LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

En hel weekend med HeadBrands

Mere end 250 frisører var kommet fra alle Nordens hjørner for at tage del i den allerførste HeadBrands Xperience – og hvilken oplevelse det var! En hel weekend fyldt med inspiration, trends og noget for enhver smag.

250 frisører fra hele Norden tog del i den allerførste HeadBrands Xperience.250 frisører fra hele Norden tog del i den allerførste HeadBrands Xperience.

Ari Koponen tiltrådte som HeadBrands’ uddannelseschef i januar i år og har arbejdet flittigt siden da. Han har blandt andet rekrutteret 20 undervisere rundt omkring i Norden, startet uddannelsesvirksomheden for HeadBrands’ selected brands og desuden været edderkoppen i spindet vedrørende hele Xperience-eventet. Da eventet var slut, og succesen var et faktum, var Ari glad og stolt over sit nydannede team.

”Vi ville gerne byde på ren inspiration, uddannelse og trends i kundskabsformat på dagen og tage det hele til et ekstra niveau om aftenen”, fortæller Ari. ”Vi har koordineret 25 workshops og seks shows på én dag, så det har været et utroligt teamarbejde. Hvad end du gør, så pres dig selv! Det var det, vi ville vise med Xperience”.

Se også: Glamour og luksus til Gold International Show i København

HeadBrands uddannelseschef, Ari Koponen, bød selv på et minishow i løbet af aftenen med stærke farver og klipninger inspireret af Mazella&Palmer.HeadBrands' uddannelseschef, Ari Koponen, bød selv på et minishow i løbet af aftenen med stærke farver og klipninger inspireret af Mazella&Palmer.

Caprice Hammon fra TIGI Cosmetics sammenlignede proceduren at lægge en øjenmakeup med at klippe en bob.Caprice Hammon fra TIGI Cosmetics sammenlignede proceduren at lægge en øjenmakeup med at klippe en bob. Det handler om at skabe en balance. Britiske Luke Dolan, ambassadør for Uppercut Deluxe, inspirerede med sine barberskills.Britiske Luke Dolan, ambassadør for Uppercut Deluxe, inspirerede med sine barberskills.

5x5 workshops
HeadBrands Xperience begyndte i deres hovedkontor i Lund, i det sydlige Sverige. Her kunne frisørerne, der blev inddelt i grupper á fem, mingle sammen blandt paller og hylder på lageret, teste produkter i butikken og være med til fem forskellige workshops fra TIGI Cosmetics, Celeb Luxury, Cloud Nine, Uppercut Deluxe og Gold. Dagsprogrammet bestod af nyttige tips og salonvenlige demoer, der også gav et lille hint og hvad, aftenens shows havde at tilbyde.

Se også: HeadBrands overtager distributionen af Cloud Nine i Norden

En af de fem workshops stod Årets Frisør i Sverige, Sofie Geideby, for sammen med Celeb Luxury. Hun delte om sig med nyttige farvetips og en farvetrendspotting med fokus på rosaguld, blorange og turkis. Selv rene, blonde toner og mørke, kraftfulde nuancer ses tydeligt i trendbilledet netop nu.

I det industrielle miljø, længst inde i lageret, følte de cool skaterfyre fra det australske brand Uppercut Deluxe sig hjemme. Ambassadøren Luke Dolan inspirerede med sine barberskills, da han nøje lavede en flattop foran publikum.

Se også: Mød efteråret med HeadBrands

Sofia Geideby fortalte om farvetrendsne netop nu; rosaguld, blorange, turkis, klare, blonde og kraftfulde, brune farver er oppe i tiden nu.Sofia Geideby fortalte om farvetrendsne netop nu; rosaguld, blorange, turkis, klare, blonde og kraftfulde, brune farver er oppe i tiden nu. Ida og Hannah fra Lokaal i Skövde delte om sig med catwalkstyling á la Cloud Nine.Ida og Hannah fra Lokaal i Skövde delte om sig med catwalkstyling á la Cloud Nine.

Alle modellerne fra Sofia Geidebys show for Celeb Luxury.Alle modellerne fra Sofia Geidebys show for Celeb Luxury.

Puck Thomson, som er en del af det nye uddannelsesteam, lavede et show for Gold til eventet hos HeadBrands.Puck Thomson, som er en del af det nye uddannelsesteam, lavede et show for Gold til eventet hos HeadBrands. Udgangspunktet for denne, nu rødhårede, model var en udvasket lilla nuance med en grov udvoksning.Udgangspunktet for denne, nu rødhårede, model var en udvasket lilla nuance med en grov udvoksning.

Skruet op
Aftenens show og middag blev afholdt på Clarion Hotel & Congress Malmö Live, hvor både gæster og modeller havde iført sig festligt tøj og var kommet i feststemning. Aftenens seks shows indeholdt alt og lidt til; fashion, kommerciel og redaktionel styling, avantgarde, trendy herrehår og kreativ farve. HeadBrands skruede op for volumen, både på musikken og selve oplevelse af at være til fest hos dem. Deres fokus på uddannelse og inspiration tager vi glædeligt imod, og med Ari i spidsen kan det ikke blive andet end kanon!

OBS! Oplevelsen sluttede dog ikke her. For gæsterne, der kom langvejsfra, ventede en dag med sightseeing i København, og om aftenen kunne alle HeadBrands’ gæster følge med til Cirkusbygningen og tage del i Gold International show. Læs mere om dette her!

Tekst & foto: Camilla Svensson (Sascha Tejlmann red.)

Se flere billeder fra HeadBrands Xperience i galleriet her!

250 frisører fra hele Norden tog del i den allerførste HeadBrands Xperience.

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Matrix SoColor Cult med 29 intensive farver

Matrix SoColor Cult med 29 intensive farver

Matrix SoColor Cult er en hårfarveserie med en omfattende farvepalette med 29 farver, der kan tilpasses i intensitet og holdbarhed.
Hold.Me Hairspray fra Design.Me

Hold.Me Hairspray fra Design.Me

Hold.Me hårspray gør det nu muligt at tilpasse sprayen præcis, som man ønsker det. Læs mere om produktet her.
COLOUR serie med granatæbleolie & hyben fra TRINITY

COLOUR serie med granatæbleolie & hyben fra TRINITY

Trinity er ude med en nye produktserie, der giver liv og spændstighed til farvet hår. Læs mere om serien her.
Nyhed fra ZENZ - ZENZ Organic Hair Spa

Nyhed fra ZENZ - ZENZ Organic Hair Spa

ZENZ Organic Hair Spa er en sand revolution. Den er designet til at gøre hårbehandlinger mere effektive på kortere tid – helt uden brug at elektricitet. Læs mere her.
Tre nyheder fra Eksperience

Tre nyheder fra Eksperience

Revlon Professional udvider sit Eksperience-sortiment med tre produkter; Blonde - Grey Hair Cleanser, Color Intensifying Hair Conditioner og Hydrating Hair Conditioner.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' internationale TrendVision 2018 løb af stablen i Lissabon, og frisører fra hele verden var samlet til en Creative Retreat Experience.
La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

Det er ganske vist nogle uger siden, at Paris Fashion Week SS19 løb af stablen, men det betyder ikke, at vi stopper med at inspireres. La Biosthetique skabte hårlooket til Talbot Runhofs show.
Wella Professionals inviterede til trendaften

Wella Professionals inviterede til trendaften

Endnu en gang åbnede Wella Professionals dørene op for mere end 320 frisører landet over for at inspirere, udfordre og undervise branchen i de seneste trends.
Glamour og luksus til Gold International Show i København

Glamour og luksus til Gold International Show i København

Modehuset Gold bød 800 frisører fra hele verden til gallaaften i Købehavn med show, cirkusartister og flere nye lanceringer.
En hel weekend med HeadBrands

En hel weekend med HeadBrands

Mere end 250 frisører var kommet fra alle Nordens hjørner for at tage del i den allerførste HeadBrands Xperience – og hvilken oplevelse det var!

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Morten Lynge

Morten Lynge

Dybbølsgade tæt ved Enghave Plads i København ligger en lille frisørsalon med navnet Kushi. Kushi er japansk og betyder kam. Her har Morten Lynge sin salon, og hverken han eller salonen er helt almindelig.
Pia Hansen

Pia Hansen

Pia Hansen meldte sig først til et kursus i økonomi i Danmarks Frisørmester forening – og derefter til flere andre. Hun øgede sin indtjening og forretningen går nu strygende.

Nyeste videoer se flere videoer

ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

I denne video viser ghd, hvordan man laver det perfekte wavy hår med et glattejern.
Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Skønhedsbrandet Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre billedet af mandlighed med den nye kampagne Be Yourself More.
Lær at lave en paryk med Redken

Lær at lave en paryk med Redken

Redken viser her, hvordan man kan lave en paryk, der er perfekt til alle Halloween-festerne, der er lige rundt om hjørnet - kun fantasien sætter grænserne!
Simpel opsætning til festlige begivenheder

Simpel opsætning til festlige begivenheder

Få inspiration til en simpel, festlig opsætning her, hvor kun få ting skal brugs til en elegant opsætning.
Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Er du nysgerrig på på Wella Professionals Koleston Perfect Me+? Ved at tage dette 9-minutters seminar lærer du alt, du behøver at vide.