LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

L'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i Paris

Stilikoner, Instagramvenlige drinks og innovative lanceringer stod på programmet, da L’Oréal Professionnel indbød til presseevent på den trendy klub Les Bains i Paris.

Trendy Les Bains i Paris var fyldt med presse og influencers fra hele verden, da L’Oréal Professionnel lancerede to naturlige nyheder, der kommer til foråret. Hair Magazine var også tilstede.
Trendy Les Bains i Paris var fyldt med presse og influencers fra hele verden, da L’Oréal Professionnel lancerede to naturlige nyheder, der kommer til foråret. Hair Magazine var også tilstede.

Alexa Chung og Crista Cober er L’Oréal Professionnels internationale talspersoner 2018 og var aftenens værtinder. De indbød til fest samtidig med, at der blev talt om bæredygtighed og naturlige ingredienser både til højre og venstre. L’Oréal blev anerkendt som verdensførende inden for bæredygtighed, ved CDP Europe Awards i Bruxelles 2017, gennem sit arbejde med programmet Sharing Beauty With All. Som et led i det arbejde, der gennemsyrer hele organisationen, blev to nye produktserier fra L’Oréal Professionnel lanceret i løbet af aftenen.

Se også: Stilikonet Alexa Chung deler sine tanker om hår

L'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i Paris

Stilikonet Alexa Chung, ”den mest parisiske London’er nogensinde”, og modellen Crista Cober er internationale talspersoner for L’Oréal Professionnel 2018 og var aftenens æresgæster og værtinder. L'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i ParisStilikonet Alexa Chung, ”den mest parisiske London’er nogensinde”, og modellen Crista Cober er internationale talspersoner for L’Oréal Professionnel 2018 og var aftenens æresgæster og værtinder.

Botanéa og Source Essentielle
Den 100 % plantebaserede professionelle hårfarve Botanéa og hårplejeserien Source Essentielle, med op til 100 % plantebaserede ingredienser, vakte stor opmærksomhed blandt pressen på grund af deres smarte løsninger med bæredygtighed i fokus. Programmet, Sharing Beauty With All, handler om at øge bæredygtighed i alle aspekter af L’Oréals produktion. Og det betyder ikke kun at satse på naturlige råvarer.

Hårplejeserien Source Essentielle, med op til 100 % plantebaserede ingredienser, kommer i firkantet genbrugsmateriale, som kunderne kan tage med og fylde i salonen.

Hårplejeserien Source Essentielle, med op til 100 % plantebaserede ingredienser, kommer i firkantet genbrugsmateriale, som kunderne kan tage med og fylde i salonen.Hårplejeserien Source Essentielle, med op til 100 % plantebaserede ingredienser, kommer i firkantet genbrugsmateriale, som kunderne kan tage med og fylde i salonen.
Hårplejeserien Source Essentielle, med op til 100 % plantebaserede ingredienser, kommer i firkantet genbrugsmateriale, som kunderne kan tage med og fylde i salonen.

”Da vi skabte Botanéa, stod vi over for to udfordringer”, fortæller Eric Bone, International Director Sustainable Innovation. ”Den første var at sørge for at skabe en naturlig hårfarve, der præsterer og betyder noget for vores professionelle varemærke. Den anden udfordring var at skabe en distributionskæde med bæredygtig kvalitet i alle led. At have en bæredygtig udvikling betyder, at vi må sikre, at vores produktion kommer samfundet til gode, der hvor vi har vores virksomhed - hvilket i dette tilfælde er Indien”. Laurent Gilbert, Sustainable Innovation Director, tilføjer: ”Vi arbejder sammen med lokale organisationer for på den måde at sørge for, at vores produktion hjælper til på den socioøkonomiske udvikling og skaber en holdbar produktion, der øger producenternes levestandard”.

Laurent Gilbert, Sustainable Innovation Director, og Eric Bone, International Director Sustainable Innovation for L’Oréal Professionnel.
Laurent Gilbert, Sustainable Innovation Director, og Eric Bone, International Director Sustainable Innovation for L’Oréal Professionnel.

Henna, indigo og cassia
Botanéa er en naturlig hårfarve, der består af tre hovedingredienser; henna, indigo og cassia. Da det er et produkt, der består af naturlige ingredienser, opfører det sig ikke på præcis samme måde som traditionelle hårfarver. Appliceringsteknikken, virkningstiden og slutresultatet er anderledes og varierer afhængigt af udgangspunktet. ”Første gang, man anvender farven, er det meget anderledes både for frisøren og for kunden”, siger Eric. ”Det dufter på en anden måde, og desuden er det en grøn masse, der pensles på håret. Den endelige farve kan desuden vise sig efter et par timer eller én dag efter behandlingen, og derfor er det vigtigt at forklare processen for kunderne og forsikre dem om, at slutresultatet kommer til at blive godt”.

L'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i ParisL'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i Paris

Modellerne Catherine Schiesser og Nathalie Charade var glade for deres 100 % naturlige hårfarver fra den nye farveserie Botanéa.
Modellerne Catherine Schiesser og Nathalie Charade var glade for deres 100 % naturlige hårfarver fra den nye farveserie Botanéa.

Produkterne lanceres i maj 2018 og kommer med et pædagogisk uddannelsesmateriale. Det bliver spændende at se, hvordan de nye serier modtages af alle frisører og kunder i Norden. De to modeller Cathrine Schiesser og Nathalie Charade var i hvert fald meget tilfredse med deres 100 % naturlige hårfarver.

Tekst og foto: Camilla Svensson (Sascha Tejlmann red.)

Denne artikel kan du også læse i vores online magasin her!

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Tailor’s Beard Balm – kun hos Brands4hair

Tailor’s Beard Balm – kun hos Brands4hair

Tailor's Beard Balm beskytter, blødgør og glatter skægget. Produktet fås kun hos Brands4Hair - læs om det her.
HH Simonsen relancerer sine krøllejern

HH Simonsen relancerer sine krøllejern

HH Simonsens serie af krøllejern opdateres nu med nye ergonomiske håndtag med digital touch teknologi til justering af temperaturen. Læs om det her.
Kvalitetsbørster fra Lernberger Stafsing hos OneBlackCar

Kvalitetsbørster fra Lernberger Stafsing hos OneBlackCar

Lernberger Stafsing har udviklet en håndpoleret kvalitetshårbørste med den perfekte balance mellem naturlige hår og lange nylon-børstehår. Se dem her.
Tailor’s Beard Wash – kun hos Brands4hair

Tailor’s Beard Wash – kun hos Brands4hair

Tailor's Beard Wash er det lavskummende og rensende shampoo til skæg for ægte mænd. Læs om produktet her.
Vogue de Trinity Contraste farver – kun hos Brands4hair

Vogue de Trinity Contraste farver – kun hos Brands4hair

Den unikke formulering giver et løft og farver allerede farvet hår op til 4 toner i et og samme trin. Læs om Vodue de Trinity Contraste farver her.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

L'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i Paris

L'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i Paris

Stilikoner, Instagramvenlige drinks og innovative lanceringer stod på programmet, da L’Oréal Professionnel indbød til presseevent i Paris.
Hair Magazine besøgte Cosmoprof i Bologna 2018

Hair Magazine besøgte Cosmoprof i Bologna 2018

For at byde foråret velkommen på bedste vis, begav Hair Magazine sig til Bologna for at opleve dét, der efter 50 år eksistens har vokset sig til et af verdens største arrangement i den professionelle skønhedsbranche.
Personlig stil i fokus på TOP HAIR - DIE MESSE i Düsseldorf

Personlig stil i fokus på TOP HAIR - DIE MESSE i Düsseldorf

På den internationale branchemesse TOP HAIR – DIE MESSE i Düsseldorf fandtes der det meste til den, der elsker hår i alle dets former. Læs om det her og se billederne!
Wella Nordic Creative Team præsenterede sæsonens trends

Wella Nordic Creative Team præsenterede sæsonens trends

Der var fuldt hus, da en masse frisører blev inviteret indenfor af Wella Professionals til en aften, der skulle inspirere og gennemgå denne sæsons trends.
Intercoiffures nordiske kongres levererede i topklasse

Intercoiffures nordiske kongres levererede i topklasse

I år var Sverige værtsland, og bestyrelsen arrangerede en weekend, der virkelig indeholdt alt og lidt til. Læs mere og se billederne her.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Hans Henrik Juhl

Hans Henrik Juhl

Hans Henrik Juhl vil ikke være som de andre frisører. Han har sin egen mobile frisørsalon og har været en del af de allerstørste shows. Læs Hair Magazines interview her.
John Erik Skovbæk

John Erik Skovbæk

John Erik Skovbæk har været frisør i 25 år, men han føler sig stadig udfordret på den gode måde hver eneste dag og synes, frisørbranchen er en branche med en super god energi. John Erik er ejer af Stender på Strøget.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Gun-Britt Makeover

Gun-Britt Makeover

Som noget nyt har Gun-Britt Coiffure startet Gun-Britt Makeover. Løbende vil vi kunne følge med i diverse makeovers. Her har I den første.
De første hårtørrere i salonerne

De første hårtørrere i salonerne

Der er sket en del med udstyret i salonerne siden de første tørrehjelme i 1920'erne blev en fast bestanddel af salonens interiør. I denne video kan du se, hvordan de så ud dengang.
Stylist: Disse herrefrisurer elsker kvinder

Stylist: Disse herrefrisurer elsker kvinder

Stylist Ashley Weston giver sit bud på 5 forskellige herrefrisurer, som kvinder bare elsker. Klik her og få inspiration til herrefrisurer i salonen.
L'Oréal Professionnel Event i Paris 2018

L'Oréal Professionnel Event i Paris 2018

Følg med her, da L'Oréal Professionnel i slutningen af januar indbød til presseevent i Paris i forbindelse med forårets lanceringer af to naturlige og bæredygtige nyheder.
Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Making Waves er til for at hjælpe unge fra de mest fattige og udsatte samfundsgrupper i Kambodja til en lysere fremtid indenfor frisørfaget.