LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Design Frisørerne

Design Frisørerne er en af Europas største frivillige frisørkæder med 230 andelshavere.

Da Design Frisørerne den 18. og 19. marts 2006 fejrede 25 års jubilæum, var det i virkeligheden 230 frisørsaloner, som kunne fejre jubilæum.
Så mange frisørmestre med saloner er tilsammen andelshavere i selskabet. Design Frisørerne blev stif­tet i 1981, og sel­skabet er i dag en af Europas største frivillige frisørkæder. Formand for Design Frisørerne er Flemming Nielsen, Møldrup.

Tomas Dalqvist, 34 år, er administrerende direktør med virksomhedsadresse i Brabrand, hvor der både er teknisk center, lager og kontor. Tomas Dalqvist er selv uddannet frisør og har været ansat hos Design Frisørerne i 11 år. Han har tidligere arbejdet på Odense Teater som teaterfrisør. Før Tomas Dalqvist blev direktør var han teknisk konsulent og teknisk chef. Han blev udnævnt til direktør i juli 2004.

Seks medarbejdere betjener til daglig andelshaverne, hvis saloner fortrinsvis ligger i Jylland og på Fyn. I forbindelse med jubilæet oplyser Tomas Dalqvist, at Design Frisørerne er et firma i rivende udvikling med mange nye tiltag i støbeskeen. Samtidig udtrykker han også undren over, at ikke flere frisører har valgt at blive andelshaver i Design Frisørernes selskab, og ikke har fået øjnene op for fordelene ved at handle med ”sig selv”.

Fordelene
”Firmaet bliver rettet ind efter det, frisørerne kræver i dag.
Da vi er ejet af frisørmestrene, har vi en række medspillere, som kan høste mange fordele i samhandlen med os. Man kan opnå kvantumrabat, bonus og store besparelser på det årlige varekøb. Det kan kun lade sig gøre, fordi Design Frisørerne ikke har en ejer, der skal tjene på varesalget. I stedet kommer det de enkelte frisørmestre som andelshavere til gode,” fortæller Tomas Dalqvist.

For to år siden besluttede andelshaverne at give andre frisørmestre mulighed for fordele ved køb af varer gennem et associeret medlemskab af kæden. De associerede medlemmer, som tæller 25 frisørmestre, kan købe produkterne til samme pris som kædemedlemmerne, men får ikke udbetalt bonus og kan ikke forhandle de brandede produkter som eksempelvis Hair Stuff serien.

”Som verden ser ud i dag, har vi globaliseringen lige uden for døren. Derfor ser jeg fordelen i et øget samarbejde de forskellige grossister imellem. I dag er volumen en fordel og nødvendig. Små grossister dør, hvis de ikke er konkurrencedygtige. I fremtiden kan man forestille sig et langt bredere samarbejde og gerne internationalt.”

Åbning udadtil
Tidligere interesserede man sig for at gøre forretninger for en sluttet og lukket kreds. Men problemet er, at man er tilbøjelig til at lukke andre ude. Indtil for kort tid siden var der et krav om tilknytning til Dansk Frisørmesterforening. Man skulle have fornuftige priser, og der var forbud mod tilbud på håndens arbejde. Først derefter kunne man blive ”andelshaver” i Design Frisørernes selskab. Men efter en nylig afsagt dom ved menneskerettighedsdomstolen i Strassburg og det fri fagforeningsvalg er kriterierne afpasset den nye situation.”

Ifølge Tomas Dalqvist anser mange Design Frisørerne – som selskab - for at være en modspiller i stedet for medspiller.

”Da det er frisørmestrene selv, som har andelsbeviset og er de virkelige ejere, burde de andre grossister også være interesseret i at gøre flere forretninger med os. Men ofte virker det som om, de ikke er klar over det eller ser fordelene! Det kan føles mærkeligt. På den anden side er der enkelte grossistvirksomheder begyndt at røre sig. Nu er det nemlig gået op for dem, at vi i virkeligheden er deres samarbejdspartner og ikke en konkurrent.

Udstrakt service
Tomas Dalqvist oplyser, at Design Frisørerne arbejder på at give andelshaverne udstrakt service. Således holdes der kurser 12-15 gange om foråret og det samme antal om efteråret, hvor firmaets egne teknikere underviser og informerer om produktudvikling, nye farver samt brug af produkter. To konsulenter er tilknyttet Design Frisørerne, og man søger yderligere to teknikere –free lance - til  undervisning. Endvidere har Design Frisørerne i samarbejde med nationale og internationale, kemikere udviklet sin egen hårplejeserie, Hair Stuff, specielt til nordisk hår. Igennem en årrække har selskabet desuden haft samarbejde med Framesi i Milano, der er en af farvemarkedets giganter med over 80 forskellige farvenuancer.

”Vi har udviklet vore egen hårplejeserie med shampooer, balsam og styling produkter, hvor kemikerne for de fleste vedkommende er danske. Det er ganske enkelt nemmere at bruge danske kemikere, der kender til dansk lovgivning på området,” slutter Tomas Dalqvist, som synes det er spændende at være leder i det jubilærende andelsselskab.

For yderligere information se www.design-frisor.dk

Se flere firmaprofiler her

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

COLOUR serie med granatæbleolie & hyben fra TRINITY

COLOUR serie med granatæbleolie & hyben fra TRINITY

Trinity er ude med en nye produktserie, der giver liv og spændstighed til farvet hår. Læs mere om serien her.
Nyhed fra ZENZ - ZENZ Organic Hair Spa

Nyhed fra ZENZ - ZENZ Organic Hair Spa

ZENZ Organic Hair Spa er en sand revolution. Den er designet til at gøre hårbehandlinger mere effektive på kortere tid – helt uden brug at elektricitet. Læs mere her.
Tre nyheder fra Eksperience

Tre nyheder fra Eksperience

Revlon Professional udvider sit Eksperience-sortiment med tre produkter; Blonde - Grey Hair Cleanser, Color Intensifying Hair Conditioner og Hydrating Hair Conditioner.
Stylingvokse fra HH Simonsen

Stylingvokse fra HH Simonsen

Wax to the max med hårvokse fra HH Simonsen! Nu kan du få tre professionelle vokse med brasiliansk nøddeolie, der også er sweat proof.
Bohemian Collection från Jaguar i Limited Edition

Bohemian Collection från Jaguar i Limited Edition

De to sakse Boho Dream og Boho Chic er dekorerede i bohemisk stil og har de tekniske egenskaber fra Jaguar Silver Line. Limited edition: 1/11 til 15/12.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' internationale TrendVision 2018 løb af stablen i Lissabon, og frisører fra hele verden var samlet til en Creative Retreat Experience.
La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

Det er ganske vist nogle uger siden, at Paris Fashion Week SS19 løb af stablen, men det betyder ikke, at vi stopper med at inspireres. La Biosthetique skabte hårlooket til Talbot Runhofs show.
Wella Professionals inviterede til trendaften

Wella Professionals inviterede til trendaften

Endnu en gang åbnede Wella Professionals dørene op for mere end 320 frisører landet over for at inspirere, udfordre og undervise branchen i de seneste trends.
Glamour og luksus til Gold International Show i København

Glamour og luksus til Gold International Show i København

Modehuset Gold bød 800 frisører fra hele verden til gallaaften i Købehavn med show, cirkusartister og flere nye lanceringer.
En hel weekend med HeadBrands

En hel weekend med HeadBrands

Mere end 250 frisører var kommet fra alle Nordens hjørner for at tage del i den allerførste HeadBrands Xperience – og hvilken oplevelse det var!

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Morten Lynge

Morten Lynge

Dybbølsgade tæt ved Enghave Plads i København ligger en lille frisørsalon med navnet Kushi. Kushi er japansk og betyder kam. Her har Morten Lynge sin salon, og hverken han eller salonen er helt almindelig.
Michael Schneider

Michael Schneider

Michael var gået død på frisørbranchen, og faktisk var han lige ved at gå i tømrerlære. I stedet åbnede han sin egen salon, Capo. Og det blev en bragende succes.

Nyeste videoer se flere videoer

ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

I denne video viser ghd, hvordan man laver det perfekte wavy hår med et glattejern.
Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Skønhedsbrandet Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre billedet af mandlighed med den nye kampagne Be Yourself More.
Lær at lave en paryk med Redken

Lær at lave en paryk med Redken

Redken viser her, hvordan man kan lave en paryk, der er perfekt til alle Halloween-festerne, der er lige rundt om hjørnet - kun fantasien sætter grænserne!
Simpel opsætning til festlige begivenheder

Simpel opsætning til festlige begivenheder

Få inspiration til en simpel, festlig opsætning her, hvor kun få ting skal brugs til en elegant opsætning.
Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Er du nysgerrig på på Wella Professionals Koleston Perfect Me+? Ved at tage dette 9-minutters seminar lærer du alt, du behøver at vide.