LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

ColorMANIA til Goldwell Global Zoom i Toronto

Goldwells store, årlige happening, Global Zoom, løb i år af stablen i den canadiske by Toronto, Canada. De op mod 100 frisører fra Norden, der tog turen over Atlanten, fik mulighed for at opleve et event i verdensklasse med fuld fokus på farve i alle dets former.

De danske finalister Lene B. Lillelund, Philippa Lipsius og Anders Møller på den røde løber i Toronto sammen med deres modeller og Birger von Holdt, KAOs nordiske General Manager.

Color Zoom Competition
Det var en fantastisk gruppe, der omgik hinanden, tog på sightseeing, oplevede Niagara Falls og ikke mindst heppede på sine landsmænd i Goldwell Global Zoom Challenge. Konkurrencen går ud på at skabe sin egen fortolkning af årets trendkollektion. De nationale vindere i kategorierne Partner, Creative og New Talent konkurrerer om de internationale guldmedaljer ved at genskabe sit look live på tre timer.

På vegne af Danmark konkurrerede Anders Møller fra Next i Partner Colorist, Lene B. Lillelund fra Next i Creative Colorist og Philippa Lipsius fra Frisør Dichoe i New Talent Colorist.

”Det føles helt uvirkeligt at have været med til det her”, siger Philippa efter konkurrencen. ”Det er allerførste gang, at jeg er med, og jeg havde ikke regnet med, at jeg ville vinde i Danmark. Ved livemomentet var jeg lidt presset til sidst men ikke så meget, som jeg havde troet. Det var en mega fed oplevelse, som jeg normalt ikke ville få lov til at opleve”.

Kommer du til at konkurrere igen næste år?

”Jeg synes virkelig, at den nye kollektion REMIX er en fed kollektion, hvor man får lov til at lege med farverne, men nu skal jeg snart føde, så jeg må satse på året efter i stedet for. Hvis jeg går videre, må den lille følge med på turen”.

Anders Møller konkurrerede i Partner-kategorien for tredje gang. Philippa Lipsius konkurrerede live, for første gang nogensinde, i kategorien New Talent.

Lene B. Lillelund repræsenterede Danmark i kategorien Creative Colorist.

Tre gange guld til Holland
Trods dygtighed, nerver af stål og modet til at præstere under pres fra deltagerne, blev det ikke til en nordisk podieplads i år. Derimod gik det helt anderledes for Holland, der tog guld med hjem i alle tre kategorier. Det er første gang nogensinde, at ét land tager guldet i alle tre kategorier. At de derudover også alle er fra samme salon, gør det endnu mere exceptionelt! De tre guldvindere skal sammen med Goldwells internationale team skabe trendkollektionen for 2020.

Guldvinderne i Goldwell Color Zoom Challenge 2018:
New Talent: Nushka Barbosa, Holland
Creative: Roos Topley, Holland 
Partner: Lieke Nijenkamp, Holland

For første gang nogensinde tog samme land, Holland, guldet i alle kategorier i Goldwell Color Zoom Challenge. At alle tre desuden kommer fra samme salon er helt exceptionelt.

Fokus på farve
Det er tydeligt at farve, uanset om det gælder stærke, vovede toner eller dybe, brune og røde nuancer, virkelig er en trend. Hos Goldwell og KMS Community Area kunne de næsten 3.000 frisører, der deltog i eventet, tage del i mange spændende nyheder, produktlanceringer og interaktive aktiviteter.

”Farve bliver mere normalt, og flere kunder skifter hårfarve oftere”, siger John Moroney, VP & Global Creative Director. ”De vil have muligheden for at afprøve nye ting – uanset om det gælder midlertidige eller semi-permanente farver, der går ud med tiden. Flere og flere kommer til at ville eksperimentere med stærke, personlige statements gennem sin hårfarve”.


De nordiske frisører, der tog turen over Atlanten til Toronto kunne opleve både sightseeing, shopping og en tur til Niagara Falls.

Ekstra tydeligt blev det, da Goldwell afslørede sin Color Zoom Collection 2019; RƎMIX. Kollektionen står i stærk kontrast til forrige års trendkollektion, Elemental, der byggede på nedtonede pasteller og jordfarvede nuancer, der overlappede hinanden. RƎMIX består af stærke farver, der står i skarpe kontraster til hinanden, og yderligere fremhæves gennem tydelige konturer. Kollektionen er et fashion statement, der både ser tilbage og fremad med tydelige referencer til 70’erne og 80’erne.

”RƎMIX handler om energetic escapism. Idéen er at flygte fra hverdagen, der for tiden er præget af politik, global opvarmning og tusinde andre problemer, som vi, som samfund, møder i hverdagen. Vi lever i en verden i konstant stress, og kunderne søger væk og udtrykker det gennem mode i både hår og tøj”.


REMIX - Goldwells trendkollektion 2018 - mixer stærke farver med retroformer. Inspirationen kommer blandt andet fra pop art, punk og de glade 80’ere.

Artist sessions
Stærke farver og personlige udtryk var gennemgående for hele eventet. Mario Krankl var en af inspiratorerne, der delte om sig med tips og tricks til weekendens Artist Sessions. Han bød på et show i tre dele; en lidt mere kommerciel del, en redaktionel del og en avantgardedel, der er det, han er allermest kendt for.

Gennem avantgardekollektionen Forgotten Brides viste Mario Krankl sin fortolkning af verdens bryllupstraditioner.

Mazella & Palmer viste dele af kollektionen Forgotten Circus og havde desuden premiere på deres nye kollektion Ombre Rouge, der betyder rød skygge. Udover intensive farver, understregede de vigtigheden i at have en stabil grund at stå på, når det kommer til klippeteknikker. Det handler ikke kun om, hvordan man klipper – det gælder også om at forstå hvorfor.

Mazella & Palmer havde premiere på deres nye kollektion Ombre Rouge.

Se flere billeder i galleriet:

Tekst: Camilla Svensson (Sascha Tejlmann red.)
Foto: Camilla Svensson & Goldwell 

Se også: Goldwell & KMS Global Zoom Event 2017 i Barcelona

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Nye lanceringer i IdHAIR Elements Xclusive serien

Nye lanceringer i IdHAIR Elements Xclusive serien

Yderligere fire produkter lanceres nu i IdHAIRS bæredygtige serie Elements Xclusive. Læs om produkterne her.
Cleansing Conditioner - Oil Reflection fra Wella

Cleansing Conditioner - Oil Reflection fra Wella

Wella Cleansing Conditioner er en rensende balsam med en skånsom formula, der nænsomt renser håret og efterlader det blødt, gennemfugtet og glansfuldt.
Duftlys og gaveæsker fra Maria Nila

Duftlys og gaveæsker fra Maria Nila

Den veganske hårplejeproducent Maria Nila fortsætter med at udvide sit sortiment ud over hårpleje og -styling. Maria Nila præsenterer duftlys og gaveæsker.
TIGI introducerer Copyright Care

TIGI introducerer Copyright Care

TIGI Copyright Care er en serie af nærende plejeprodukter skabt med fokus på behandlingsfasen af klip og farve og giver umiddelbare resultater. Læs mere her!

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Jorden rundt med Marcelklubben

Jorden rundt med Marcelklubben

Marcelklubbens traditionsrige Londonaften fik i år et nyt udtryk under navnet Marcel International Inspiration og flere af landets store navne var på scenen denne aften.
La Biosthetique x Nobi Talai til Paris Fashion Week SS19

La Biosthetique x Nobi Talai til Paris Fashion Week SS19

Under temaet "Urbane Nomader" skabte La Biosthetique de smukke hår- og makeuplooks til Nobi Talais show under Paris Fashion Week SS19.
L'Oréal Professionnel inviterede til Toni&Guy-seminarium

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni&Guy-seminarium

Der var trendy klip, farve og opsætninger på menuen, da L’Oréal Professionnel inviterede til seminarie med Toni & Guy på Tivoli Hotel i København.
Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' internationale TrendVision 2018 løb af stablen i Lissabon, og frisører fra hele verden var samlet til en Creative Retreat Experience.
La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

Det er ganske vist nogle uger siden, at Paris Fashion Week SS19 løb af stablen, men det betyder ikke, at vi stopper med at inspireres. La Biosthetique skabte hårlooket til Talbot Runhofs show.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Eugene Souleiman

Eugene Souleiman

Bag frisurerne af nogle af modeugens vigtigste navne, er Eugene Souleiman - en af modeverdenens mest eftertragtede stylister. Læs vores interview med ham her.
Line Bomholt

Line Bomholt

Line Bomholt kan ganske enkelt ikke lade være! Hun har hele tiden maser af jern i ilden. Men at udvikle og videreudvikle er selve drivkraften, mener Line.

Nyeste videoer se flere videoer

Naturlige og teksturerede bølger med ghd

Naturlige og teksturerede bølger med ghd

I denne video viser ghd, hvordan du får det såkaldte "I woke up like this"-look. Naturlige og teksturerede bølger for et cool og sexet look.
Long Hair Tutorial af Benjamin Martin -Bryllupsopsætning - tutorial

Long Hair Tutorial af Benjamin Martin -Bryllupsopsætning - tutorial

Talentfulde Benjamin Martin viser i denne tutorial tre forskellige festopsætninger, der passer godt til fest og bryllup. Se videoen her.
ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

I denne video viser ghd, hvordan man laver det perfekte wavy hår med et glattejern.
Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Skønhedsbrandet Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre billedet af mandlighed med den nye kampagne Be Yourself More.
Lær at lave en paryk med Redken

Lær at lave en paryk med Redken

Redken viser her, hvordan man kan lave en paryk, der er perfekt til alle Halloween-festerne, der er lige rundt om hjørnet - kun fantasien sætter grænserne!