imponere.
Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

Fokus på skæg i HeadBrands Creative Studio

HeadBrands åbnede sit Creative Studio op for nysgerrige frisører, der ville lære mere om skægtrimning, barbering og klassiske herrefrisurer.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Mark Nordskov

Mark Nordskov

”Den dag, man bliver så selvfed, at man tror, man ikke kan lære mere, så skal man ikke være i frisørfaget mere. For er man SÅ dygtig, så er det tid til at finde på noget andet man kan lære”. Det mener Mark Nordskov, der er en del af Fi5ve i Hørsholm. Han mener, det som frisør hele tiden handler om at inspirere og at blive inspireret – og det gælder alle frisører; også verdens bedste.
Jesper Buch (2013)

Jesper Buch (2013)

Jesper Buch er Schwarzkopf Professionals nye nationale ambassadør. ”De kan skabe produkter af høj kvalitet, jeg kan tilføre passionen og kærligheden”, siger Jesper Buch.

Nyeste videoer se flere videoer

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Making Waves er til for at hjælpe unge fra de mest fattige og udsatte samfundsgrupper i Kambodja til en lysere fremtid indenfor frisørfaget.
Björn Axén - How to get the look - Ekstrem volume

Björn Axén - How to get the look - Ekstrem volume

Her får du styr på, hvordan du ordner den mere ekstreme volume. Lær hvordan du skaber volume, som holder længe, til dine kunder som vil gøre et stort indtryk.
Björn Axén - How to get the look - Opsætning med smykke

Björn Axén - How to get the look - Opsætning med smykke

Et cool look, som ikke forsvinder i mængden. Lær hvordan du kan lave opsætningen med denne tutorial fra Björn Axén.
Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine byder Finland velkommen

Hair Magazine er stolte af at annoncere, at der bliver udvidet til Finland. Det første magasin er for nyligt blevet sendt afsted til de finske frisører.
Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine deltog ved Salon International 2017

Hair Magazine var på plads ved dette års Salon International. Se denne lille video fra messen.