LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Cim Mahony Studio stylede hår for Cecilie Bahnsen til CPHFW18

Cim Mahony Studio, i samarbejde med L'Oréal Professionnel, stylede enkelt og ungdommeligt hår til Cecilie Bahnsens show til Copenhagen Fashion Week. 

På Galleri Nicolai Wallner, blandt installationer i glas og metal, samledes den danske og internationale modeelite for at tage del i Cecilie Bahnsens efterårs- og vinterkollektion 2018. Hair Magazine fik lov til at komme backstage for at følge arbejdet med frisørerne, som fulgte den trendsættende designer.

Læs også: Backstage med Cim Mahony og L’Oréal Professionnel

Et par timer inden dørene åbnede, gik det hurtigt for sig backstage, da 24 modeller skulle styles af ni frisører på et lille område. Desuden befandt selv makeupartister, fotografer, journalister og andre personer sig på samme område. Trods mangel på plads og tid var Sanne Bidstrup, som var en del af teamet fra Cim Mahony Studio, rolig. Hun er vant til sæsonarbejde, og tidspresset er en del af det, som gør det sjovt.

"Det er sjovt at arbejde med en deadline. Du har et mål, og det skal gerne gå lidt stærkt. Du kan ikke bruge to timer på hver model, du samarbejder enormt meget, og du er en del af et sjovt team sammen med mennesker, du godt kan lide, og du ser det hele forvandle sig til et godt show".

Sanne Bidstrup var en del af teamet fra Cim Mahony Studio, som i samarbejde med L'Oréal Professionnel, stod for stylingen under showet ved Copenhagen Fashion Week.Sanne Bidstrup var en del af teamet fra Cim Mahony Studio, som i samarbejde med L'Oréal Professionnel, stod for stylingen under showet ved Copenhagen Fashion Week.

Alle modeller blev stylet i midterdelen med en løs hestehale bundet med en sløjfe. Alle modeller blev stylet i midtersektionen med en løs hestehale bundet med en sløjfe. 

Konstant udvikling gennem tiden  
Det var Cim Mahony Studio, i samarbejde med L’Oréal Professionnel, som stod for stylingen af modellernes hår til showet. Hårstylingen er en vigtig del for Cecilie Bahnsens og følger et tydeligt mønster, selvom der udvikles hver sæson.

"Det look, vi har lavet denne gang, er en lille smule blødere end det, vi lavede sidste gang. Vi følger den samme tråd men gør det med mere struktur. Det er lidt mere naivt og individuelt. Det er vigtigt, at vi ikke er et helt andet sted men kører de samme silhuetter, så er der nogle andre ting, der er anderledes".

Læs også: L’Oréal Professionnel var med backstage til GANNI modeshow

Sanne og de andre stylister i teamet benyttede sig af pigernes eget fald, stylede det i midtersektionen og bandt det op med en løs sløjfe i blød hestehale. Det enkle look komplimenterer kollektionen, og alt er gennemtænkt for at skabe et afbalanceret helhedsindtryk.

"Cecilie er måske Danmarks eneste couturedesigner, og hun laver simpelthen så smukt tøj, meget detaljeret og silhuetten er super smuk, så det spiller fint sammen med den skarpe installationskunst. Det har vi også taget højde for, da vi lavede stylingen".

Modellernes egen hårstruktur blev tydeliggjort, og det gjorde ikke noget, hvis en hårlok hang foran ansigtet. Modellernes egen hårstruktur blev tydeliggjort, og det gjorde ikke noget, hvis en hårlok hang foran ansigtet. 

Ditte Wozniak som ansvarlig frisør og stylede håret sammen med Cim Mahoney Studio og L'Oréal Professionnel.Ditte Wozniak var ansvarlig frisør og stylede håret sammen med Cim Mahoney Studio og L'Oréal Professionnel.

Tendenser i hårmoden
Selvom looket til Cecilie Bahnsens show var enkelt og stilrent, gav den et hint af de tendenser, vi vil se i hårmoden fremover. Hårmoden går mod et individuelt udtryk, hvor naturlige egenskaber udnyttes og forstærkes frem for at tilbageholdes.  

"Hårmode er efterhånden et vidt begreb. Der er ikke rigtig nogen specifik trend som i 50’erne, hvor det mere var en stil, som alle havde. Det har man ikke rigtig mere. Vi har i mange år haft meget neutralt hår, men nu bryder vi lidt ud af de rammer og slår os lidt mere løs".

Se flere billeder i galleriet:

Tekst: Camilla Svensson (Dina Boysen red.)
Foto: Paul Venn for L’Oréal Professionnel

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Ny startpakke til salonen fra Pickedout Concept

Ny startpakke til salonen fra Pickedout Concept

Produkterne indgår i den aktuelle startpakke fra Pickedout Concept. Startpakken og sortimentet varierer efter sæson og efterspørgsel.
ghd introducerer styleren ghd gold

ghd introducerer styleren ghd gold

Nu introducerer ghd den nye ghd gold professional styler efterlader håret glattere, blødere og sundere.
Iles Formula Spa Collection Box fra One Black Car

Iles Formula Spa Collection Box fra One Black Car

Æsken indeholder et nyt luksuriøst udvalg af hårprodukter fra IF, der er sammensat med henblik på at tilføje næring, styrke og reparation til alle hårtyper.
Børster fra Hercules Sägemann

Børster fra Hercules Sägemann

En serie med omsorgsfulde og skånsomme børster fra Hercules Sägemann lavet af materialer i høj kvalitet.
Philip B Luxe Wax hos One Black Car

Philip B Luxe Wax hos One Black Car

Giv din styling hold, glans og form - med Luxe Wax opnår du et ultraholdbart resultat! Produktet er i øvrigt parabenefrit, sulfatfrit og glutenfrit.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Paul Mitchell som officiel hårsponsor for CFWs New Talent Scene

Paul Mitchell som officiel hårsponsor for CFWs New Talent Scene

Copenhagen Fashion Week var teamet op med Paul Mitchell, der stod for at lave naturligt og moderigtigt hår til tre shows på New Talent Scenen.
Fest og farver med Guy Tang i København

Fest og farver med Guy Tang i København

Den populære farvekonge, Guy Tang, var fløjet ind fra Los Angeles for at fortælle om sin nye farveserie, #Mydentity. Læs om showet her.
Foråret blev skudt i gang med Wella Trends SS18

Foråret blev skudt i gang med Wella Trends SS18

117 frisører havde fundet vej til Wella-studiet i starten af februar til inspirerende show, hvor forårets og sommerens trends stod på programmet.
Wella lancerede nye System Professional i smukke omgivelser

Wella lancerede nye System Professional i smukke omgivelser

Det kolde og triste vintervejr var skiftet ud med tropisk Balesisk stemning, da Wella Professionals inviterede til et eksklusivt event i smukke omgivelser.
Sebastian Professional - Designers Remix AW18

Sebastian Professional - Designers Remix AW18

Hair Magazine var med da Sebastian Professional stylede hår til Designers Remixs AW18 show under Copenhagen Fashion Week 2018 i sidste uge.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Johnny Poulsen

Johnny Poulsen

Hos Johnny i salon Arthur bliver der ikke kun klippet og stylet smarte frisurer. Her er der tid til fordybelse og åndelig samtale. Johnny elsker nemlig originaliteten hos sin kunder.
Lene Øxenholt

Lene Øxenholt

Lene Øxenholt har som tekniker hos Schwarzkopf brug for stadig inspiration, opdatering og undervisning, før hun kan drage ud i landet og formidle den sidste ny viden og hårtrend videre til frisørerne.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

De første hårtørrere i salonerne

De første hårtørrere i salonerne

Der er sket en del med udstyret i salonerne siden de første tørrehjelme i 1920'erne blev en fast bestanddel af salonens interiør. I denne video kan du se, hvordan de så ud dengang.
Stylist: Disse herrefrisurer elsker kvinder

Stylist: Disse herrefrisurer elsker kvinder

Stylist Ashley Weston giver sit bud på 5 forskellige herrefrisurer, som kvinder bare elsker. Klik her og få inspiration til herrefrisurer i salonen.
L'Oréal Professionnel Event i Paris 2018

L'Oréal Professionnel Event i Paris 2018

Følg med her, da L'Oréal Professionnel i slutningen af januar indbød til presseevent i Paris i forbindelse med forårets lanceringer af to naturlige og bæredygtige nyheder.
Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Making Waves er til for at hjælpe unge fra de mest fattige og udsatte samfundsgrupper i Kambodja til en lysere fremtid indenfor frisørfaget.
Björn Axén - How to get the look - Ekstrem volume

Björn Axén - How to get the look - Ekstrem volume

Her får du styr på, hvordan du ordner den mere ekstreme volume. Lær hvordan du skaber volume, som holder længe, til dine kunder som vil gøre et stort indtryk.