LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Mono glæder kunder med nyt tema hver jul

I år har salonen valgt det klassiske juletema med gaver, gran og røde roser.I år har salonen, Mono, valgt det klassiske juletema med gaver, gran og røde sløjfer.

Placeret mellem de idylliske kanaler i Christianshavn ligger Mono frisørsalon, omringet af en bred diversitet af kunder. Hvert år dekoreres både salonen og frisørerne fra top til tå i hele december, og de har haft forskellige temaer hvert år de seneste 17 år. I år har de valgt det helt klassiske juletema med røde gaver, sløjfer og sågar kjoler. Tidligere har de haft temaer fra amerikanske politikvinder, østrigske piger, græske guder, franske tyrefægtere til et Andy Warhol-tema – og disse er blot nogle få udvalgte.

17 festlige bidrag
”Det er første gang, vi har juletema. Vi startede med at have forskellige temaer for 17 år siden, hvor vi var klædt ud som sygeplejersker”, fortæller Henriette.

Da Mono startede med de årlige temaer for 17 år siden, var de sygeplejersker. Da Mono startede med de årlige temaer for 17 år siden, var de sygeplejersker. 

Henriette Barnholt, som går under navnet ”Hønse”, åbnede for 26 år siden Mono, da hun selv flyttede til Christianshavn og så, at der var et lokale ledigt lige overfor, hvor hun boede. I længere tid har hun også haft Signe med om bord, som i dag er partner i salonen. 

Klædt fra top til tå i rødt sørger frisørerne for et gennemført juletema i den fine salon, Mono. Klædt fra top til tå i rødt sørger frisørerne for et gennemført juletema i den fine salon, Mono. 

Henriette, der går under navnet ”Hønse”, åbnede salonen i 1991, da hun så lokalet ledigt, overfor hvor hun boede. Henriette, der går under navnet ”Hønse”, åbnede salonen i 1991, da hun så lokalet ledigt, overfor hvor hun boede. 

Udover de forskellige temaer, der i dag er fast tradition i salonen, så sørger de også for at gøre lidt ekstra ud af det ved særlige lejligheder, såsom det amerikanske valg eller andre større begivenheder. De bruger gerne den tid, det tager, på at få udsmykket salonen; til dette års juletema har de brugt hele syv timer bare på vinduesdekorationerne. 

De fine vinduesdekorationer har taget 7 timer at gøre klar, men det er tid, som de gerne bruger. De fine vinduesdekorationer har taget 7 timer at gøre klar, men det er tid, som de gerne bruger. De fine vinduesdekorationer har taget 7 timer at gøre klar, men det er tid, som de gerne bruger. 

Tiderne skifter, men temaerne fortsætter
”Det er helt klart for kundernes skyld, faktisk udelukkende, men vi synes også, at det er rigtig sjovt selv. Hele året får vi spørgsmål, om hvad skal vi være til jul. I gamle dage, da der ikke var Facebook, så kunne man skjule det i længere tid, men nu da der er det, så bliver det hurtigt afsløret, hvad vi har besluttet os for”, fortæller Henriette. Hurtigt tilføjer en kunde begejstret, ”vi elsker det!”, og det er uden tvivl noget, som Henriette og Signe har tænkt sig fortsat at gøre de næste mange år. De har allerede masser idéer til kommende temaer. 

Salonen udefra med gran, røde sløjfer og flotte gaver.Salonen udefra med gran, røde sløjfer og flotte gaver

Tekst: Dina Boysen (Red. Camilla Svensson)
Foto: Dina Boysen

 

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Triniforce Fibre Thickener Therapy

Triniforce Fibre Thickener Therapy

Takket være den nye Triniforce Fibre Thickener Complex bliver håret fyldt indefra, får et boost og bliver stærkere. Læs mere om vidunder-serien her.
Tailor’s Tea Tree Wash hos Brands4hair

Tailor’s Tea Tree Wash hos Brands4hair

TAILOR’S Tea Tree Wash er en forfriskende, rensende pleje til mandens hår. Læs om produktet her.
Löwengrip Luminous Bronze Self-Tan Drops 30 ml

Löwengrip Luminous Bronze Self-Tan Drops 30 ml

Luminous Bronze Self-Tan Drops er koncentrerede "brun uden sol"-dråber, som blandes med den daglige ansigtscreme. Læs om det her.
Wella lancerer EIMI Love Editions

Wella lancerer EIMI Love Editions

I forbindelse med at Wella Professionals bliver officiel partner til Copenhagen Pride 2018 lanceres nu tre 'Love Editions' fra EIMI stylingserien.
GET READY - en ny basispakke fra Jaguar

GET READY - en ny basispakke fra Jaguar

I den nye basisbakken GET READY har Jaguar sammensat det bedste starter-kit til spirende stylister. Læs om det her!

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

På forreste række til Danish Beauty Award 2018

På forreste række til Danish Beauty Award 2018

I Tivoli Congress Center var der gjort klar til en festlig aften i anledning af Danish Beauty Award. Hair Magazine sad klar på forreste række til at hylde alle de nominerede.
L'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i Paris

L'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i Paris

Stilikoner, Instagramvenlige drinks og innovative lanceringer stod på programmet, da L’Oréal Professionnel indbød til presseevent i Paris.
Hair Magazine besøgte Cosmoprof i Bologna 2018

Hair Magazine besøgte Cosmoprof i Bologna 2018

For at byde foråret velkommen på bedste vis, begav Hair Magazine sig til Bologna for at opleve dét, der efter 50 år eksistens har vokset sig til et af verdens største arrangement i den professionelle skønhedsbranche.
Personlig stil i fokus på TOP HAIR - DIE MESSE i Düsseldorf

Personlig stil i fokus på TOP HAIR - DIE MESSE i Düsseldorf

På den internationale branchemesse TOP HAIR – DIE MESSE i Düsseldorf fandtes der det meste til den, der elsker hår i alle dets former. Læs om det her og se billederne!
Wella Nordic Creative Team præsenterede sæsonens trends

Wella Nordic Creative Team præsenterede sæsonens trends

Der var fuldt hus, da en masse frisører blev inviteret indenfor af Wella Professionals til en aften, der skulle inspirere og gennemgå denne sæsons trends.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Karim Belkhelfa

Karim Belkhelfa

Karim Belkhelfa mener kun, det er de døde fisk, der svømmer med strømmen. ”Det er langt sjovere og mere udfordrende at gå imod”, siger han. Kreativitet er hans omdrejningspunkt, og igennem sine 30 år som frisør har han oplevet meget.
Jan Lauritsen

Jan Lauritsen

”Kvaliteten er en direkte afspejling af de værdier jeg står for. Derfor forstår jeg ikke frisører, der går på kompromis”. Det siger Jan Lauritsen, der står bag HairConstruction og Dogma Academy. Han elsker sin frihed, og så skal han udfordres!

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Inspiration til brudefrisurer

Inspiration til brudefrisurer

Bryllupsæsonen er gået i gang! Der findes adskillige muligheder til brudefrisuren og ønsker fra bruden kan strække vidt. Se inspirationsvideoen her!
Björn Axén - How to get the look - Bohemiske fletninger

Björn Axén - How to get the look - Bohemiske fletninger

Følg med i videoen, hvor Sofia Geideby viser, hvordan du laver en enkel, fin og sommerlig frisurer med fletninger.
Gun-Britt Makeover

Gun-Britt Makeover

Som noget nyt har Gun-Britt Coiffure startet Gun-Britt Makeover. Løbende vil vi kunne følge med i diverse makeovers. Her har I den første.
De første hårtørrere i salonerne

De første hårtørrere i salonerne

Der er sket en del med udstyret i salonerne siden de første tørrehjelme i 1920'erne blev en fast bestanddel af salonens interiør. I denne video kan du se, hvordan de så ud dengang.
Stylist: Disse herrefrisurer elsker kvinder

Stylist: Disse herrefrisurer elsker kvinder

Stylist Ashley Weston giver sit bud på 5 forskellige herrefrisurer, som kvinder bare elsker. Klik her og få inspiration til herrefrisurer i salonen.