LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Vogue Hair skal ikke bare være endnu en ny salon i byen

Betina Clausen er ikke frisør, og hun havde ikke drømt om, at hun skulle åbne en salon. Men det gjorde hun alligevel. ”Jeg elsker at få ting til at vokse”, siger hun. Hun ser tingene fra nye, anderledes vinkler, og da hun skulle indrette salonen, blev det med stor hjælp fra Frisørland.


For Betina var det vigtigt, at salonen hverken fremstår for feminin og sød eller for maskulin. Derfor har hun valgt sorte stole og sorte vaskestole, der står fantastisk flot til de hvide gulve og spiller op til den hvide disk og de stenbeklædte vægge.

”Jeg vil gøre tingene anderledes! Der er 64 frisørsaloner i Køge. Bliver jeg bare nummer 65 i rækken, så giver jeg ikke mig selv et halvt år. Men det kommer heller ikke til at ske”, det siger Betina Clausen, der 1. januar åbnede Vogue Hair i Køge.

Allerede nu er hun i fuld gang med radiospots og konkurrencer. Forleden udloddede hun 50 billetter til ”Fifty Shades Darker” til de første kunder, der bookede en klipning og farve, og hun har i en periode givet et glatte jern med til de kunder, der fik full extensions. Samtidig er hun, som hun selv siger det, ”aggressiv” på både Facebook og Instagram. Hun tænker med andre ord hele tiden ud af boksen for at få kunder i salonen. ”Vi vil gerne ramme alle typer kunder; mænd, kvinder og børn, og vi vil gerne give dem en super service, så vi kan adskille os fra andre”, er hendes holdning. Det betyder, at en frisør i hendes salon tager sig af kunden, fra hun eller han kommer ind; tager imod overtøjet, serverer kaffe, øl, vin eller sodavand, vasker hår, behandler og afslutter.


Vogue Hair har ligget på sin nuværende placering i 30 år. Da Betina overtog den 1. januar, foretog hun en gennemgribende renovering.

”Det er ikke god service at presse for mange kunder ind for at få omsætning, og det giver ikke et godt indtryk, hvis man hele tiden er en halv time bagud og haster tingene igennem. Vi har tid til kunderne, vi giver lange hovedbundsmassager og god kvalitet”, fastslår hun.

Betina Clausen er ikke frisør, og hun havde aldrig forestillet sig, at hun skulle have en salon. Men netop derfor har hun måske også en lidt usædvanlig tilgang til markedsføring og forretningsdrift. Hun er uddannet advokatsekretær, har været lægesekretær og selvstændig.

”Jeg har brugt extensions i 10 år, og da jeg ikke kunne finde nogen i den kvalitet, jeg gerne ville have, begyndte jeg selv at importere og sælge dem”. Det udviklede sig til, at hun 1. januar overtog Vogue Hair, der har ligget, hvor den ligger, i 30 år.

Anette Thomsen, der solgte salonen til Betina, er stadig ansat og arbejder tre dage om ugen med de faste kunder, hun har haft igennem mange år. Derudover har hun en fuldtidsansat frisør, Pia Eegholm, og planen er at ansætte endnu en lokal frisør i salonen.


De rå stenvægge gør, at salonen står med en fin balance mellem det feminine og det rå og maskuline.

En wellness-oase
”Vi vil skabe en wellness-oase, hvor kunderne bliver forkælet, hvor de kan få lavet vipper og bryn, og så er vi naturligvis eksperter i extensions”, fortæller Betina. Og på længere sigt har hun også planer om at kunne tilbyde Botox-behandlinger i samarbejde med en ekspert på det område. Da Betina overtog Vogue Hair gennemgik den en total renovering. Fra nye gulve til lofter, vægge, belysning og selvfølgelig inventar.

”Jeg faldt for placeringen. Lige nu er vi omgivet af en byggeplads, men når byggeriet står færdigt, vil vi ligge på Køges nye plads omgivet af caféer og spændende butikker, og 100 meter fra stationen, hvor man kan komme til København på 17 minutter. Så må vi tage byggefasen med”. Betina kendte selvsagt heller ikke til frisørbranchens inventar - firmaer, så hun begyndte med at google på nettet, da hun skulle finde inventar til sin nye salon.


Salonens to vaskestole har indbygget massage, og det er noget, kunderne kan lide, siger Betina.

”Jeg faldt hurtigt over nogle stole, jeg synes så super flotte ud, og det viste sig, at de kom fra Frisørland. Jeg tog ind til deres showroom, og her fandt jeg både mine to vaskestole med massage, de flotteste stole, der samtidig er fantastiske at sidde i, til salonens fire behandlingspladser og en super flot disk i den rigtige størrelse til vores lille salon”, fortæller Betina med et smil. Og hun valgte at satse på at betale lidt mere, og så få inventar i en super kvalitet og med præcist det udtryk, hun gerne ville have. ”Jeg tror på, at det betaler sig i det lange løb”, siger hun.

Betina endte faktisk op med at købe praktisk talt alt sit inventar hos Frisørland. Fra vaskestole og behandlingsstole til rulleborde, farvekasser, tørrehjelme og småting som forklæder, siddepuder med videre.

”Vi havde en super god kemi, og jeg fik al den hjælp, jeg havde behov for, fra Frisørland. De er knivskarpe, og de har en rigtig fin kundeservice”.


For Betina Clausen (tv.) er frisørbranchen ”fagre nye verden”. Med sin salon Vogue Hair i Køge vil hun gerne adskille sig fra mængden gennem at gøre tingene anderledes. Blandt andet med den fine hvide disk, der passer perfekt i størrelse og stil til salonen, er også fra Frisørland. Bag disken står Pia Eegholm (th.), der er frisør i salonen.

Hverken for feminin eller for maskulin
For Betina var det vigtigt, at salonen hverken fremstår for feminin og sød eller for maskulin, og derfor har hun valgt sorte stole og sorte vaske stole, der står fantastisk flot på de hvide gulve og spiller op til den hvide disk og de stenbeklædte vægge. ”Vi skal være en salon for alle”, fortæller Betina, mens hun pakker en fotostat op, der lige er kommet fra trykkeren. Den skal ud og stå foran salonen for at tiltrække håndværkerne fra byggeriet overfor.

”For mig er frisørbranchen jo ”fagre nye verden”. Jeg havde egentlig ikke ambitioner om at blive selvstændig, men jeg elsker at få ting til at gro. Jeg kommer naturligvis aldrig til at arbejde med selve håndværket, men så kan jeg tage mig af dét, der får kunder i butikken, og jeg kan være med til at skabe en oplevelse og give kunderne noget af det, de ikke forventer”.

Betina er ikke meget for at tiltrække kunder med rabatter, for det, mener hun, er en glidebane, der er svær at komme ud af. I stedet vælger hun at give kunderne noget ekstra; en familieklip for alle i familien, hvor den mindste er gratis, biografbilletter med en klip og farve eller noget helt tredje. Så med Vogue Hair har Køge fået sig en anderledes, spændende og nytænkende frisørsalon.


Inventar:

4 GREINER 55 pumpestole: kr. 46.960,-
2 Miami Smart fullbody massagevaske: kr. 60.790,-
1 Suflo White High Gloss Disk: kr. 9.230,-
_______

I alt excl. moms (vejledende priser): kr. 116.980,-

Tekst: Pia Finne
Foto: Claus Peuckert


Virksomhedens visitkort

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Ny startpakke til salonen fra Pickedout Concept

Ny startpakke til salonen fra Pickedout Concept

Produkterne indgår i den aktuelle startpakke fra Pickedout Concept. Startpakken og sortimentet varierer efter sæson og efterspørgsel.
ghd introducerer styleren ghd gold

ghd introducerer styleren ghd gold

Nu introducerer ghd den nye ghd gold professional styler efterlader håret glattere, blødere og sundere.
Iles Formula Spa Collection Box fra One Black Car

Iles Formula Spa Collection Box fra One Black Car

Æsken indeholder et nyt luksuriøst udvalg af hårprodukter fra IF, der er sammensat med henblik på at tilføje næring, styrke og reparation til alle hårtyper.
Børster fra Hercules Sägemann

Børster fra Hercules Sägemann

En serie med omsorgsfulde og skånsomme børster fra Hercules Sägemann lavet af materialer i høj kvalitet.
Philip B Luxe Wax hos One Black Car

Philip B Luxe Wax hos One Black Car

Giv din styling hold, glans og form - med Luxe Wax opnår du et ultraholdbart resultat! Produktet er i øvrigt parabenefrit, sulfatfrit og glutenfrit.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Paul Mitchell som officiel hårsponsor for CFWs New Talent Scene

Paul Mitchell som officiel hårsponsor for CFWs New Talent Scene

Copenhagen Fashion Week var teamet op med Paul Mitchell, der stod for at lave naturligt og moderigtigt hår til tre shows på New Talent Scenen.
Fest og farver med Guy Tang i København

Fest og farver med Guy Tang i København

Den populære farvekonge, Guy Tang, var fløjet ind fra Los Angeles for at fortælle om sin nye farveserie, #Mydentity. Læs om showet her.
Foråret blev skudt i gang med Wella Trends SS18

Foråret blev skudt i gang med Wella Trends SS18

117 frisører havde fundet vej til Wella-studiet i starten af februar til inspirerende show, hvor forårets og sommerens trends stod på programmet.
Wella lancerede nye System Professional i smukke omgivelser

Wella lancerede nye System Professional i smukke omgivelser

Det kolde og triste vintervejr var skiftet ud med tropisk Balesisk stemning, da Wella Professionals inviterede til et eksklusivt event i smukke omgivelser.
Sebastian Professional - Designers Remix AW18

Sebastian Professional - Designers Remix AW18

Hair Magazine var med da Sebastian Professional stylede hår til Designers Remixs AW18 show under Copenhagen Fashion Week 2018 i sidste uge.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Johnny Poulsen

Johnny Poulsen

Hos Johnny i salon Arthur bliver der ikke kun klippet og stylet smarte frisurer. Her er der tid til fordybelse og åndelig samtale. Johnny elsker nemlig originaliteten hos sin kunder.
Trevor Sorbie – En ydmyg legende

Trevor Sorbie – En ydmyg legende

Gennem sine 50 år lange karriere har Trevor Sorbie inspireret frisører over hele verden med innovative frisurer, modtaget adskillige priser og meget mere.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

De første hårtørrere i salonerne

De første hårtørrere i salonerne

Der er sket en del med udstyret i salonerne siden de første tørrehjelme i 1920'erne blev en fast bestanddel af salonens interiør. I denne video kan du se, hvordan de så ud dengang.
Stylist: Disse herrefrisurer elsker kvinder

Stylist: Disse herrefrisurer elsker kvinder

Stylist Ashley Weston giver sit bud på 5 forskellige herrefrisurer, som kvinder bare elsker. Klik her og få inspiration til herrefrisurer i salonen.
L'Oréal Professionnel Event i Paris 2018

L'Oréal Professionnel Event i Paris 2018

Følg med her, da L'Oréal Professionnel i slutningen af januar indbød til presseevent i Paris i forbindelse med forårets lanceringer af to naturlige og bæredygtige nyheder.
Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Making Waves er til for at hjælpe unge fra de mest fattige og udsatte samfundsgrupper i Kambodja til en lysere fremtid indenfor frisørfaget.
Björn Axén - How to get the look - Ekstrem volume

Björn Axén - How to get the look - Ekstrem volume

Her får du styr på, hvordan du ordner den mere ekstreme volume. Lær hvordan du skaber volume, som holder længe, til dine kunder som vil gøre et stort indtryk.