LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Hairtools: Vi vil gøre frisørernes hverdag lettere

”Vores mål er, at frisørerne skal optimere deres forretning. Vi vil give dem et middel til at fremstå professionelle og effektive. Samtidig vil vi gøre frisørernes, såvel som kundernes, hverdag nemmere”, fortæller Steen Frank, der efter 26 år med egen salon nu er salgschef i Hair tools, hvor han vil bruge sin erfaring til at hjælpe andre frisører.

Steen Frank har haft sin egen salon i Odense i 26 år. Den 1. november valgte han at blive salgschef i Hairtools, hvor han glæder sig til at bruge sin store erfaring til at hjælpe andre frisører med at optimere deres salon.
Steen Frank har haft sin egen salon i Odense i 26 år. Den 1. november valgte han at blive salgschef i Hairtools, hvor han glæder sig til at bruge sin store erfaring til at hjælpe andre frisører med at optimere deres salon.

”Jeg har brugt Hairtools i min salon i 14 år, så for mig var det en gylden mulighed for at kunne bruge al den gode erfaring, jeg har med systemet, samt at videregive alle de mange tips, jeg
har til optimering af en salon, til mine kollegaer, da jeg fik chancen for at blive salgschef i Hairtools”. Det fortæller Steen Frank, der efter 26 år i sommers valgte at lukke sin salon i Odense, og den 1. november satte sig i stolen som salgschef i Hairtools.

”Der skulle ganske enkelt ske noget andet”, siger han. Og det gjorde der. Men Steen Franks ansættelse er ikke det eneste, der er sket hos Hairtools. Faktisk blev virksomheden den 1. november 2016 overtaget af IT-virksomheden EG, der netop arbejder med IT-løsninger til såvel
små og mellemstore virksomheder som til store virksomheder.

Se også: Hairtools: Ny app til din iPad

For frisørerne kommer det kun til at være en fordel. ”Det er de samme medarbejdere, de også fremadrettet har kontakt til, så den del røres der ikke ved. Men til gengæld er bagkataloget hos EG kæmpe stort. EG er en IT-virksomhed med 2.000 ansatte i Danmark. Der arbejdes på mange forskellige plan, og naturligvis er der mange IT-programmører blandt de ansatte, som vi også kan trække på hos Hairtools”, forklarer Steen Frank.

”Fordelen er klart, at man kan trække på erfaringer fra andre erhverv; praktiserende læger, advokater og håndværksmestre og bruge det bedste herfra i Hairtools. Det betyder dels, at man ikke skal opfinde den dybe tallerken igen, og dels at man hele tiden får nye input og gode
idéer til nyudviklinger”.

”Vores mål er at gøre frisørernes hverdag lettere. Derfor er arbejdstidsplanlægningsdelen også optimeret, så den er nem at arbejde med og giver et hurtigt og godt overblik”.

I januar lancerede man således en direkte integration til Xena, Dinero, Billy’s Bill og Economics, så man bogfører sine tal, straks man trykker godkend, efter at kassen er gjort op. Og Steen Frank lover, at der er endnu flere nye tiltag i støbeskeen. Blandt dem er nyheder til administrationsdelen og nyheder til kundedelen, så kunderne får en endnu bedre og mere overskuelig oplevelse, når de går ind og bestiller tid.

Hairtoolssystemet er opbygget ganske enkelt. Frisører er ikke talfikserede, og derfor skal det være nemt at bruge og nemt at overskue, samtidig med at det kan give oplysninger, der kan lette hverdagen.
Hairtoolssystemet er opbygget ganske enkelt. Frisører er ikke talfikserede, og derfor skal det være nemt at bruge og nemt at overskue, samtidig med at det kan give oplysninger, der kan lette hverdagen.

JEG KENDER SYSTEMET UD OG IND
Steen Frank er super glad for at kunne arbejde med Hairtools og bruge al den erfaring, han har opbygget. ”Jeg kender alle funktionerne i Hairtoolssystemet, og jeg er meget glad for at kunne være med til at optimere mine tidligere kollegaers saloner gennem systemet. Jeg har

et kæmpestort netværk, som jeg ikke mindst har opbygget gennem Intercoiffure samt igennem de mange år, jeg har undervist hos L’Oréal og Kérastase, og det er jeg også rigtig glad for, at jeg kan holde fast i.

Også sin undervisningserfaring kan Steen Frank udnytte hos Hairtools. Der holdes både seminarer på webben og gratis seminarer ”in person” for Hairtools kunderne to-tre gange om året, hvor der fortælles om nye tiltag, kunderne opdateres på nye features, og de kan tale med hinanden.

Se også: Hairtools light version

”Vi vil gerne møde frisørerne i øjenhøjde. Vi vil ikke sidde på vores kontor og tro, vi ved, hvad de mener. Vi vil ud og tale med dem og høre, hvad de har af synspunkter og forslag til forbedringer af systemet”, siger Steen Frank. ”Jeg ved af erfaring, at frisører generelt ikke er specielt talfikserede, og derfor skal et system som Hairtools være gennemskueligt og nemt, ellers gider frisørerne ikke at arbejde med det”.

Steen Frank kalder Hairtools for et meget frisørbaseret program, der er udviklet af frisører til frisører, og som kan løse rigtig mange af de problemer, frisørerne har. Det gælder naturligvis online booking, men også lønopgørelse, arbejdstidsplanlægning, bestilling af varer, statistikker
med videre. ”I princippet er online bookingsystemet bygget op som en gammeldags tidsbestillingsbog – bare på computeren. Så er det meget nemt at have med at gøre, og er der nogen problemer, kan de bare spørge”, siger Steen Frank med et smil.

Steen Frank har haft sin egen salon i Odense i 26 år. Den 1. november valgte han at blive salgschef i Hairtools, hvor han glæder sig til at bruge sin store erfaring til at hjælpe andre frisører med at optimere deres salon. Hairtools kan anvendes på såvel computeren som på tablet og smartphone, så uanset hvor man er, kan man som frisør holde øje med sin forretning.
Hairtools kan anvendes på såvel computeren som på tablet og smartphone, så uanset hvor man er, kan man som frisør holde øje med sin forretning.

TO VERSIONER OG 1.500 BRUGERE
Godt 1.500 saloner over hele landet benytter i dag én af de to versioner
af Hairtoolssystemet, der findes.

”Vi har en ”light”-udgave, som bruges af de mange frisører, der står alene i salonen, og som ikke har brug for personalehåndtering, lønudbetaling med videre, men som gerne vil have online booking og kundekartotek, og så har vi den fulde version af programmet, hvor man får hele pakken”. Og Steen Frank fortæller, at mange begynder med ”Light”-udgaven for så senere at opgradere til den fulde version.

”Med den får man nemlig et transparent billede af sin forretning; hvilken type kunder der kommer i salonen, hvor effektiv den er, og hvor effektivt personalet er. Man kan bruge systemet til at give kunderne en bedre og mere professionel service, fordi man let kan se, hvad de fik lavet, sidst de var i salonen, hvornår de var der o.s.v., og så sørger bookingsystemet for, at man er tilgængelig 24/7.

Hairtools har desuden udviklet en app, hvor alle de frisører, der bruger Hairtools, er registreret, og hvor forbrugeren kan gå ind og se, hvem der har ledige tider i et bestemt område lige nu.

”Vi er oppe på, at den nu bruges godt 20.000 gange om måneden på landsplan, så det er virkelig effektivt og giver kunder i butikken for vores frisørkunder”.

Tekst: Pia Finne
Fotograf: Claus Peuckert

Virksomhedens visitkort

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Nye lanceringer i IdHAIR Elements Xclusive serien

Nye lanceringer i IdHAIR Elements Xclusive serien

Yderligere fire produkter lanceres nu i IdHAIRS bæredygtige serie Elements Xclusive. Læs om produkterne her.
Cleansing Conditioner - Oil Reflection fra Wella

Cleansing Conditioner - Oil Reflection fra Wella

Wella Cleansing Conditioner er en rensende balsam med en skånsom formula, der nænsomt renser håret og efterlader det blødt, gennemfugtet og glansfuldt.
Duftlys og gaveæsker fra Maria Nila

Duftlys og gaveæsker fra Maria Nila

Den veganske hårplejeproducent Maria Nila fortsætter med at udvide sit sortiment ud over hårpleje og -styling. Maria Nila præsenterer duftlys og gaveæsker.
TIGI introducerer Copyright Care

TIGI introducerer Copyright Care

TIGI Copyright Care er en serie af nærende plejeprodukter skabt med fokus på behandlingsfasen af klip og farve og giver umiddelbare resultater. Læs mere her!

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Jorden rundt med Marcelklubben

Jorden rundt med Marcelklubben

Marcelklubbens traditionsrige Londonaften fik i år et nyt udtryk under navnet Marcel International Inspiration og flere af landets store navne var på scenen denne aften.
La Biosthetique x Nobi Talai til Paris Fashion Week SS19

La Biosthetique x Nobi Talai til Paris Fashion Week SS19

Under temaet "Urbane Nomader" skabte La Biosthetique de smukke hår- og makeuplooks til Nobi Talais show under Paris Fashion Week SS19.
L'Oréal Professionnel inviterede til Toni&Guy-seminarium

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni&Guy-seminarium

Der var trendy klip, farve og opsætninger på menuen, da L’Oréal Professionnel inviterede til seminarie med Toni & Guy på Tivoli Hotel i København.
Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' internationale TrendVision 2018 løb af stablen i Lissabon, og frisører fra hele verden var samlet til en Creative Retreat Experience.
La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

Det er ganske vist nogle uger siden, at Paris Fashion Week SS19 løb af stablen, men det betyder ikke, at vi stopper med at inspireres. La Biosthetique skabte hårlooket til Talbot Runhofs show.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Lene Øxenholt

Lene Øxenholt

Lene Øxenholt har som tekniker hos Schwarzkopf brug for stadig inspiration, opdatering og undervisning, før hun kan drage ud i landet og formidle den sidste ny viden og hårtrend videre til frisørerne.
Anne-Sophie Villumsen

Anne-Sophie Villumsen

”Årets Frisør-titlen ser jeg som branchens blåstempling af sunde grønne produkter og bæredygtighed”. Det siger Anne-Sophie Villumsen fra Zenz. Læs hele artiklen med Anne-Sophie her.

Nyeste videoer se flere videoer

Naturlige og teksturerede bølger med ghd

Naturlige og teksturerede bølger med ghd

I denne video viser ghd, hvordan du får det såkaldte "I woke up like this"-look. Naturlige og teksturerede bølger for et cool og sexet look.
Long Hair Tutorial af Benjamin Martin -Bryllupsopsætning - tutorial

Long Hair Tutorial af Benjamin Martin -Bryllupsopsætning - tutorial

Talentfulde Benjamin Martin viser i denne tutorial tre forskellige festopsætninger, der passer godt til fest og bryllup. Se videoen her.
ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

I denne video viser ghd, hvordan man laver det perfekte wavy hår med et glattejern.
Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Skønhedsbrandet Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre billedet af mandlighed med den nye kampagne Be Yourself More.
Lær at lave en paryk med Redken

Lær at lave en paryk med Redken

Redken viser her, hvordan man kan lave en paryk, der er perfekt til alle Halloween-festerne, der er lige rundt om hjørnet - kun fantasien sætter grænserne!