LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Colomer satser bredt


”Vi spænder bredt. Netop derfor har vi faktisk ikke været så hårdt ramt af krisen”. Det fortæller sales manager i Colomer Denmark, Allan Nielsen.

Colomer kan være med hele vejen rundt – fra de prisrigtige produkter til de dyreste, og netop dét, mener sales manager, Allan Nielsen er en fordel i en svær tid. ”Vi har alle muligheder for at give vore kunder det, de ønsker”, siger han.


American Crew revolutionerede herrefrisørmarkedet da det blev lanceret i 1994 med sit eget klippesystem, Method.

”Vi spænder bredt. Fra luksussegmentet til de mere mainstream produkter, over produkter til mænd og produkter til de helt unge. Netop derfor har vi faktisk ikke været så hårdt ramt af krisen”. Det fortæller sales manager i Colomer Denmark, Allan Nielsen, og han er ikke i tvivl om, at frisørbranchen i fremtiden i stadig højere grad søger totalleverandører, der kan sikre, at frisørerne kan ramme deres kunder bredt.

Se desuden Colomers seneste show: Zoom By Zoom event hos Colomer Denmark

Allan Nielsen ser en tendens til, at forbrugerne i stigende grad har valgt de lidt billigere hårprodukter i de senere år, men samtidig har man også solgt Alterna Caviar, der absolut tegner sig for Colomers dyreste produkt.
”Forbrugerne køber enten de prisbillige produkter, eller de vælger det super luksuriøse i den helt anden grøft. Midtermarkedet har haft det sværest”, siger han.

Vi sidder i Colomer Danmarks dejlige lokaler midt på Vesterbrogade i København, og her fornemmer man klart firmaets prioriteter. Et stort område er således indrettet til løbende at holde kurser for frisørerne i, herudover er alle produkterne udstillet fra såvel American Crew som d:fi, der relanceres netop nu, Orofluido, Uniq One, Alterna og Revlon; styling, pleje og farve.

Malin Pettersson, der er Marketing Manager for Skandinavien fortæller lidt om Colomers historie.

”Colomer Danmark blev grundlagt i 1997 og American Crew blev lanceret i Danmark i 1998”.

Men Colomer på internationalt plan stammer helt tilbage fra 1933, hvor virksomheden blev etableret af José Colomer.

”José Colomer blev udlært som frisør i Paris i midten af 1920’erne, og her oplevede han naturligvis også nogle af de mest avancerede trends. Da han kom tilbage til Spanien, hvor han stammer fra, skabte han virksomheden Colomer for at kunne forhandle Henry hårplejeprodukterne.


Malin Pettersson er Colomers marketing manager i Skandinavien, og således sørger hun for markedsføringsmaterialer og PR til såvel de danske som de svenske frisører.

I 1945 – efter 2. Verdenskrig – stoppede samhandlen mellem Spanien og det øvrige Europa. José Colomer var således tvunget til at udvikle sine egne produkter, og den første fabrik opstod. På samme tid skabte han de første frisør- og skønhedsskoler, så han kunne uddanne kommende frisører og fortælle om de seneste nye tendenser”.

Kvalitet og innovation blev kodeordene, og kundeservice blev nøglen til den kommercielle succes, der tog sin begyndelse i Spanien for siden at videreudvikles til at omfatte hele verden.

Således har Colomer været først på markedet med flere ting, der siden er blevet en bragende succes i branchen.

”Uniq One var det første produkt med 10 unikke egenskaber i én flaske, og Orofluido var den første olie på det danske marked”, udtaler Allan Nielsen.


Alle Colomer Danmarks produkter er linet op i showroom’et. Det gælder Revlon Professionels sub brands; Style Masters, Nutri Colour Cream, NMT Revlonissimo, Young Colour Exel, Equave og Interactives samt d:fi, American Crew, Orofluido, Uniq One og Alterna.

 Mænd med stil

Men der hvor Colomer for alvor har været banebrydende, var med lanceringen af American Crew for godt 10 år siden.

”Med American Crew fik de danske mænd og de danske frisører øjnene op for, at mænds hår også skal plejes, at der er forskel på produkter til mænd og kvinder, og at herrehår i lige så høj grad som kvindehår handler om livsstil”, fortæller Allan Nielsen, og således er der faktisk skabt en Crew-kult – ikke mindst blandt forbrugerne.

Med American Crew lancerede Colomer også Method, der er grundlaget for at skabe en tidssvarende, udtryksfuld og maskulin frisure ”The American Crew-way”.

”Det handler om klippeteknikker, og det handler om det håndværk, som en herreklipning kræver”, fortæller Malin Pettersson, og således holdes løbende kurser hos Colomer i American Crew Method, og man entrerer med superdygtige både danske og udenlandske frisører, der står for undervisningen.

”Vi holder kurser for såvel garvede American Crew frisører som for de nye, og vi holder kurserne både i vores egne kursuslokaler og ude hos frisørerne”, forklarer Allan Nielsen.

Men det er naturligvis ikke de eneste kurser, der holdes hos Colomer. Både farvekurser og inspirationskurser er også på programmet for både herre- og damefrisører. En del af kurserne er hands-on kurser, hvor frisørerne selv kan få lov til at arbejde med produkterne og teste de nye tendenser.

”Kurserne er en rigtig god måde at lære vore kunder at kende på, og en måde at vise dem, hvad vi kan”, lyder det fra Allan Nielsen, og han underkender ikke værdien af det loyalitetsforhold, der opstår, når man netop kommer tæt på kunderne.

”Det er en fordel for begge parter”, siger han, og fortæller videre, at man fremover netop i højere grad satser på at blive samarbejdspartnere med frisørerne frem for blot at være leverandører.

”Frisørernes tid er blevet mere og mere kostbar. De tænker professionelt og de tænker i helhedsløsninger, derfor ser vi en stigende lyst til at samarbejde med én leverandør, der kan levere produkter i alle prislag og stilarter samt tilbehør til salonen”.

Malin Pettersson tilføjer, at man fra Colomers side også gør en indsats for netop at styrke videresalget af produkter i salonerne med markedsføringsmateriale med videre, ligesom man naturligvis holder arrangementer ude i de enkelte saloner, hvor teknikere fortæller om de nye produkter.


Kurser og samarbejde med frisørerne prioriteres højt hos Colomer Danmark. Derfor er en stor del af lokalerne på Vesterbrogade indrettet til netop kursuslokale.

Fremtiden i branchen

Allan Nielsen er ikke i tvivl om, at frisørbranchen bliver hårdere i de kommende år, og de saloner, der klarer sig bedst, er dem, der sørger for at være med i front på såvel produkt- som på uddannelsessiden.

”Forbrugerne bliver mere krævende. De vil have råd og vejledning, og frisørerne skal sørge for at kunne give dem det, de vil have”, er hans holdning.

Også hos Colomer sørger man for at samle de bedste kræfter, således arbejder Colomer i Danmark og Sverige tæt sammen, og man har dermed forenet ekspertisen inden for såvel markedsføring som inden for uddannelse med videre fra de to lande.

”Det gør, at vi altid kan stille med det stærkeste hold i forhold til at hjælpe frisørerne, i forhold til kurser og meget mere”, fastslår Allan Nielsen. Blandt de nye tiltag, Colomer står bag, er Revlon Professional Style Masters konkurrencen, og selv om det til foråret kun er tredje gang den løber af stablen, er interessen meget stor fra frisørerne.

”Vi har rigtig mange af vore kunder, der gerne vil deltage i konkurrencen, der er delt op i først en dansk konkurrence og siden en international konkurrence, der holdes med godt 2000 deltagere fra hele verden”, forklarer Malin Pettersson, der slutter af med at fortælle, at næste StyleMaster konkurrence tager sin begyndelse på dansk jord i januar, hvor konkurrencebudene skal være sendt ind. Til marts vælges de internationale vindere blandt de nationale vinderfrisører, og de vil blive præsenteret ved et storslået show i en europæisk storby senere på foråret.

Tekst: Pia Finne
Foto: Peter Hartley

Denne artikel blev udgivet i Hair Magazine 5. udgave 2013.

For yderligere information kontakt Colomer Denmark på tlf. 70 22 22 98 eller se www.colomer.dk

 

 

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Stort udvalg i Barberpoles hos Frisørshopping

Stort udvalg i Barberpoles hos Frisørshopping

Du finder Danmarks største udvalg af de kendte barberpoles hos Frisørshopping. Nu er sortimentet yderligere udvidet, så der er noget for enhver salon og barbershop.
Balmain Paris introducerer Overnight Repair Serum

Balmain Paris introducerer Overnight Repair Serum

Som en nyhed i sin Care-serie, lancerer Balmain Paris nu Overnight Repair Serum, der reducerer synlige tegn på slidt og skadet hår.
Nyheder fra Dapper Dan hos Frisørshopping

Nyheder fra Dapper Dan hos Frisørshopping

Dapper Dan har lanceret et par nyheder, der netop er kommet til Danmark. Der er tale om Sea Salt Spray samt en Hair & Body shampoo, der forhandles af Frisørshopping.dk
Ocean Spray fra Maria Nila

Ocean Spray fra Maria Nila

Teksturspray med ekstra hold, der giver et naturligt resultat. Sulfat- og parabenefri med 100 % veganske ingredienser. Læs om det her.
Oxiblonde Evoplexx lysningspulver kun hos Brands4hair

Oxiblonde Evoplexx lysningspulver kun hos Brands4hair

Oxiblonde Evoplexx fra Trinity Haircare præsenterer nu en lysningsserie, der er både skånsom og med en masse fordele. Læs om den her.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

WELLA TRENDS FORÅR/SOMMER 2016

WELLA TRENDS FORÅR/SOMMER 2016

Deltagerne fik vist de forskellige teknikker bag de nye Ecaille looks, samt hvordan de kunne tilpasse trendteknikkerne til de forskellige kundetyper, som opleves i salonen. Se alle billederne i artiklen.
Trinity Haircare fejrede 10 år i Amsterdam

Trinity Haircare fejrede 10 år i Amsterdam

Elite Experience blev afholdt for første gang for at markere Trinity Haircares 10 års jubilæum. Arrangementet i Amsterdam bød på et storslået show med Morten Lynge og Hasse Kliem på scenen.
Indvielse af Davines Village og WWHT i Parma

Indvielse af Davines Village og WWHT i Parma

I løbet af de tre dage i Parma blev frisørerne inviteret til en helhedsoplevelse med masser af hår, bæredygtigt initiativ og afgørelsen i Davines World Style Contest.
Revlon Style Masters fejrede 10 år i Barcelona

Revlon Style Masters fejrede 10 år i Barcelona

Revlon Style Masters fejrede ti år i Barcelona med et storslået show, inspirerende hår, de seneste trends og danske Brit Laursen i finalen i American Crew All-Star Challenge.
På forreste række til Danish Beauty Award 2018

På forreste række til Danish Beauty Award 2018

I Tivoli Congress Center var der gjort klar til en festlig aften i anledning af Danish Beauty Award. Hair Magazine sad klar på forreste række til at hylde alle de nominerede.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Patrick Cameron

Patrick Cameron

Patrick Cameron fra Wella er kendt for sin sprudlende energi og glæde, og den beskrivelse passer perfekt, da Hair Magazine mødes med ham efter han har været på scenen ved ITVA 2014.
Jan Lauritsen

Jan Lauritsen

”Kvaliteten er en direkte afspejling af de værdier jeg står for. Derfor forstår jeg ikke frisører, der går på kompromis”. Det siger Jan Lauritsen, der står bag HairConstruction og Dogma Academy. Han elsker sin frihed, og så skal han udfordres!

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Balmain Spring/Summer 2019 Menswear

Balmain Spring/Summer 2019 Menswear

Bliv inspireret af håret og moden, der var at finde på catwalken, da Balmain Paris afholdte modeshow i slutningen af juni.
Fejring af Frisørens dag den 19. juni

Fejring af Frisørens dag den 19. juni

Missede du den live tale som Hair Magazines Chief Editor, Camilla Svensson, holdt for frisørerne på Frisøren dag? Se den her!
Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Få inspiration till fine blow out brushes med denne video fra Björn Axén. Her får du indblik i stylingen af hele fire forskellige modeller med forskellige hårlængder og stil.
Har du set den nye glittertrend?

Har du set den nye glittertrend?

Nu kan man gå all-in på glitter og gøre det til en del af sit helhedslook ved at tilføje det til håret. Se det her!
Inspiration til brudefrisurer

Inspiration til brudefrisurer

Bryllupsæsonen er gået i gang! Der findes adskillige muligheder til brudefrisuren og ønsker fra bruden kan strække vidt. Se inspirationsvideoen her!