LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Wella Nordic Creative Team præsenterede sæsonens trends

Der var ikke en tom stol at spotte, da Hair Magazine sammen med en masse frisører blev inviteret indenfor af Wella Professionals til en aften, der skulle inspirere og gennemgå denne sæsons trends. 

Wella Nordic Creative Team præsenterede sæsonens trendsWella Professionals inviterede til show med det dygtige Wella Nordic Creative team.

Wella Professionals havde samlet kræfter fra alle de nordiske lande, da Wellas Nordic Creative team gik på scenen – denne aften anført af norske Anki Moe. Med sig havde hun danske Betty Christoffersen, svenske Christian Andersson og finske Jari Palin. Godt dækket ind på den front, kunne de i fællesskab tage os gennem alle de trends, der netop nu pryder både diverse store modehuses catwalks og ikke mindst gadebilledet.

Nontouring
De helt essentielle nøgleord denne sæson er ”personality” og ”diversity”. Vi er efterhånden godt bekendt med contouring, der handler om at skabe den ideelle ansigtsform ved hjælp af skygger, men denne sæson er der fokus på nontouring – en teknik, der kun anvender lys for at fremhæve kundens egne naturlige og unikke træk, som ikke nødvendigvis er helt perfekte; ”perfectly imperfect”, som teamet også kaldte det. Derfor kan nontouring også ses som et politisk statement, der vil gøre op med, at det forventes af vi alle skal se perfekt og ens ud.

Se også: 'Nontouring Shift' SS18 af Wella Professionals

Norske Anki Moe anførte teamet denne aften og tog os gennem diverse trends.Norske Anki Moe anførte teamet denne aften og tog os gennem diverse trends, der bryder både catwalks og gadebilledet.

Når man arbejder med nontouring og lys, er der to gennemgående teknikker; i kort hår lægges farven som bånd på tværs, mens de lyse farver i langt hår lægges som sektioner af striber på langs enten i fronten eller nakkepartiet. Fælles for begge teknikker er, at de kan bruges på både til mænd og kvinder – denne sæson skal ikke være kønsspecifikt, og det samme gælder for styling, fortalte teamet. Vi så derfor både mænd og kvinder på scenen, der blev farvet, klippet og stylet – alt sammen nøje forklaret undervejs.

I langt hår lægges lys for i sektioner af striber for at skabe effekter i håret.Nontouring består af to teknikker; I langt hår lægges lys i sektioner af striber for at skabe spil til håret.

I kort hår lægges lys som bånd, her i pandehår for at skabe et blødere udtryk.I kort hår lægges lyse farver som bånd. Her i pandehår for at skabe et blødere udtryk og fremhæve modellens ansigt.

Beauty Coaches
Wella har for nyligt lanceret Color Fresh Create, der er en serie af farver, der åbner op for uendelige farvekreationer. Derfor var det oplagt, at teamet også rundede disse denne aften, og på scenen blev vi præsenteret for fem modeller med stærkt, sprudlende og farverigt hår – en god inspiration til de lysere tider, vi går i møde.

Se også: 'Optical Illusions' aften med Wella Nordic Creative Team

Look skabt med nye Wella Color Fresh Create.Look skabt med nye Wella Color Fresh Create.To farverige og sprudlende looks skabt med Wella Professionals nye Color Fresh Create serie.

I løbet af aftenen blev frisørerne, traditionen tro, også præsenteret for en række gode råd om, hvordan de kan optimere kundens besøg i salonen. Konsultation var aftenens hovedtema, der består af seks faser, der alle spiller en afgørende rolle for kunden i stolen. ”90% af alle kunder forventer en konsultation. Det er vores opgave at guide kunderne – vi er ikke kun frisører, vi er beauty coaches”, sagde Jari, og der var bred enighed om, at branchen generelt skal huske på dette. Derfor lovede alle frisører i fællesskab, at de dagen efter skulle foreslå alle kunder i stolen også at blive farvet.

Aftenen sluttede med én stor opvisning med alle modellerne, der havde været i hænderne på det dygtige team hele dagen. Der var masser af inspiration at hente og både billeder blev taget, og opskrifter skrevet ned, inden frisørerne tog hjemad.

Tekst: Sascha Tejlmann
Foto: Claus Peuckert

Se flere billeder i galleriet her!

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Tailor’s Beard Balm – kun hos Brands4hair

Tailor’s Beard Balm – kun hos Brands4hair

Tailor's Beard Balm beskytter, blødgør og glatter skægget. Produktet fås kun hos Brands4Hair - læs om det her.
HH Simonsen relancerer sine krøllejern

HH Simonsen relancerer sine krøllejern

HH Simonsens serie af krøllejern opdateres nu med nye ergonomiske håndtag med digital touch teknologi til justering af temperaturen. Læs om det her.
Kvalitetsbørster fra Lernberger Stafsing hos OneBlackCar

Kvalitetsbørster fra Lernberger Stafsing hos OneBlackCar

Lernberger Stafsing har udviklet en håndpoleret kvalitetshårbørste med den perfekte balance mellem naturlige hår og lange nylon-børstehår. Se dem her.
Tailor’s Beard Wash – kun hos Brands4hair

Tailor’s Beard Wash – kun hos Brands4hair

Tailor's Beard Wash er det lavskummende og rensende shampoo til skæg for ægte mænd. Læs om produktet her.
Vogue de Trinity Contraste farver – kun hos Brands4hair

Vogue de Trinity Contraste farver – kun hos Brands4hair

Den unikke formulering giver et løft og farver allerede farvet hår op til 4 toner i et og samme trin. Læs om Vodue de Trinity Contraste farver her.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

L'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i Paris

L'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i Paris

Stilikoner, Instagramvenlige drinks og innovative lanceringer stod på programmet, da L’Oréal Professionnel indbød til presseevent i Paris.
Hair Magazine besøgte Cosmoprof i Bologna 2018

Hair Magazine besøgte Cosmoprof i Bologna 2018

For at byde foråret velkommen på bedste vis, begav Hair Magazine sig til Bologna for at opleve dét, der efter 50 år eksistens har vokset sig til et af verdens største arrangement i den professionelle skønhedsbranche.
Personlig stil i fokus på TOP HAIR - DIE MESSE i Düsseldorf

Personlig stil i fokus på TOP HAIR - DIE MESSE i Düsseldorf

På den internationale branchemesse TOP HAIR – DIE MESSE i Düsseldorf fandtes der det meste til den, der elsker hår i alle dets former. Læs om det her og se billederne!
Wella Nordic Creative Team præsenterede sæsonens trends

Wella Nordic Creative Team præsenterede sæsonens trends

Der var fuldt hus, da en masse frisører blev inviteret indenfor af Wella Professionals til en aften, der skulle inspirere og gennemgå denne sæsons trends.
Intercoiffures nordiske kongres levererede i topklasse

Intercoiffures nordiske kongres levererede i topklasse

I år var Sverige værtsland, og bestyrelsen arrangerede en weekend, der virkelig indeholdt alt og lidt til. Læs mere og se billederne her.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Uffe Buchardt

Uffe Buchardt

Uffe Buchardt er mange ting: Frisør, makeup artist, art director, modeskribent, TV-star, foredragsholder og senest bladudgiver af det internationalt anerkendte magasin Dansk, som sælger bedst i London, New York og Shanghai.
Bjarne Nielsen

Bjarne Nielsen

Bjarne Nielsen er en af dem, der for alvor har formået at få de danske frisørers øjne op for betydningen af helheden – af det uløselige link, der kæder mode sammen med hår. Samtidig har L’Oréal Professionnels tekniske direktør skabt et unikt uddannelsesprogram

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Gun-Britt Makeover

Gun-Britt Makeover

Som noget nyt har Gun-Britt Coiffure startet Gun-Britt Makeover. Løbende vil vi kunne følge med i diverse makeovers. Her har I den første.
De første hårtørrere i salonerne

De første hårtørrere i salonerne

Der er sket en del med udstyret i salonerne siden de første tørrehjelme i 1920'erne blev en fast bestanddel af salonens interiør. I denne video kan du se, hvordan de så ud dengang.
Stylist: Disse herrefrisurer elsker kvinder

Stylist: Disse herrefrisurer elsker kvinder

Stylist Ashley Weston giver sit bud på 5 forskellige herrefrisurer, som kvinder bare elsker. Klik her og få inspiration til herrefrisurer i salonen.
L'Oréal Professionnel Event i Paris 2018

L'Oréal Professionnel Event i Paris 2018

Følg med her, da L'Oréal Professionnel i slutningen af januar indbød til presseevent i Paris i forbindelse med forårets lanceringer af to naturlige og bæredygtige nyheder.
Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Making Waves er til for at hjælpe unge fra de mest fattige og udsatte samfundsgrupper i Kambodja til en lysere fremtid indenfor frisørfaget.