LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Urbancut - Herreklip på abonnement 

Digitalt koncept skal revolutionere frisørbranchen

Udfordringer som prisdumping og ufaglært arbejdskraft har længe præget den danske frisørbranche. Et nyt digitalt koncept for herreklipning tager nu kampen op og bringer forretningen tilbage til de autoriserede frisører.

Pris versus kvalitet. Det er det dilemma, som mænd ofte befinder sig i, når de skal en tur til frisør. Det behøver dog ikke længere være tilfældet, lyder det fra UrbanCut, som er en ny digital abonnementsservice på herreklipning. Formålet med konceptet er blandt andet at tiltrække flere kunder og skabe mere forretning for medlemmer af UrbanCuts frisørnetværk samt løse nogle af de udfordringer, som længe har præget branchen.

Konkurrencepræget marked
Det kræver ingen uddannelse at drive en frisørsalon i Danmark, og branchen har længe oplevet stor konkurrence fra ufaglærte frisører, som tilbyder lynklipninger til billige penge. UrbanCut lancerer derfor en konkurrencedygtig service, der tilbyder hurtige og billige klipninger hos autoriserede frisører på abonnement. Det glæder man sig blandt andet over hos salon My og Holger i Aalborg:

"Når flere og flere vælger at gå til ufaglærte frisører på grund af tid og pris, er det på tide, at faglærte frisører også omfavner denne tendens og følger med udviklingen. Servicen stemmer godt overens med en behandling, vi udbyder i forvejen, og det vil helt sikkert nedbringe mange af de spildkvarterer, som de fleste saloner oplever. Hos My og Holger ser vi derfor UrbanCut som en løsning, der kan skabe gode vilkår for vores saloner fremover", siger Maria Sørensen, der er indehaver af My og Holger. 

Denne holdning deler man hos salon Hair Fashion, som også fremhæver konceptets digitale fokus som en styrke.

"Det er ikke længere nok bare at drive salon. I dag skal man som frisør være omstillingsparat, være på sociale medier og hele tiden tænke kreativt i forhold til, hvordan man kan udvikle sin forretning. Fremtiden er bare digital, og det giver derfor rigtig god mening, at frisørbranchen digitaliseres yderligere", lyder det fra Betina Ravnborg, der er ejer af Hair Fashion.

Det er solide kræfter med både branchekendskab og forretningsforståelse, der står bag UrbanCut. Det skal sikre flere kunder og mere forretning for medlemmerne. Fordelen består blandt andet i, at frisørerne kan få lukket eventuelle huller i kalenderen samt få muligheden for at betjene flere kunder på grund af den korte tid, der er afsat pr. klipning og dermed øge salonens omsætning.

"Formålet med konceptet er at skabe klare vilkår og fordele for både frisører og kunder samt forhindre, at de faglærte frisører bliver udkonkurreret af ufaglært arbejdskraft. Jeg plejer altid at sige, at man ikke skal sælge det, man har på hylderne, men det kunderne efterspørger. Vi mærker helt sikkert en efterspørgsel på en konkurrencedygtig service, der kan skabe forretning ude i salonerne, og det forsøger vi at imødekomme", lyder det fra Sanne B, medstifter og indehaver af UrbanCut.

Med sin mangeårige erfaring fra frisørfaget – både som selvstændig frisør og konsulent, besidder hun et indgående kendskab til branchens udfordringer og kundernes vaner samt præferencer. Hun har Uffe Brunø Lindstrøm med sig, som er inkarneret forretningsudvikler og professionelt bestyrelsesmedlem for en lang række danske og internationale virksomheder.

Ikke mere end højest nødvendigt
Hvor det for kvinder er en ekstra luksus i hverdagen at tage en tur til frisør, er det for mænd nærmere en nødvendighed, der skal overstås. Det er derfor ofte dem, der vælger de billige alternativer, når det er tid til at tynde ud i toppen. Denne tendens oplever man også hos frisørkæden Poul M, der tæller 18 saloner fordelt i større jyske byer fra Kolding længst mod syd til Hjørring længst mod nord.

"Vi oplever ofte, at mange mænd ønsker at komme til her og nu og gerne vil undgå at bruge mere tid end højest nødvendigt på f.eks. hårvask og lign. Derfor ser vi en abonnementsservice som en god løsning for begge parter –  mændene betaler ikke for mere end det absolut nødvendige, og vi får mulighed for at få dækket vores kalender helt ind og bevare et kundesegment, der er stor konkurrence om", lyder det fra Poul Meineche Hansen, der er manden bag Poul M.

"UrbanCut er det første koncept inden for frisørverdenen, som rent faktisk kan bidrage med både forretning og udvikling til faget. Jeg har tidligere takket nej til mange idéer, men UrbanCut virker gennemtænkt og samtidig gennemsigtigt for både kunder og frisører, så jeg spår konceptet stor succes".

UrbanCut udrulles i Aalborg i januar og i de efterfølgende måneder i henholdsvis Aarhus, Odense og København. I løbet af 2018 vil UrbanCut være en landsdækkende service.   

Fakta om UrbanCut:

  • Det er gratis for frisører at være med
  • Elever under uddannelse kan udføre klipninger
  • Salonen modtager betaling, selv om kunden udebliver
  • Salonen kan afsætte de ledige 10-20 minutters slots, der løbende opstår i kalenderen
  • Frisøren styrer selv, hvilke tider der bookes til en UrbanCut-klipning

Skulle du være interesseret i at tilmelde din salon konceptet, så kan det gøres her på UrbanCuts hjemmeside.

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Ny startpakke til salonen fra Pickedout Concept

Ny startpakke til salonen fra Pickedout Concept

Produkterne indgår i den aktuelle startpakke fra Pickedout Concept. Startpakken og sortimentet varierer efter sæson og efterspørgsel.
ghd introducerer styleren ghd gold

ghd introducerer styleren ghd gold

Nu introducerer ghd den nye ghd gold professional styler efterlader håret glattere, blødere og sundere.
Iles Formula Spa Collection Box fra One Black Car

Iles Formula Spa Collection Box fra One Black Car

Æsken indeholder et nyt luksuriøst udvalg af hårprodukter fra IF, der er sammensat med henblik på at tilføje næring, styrke og reparation til alle hårtyper.
Børster fra Hercules Sägemann

Børster fra Hercules Sägemann

En serie med omsorgsfulde og skånsomme børster fra Hercules Sägemann lavet af materialer i høj kvalitet.
Philip B Luxe Wax hos One Black Car

Philip B Luxe Wax hos One Black Car

Giv din styling hold, glans og form - med Luxe Wax opnår du et ultraholdbart resultat! Produktet er i øvrigt parabenefrit, sulfatfrit og glutenfrit.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Fest og farver med Guy Tang i København

Fest og farver med Guy Tang i København

Den populære farvekonge, Guy Tang, var fløjet ind fra Los Angeles for at fortælle om sin nye farveserie, #Myidentity. Læs om showet her.
Foråret blev skudt i gang med Wella Trends SS18

Foråret blev skudt i gang med Wella Trends SS18

117 frisører havde fundet vej til Wella-studiet i starten af februar til inspirerende show, hvor forårets og sommerens trends stod på programmet.
Wella lancerede nye System Professional i smukke omgivelser

Wella lancerede nye System Professional i smukke omgivelser

Det kolde og triste vintervejr var skiftet ud med tropisk Balesisk stemning, da Wella Professionals inviterede til et eksklusivt event i smukke omgivelser.
Sebastian Professional - Designers Remix AW18

Sebastian Professional - Designers Remix AW18

Hair Magazine var med da Sebastian Professional stylede hår til Designers Remixs AW18 show under Copenhagen Fashion Week 2018 i sidste uge.
En gylden aften med ghd i København

En gylden aften med ghd i København

Der var guldtema på programmet, da ghd inviterede til event i København i forbindelse med lanceringen af den nye ghd gold styler.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Mette Hauge

Mette Hauge

Mette Hauge har været tekniker, salgskonsulent og ansat frisør, men har fundet den rette hylde i selvstændigheden. Med stor kærlighed til frisørfaget har hun åbnet sin egen salon i Esbjerg.
Jesper og Wicki Buch (2017)

Jesper og Wicki Buch (2017)

Jesper og Wicki Buch driver sammen Buch i København og vil gøre det klart, at frisører ikke er en lavere kaste. "Vi skal være stolte af at være frisører".

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

De første hårtørrere i salonerne

De første hårtørrere i salonerne

Der er sket en del med udstyret i salonerne siden de første tørrehjelme i 1920'erne blev en fast bestanddel af salonens interiør. I denne video kan du se, hvordan de så ud dengang.
Stylist: Disse herrefrisurer elsker kvinder

Stylist: Disse herrefrisurer elsker kvinder

Stylist Ashley Weston giver sit bud på 5 forskellige herrefrisurer, som kvinder bare elsker. Klik her og få inspiration til herrefrisurer i salonen.
L'Oréal Professionnel Event i Paris 2018

L'Oréal Professionnel Event i Paris 2018

Følg med her, da L'Oréal Professionnel i slutningen af januar indbød til presseevent i Paris i forbindelse med forårets lanceringer af to naturlige og bæredygtige nyheder.
Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Making Waves er til for at hjælpe unge fra de mest fattige og udsatte samfundsgrupper i Kambodja til en lysere fremtid indenfor frisørfaget.
Björn Axén - How to get the look - Ekstrem volume

Björn Axén - How to get the look - Ekstrem volume

Her får du styr på, hvordan du ordner den mere ekstreme volume. Lær hvordan du skaber volume, som holder længe, til dine kunder som vil gøre et stort indtryk.