LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

L'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i Paris

Stilikoner, Instagramvenlige drinks og innovative lanceringer stod på programmet, da L’Oréal Professionnel indbød til presseevent på den trendy klub Les Bains i Paris.

Trendy Les Bains i Paris var fyldt med presse og influencers fra hele verden, da L’Oréal Professionnel lancerede to naturlige nyheder, der kommer til foråret. Hair Magazine var også tilstede.
Trendy Les Bains i Paris var fyldt med presse og influencers fra hele verden, da L’Oréal Professionnel lancerede to naturlige nyheder, der kommer til foråret. Hair Magazine var også tilstede.

Alexa Chung og Crista Cober er L’Oréal Professionnels internationale talspersoner 2018 og var aftenens værtinder. De indbød til fest samtidig med, at der blev talt om bæredygtighed og naturlige ingredienser både til højre og venstre. L’Oréal blev anerkendt som verdensførende inden for bæredygtighed, ved CDP Europe Awards i Bruxelles 2017, gennem sit arbejde med programmet Sharing Beauty With All. Som et led i det arbejde, der gennemsyrer hele organisationen, blev to nye produktserier fra L’Oréal Professionnel lanceret i løbet af aftenen.

Se også: Stilikonet Alexa Chung deler sine tanker om hår

L'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i Paris

Stilikonet Alexa Chung, ”den mest parisiske London’er nogensinde”, og modellen Crista Cober er internationale talspersoner for L’Oréal Professionnel 2018 og var aftenens æresgæster og værtinder. L'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i ParisStilikonet Alexa Chung, ”den mest parisiske London’er nogensinde”, og modellen Crista Cober er internationale talspersoner for L’Oréal Professionnel 2018 og var aftenens æresgæster og værtinder.

Botanéa og Source Essentielle
Den 100 % plantebaserede professionelle hårfarve Botanéa og hårplejeserien Source Essentielle, med op til 100 % plantebaserede ingredienser, vakte stor opmærksomhed blandt pressen på grund af deres smarte løsninger med bæredygtighed i fokus. Programmet, Sharing Beauty With All, handler om at øge bæredygtighed i alle aspekter af L’Oréals produktion. Og det betyder ikke kun at satse på naturlige råvarer.

Hårplejeserien Source Essentielle, med op til 100 % plantebaserede ingredienser, kommer i firkantet genbrugsmateriale, som kunderne kan tage med og fylde i salonen.

Hårplejeserien Source Essentielle, med op til 100 % plantebaserede ingredienser, kommer i firkantet genbrugsmateriale, som kunderne kan tage med og fylde i salonen.Hårplejeserien Source Essentielle, med op til 100 % plantebaserede ingredienser, kommer i firkantet genbrugsmateriale, som kunderne kan tage med og fylde i salonen.
Hårplejeserien Source Essentielle, med op til 100 % plantebaserede ingredienser, kommer i firkantet genbrugsmateriale, som kunderne kan tage med og fylde i salonen.

”Da vi skabte Botanéa, stod vi over for to udfordringer”, fortæller Eric Bone, International Director Sustainable Innovation. ”Den første var at sørge for at skabe en naturlig hårfarve, der præsterer og betyder noget for vores professionelle varemærke. Den anden udfordring var at skabe en distributionskæde med bæredygtig kvalitet i alle led. At have en bæredygtig udvikling betyder, at vi må sikre, at vores produktion kommer samfundet til gode, der hvor vi har vores virksomhed - hvilket i dette tilfælde er Indien”. Laurent Gilbert, Sustainable Innovation Director, tilføjer: ”Vi arbejder sammen med lokale organisationer for på den måde at sørge for, at vores produktion hjælper til på den socioøkonomiske udvikling og skaber en holdbar produktion, der øger producenternes levestandard”.

Laurent Gilbert, Sustainable Innovation Director, og Eric Bone, International Director Sustainable Innovation for L’Oréal Professionnel.
Laurent Gilbert, Sustainable Innovation Director, og Eric Bone, International Director Sustainable Innovation for L’Oréal Professionnel.

Henna, indigo og cassia
Botanéa er en naturlig hårfarve, der består af tre hovedingredienser; henna, indigo og cassia. Da det er et produkt, der består af naturlige ingredienser, opfører det sig ikke på præcis samme måde som traditionelle hårfarver. Appliceringsteknikken, virkningstiden og slutresultatet er anderledes og varierer afhængigt af udgangspunktet. ”Første gang, man anvender farven, er det meget anderledes både for frisøren og for kunden”, siger Eric. ”Det dufter på en anden måde, og desuden er det en grøn masse, der pensles på håret. Den endelige farve kan desuden vise sig efter et par timer eller én dag efter behandlingen, og derfor er det vigtigt at forklare processen for kunderne og forsikre dem om, at slutresultatet kommer til at blive godt”.

L'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i ParisL'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i Paris

Modellerne Catherine Schiesser og Nathalie Charade var glade for deres 100 % naturlige hårfarver fra den nye farveserie Botanéa.
Modellerne Catherine Schiesser og Nathalie Charade var glade for deres 100 % naturlige hårfarver fra den nye farveserie Botanéa.

Produkterne lanceres i maj 2018 og kommer med et pædagogisk uddannelsesmateriale. Det bliver spændende at se, hvordan de nye serier modtages af alle frisører og kunder i Norden. De to modeller Cathrine Schiesser og Nathalie Charade var i hvert fald meget tilfredse med deres 100 % naturlige hårfarver.

Tekst og foto: Camilla Svensson (Sascha Tejlmann red.)

Denne artikel kan du også læse i vores online magasin her!

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Gaveæske fra TAILOR'S kun hos Brands4hair

Gaveæske fra TAILOR'S kun hos Brands4hair

Nu har du mulighed for at købe gaveæsker fra TAILOR'S til manden. Læs mere om det her.
Bold Color Washes fra Schwarzkopf Professional

Bold Color Washes fra Schwarzkopf Professional

De nye Bold Color Washes fra Schwarzkopf Professional er sulfatfri shampoo med semipermanente farveresultater. Læs mere om nyheden her.
Matrix SoColor Cult med 29 intensive farver

Matrix SoColor Cult med 29 intensive farver

Matrix SoColor Cult er en hårfarveserie med en omfattende farvepalette med 29 farver, der kan tilpasses i intensitet og holdbarhed.
Hold.Me Hairspray fra Design.Me

Hold.Me Hairspray fra Design.Me

Hold.Me hårspray gør det nu muligt at tilpasse sprayen præcis, som man ønsker det. Læs mere om produktet her.
COLOUR serie med granatæbleolie & hyben fra TRINITY

COLOUR serie med granatæbleolie & hyben fra TRINITY

Trinity er ude med en nye produktserie, der giver liv og spændstighed til farvet hår. Læs mere om serien her.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' internationale TrendVision 2018 løb af stablen i Lissabon, og frisører fra hele verden var samlet til en Creative Retreat Experience.
La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

Det er ganske vist nogle uger siden, at Paris Fashion Week SS19 løb af stablen, men det betyder ikke, at vi stopper med at inspireres. La Biosthetique skabte hårlooket til Talbot Runhofs show.
Wella Professionals inviterede til trendaften

Wella Professionals inviterede til trendaften

Endnu en gang åbnede Wella Professionals dørene op for mere end 320 frisører landet over for at inspirere, udfordre og undervise branchen i de seneste trends.
Glamour og luksus til Gold International Show i København

Glamour og luksus til Gold International Show i København

Modehuset Gold bød 800 frisører fra hele verden til gallaaften i Købehavn med show, cirkusartister og flere nye lanceringer.
En hel weekend med HeadBrands

En hel weekend med HeadBrands

Mere end 250 frisører var kommet fra alle Nordens hjørner for at tage del i den allerførste HeadBrands Xperience – og hvilken oplevelse det var!

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Cherif El-Ayouty

Cherif El-Ayouty

Cherif El-Ayouty købte Cha Cha Cha for nogle måneder siden. Han ser salonkæden som en forretning, men samtidig mener han også branchens sjæl er kunsten og de passionerede medarbejdere.
Gun-Britt Zeller

Gun-Britt Zeller

”Jeg synes, jeg har et sjovt og spændende liv”. Det siger Gun-Britt, der har været frisør i 50 år, og som ikke kunne drømme om at holde op.

Nyeste videoer se flere videoer

ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

I denne video viser ghd, hvordan man laver det perfekte wavy hår med et glattejern.
Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Skønhedsbrandet Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre billedet af mandlighed med den nye kampagne Be Yourself More.
Lær at lave en paryk med Redken

Lær at lave en paryk med Redken

Redken viser her, hvordan man kan lave en paryk, der er perfekt til alle Halloween-festerne, der er lige rundt om hjørnet - kun fantasien sætter grænserne!
Simpel opsætning til festlige begivenheder

Simpel opsætning til festlige begivenheder

Få inspiration til en simpel, festlig opsætning her, hvor kun få ting skal brugs til en elegant opsætning.
Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Er du nysgerrig på på Wella Professionals Koleston Perfect Me+? Ved at tage dette 9-minutters seminar lærer du alt, du behøver at vide.