LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Aveda Congress i Minneapolis

I anledning af Avedas 40-års jubilæum afholdtes deres største kongres nogensinde i Minneapolis, Minnesota. Hair Magazine fulgte med over Atlanten sammen med cirka 30 nordiske frisører og We Are One, der distribuerer Aveadas produkter i Danmark.

En skøn, afslappende duft af blandt andet rosmarin, lavendel og salvie spredte sig over hele Minneapolis, da Aveda Congress 2018 indtog byen. Kongressen afholdes hvert andet år, men for at markere det velduftende brands 40-års jubilæum havde deltagerEn eksplosion af farver og mønstre backstage til Aveda Congress 2018.

En skøn, afslappende duft af blandt andet rosmarin, lavendel og salvie spredte sig over hele Minneapolis, da Aveda Congress 2018 indtog byen. Kongressen afholdes hvert andet år, men for at markere det velduftende brands 40-års jubilæum havde deltagerne ventet i hele tre år på den største kongres hidtil i Avedas historie.

Hair Magazine fulgte med over Atlanten sammen med cirka 30 nordiske frisører og We Are One, der distribuerer Avedas prdoukter i Danmark.

Et af de lækreste shows stod Ray Civello for. Håret, der blev anvendt til showet var 100 procent anvendt.Et af de lækreste shows stod Ray Civello for. Håret, der blev anvendt til showet var 100 procent anvendt.

Worldhood, der blev skabt af Aveda Global Team, var en rigtig farveeksplosion, der hentede inspiration fra generation Y og den visuelle kulturer, som de sociale medier medfører.Worldhood, der blev skabt af Aveda Global Team, var en rigtig farveeksplosion, der hentede inspiration fra generation Y og den visuelle kulturer, som de sociale medier medfører. Aveda findes nu i 43 lande og har 50.000, der tilbyder deres tjenester. 5.000 af disse var til stede i Minneapolis for at fejre virksomhedens 40-års jubilæum.Aveda findes nu i 43 lande og har 50.000, der tilbyder deres tjenester. 5.000 af disse var til stede i Minneapolis for at fejre virksomhedens 40-års jubilæum.

En stærk arv på vej ind i fremtiden
I dag er bevidstheden omkring frisørfagets påvirkning på både miljø og vores kroppes sundhed relativ stor. De fleste virksomheder på markedet har en bæredygtighedsstrategi og satser på naturlige, bæredygtige ingredienser. Et holistisk syn på skønhed med jorden og dens beboere var i fokus for Avedas grundlægger, Horst Rechelbacher, langt inden genbrug og naturlige ingredienser var normen i samfundet.

Historierne om Horst er mange, og 40-års jubilæet i Minneapolis, hvor virksomheden blev grundlagt, var dels en hyldest til arven, som han har efterladt sig, og dels en fremvisning på hvordan, Aveda skal møde fremtiden. Babara de Laera, Avedas nye Senior Vice President og Global General Manager, oplevede selv kongressen for første gang, men hendes passion for brandets værdier var ikke at tage fejl af.

”Aveda er 40 år gammelt men har aldrig været så relevant, som det er i dag. Kraftfulde, plantebaserede ingredienser, transparens, fokus på welness og aromatiske oplevelser samt opgaven om at tage hånd om vores planet – de fire dimensioner er helt på linje med de bevidste forbrugere, der stemmer med pungen i dag. I fremtiden kommer vores indflydelse til at være dobbelt så stor som i dag. Aveda er en naturkraft, der aktiverer et fællesskab, og sammen kommer vi til at gøre en stor forskel for verden”.

Kollektionen Worldhood, der blev skabt af Aveda Global Team var en publikumsfavorit. Backstage stod Lars Eriksen Eitran og assisterede teamet.Kollektionen Worldhood, der blev skabt af Aveda Global Team var en publikumsfavorit. Backstage stod Lars Eriksen Eitran og assisterede teamet.

Antionettes show, skabt af Luis Gonzalez, havde en sektion med tydelig farvefokus.Antionettes show havde en sektion med tydelig farvefokus skabt af Luis Gonzalez.

Verdens førende artister
Til kongressen kunne de op mod 5.000 sortklædte frisører fra hele verden tjekke Avedas nye digitale hjælpemiddel ud, lære mere om naturlige ingredienser og genanvendelse af emballage, tage del i Avedas samarbejde med velgørenhedsorganisationen Charity:Water samt opleve en kavalkade af shows fra nogle af verdens førende artister. De mange shows indeholdt alt fra grafiske præcisionsklipninger til storslåede avantgardefrisurer. Budskabet, der blev formidlet, var dog gennemgående; vi må tage os bedre af planeten, som vi bor på, hinanden og os selv.

Mere end 30 frisører fra Norden fulgte med til kongressen i år. Her ses nogle af de festlige deltagere.Mere end 30 frisører fra Norden fulgte med til kongressen i år. Her ses nogle af de festlige deltagere.

Antoinette Beenders, Aveda Global Creative Director, hyldede brandet og grundlæggeren Horst Rechelbacher gennem et show, der tog udgangspunkt i Avedas tagline; The Art and Science of Pure Flower and Plant Essences.Antoinette Beenders, Aveda Global Creative Director, hyldede brandet og grundlæggeren Horst Rechelbacher gennem et show, der tog udgangspunkt i Avedas tagline; The Art and Science of Pure Flower and Plant Essences.Antoinette Beenders, Aveda Global Creative Director, hyldede brandet og grundlæggeren Horst Rechelbacher gennem et show, der tog udgangspunkt i Avedas tagline; The Art and Science of Pure Flower and Plant Essences.

Allerede fra starten for 40 år siden, arbejde Aveda med naturligt afledte produkter - noget der er mere aktuelt i dag end nogensinde før.Allerede fra starten for 40 år siden, arbejde Aveda med naturligt afledte produkter - noget der er mere aktuelt i dag end nogensinde før.

To af de mest populære shows var Worldhood, et show inspireret af sociale medier og den visuelle kultur, som de medfører, med stærke og individuelle udtryk, som var skabt af Aveda Global Creative Team, og Antionette Beenders show, der fortolkede Avedas tagline; The Art and Science of Pure Flower and Plant Essences.

”Kollektionen, der tog halvandet år at skabe, er opdelt i fire dele. Den første del kalder vi The Secret Garden, en hyldest til Horst, der gik bort for et par år tilbage. Den anden er en hyldest til frisørfagets kunst og håndværk. Den tredje fokuserer på videnskaben bag produkterne. Mange tror, at naturlige produkter ikke fungerer, men de gør de. De fungerer bare på en lidt anden måde. Den fjerde, og sidste, sektion handler om planter og Avedas regenerering, og at vi nu skal rette blikket fremad mod de kommende 40 år”.

Dagene i Minneapolis bød på masser af inspiration, og vi ser virkelig frem til at se, hvordan Aveda forvalter arven fra Horst Rechelbacher i fremtiden.

Tekst & foto: Camilla Svensson (Sascha Tejlmann)

Se flere billeder i galleriet her!

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Matrix SoColor Cult med 29 intensive farver

Matrix SoColor Cult med 29 intensive farver

Matrix SoColor Cult er en hårfarveserie med en omfattende farvepalette med 29 farver, der kan tilpasses i intensitet og holdbarhed.
Hold.Me Hairspray fra Design.Me

Hold.Me Hairspray fra Design.Me

Hold.Me hårspray gør det nu muligt at tilpasse sprayen præcis, som man ønsker det. Læs mere om produktet her.
COLOUR serie med granatæbleolie & hyben fra TRINITY

COLOUR serie med granatæbleolie & hyben fra TRINITY

Trinity er ude med en nye produktserie, der giver liv og spændstighed til farvet hår. Læs mere om serien her.
Nyhed fra ZENZ - ZENZ Organic Hair Spa

Nyhed fra ZENZ - ZENZ Organic Hair Spa

ZENZ Organic Hair Spa er en sand revolution. Den er designet til at gøre hårbehandlinger mere effektive på kortere tid – helt uden brug at elektricitet. Læs mere her.
Tre nyheder fra Eksperience

Tre nyheder fra Eksperience

Revlon Professional udvider sit Eksperience-sortiment med tre produkter; Blonde - Grey Hair Cleanser, Color Intensifying Hair Conditioner og Hydrating Hair Conditioner.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' internationale TrendVision 2018 løb af stablen i Lissabon, og frisører fra hele verden var samlet til en Creative Retreat Experience.
La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

Det er ganske vist nogle uger siden, at Paris Fashion Week SS19 løb af stablen, men det betyder ikke, at vi stopper med at inspireres. La Biosthetique skabte hårlooket til Talbot Runhofs show.
Wella Professionals inviterede til trendaften

Wella Professionals inviterede til trendaften

Endnu en gang åbnede Wella Professionals dørene op for mere end 320 frisører landet over for at inspirere, udfordre og undervise branchen i de seneste trends.
Glamour og luksus til Gold International Show i København

Glamour og luksus til Gold International Show i København

Modehuset Gold bød 800 frisører fra hele verden til gallaaften i Købehavn med show, cirkusartister og flere nye lanceringer.
En hel weekend med HeadBrands

En hel weekend med HeadBrands

Mere end 250 frisører var kommet fra alle Nordens hjørner for at tage del i den allerførste HeadBrands Xperience – og hvilken oplevelse det var!

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Preben Gundorph

Preben Gundorph

Da Preben Gundorph åbnede frisørsaloner uden tidsbestilling, kom han til at mangle frisører. Derfor startede han sin egen frisørskole. Begge dele har været bæredygtige.
Poul Nejlund og Ole Jepsen

Poul Nejlund og Ole Jepsen

Dronningens frisør, Poul Nejlund, og hans kompagnon Ole Jepsen, der friserer prinsesse Alexandra, har med deres salon Jean-Leonard i en menneskealder haft et frisørliv langt ud over det sædvanlige.

Nyeste videoer se flere videoer

ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

I denne video viser ghd, hvordan man laver det perfekte wavy hår med et glattejern.
Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Skønhedsbrandet Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre billedet af mandlighed med den nye kampagne Be Yourself More.
Lær at lave en paryk med Redken

Lær at lave en paryk med Redken

Redken viser her, hvordan man kan lave en paryk, der er perfekt til alle Halloween-festerne, der er lige rundt om hjørnet - kun fantasien sætter grænserne!
Simpel opsætning til festlige begivenheder

Simpel opsætning til festlige begivenheder

Få inspiration til en simpel, festlig opsætning her, hvor kun få ting skal brugs til en elegant opsætning.
Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Er du nysgerrig på på Wella Professionals Koleston Perfect Me+? Ved at tage dette 9-minutters seminar lærer du alt, du behøver at vide.