LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Hair Magazine besøgte Cosmoprof i Bologna 2018

For at byde foråret velkommen på bedste vis, begav en del af Hair Magazine-redaktionen sig til Bologna for at opleve dét, der efter 50 år eksistens har vokset sig til et af verdens største arrangement i den professionelle skønhedsbranche. End ikke i vores vildeste fantasi havde vi forestillet os, hvor stort det faktisk var! 

I år kom næsten 300.000 forventningsfulde besøgende fra alle dele af verden til messen i Bologna.I år kom næsten 300.000 forventningsfulde besøgende fra alle dele af verden til messen i Bologna.

I Bolognas gigantiske messeområde, BolognaFiere, arrangeres hvert år en af verdens største messer for den professionelle skønhedsbranche, Cosmoprof Worldwide Bologna. I år kom næsten 300.000 forventningsfulde besøgende fra alle dele af verden. Cirka 20 store messehaller var fyldt til randen med alt, der hører til skønhedsindustriens forskellige områder; parfume og kosmetik, naturlige skønhedsprodukter, indpakning, produktmaskineri, råmateriale, skønhed og spa, hår og negle. I timevis kunne man vandre rundt blandt produkter i lange rækker og se stande pyntet med alt fra rindende vand, planter og varer til videresalg til billige priser. Cosmoprof er virkelig som en hel verden af skønhed!

Hair Magazine hilste på i Grazette of Swedens stand, hvor Linda Beronius og Joakim Arnberg glædeligt viste deres nye farvekollektion frem.Hair Magazine hilste på i Grazette of Swedens stand, hvor Linda Beronius og Joakim Arnberg glædeligt viste deres nye farvekollektion frem.

CEO for SIM Sensitive, Tatu Viherma, og Instagramkendissen Rebecca Taylor viste stolt deres nye farveserie frem, der blev lanceret denne weekend.CEO for SIM Sensitive, Tatu Viherma, og Instagramkendissen Rebecca Taylor viste stolt deres nye farveserie frem, der blev lanceret denne weekend.

I Davines' stand kunne man lugte, se og teste.I Davines' stand kunne man lugte, se og teste.

Reverb Brands var til stede for at finde nye leverandører.Reverb Brands var til stede for at finde nye leverandører.
BaBylissPRO viste styling ved sin stand.BaBylissPRO viste styling ved sin stand.

En hub for branchen
På Cosmoprof mødes leverandører fra alle verdens hjørner for at networke, finde nye partnere, møde branchekollegaer, tillære sig viden om nye innovationer og opdage nye forretningsmuligheder. Omkring 2.700 udstillere fra op mod 70 forskellige lande dukkede i år op for at fremvise sine bidrag til branchen. De to første messedage - af i alt fire - var dedikeret til leverandører, mens de sidste to blev fyldt med tusindevis af frisører og andre videreforhandlere. En rigtig fest for alle, rent ud sagt.

På messen kunne man følge med i de seneste begivenheder i branchen; forskning, innovationer, trends og produktudvikling.På messen kunne man følge med i de seneste begivenheder i branchen; forskning, innovationer, trends og produktudvikling.

Bologna, også kaldet ”La Rossa” på grund af alle sine røde tage, var endnu engang vært for Cosmoprof.Bologna, også kaldet ”La Rossa” på grund af alle sine røde tage, var endnu engang vært for Cosmoprof.Bologna, også kaldet ”La Rossa” på grund af alle sine røde tage, var endnu engang vært for Cosmoprof.

Mere end bare produkter
Udover at vandre rundt blandt de mange stande, kunne man som besøgende på messen også tillære sig viden om virksomhederne, blive opdateret på den seneste forskning og de nyeste innovationer samt få styr på de seneste trends.

Under temaet CosmoTalks fik man chancen for at lære om kommunikationsstrategier, digitale innovationer, nye opfindelser og høre om nye trends i branchen. CosmoprofTrends bød på trendspotting, Hair Ring bød på klipning og styling af unge italienske frisørtalenter og On Hair viste shows med velkendte navne i branchen. Blandt andre Schwarzkopf Professional og Wella Professionals inviterede til farverige hårshows, hvor sidstnævnte bød på både sang, dans og show. For anden gang var Cosmoprof også vært for The International Barbers Gathering, hvor barberer fra forskellige steder i verden viste sine skægkundskaber på United Barbers Show.

Schwarzkopf Professional viste sin nye Essential Looks-kollektion REinventing Hair.Schwarzkopf Professional viste sin nye Essential Looks-kollektion REinventing Hair.

James Parrucchieri bød på et farverigt show under navnet “Ethnic Color”.James Parrucchieri bød på et farverigt show under navnet “Ethnic Color”.

Som en hyldest til kvinder, viste Federico Fashion Style stort hår, glitter og glamour i sit show #Looking For My Beauty.Som en hyldest til kvinder, viste Federico Fashion Style stort hår, glitter og glamour i sit show #Looking For My Beauty.

Der var intet skønhedsrelateret, der manglede under messen i Bologna, og vi kan med sikkerhed sige, at vi ikke var de eneste, der rejste trætte og glade hjem med nye kundskaber om trends, kendskab til nye leverandører og ømme fødder. Omfattende, skønhedsrelateret og trendy er ord, der sammenfatter Cosmoprof 2018.

Tekst: Alexandra Malmborg (Sascha Tejlmann red.)
Foto: Alexandra Malmborg & Ida Holmström

Se flere billeder i galleriet:



Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Gaveæske fra TAILOR'S kun hos Brands4hair

Gaveæske fra TAILOR'S kun hos Brands4hair

Nu har du mulighed for at købe gaveæsker fra TAILOR'S til manden. Læs mere om det her.
Bold Color Washes fra Schwarzkopf Professional

Bold Color Washes fra Schwarzkopf Professional

De nye Bold Color Washes fra Schwarzkopf Professional er sulfatfri shampoo med semipermanente farveresultater. Læs mere om nyheden her.
Matrix SoColor Cult med 29 intensive farver

Matrix SoColor Cult med 29 intensive farver

Matrix SoColor Cult er en hårfarveserie med en omfattende farvepalette med 29 farver, der kan tilpasses i intensitet og holdbarhed.
Hold.Me Hairspray fra Design.Me

Hold.Me Hairspray fra Design.Me

Hold.Me hårspray gør det nu muligt at tilpasse sprayen præcis, som man ønsker det. Læs mere om produktet her.
COLOUR serie med granatæbleolie & hyben fra TRINITY

COLOUR serie med granatæbleolie & hyben fra TRINITY

Trinity er ude med en nye produktserie, der giver liv og spændstighed til farvet hår. Læs mere om serien her.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' internationale TrendVision 2018 løb af stablen i Lissabon, og frisører fra hele verden var samlet til en Creative Retreat Experience.
La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

Det er ganske vist nogle uger siden, at Paris Fashion Week SS19 løb af stablen, men det betyder ikke, at vi stopper med at inspireres. La Biosthetique skabte hårlooket til Talbot Runhofs show.
Wella Professionals inviterede til trendaften

Wella Professionals inviterede til trendaften

Endnu en gang åbnede Wella Professionals dørene op for mere end 320 frisører landet over for at inspirere, udfordre og undervise branchen i de seneste trends.
Glamour og luksus til Gold International Show i København

Glamour og luksus til Gold International Show i København

Modehuset Gold bød 800 frisører fra hele verden til gallaaften i Købehavn med show, cirkusartister og flere nye lanceringer.
En hel weekend med HeadBrands

En hel weekend med HeadBrands

Mere end 250 frisører var kommet fra alle Nordens hjørner for at tage del i den allerførste HeadBrands Xperience – og hvilken oplevelse det var!

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Per Knudsen

Per Knudsen

Kunne du tænke dig at vide mere om Per Knudsen? Læs artiklen og få svar på eksempelvis hvor han arbejder og har været i lære, hvor han henter inspiration, hvad hans bedste oplevelse er som frisør og meget mere.
Marta Spizewska

Marta Spizewska

Rejser, glamourøse shows og uddannelse verden over. Hair Magazine stjal lidt taletid med Marta Spizewska, kreativ chef for Wella i Norden. Læs interviewet her.

Nyeste videoer se flere videoer

ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

I denne video viser ghd, hvordan man laver det perfekte wavy hår med et glattejern.
Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Skønhedsbrandet Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre billedet af mandlighed med den nye kampagne Be Yourself More.
Lær at lave en paryk med Redken

Lær at lave en paryk med Redken

Redken viser her, hvordan man kan lave en paryk, der er perfekt til alle Halloween-festerne, der er lige rundt om hjørnet - kun fantasien sætter grænserne!
Simpel opsætning til festlige begivenheder

Simpel opsætning til festlige begivenheder

Få inspiration til en simpel, festlig opsætning her, hvor kun få ting skal brugs til en elegant opsætning.
Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Er du nysgerrig på på Wella Professionals Koleston Perfect Me+? Ved at tage dette 9-minutters seminar lærer du alt, du behøver at vide.