LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Admind - Vi skal have produktsalget tilbage i salonerne

Admind har netop gjort det lettere for frisørerne at sælge produkter i salonen. Ganske enkelt ved at lade bookingsystemet stille individuelle spørgsmål, som efterfølgende er indgangsvinkel til en snak med kunden.

 Christian Sanggaard fra Admind fortæller om Admind Care
”Frisøren får foræret en indgangsvinkel til en snak om produkter af kunden selv med den nye feature i Admind Care booking systemet”, fortæller Christian Sanggaard fra Admind.

Produktsalg i salonen er essentielt for omsætningen, men mange frisører føler sig ikke specielt godt tilpas i en salgssituation. Netop derfor er Admind i færd med at udvikle et værktøj til Admind Care bookingsystemet, der gør det lettere for frisøren at sælge produkter. Kunderne stilles nogle enkle spørgsmål, når de booker. Spørgsmål, der kan åbne op for en samtale i salonen og et deraf følgende mersalg.

Produktsalget er faldet med fem procent
”Tallene viser tydeligt, at produktsalget i salonerne er faldet med godt fem procent i forbindelse med krisen. De fem procent er ikke hentet hjem igen, og det kan mærkes”, lyder det fra Christian Sanggaard fra Admind, der fastslår, at omsætningen er flyttet til webshops. Derfor skal frisørsalonerne slå på den individuelle vejledning, som webshops ikke kan tilbyde.  
Frisørerne er gode håndværkere, men knap så gode sælgere, og netop for at få frisørerne i svingninger, og give dem en indgangsvinkel til en positiv dialog med kunderne, er Admind nu i fuld gang med at udvikle den nye feature til deres bookingsystem.
”Faktisk var det Jan Echkardt fra Hair by Ole i Ishøj, der såede frøet, som vi herefter har videreudviklet”, fortæller Christian Sanggaard, og netop nu er den nye feature så langt i udviklingen, at den er klar til at blive testet i Hair by Ole.

God indgangsvinkel
Ideen er faktisk ganske enkel: Når en kunde booker en tid i Admind Care’s online booking system, popper en boks op med 3­5 simple spørgsmål, der relaterer til kunden personligt, og til den specifikke behandling han eller hun fik i salonen ved sidste besøg. Det kan eksempelvis være: ”Var du tilfreds med din hårfarve?”, ”Var du tilfreds med holdbarheden?”, ”Har du problemer med hovedbunden?”, ”Lider du af hårtab?”

”Systemet bekræfter aftalen som vanligt, og når kunden kommer ind i salonen, og frisøren åbner kundekortet, står spørgsmålene og svarene herpå”, forklarer Christian Sanggaard.

Se også: Admind Hair: Du skal styre systemet i salonen

Det betyder, at frisøren får foræret en indgangsvinkel til en snak om produkter af kunden selv. Hvis kunden eksempelvis svarer, ja, jeg har lidt problemer med skæl, kan man let komme ind på det, bare ved at sige: Jeg kan se, du har en smule skæl, som du skrev ved bookingen. Jeg kan anbefale dig det eller det produkt.

”Det sværeste er nemlig at starte dialogen op, men det gør systemet nu for dig”, fastslår Christian Sanggaard. Yderligere en fordel er, at man som frisørmester bedre kan sætte handling bag alle ordene til de ansatte om mersalg. Netop fordi de får et værktøj, og fordi man som frisørmester også kan se kundernes svar og herefter spørge ind til, hvordan den enkelte frisør har tacklet det.

Flere testsaloner
Admind Care bruges i dag af godt 800 saloner, og blandt fordelene er, at bookingsystemet kan tilpasses individuelt til de ønsker, en salon måtte have. ”Og nu kan vi også hjælpe med videresalg, så frisørerne kan hente de tabte fem procent i omsætning tilbage”, lyder det fra Christian Sanggaard, der tilføjer, at man netop nu leder efter flere saloner, der kunne tænke sig at være testsalon i forhold til den nye udvikling af systemet, og gerne hører fra interesserede.

Tag billeder til kundekortet
Endnu en ny feature i Admind Care systemet er, at frisørerne kan tage et billede af kundens festfrisure, hovedbundproblem eller andet med sin tablet og straks ligger det på kundekortet til senere brug og information. Sidst fortæller Christian Sanggaard, at Admind Care’s app nu kan bruges på alle smartphones og tablets.

For yderligere information kontakt Admind på tlf. 70 20 18 76 eller se www.admind.dk.

Se også: Admind Hair: Du skal styre systemet i salonen

Tekst: Pia Finne
Foto: Admind

Denne artikel blev publiceret i 2. udgave af Hair Magazine 2015.

 

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Ny startpakke til salonen fra Pickedout Concept

Ny startpakke til salonen fra Pickedout Concept

Produkterne indgår i den aktuelle startpakke fra Pickedout Concept. Startpakken og sortimentet varierer efter sæson og efterspørgsel.
ghd introducerer styleren ghd gold

ghd introducerer styleren ghd gold

Nu introducerer ghd den nye ghd gold professional styler efterlader håret glattere, blødere og sundere.
Iles Formula Spa Collection Box fra One Black Car

Iles Formula Spa Collection Box fra One Black Car

Æsken indeholder et nyt luksuriøst udvalg af hårprodukter fra IF, der er sammensat med henblik på at tilføje næring, styrke og reparation til alle hårtyper.
Børster fra Hercules Sägemann

Børster fra Hercules Sägemann

En serie med omsorgsfulde og skånsomme børster fra Hercules Sägemann lavet af materialer i høj kvalitet.
Philip B Luxe Wax hos One Black Car

Philip B Luxe Wax hos One Black Car

Giv din styling hold, glans og form - med Luxe Wax opnår du et ultraholdbart resultat! Produktet er i øvrigt parabenefrit, sulfatfrit og glutenfrit.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Intercoiffures nordiske kongres levererede i topklasse

Intercoiffures nordiske kongres levererede i topklasse

I år var Sverige værtsland, og bestyrelsen arrangerede en weekend, der virkelig indeholdt alt og lidt til. Læs mere og se billederne her.
Eugene Souleiman backstage under NYFW18

Eugene Souleiman backstage under NYFW18

ghd-ambassadøren og Wella Professionals Global Creative Director Eugene Souleiman stylede modellerne under New York Fashion Week. Lad dig inspirere!
Paul Mitchell som officiel hårsponsor for CFWs New Talent Scene

Paul Mitchell som officiel hårsponsor for CFWs New Talent Scene

Copenhagen Fashion Week var teamet op med Paul Mitchell, der stod for at lave naturligt og moderigtigt hår til tre shows på New Talent Scenen.
Fest og farver med Guy Tang i København

Fest og farver med Guy Tang i København

Den populære farvekonge, Guy Tang, var fløjet ind fra Los Angeles for at fortælle om sin nye farveserie, #Mydentity. Læs om showet her.
Foråret blev skudt i gang med Wella Trends SS18

Foråret blev skudt i gang med Wella Trends SS18

117 frisører havde fundet vej til Wella-studiet i starten af februar til inspirerende show, hvor forårets og sommerens trends stod på programmet.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Svend Langdal

Svend Langdal

Verner Hindkjær og Svend Langdal på henholdsvis 93 og 86 år, har været med siden frisørbranchen kun bestod af herrefrisører.
Ole Henriksen

Ole Henriksen

At være smuk kræver ikke penge men selvsikkerhed. Det handler om indre skønhed, og ikke mindst om at være glad for sig selv. Sådan lyder Ole Henriksens livsfilosofi, og han efterlever den selv. ”Energi og livsglæde skaber udstråling”, mener han. Og så skal man pleje såvel sit hår som sin hud og sin stil.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

De første hårtørrere i salonerne

De første hårtørrere i salonerne

Der er sket en del med udstyret i salonerne siden de første tørrehjelme i 1920'erne blev en fast bestanddel af salonens interiør. I denne video kan du se, hvordan de så ud dengang.
Stylist: Disse herrefrisurer elsker kvinder

Stylist: Disse herrefrisurer elsker kvinder

Stylist Ashley Weston giver sit bud på 5 forskellige herrefrisurer, som kvinder bare elsker. Klik her og få inspiration til herrefrisurer i salonen.
L'Oréal Professionnel Event i Paris 2018

L'Oréal Professionnel Event i Paris 2018

Følg med her, da L'Oréal Professionnel i slutningen af januar indbød til presseevent i Paris i forbindelse med forårets lanceringer af to naturlige og bæredygtige nyheder.
Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Making Waves er til for at hjælpe unge fra de mest fattige og udsatte samfundsgrupper i Kambodja til en lysere fremtid indenfor frisørfaget.
Björn Axén - How to get the look - Ekstrem volume

Björn Axén - How to get the look - Ekstrem volume

Her får du styr på, hvordan du ordner den mere ekstreme volume. Lær hvordan du skaber volume, som holder længe, til dine kunder som vil gøre et stort indtryk.