LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

ColorMANIA til Goldwell Global Zoom i Toronto

Goldwells store, årlige happening, Global Zoom, løb i år af stablen i den canadiske by Toronto, Canada. De op mod 100 frisører fra Norden, der tog turen over Atlanten, fik mulighed for at opleve et event i verdensklasse med fuld fokus på farve i alle dets former.

De danske finalister Lene B. Lillelund, Philippa Lipsius og Anders Møller på den røde løber i Toronto sammen med deres modeller og Birger von Holdt, KAOs nordiske General Manager.

Color Zoom Competition
Det var en fantastisk gruppe, der omgik hinanden, tog på sightseeing, oplevede Niagara Falls og ikke mindst heppede på sine landsmænd i Goldwell Global Zoom Challenge. Konkurrencen går ud på at skabe sin egen fortolkning af årets trendkollektion. De nationale vindere i kategorierne Partner, Creative og New Talent konkurrerer om de internationale guldmedaljer ved at genskabe sit look live på tre timer.

På vegne af Danmark konkurrerede Anders Møller fra Next i Partner Colorist, Lene B. Lillelund fra Next i Creative Colorist og Philippa Lipsius fra Frisør Dichoe i New Talent Colorist.

”Det føles helt uvirkeligt at have været med til det her”, siger Philippa efter konkurrencen. ”Det er allerførste gang, at jeg er med, og jeg havde ikke regnet med, at jeg ville vinde i Danmark. Ved livemomentet var jeg lidt presset til sidst men ikke så meget, som jeg havde troet. Det var en mega fed oplevelse, som jeg normalt ikke ville få lov til at opleve”.

Kommer du til at konkurrere igen næste år?

”Jeg synes virkelig, at den nye kollektion REMIX er en fed kollektion, hvor man får lov til at lege med farverne, men nu skal jeg snart føde, så jeg må satse på året efter i stedet for. Hvis jeg går videre, må den lille følge med på turen”.

Anders Møller konkurrerede i Partner-kategorien for tredje gang. Philippa Lipsius konkurrerede live, for første gang nogensinde, i kategorien New Talent.

Lene B. Lillelund repræsenterede Danmark i kategorien Creative Colorist.

Tre gange guld til Holland
Trods dygtighed, nerver af stål og modet til at præstere under pres fra deltagerne, blev det ikke til en nordisk podieplads i år. Derimod gik det helt anderledes for Holland, der tog guld med hjem i alle tre kategorier. Det er første gang nogensinde, at ét land tager guldet i alle tre kategorier. At de derudover også alle er fra samme salon, gør det endnu mere exceptionelt! De tre guldvindere skal sammen med Goldwells internationale team skabe trendkollektionen for 2020.

Guldvinderne i Goldwell Color Zoom Challenge 2018:
New Talent: Nushka Barbosa, Holland
Creative: Roos Topley, Holland 
Partner: Lieke Nijenkamp, Holland

For første gang nogensinde tog samme land, Holland, guldet i alle kategorier i Goldwell Color Zoom Challenge. At alle tre desuden kommer fra samme salon er helt exceptionelt.

Fokus på farve
Det er tydeligt at farve, uanset om det gælder stærke, vovede toner eller dybe, brune og røde nuancer, virkelig er en trend. Hos Goldwell og KMS Community Area kunne de næsten 3.000 frisører, der deltog i eventet, tage del i mange spændende nyheder, produktlanceringer og interaktive aktiviteter.

”Farve bliver mere normalt, og flere kunder skifter hårfarve oftere”, siger John Moroney, VP & Global Creative Director. ”De vil have muligheden for at afprøve nye ting – uanset om det gælder midlertidige eller semi-permanente farver, der går ud med tiden. Flere og flere kommer til at ville eksperimentere med stærke, personlige statements gennem sin hårfarve”.


De nordiske frisører, der tog turen over Atlanten til Toronto kunne opleve både sightseeing, shopping og en tur til Niagara Falls.

Ekstra tydeligt blev det, da Goldwell afslørede sin Color Zoom Collection 2019; RƎMIX. Kollektionen står i stærk kontrast til forrige års trendkollektion, Elemental, der byggede på nedtonede pasteller og jordfarvede nuancer, der overlappede hinanden. RƎMIX består af stærke farver, der står i skarpe kontraster til hinanden, og yderligere fremhæves gennem tydelige konturer. Kollektionen er et fashion statement, der både ser tilbage og fremad med tydelige referencer til 70’erne og 80’erne.

”RƎMIX handler om energetic escapism. Idéen er at flygte fra hverdagen, der for tiden er præget af politik, global opvarmning og tusinde andre problemer, som vi, som samfund, møder i hverdagen. Vi lever i en verden i konstant stress, og kunderne søger væk og udtrykker det gennem mode i både hår og tøj”.


REMIX - Goldwells trendkollektion 2018 - mixer stærke farver med retroformer. Inspirationen kommer blandt andet fra pop art, punk og de glade 80’ere.

Artist sessions
Stærke farver og personlige udtryk var gennemgående for hele eventet. Mario Krankl var en af inspiratorerne, der delte om sig med tips og tricks til weekendens Artist Sessions. Han bød på et show i tre dele; en lidt mere kommerciel del, en redaktionel del og en avantgardedel, der er det, han er allermest kendt for.

Gennem avantgardekollektionen Forgotten Brides viste Mario Krankl sin fortolkning af verdens bryllupstraditioner.

Mazella & Palmer viste dele af kollektionen Forgotten Circus og havde desuden premiere på deres nye kollektion Ombre Rouge, der betyder rød skygge. Udover intensive farver, understregede de vigtigheden i at have en stabil grund at stå på, når det kommer til klippeteknikker. Det handler ikke kun om, hvordan man klipper – det gælder også om at forstå hvorfor.

Mazella & Palmer havde premiere på deres nye kollektion Ombre Rouge.

Se flere billeder i galleriet:

Tekst: Camilla Svensson (Sascha Tejlmann red.)
Foto: Camilla Svensson & Goldwell 

Se også: Goldwell & KMS Global Zoom Event 2017 i Barcelona

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Biolage R.A.W. Scalp - Serien for en sund hovedbund

Biolage R.A.W. Scalp - Serien for en sund hovedbund

Biolage R.A.W.-familien har fået nyt medlem i form af serien Biolage R.A.W. Scalp. Fordi et sundt hår starter med en sund hovedbund.
SP Reverse fra Wella System Professional

SP Reverse fra Wella System Professional

Wella System Professional: SP Reverse er en ny serie af produkter, der genopbygger stresset hår samt genskaber elasticitet, smidighed og glans i svækket hår.
KC Luxima fra KC Professional - Nu hos HeadBrands

KC Luxima fra KC Professional - Nu hos HeadBrands

Luxima er en ammoniakfri nuancetoning, som giver et blødt resultat med glans. Toner der intensiverer eller neutraliserer nuancerne som allerede findes i håret.
System Professional introducerer System Man

System Professional introducerer System Man

System Man er den nye produktlinje inden for System Professional og er svaret til alle kræsne mænd med sofistikeret smag. Indeholder både hårpleje og styling.
ghd julegaveæsker

ghd julegaveæsker

Et lækkert udvalg af gaveæsker i guld med stylingværktøjer fra ghd med professionel ydelse til ethvert behov er perfekte julegaver.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Aveda Congress i Minneapolis

Aveda Congress i Minneapolis

I anledning af Avedas 40-års jubilæum afholdtes deres største kongres nogensinde i Minneapolis, Minnesota. Hair Magazine fulgte med over Atlanten.
ColorMANIA til Goldwell Global Zoom i Toronto

ColorMANIA til Goldwell Global Zoom i Toronto

Goldwells store, årlige happening, Global Zoom, løb af stablen i den canadiske by Toronto. De 3.000 frisører til stede kunne opleve et event i verdensklasse.
Efterårsfest med Hair Team Company

Efterårsfest med Hair Team Company

Hair Team Company har netop lige afholdt to shows fyldt med viden, venskabelighed og vilde nyheder! Var du ikke med, kan du læse om de to shows her.
Med ghd backstage til New York Fashion Week

Med ghd backstage til New York Fashion Week

ghd var stolt sponsor, da der skulle styles hår til Jeremy Scotts fashionshow under New York Fashion Week. Manden i spidsen var Eugene Souleiman.
A World in Color – farveeksplosion med Wella Professionals

A World in Color – farveeksplosion med Wella Professionals

Det var noget for enhver smag, da Wella Professionals kårede vinderme i TrendVision og relancerede Koleston Perfect i et eventet A World in Color i København.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Danni Sigen

Danni Sigen

Danni Sigen udlever sin drøm og sin passion. Og på kun tre år skabt et navn for sig selv. En stor del af æren giver han de sociale medier.
Christina Klinke Søegaard

Christina Klinke Søegaard

Christina Klinke Søegaard er frisørmester på Det ny Teater. Det er en spændende arbejdsplads og helt anderledes end arbejdet i en salon.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Lær at lave en paryk med Redken

Lær at lave en paryk med Redken

Redken viser her, hvordan man kan lave en paryk, der er perfekt til alle Halloween-festerne, der er lige rundt om hjørnet - kun fantasien sætter grænserne!
Simpel opsætning til festlige begivenheder

Simpel opsætning til festlige begivenheder

Få inspiration til en simpel, festlig opsætning her, hvor kun få ting skal brugs til en elegant opsætning.
Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Er du nysgerrig på på Wella Professionals Koleston Perfect Me+? Ved at tage dette 9-minutters seminar lærer du alt, du behøver at vide.
Se hvordan du kan klippe en lob med en barberkniv

Se hvordan du kan klippe en lob med en barberkniv

Her kan du se, hvordan du kan bruge en barberkniv til at klippe en lob. Se videoen her, der viser step-by-step, hvad du skal gøre.
Balmain Spring/Summer 2019 Menswear

Balmain Spring/Summer 2019 Menswear

Bliv inspireret af håret og moden, der var at finde på catwalken, da Balmain Paris afholdte modeshow i slutningen af juni.