LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Avision Group - 2 brands 1 vision


Avision Group lancerede for godt et år siden Aveda og Bumble and Bumle på det danske marked. De to brands har forskellige målgrupper: Hvor Avedas DNA handler om miljøansvarlighed og bæredygtighed, så er Bumble and Bumbles DNA forankret i modeverdenens subkultur. Fællesnævneren for begge brands er luksusmarkedet.

”Vores mål er at støtte op om frisørerne, og give dem de allerbedste muligheder”. Sådan lyder det fra Jesper Westphal Andersen, der i august 2011 grundlagde virksomheden Avision Group, der distribuerer de to Estée Lauder Companies-ejede professionelle brands; Aveda og Bumble and Bumble.

Jesper Westphal Andersen har mere end 25 års professionel og international erfaring inden for salonbranchen, blandt andet har han igennem tiden introduceret en række brands på det danske og skandinaviske marked. Og planerne for Avision Group er klare. ”Vi ønsker at udvide og styrke de to brands, Aveda og Bumble and Bumble’s synlighed på det danske marked. Derfor er det vigtigt for os at opbygge og bevare et image som kundens tætte samarbejdspartner. For det er relationen til kunden, som opbygger og maksimerer salonens potentiale”, understreger Jesper.

Direktør for Avision Group, Jesper Westphal Andersen (t.v.) og Brand manager for Aveda Simon Zylber (t.h.)

En samarbejdspartner

Og Avision Group vil være en samarbejdspartner for frisørerne på alle plan. ”Vi vil være en dynamisk samarbejdspartner”, lyder det, og det betyder, at man går ind i såvel professionel vejledning, strategisk planlægning af forretningen som taktisk gennemførelse af salgsfremmende aktiviteter.

Avision Group forhandler som nævnt to brands, Aveda og Bumble and Bumble, og de to brands er meget forskellige. Aveda er blandt andet verdensførende inden for plantebaserede skønhedsprodukter. Virksomheden blev grundlagt i 1978 med den mission, at forsyne skønhedsindustriens professionelle aktører med effektive, plantebaserede produkter, som var bedre at bruge, både for professionelle brugere, deres kunder og for miljøet. Brandets rødder er plantet i Ayurveda, som er en gammel øst-indisk healing-tradition. Den har en holistisk tilgang til livet og til velvære med fokus på at dyrke balance. Mere end 30 år senere er virksomheden stadig banebrydende inden for branchen.

”Som Aveda salon-partner får man muligheden for at blive en ”naturlig” salon, hvilket flere og flere saloner i øvrigt ønsker at blive, og som man klart ser en tendens til at flere og flere forbrugere efterspørger”, siger Jesper og understreger: ”Samtidig bliver man også en del af Avedas høje forretningsstandard, når det gælder miljømæssig bæredygtighed og virksomhedsansvarlighed.”

Aveda er blandt andet verdensførende inden for plantebaserede skønhedsprodukter.

Bumble and Bumble er en anden type brand, for Bumble and Bumble er i hjertet et fashion-brand, der har sine rødder i New Yorks trendsættende mode- og stylistmiljø. Bumble and Bumble er udviklet af frisører til frisører, og de kreative produkter ”forlænger og understreger frisørens faglighed”.

”Produkterne åbner op for nye og kreative udfoldelser, hvad angår frisure og form, og som Bumble and Bumble salon får man et væld af kreative værktøjer, der giver uanede kombinationsmuligheder og mulighed for altid at være opdateret på de nyeste tendenser indenfor modeverdenen”, fastslår Jesper.

Bumble and Bumbles dna er forankret i modeverdenens subkultur.

For Jesper er det vigtigt at fastholde de to brands forskellighed. ”Selvom Aveda og Bumble and Bumble er søster-brands og begge distribueres af os, så lægger vi stor vægt på at adskille dem internt såvel som overfor vore kunder. Derfor har vi to forskellige teams – et for Aveda og et for Bumble and Bumble – der hver især håndterer de to brands, både hvad angår salon support, træning såvel som forbrugerrettede marketingaktiviteter”.

Luksus i udfordrende tider

Både Aveda og Bumble and Bumble henvender sig til luksusmarkedet i frisørbranchen, men det afskrækker ikke Jesper Westphal Andersen.

”Vi mener, at selv i udfordrende tider er der altid plads til produkter af høj kvalitet. Og både Aveda og Bumble and Bumble er begge brands med et stærkt DNA, som de i høj grad formår at formidle ud til forbrugere verden over. Hvor Avedas DNA handler om miljøansvarlighed og bæredygtighed, så er Bumble and Bumbles DNA forankret i modeverdenens subkultur. Udover at få super kvalitetsprodukter, så får forbrugeren dermed også ekstra værdi ved at købe produkter fra et brand, hvis holdninger og mission, de kan identificere sig med”, lyder det.

Han fortæller videre, at man med Aveda og Bumble and Bumble henvender sig til to forskellige typer kunder og forbruger. ”Avedas vigtigste distributionskanal er det eksklusive netværk af selvstændigt ejede saloner, som gerne vil opbygge succes i samarbejde med et dynamisk, banebrydende brand, der er loyalt overfor sit netværk, og som har en vision om at gøre forretning på en ansvarlig og bæredygtig måde”.

”Bumble and Bumbles distributionsstrategi i Danmark går ud på at samarbejde med saloner, der lægger stor vægt på brugen af kreative produkter i deres daglige arbejde, og som er dedikerede håndværkere og artister. Og for begge brands indgår kriterierne beliggenhed, udseende, faglighed og pris naturligvis også”.

Når det gælder forbrugere, er målgruppen for de to brands også forskellig. Mens Aveda henvender sig kvinder og mænd, der ønsker et brand, som forener skønhed, miljøansvarlighed og velvære, henvender Bumble and Bumble sig til den modebevidste forbruger – uanset alder, køn samt geografi – som følger med på modefronten internationalt som nationalt.

”For begge brands gælder, at de igennem de sidste 30 år har skabt sig et stærkt navn verden over. Mange rejselystne danske forbrugere kender allerede både Aveda og Bumble and Bumble fra storbyferier i udlandet”, fortæller Jesper, der tilføjer, at også skønhedspressen har en stor interesse og positiv indstilling til begge brands”.

”Vores mål er at støtte op om frisørerne, og give dem de allerbedste muligheder,” udtaler Jesper Westphal Andersen.


Spørger man Jesper Westphal Andersen, hvad planen er med de to store shop-in-shops i Sephora i Illum og i Magasin på Kgs. Nytorv i København, svarer Jesper Westphal Andersen, at både Aveda og Bumble and Bumbles primære distributionskanal er de professionelle saloner, men at man ved at være til stede i Sephora i Illum med begge brands og i Magasin med Bumble and Bumble har en unik mulighed for at øge kendskabet til de to brands, som begge er forholdsvis nye på det danske marked.

”Vores erfaring er, at størstedelen af vores kunder i stormagasinerne ikke før har købt produkterne, dermed har vi fået udbredt kendskabet yderligere og vi har fået fat i endnu flere nye forbrugere”, konstaterer Jesper.

”Både i Sephora og i Magasin har vi et dedikeret team på hvert brand, som sikrer, at kunderne der gives den rette ekspertvejledning, hvad angår produktvalg og brug af produkterne. Samtidigt lægger vi stor vægt på, at henvise til kundens nærmeste Aveda eller Bumble and Bumble-salon, for dermed at sikre en optimal synergieffekt for både brandet samt for vore salonkunder”.

Tekst: Pia Finne
Foto: Peter Hartley

 

For yderligere information se www.aveda.dk eller www.bumbleandbumble.com eller kontakt Avision Group på tlf. 26 380 380

Denne artikel blev lagt op i forbindelse med 5. udgave af Hair Magazine 2012

 

Se flere firmaportrætter eller frisørartikler om frisørkurser, frisørshows og hårmode her!

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Perlespænder fra Everneed

Perlespænder fra Everneed

Perlespænder og gerne masser af dem er i allerhøjeste trend netop nu. Everneed har nu tilføjet syv smukke perleaccessories til sit sortiment. Perfekt som mersalg.
Celeb Luxury Colorditioner i 10 nuancer hos HeadBrands

Celeb Luxury Colorditioner i 10 nuancer hos HeadBrands

Gem Lite Colorditioner er en pigmenteret, farvebevarende og styrkende balsam, som genopbygger og reparerer bindingerne i håret. Findes hos HeadBrands.
Nyt krøllejern fra Cera Wandbar

Nyt krøllejern fra Cera Wandbar

Cera Wandbar er et nyt krøllejern, der takket være dets ergonomiske vinkel giver mange stylingmuligheder uden at belaste dit håndled, skulder eller albue.
SEB MAN - groomingserie til mænd fra Sebastian Professional

SEB MAN - groomingserie til mænd fra Sebastian Professional

Sebastian Professional lancerer nu SEB MAN - en serie bestående af pleje- og stylingprodukter til hår og skæg til mænd, der ikke vil sættes i bås!
Sheet Mask til håret med All Soft Mega fra Redken

Sheet Mask til håret med All Soft Mega fra Redken

All Soft Mega Sheet Mask er en intensiv hårmaske til tørt og skadet hår og det nyeste skud på stammen i All Soft Mega-serien. Se mere her.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Jorden rundt med Marcelklubben

Jorden rundt med Marcelklubben

Marcelklubbens traditionsrige Londonaften fik i år et nyt udtryk under navnet Marcel International Inspiration og flere af landets store navne var på scenen denne aften.
La Biosthetique x Nobi Talai til Paris Fashion Week SS19

La Biosthetique x Nobi Talai til Paris Fashion Week SS19

Under temaet "Urbane Nomader" skabte La Biosthetique de smukke hår- og makeuplooks til Nobi Talais show under Paris Fashion Week SS19.
L'Oréal Professionnel inviterede til Toni&Guy-seminarium

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni&Guy-seminarium

Der var trendy klip, farve og opsætninger på menuen, da L’Oréal Professionnel inviterede til seminarie med Toni & Guy på Tivoli Hotel i København.
Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' internationale TrendVision 2018 løb af stablen i Lissabon, og frisører fra hele verden var samlet til en Creative Retreat Experience.
La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

Det er ganske vist nogle uger siden, at Paris Fashion Week SS19 løb af stablen, men det betyder ikke, at vi stopper med at inspireres. La Biosthetique skabte hårlooket til Talbot Runhofs show.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Michael Schneider

Michael Schneider

Michael var gået død på frisørbranchen, og faktisk var han lige ved at gå i tømrerlære. I stedet åbnede han sin egen salon, Capo. Og det blev en bragende succes.
Rikke Brøns

Rikke Brøns

Rikke Brøns er en visionær og fremadrettet frisør og forretningskvinde med frisørsalon, luksus-SPA og klinik i Skive. Det har været hårdt arbejde at sætte sig ind at drive forretning.

Nyeste videoer se flere videoer

2-i-1 festhår med Regis Salons

2-i-1 festhår med Regis Salons

Britiske Regis Salons har sammen med Creative Director Kieron Fowles skabt to glamourøse festfrisurer, som din kunde enkelt kan genskabe selv. Se videoen her!
Lær at skygge rødderne med Jenny Strebe og Schwarzkopf

Lær at skygge rødderne med Jenny Strebe og Schwarzkopf

I denne video viser Schwarzkopf Professionals sammen med Jenny Strebe hvordan du skygger rødderne i en reversed balayage; et nyt og spændende look.
Frivillige og Goldwell klippede hjemløse på Rådhuspladsen

Frivillige og Goldwell klippede hjemløse på Rådhuspladsen

Igen i år stillede en række frivillige frisører op på Rådhuspladsen den 11. december for at tilbyde gratis klip og styling til hjemløse i juletiden.
Naturlige og teksturerede bølger med ghd

Naturlige og teksturerede bølger med ghd

I denne video viser ghd, hvordan du får det såkaldte "I woke up like this"-look. Naturlige og teksturerede bølger for et cool og sexet look.
Long Hair Tutorial af Benjamin Martin -Bryllupsopsætning - tutorial

Long Hair Tutorial af Benjamin Martin -Bryllupsopsætning - tutorial

Talentfulde Benjamin Martin viser i denne tutorial tre forskellige festopsætninger, der passer godt til fest og bryllup. Se videoen her.