LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Avision Group - 2 brands 1 vision


Avision Group lancerede for godt et år siden Aveda og Bumble and Bumle på det danske marked. De to brands har forskellige målgrupper: Hvor Avedas DNA handler om miljøansvarlighed og bæredygtighed, så er Bumble and Bumbles DNA forankret i modeverdenens subkultur. Fællesnævneren for begge brands er luksusmarkedet.

”Vores mål er at støtte op om frisørerne, og give dem de allerbedste muligheder”. Sådan lyder det fra Jesper Westphal Andersen, der i august 2011 grundlagde virksomheden Avision Group, der distribuerer de to Estée Lauder Companies-ejede professionelle brands; Aveda og Bumble and Bumble.

Jesper Westphal Andersen har mere end 25 års professionel og international erfaring inden for salonbranchen, blandt andet har han igennem tiden introduceret en række brands på det danske og skandinaviske marked. Og planerne for Avision Group er klare. ”Vi ønsker at udvide og styrke de to brands, Aveda og Bumble and Bumble’s synlighed på det danske marked. Derfor er det vigtigt for os at opbygge og bevare et image som kundens tætte samarbejdspartner. For det er relationen til kunden, som opbygger og maksimerer salonens potentiale”, understreger Jesper.

Direktør for Avision Group, Jesper Westphal Andersen (t.v.) og Brand manager for Aveda Simon Zylber (t.h.)

En samarbejdspartner

Og Avision Group vil være en samarbejdspartner for frisørerne på alle plan. ”Vi vil være en dynamisk samarbejdspartner”, lyder det, og det betyder, at man går ind i såvel professionel vejledning, strategisk planlægning af forretningen som taktisk gennemførelse af salgsfremmende aktiviteter.

Avision Group forhandler som nævnt to brands, Aveda og Bumble and Bumble, og de to brands er meget forskellige. Aveda er blandt andet verdensførende inden for plantebaserede skønhedsprodukter. Virksomheden blev grundlagt i 1978 med den mission, at forsyne skønhedsindustriens professionelle aktører med effektive, plantebaserede produkter, som var bedre at bruge, både for professionelle brugere, deres kunder og for miljøet. Brandets rødder er plantet i Ayurveda, som er en gammel øst-indisk healing-tradition. Den har en holistisk tilgang til livet og til velvære med fokus på at dyrke balance. Mere end 30 år senere er virksomheden stadig banebrydende inden for branchen.

”Som Aveda salon-partner får man muligheden for at blive en ”naturlig” salon, hvilket flere og flere saloner i øvrigt ønsker at blive, og som man klart ser en tendens til at flere og flere forbrugere efterspørger”, siger Jesper og understreger: ”Samtidig bliver man også en del af Avedas høje forretningsstandard, når det gælder miljømæssig bæredygtighed og virksomhedsansvarlighed.”

Aveda er blandt andet verdensførende inden for plantebaserede skønhedsprodukter.

Bumble and Bumble er en anden type brand, for Bumble and Bumble er i hjertet et fashion-brand, der har sine rødder i New Yorks trendsættende mode- og stylistmiljø. Bumble and Bumble er udviklet af frisører til frisører, og de kreative produkter ”forlænger og understreger frisørens faglighed”.

”Produkterne åbner op for nye og kreative udfoldelser, hvad angår frisure og form, og som Bumble and Bumble salon får man et væld af kreative værktøjer, der giver uanede kombinationsmuligheder og mulighed for altid at være opdateret på de nyeste tendenser indenfor modeverdenen”, fastslår Jesper.

Bumble and Bumbles dna er forankret i modeverdenens subkultur.

For Jesper er det vigtigt at fastholde de to brands forskellighed. ”Selvom Aveda og Bumble and Bumble er søster-brands og begge distribueres af os, så lægger vi stor vægt på at adskille dem internt såvel som overfor vore kunder. Derfor har vi to forskellige teams – et for Aveda og et for Bumble and Bumble – der hver især håndterer de to brands, både hvad angår salon support, træning såvel som forbrugerrettede marketingaktiviteter”.

Luksus i udfordrende tider

Både Aveda og Bumble and Bumble henvender sig til luksusmarkedet i frisørbranchen, men det afskrækker ikke Jesper Westphal Andersen.

”Vi mener, at selv i udfordrende tider er der altid plads til produkter af høj kvalitet. Og både Aveda og Bumble and Bumble er begge brands med et stærkt DNA, som de i høj grad formår at formidle ud til forbrugere verden over. Hvor Avedas DNA handler om miljøansvarlighed og bæredygtighed, så er Bumble and Bumbles DNA forankret i modeverdenens subkultur. Udover at få super kvalitetsprodukter, så får forbrugeren dermed også ekstra værdi ved at købe produkter fra et brand, hvis holdninger og mission, de kan identificere sig med”, lyder det.

Han fortæller videre, at man med Aveda og Bumble and Bumble henvender sig til to forskellige typer kunder og forbruger. ”Avedas vigtigste distributionskanal er det eksklusive netværk af selvstændigt ejede saloner, som gerne vil opbygge succes i samarbejde med et dynamisk, banebrydende brand, der er loyalt overfor sit netværk, og som har en vision om at gøre forretning på en ansvarlig og bæredygtig måde”.

”Bumble and Bumbles distributionsstrategi i Danmark går ud på at samarbejde med saloner, der lægger stor vægt på brugen af kreative produkter i deres daglige arbejde, og som er dedikerede håndværkere og artister. Og for begge brands indgår kriterierne beliggenhed, udseende, faglighed og pris naturligvis også”.

Når det gælder forbrugere, er målgruppen for de to brands også forskellig. Mens Aveda henvender sig kvinder og mænd, der ønsker et brand, som forener skønhed, miljøansvarlighed og velvære, henvender Bumble and Bumble sig til den modebevidste forbruger – uanset alder, køn samt geografi – som følger med på modefronten internationalt som nationalt.

”For begge brands gælder, at de igennem de sidste 30 år har skabt sig et stærkt navn verden over. Mange rejselystne danske forbrugere kender allerede både Aveda og Bumble and Bumble fra storbyferier i udlandet”, fortæller Jesper, der tilføjer, at også skønhedspressen har en stor interesse og positiv indstilling til begge brands”.

”Vores mål er at støtte op om frisørerne, og give dem de allerbedste muligheder,” udtaler Jesper Westphal Andersen.


Spørger man Jesper Westphal Andersen, hvad planen er med de to store shop-in-shops i Sephora i Illum og i Magasin på Kgs. Nytorv i København, svarer Jesper Westphal Andersen, at både Aveda og Bumble and Bumbles primære distributionskanal er de professionelle saloner, men at man ved at være til stede i Sephora i Illum med begge brands og i Magasin med Bumble and Bumble har en unik mulighed for at øge kendskabet til de to brands, som begge er forholdsvis nye på det danske marked.

”Vores erfaring er, at størstedelen af vores kunder i stormagasinerne ikke før har købt produkterne, dermed har vi fået udbredt kendskabet yderligere og vi har fået fat i endnu flere nye forbrugere”, konstaterer Jesper.

”Både i Sephora og i Magasin har vi et dedikeret team på hvert brand, som sikrer, at kunderne der gives den rette ekspertvejledning, hvad angår produktvalg og brug af produkterne. Samtidigt lægger vi stor vægt på, at henvise til kundens nærmeste Aveda eller Bumble and Bumble-salon, for dermed at sikre en optimal synergieffekt for både brandet samt for vore salonkunder”.

Tekst: Pia Finne
Foto: Peter Hartley

 

For yderligere information se www.aveda.dk eller www.bumbleandbumble.com eller kontakt Avision Group på tlf. 26 380 380

Denne artikel blev lagt op i forbindelse med 5. udgave af Hair Magazine 2012

 

Se flere firmaportrætter eller frisørartikler om frisørkurser, frisørshows og hårmode her!

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Stort udvalg i Barberpoles hos Frisørshopping

Stort udvalg i Barberpoles hos Frisørshopping

Du finder Danmarks største udvalg af de kendte barberpoles hos Frisørshopping. Nu er sortimentet yderligere udvidet, så der er noget for enhver salon og barbershop.
Balmain Paris introducerer Overnight Repair Serum

Balmain Paris introducerer Overnight Repair Serum

Som en nyhed i sin Care-serie, lancerer Balmain Paris nu Overnight Repair Serum, der reducerer synlige tegn på slidt og skadet hår.
Nyheder fra Dapper Dan hos Frisørshopping

Nyheder fra Dapper Dan hos Frisørshopping

Dapper Dan har lanceret et par nyheder, der netop er kommet til Danmark. Der er tale om Sea Salt Spray samt en Hair & Body shampoo, der forhandles af Frisørshopping.dk
Ocean Spray fra Maria Nila

Ocean Spray fra Maria Nila

Teksturspray med ekstra hold, der giver et naturligt resultat. Sulfat- og parabenefri med 100 % veganske ingredienser. Læs om det her.
Oxiblonde Evoplexx lysningspulver kun hos Brands4hair

Oxiblonde Evoplexx lysningspulver kun hos Brands4hair

Oxiblonde Evoplexx fra Trinity Haircare præsenterer nu en lysningsserie, der er både skånsom og med en masse fordele. Læs om den her.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

WELLA TRENDS FORÅR/SOMMER 2016

WELLA TRENDS FORÅR/SOMMER 2016

Deltagerne fik vist de forskellige teknikker bag de nye Ecaille looks, samt hvordan de kunne tilpasse trendteknikkerne til de forskellige kundetyper, som opleves i salonen. Se alle billederne i artiklen.
Trinity Haircare fejrede 10 år i Amsterdam

Trinity Haircare fejrede 10 år i Amsterdam

Elite Experience blev afholdt for første gang for at markere Trinity Haircares 10 års jubilæum. Arrangementet i Amsterdam bød på et storslået show med Morten Lynge og Hasse Kliem på scenen.
Indvielse af Davines Village og WWHT i Parma

Indvielse af Davines Village og WWHT i Parma

I løbet af de tre dage i Parma blev frisørerne inviteret til en helhedsoplevelse med masser af hår, bæredygtigt initiativ og afgørelsen i Davines World Style Contest.
Revlon Style Masters fejrede 10 år i Barcelona

Revlon Style Masters fejrede 10 år i Barcelona

Revlon Style Masters fejrede ti år i Barcelona med et storslået show, inspirerende hår, de seneste trends og danske Brit Laursen i finalen i American Crew All-Star Challenge.
På forreste række til Danish Beauty Award 2018

På forreste række til Danish Beauty Award 2018

I Tivoli Congress Center var der gjort klar til en festlig aften i anledning af Danish Beauty Award. Hair Magazine sad klar på forreste række til at hylde alle de nominerede.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Danni Sigen

Danni Sigen

Danni Sigen udlever sin drøm og sin passion. Og på kun tre år skabt et navn for sig selv. En stor del af æren giver han de sociale medier.
Kaj Andersen og Jakob Veis

Kaj Andersen og Jakob Veis

Kaj Andersen og Jakob Veis åbnede deres salon Coka Coiffure i 2004. For et par måneder siden fik dukkede muligheden for at flytte til større og bedre lokaler. De to frisører satte alle sejl til og har netop indviet en supermoderne salon.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Balmain Spring/Summer 2019 Menswear

Balmain Spring/Summer 2019 Menswear

Bliv inspireret af håret og moden, der var at finde på catwalken, da Balmain Paris afholdte modeshow i slutningen af juni.
Fejring af Frisørens dag den 19. juni

Fejring af Frisørens dag den 19. juni

Missede du den live tale som Hair Magazines Chief Editor, Camilla Svensson, holdt for frisørerne på Frisøren dag? Se den her!
Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Få inspiration till fine blow out brushes med denne video fra Björn Axén. Her får du indblik i stylingen af hele fire forskellige modeller med forskellige hårlængder og stil.
Har du set den nye glittertrend?

Har du set den nye glittertrend?

Nu kan man gå all-in på glitter og gøre det til en del af sit helhedslook ved at tilføje det til håret. Se det her!
Inspiration til brudefrisurer

Inspiration til brudefrisurer

Bryllupsæsonen er gået i gang! Der findes adskillige muligheder til brudefrisuren og ønsker fra bruden kan strække vidt. Se inspirationsvideoen her!