LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Design Frisørerne

Design Frisørerne er en af Europas største frivillige frisørkæder med 230 andelshavere.

Da Design Frisørerne den 18. og 19. marts 2006 fejrede 25 års jubilæum, var det i virkeligheden 230 frisørsaloner, som kunne fejre jubilæum.
Så mange frisørmestre med saloner er tilsammen andelshavere i selskabet. Design Frisørerne blev stif­tet i 1981, og sel­skabet er i dag en af Europas største frivillige frisørkæder. Formand for Design Frisørerne er Flemming Nielsen, Møldrup.

Tomas Dalqvist, 34 år, er administrerende direktør med virksomhedsadresse i Brabrand, hvor der både er teknisk center, lager og kontor. Tomas Dalqvist er selv uddannet frisør og har været ansat hos Design Frisørerne i 11 år. Han har tidligere arbejdet på Odense Teater som teaterfrisør. Før Tomas Dalqvist blev direktør var han teknisk konsulent og teknisk chef. Han blev udnævnt til direktør i juli 2004.

Seks medarbejdere betjener til daglig andelshaverne, hvis saloner fortrinsvis ligger i Jylland og på Fyn. I forbindelse med jubilæet oplyser Tomas Dalqvist, at Design Frisørerne er et firma i rivende udvikling med mange nye tiltag i støbeskeen. Samtidig udtrykker han også undren over, at ikke flere frisører har valgt at blive andelshaver i Design Frisørernes selskab, og ikke har fået øjnene op for fordelene ved at handle med ”sig selv”.

Fordelene
”Firmaet bliver rettet ind efter det, frisørerne kræver i dag.
Da vi er ejet af frisørmestrene, har vi en række medspillere, som kan høste mange fordele i samhandlen med os. Man kan opnå kvantumrabat, bonus og store besparelser på det årlige varekøb. Det kan kun lade sig gøre, fordi Design Frisørerne ikke har en ejer, der skal tjene på varesalget. I stedet kommer det de enkelte frisørmestre som andelshavere til gode,” fortæller Tomas Dalqvist.

For to år siden besluttede andelshaverne at give andre frisørmestre mulighed for fordele ved køb af varer gennem et associeret medlemskab af kæden. De associerede medlemmer, som tæller 25 frisørmestre, kan købe produkterne til samme pris som kædemedlemmerne, men får ikke udbetalt bonus og kan ikke forhandle de brandede produkter som eksempelvis Hair Stuff serien.

”Som verden ser ud i dag, har vi globaliseringen lige uden for døren. Derfor ser jeg fordelen i et øget samarbejde de forskellige grossister imellem. I dag er volumen en fordel og nødvendig. Små grossister dør, hvis de ikke er konkurrencedygtige. I fremtiden kan man forestille sig et langt bredere samarbejde og gerne internationalt.”

Åbning udadtil
Tidligere interesserede man sig for at gøre forretninger for en sluttet og lukket kreds. Men problemet er, at man er tilbøjelig til at lukke andre ude. Indtil for kort tid siden var der et krav om tilknytning til Dansk Frisørmesterforening. Man skulle have fornuftige priser, og der var forbud mod tilbud på håndens arbejde. Først derefter kunne man blive ”andelshaver” i Design Frisørernes selskab. Men efter en nylig afsagt dom ved menneskerettighedsdomstolen i Strassburg og det fri fagforeningsvalg er kriterierne afpasset den nye situation.”

Ifølge Tomas Dalqvist anser mange Design Frisørerne – som selskab - for at være en modspiller i stedet for medspiller.

”Da det er frisørmestrene selv, som har andelsbeviset og er de virkelige ejere, burde de andre grossister også være interesseret i at gøre flere forretninger med os. Men ofte virker det som om, de ikke er klar over det eller ser fordelene! Det kan føles mærkeligt. På den anden side er der enkelte grossistvirksomheder begyndt at røre sig. Nu er det nemlig gået op for dem, at vi i virkeligheden er deres samarbejdspartner og ikke en konkurrent.

Udstrakt service
Tomas Dalqvist oplyser, at Design Frisørerne arbejder på at give andelshaverne udstrakt service. Således holdes der kurser 12-15 gange om foråret og det samme antal om efteråret, hvor firmaets egne teknikere underviser og informerer om produktudvikling, nye farver samt brug af produkter. To konsulenter er tilknyttet Design Frisørerne, og man søger yderligere to teknikere –free lance - til  undervisning. Endvidere har Design Frisørerne i samarbejde med nationale og internationale, kemikere udviklet sin egen hårplejeserie, Hair Stuff, specielt til nordisk hår. Igennem en årrække har selskabet desuden haft samarbejde med Framesi i Milano, der er en af farvemarkedets giganter med over 80 forskellige farvenuancer.

”Vi har udviklet vore egen hårplejeserie med shampooer, balsam og styling produkter, hvor kemikerne for de fleste vedkommende er danske. Det er ganske enkelt nemmere at bruge danske kemikere, der kender til dansk lovgivning på området,” slutter Tomas Dalqvist, som synes det er spændende at være leder i det jubilærende andelsselskab.

For yderligere information se www.design-frisor.dk

Se flere firmaprofiler her

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Tailor’s Beard Balm – kun hos Brands4hair

Tailor’s Beard Balm – kun hos Brands4hair

Tailor's Beard Balm beskytter, blødgør og glatter skægget. Produktet fås kun hos Brands4Hair - læs om det her.
HH Simonsen relancerer sine krøllejern

HH Simonsen relancerer sine krøllejern

HH Simonsens serie af krøllejern opdateres nu med nye ergonomiske håndtag med digital touch teknologi til justering af temperaturen. Læs om det her.
Kvalitetsbørster fra Lernberger Stafsing hos OneBlackCar

Kvalitetsbørster fra Lernberger Stafsing hos OneBlackCar

Lernberger Stafsing har udviklet en håndpoleret kvalitetshårbørste med den perfekte balance mellem naturlige hår og lange nylon-børstehår. Se dem her.
Tailor’s Beard Wash – kun hos Brands4hair

Tailor’s Beard Wash – kun hos Brands4hair

Tailor's Beard Wash er det lavskummende og rensende shampoo til skæg for ægte mænd. Læs om produktet her.
Vogue de Trinity Contraste farver – kun hos Brands4hair

Vogue de Trinity Contraste farver – kun hos Brands4hair

Den unikke formulering giver et løft og farver allerede farvet hår op til 4 toner i et og samme trin. Læs om Vodue de Trinity Contraste farver her.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

L'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i Paris

L'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i Paris

Stilikoner, Instagramvenlige drinks og innovative lanceringer stod på programmet, da L’Oréal Professionnel indbød til presseevent i Paris.
Hair Magazine besøgte Cosmoprof i Bologna 2018

Hair Magazine besøgte Cosmoprof i Bologna 2018

For at byde foråret velkommen på bedste vis, begav Hair Magazine sig til Bologna for at opleve dét, der efter 50 år eksistens har vokset sig til et af verdens største arrangement i den professionelle skønhedsbranche.
Personlig stil i fokus på TOP HAIR - DIE MESSE i Düsseldorf

Personlig stil i fokus på TOP HAIR - DIE MESSE i Düsseldorf

På den internationale branchemesse TOP HAIR – DIE MESSE i Düsseldorf fandtes der det meste til den, der elsker hår i alle dets former. Læs om det her og se billederne!
Wella Nordic Creative Team præsenterede sæsonens trends

Wella Nordic Creative Team præsenterede sæsonens trends

Der var fuldt hus, da en masse frisører blev inviteret indenfor af Wella Professionals til en aften, der skulle inspirere og gennemgå denne sæsons trends.
Intercoiffures nordiske kongres levererede i topklasse

Intercoiffures nordiske kongres levererede i topklasse

I år var Sverige værtsland, og bestyrelsen arrangerede en weekend, der virkelig indeholdt alt og lidt til. Læs mere og se billederne her.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Sascha Hirtsgaard

Sascha Hirtsgaard

Læs om Sascha Hirtsgaard, der holder meget af den energi, der ligger i at arbejde med de unge i Young Intercoiffure, som hun startede op for 14 år siden.
Larsson & Lange

Larsson & Lange

Kvalitet, service og engagement er de tre grundværdier hos Larsson & Lange, og dét der binder de otte meget individuelle saloner i Malmø sammen. Holdningen er, at udvikling og inspiration er drivet i branchen.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Gun-Britt Makeover

Gun-Britt Makeover

Som noget nyt har Gun-Britt Coiffure startet Gun-Britt Makeover. Løbende vil vi kunne følge med i diverse makeovers. Her har I den første.
De første hårtørrere i salonerne

De første hårtørrere i salonerne

Der er sket en del med udstyret i salonerne siden de første tørrehjelme i 1920'erne blev en fast bestanddel af salonens interiør. I denne video kan du se, hvordan de så ud dengang.
Stylist: Disse herrefrisurer elsker kvinder

Stylist: Disse herrefrisurer elsker kvinder

Stylist Ashley Weston giver sit bud på 5 forskellige herrefrisurer, som kvinder bare elsker. Klik her og få inspiration til herrefrisurer i salonen.
L'Oréal Professionnel Event i Paris 2018

L'Oréal Professionnel Event i Paris 2018

Følg med her, da L'Oréal Professionnel i slutningen af januar indbød til presseevent i Paris i forbindelse med forårets lanceringer af to naturlige og bæredygtige nyheder.
Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Making Waves er til for at hjælpe unge fra de mest fattige og udsatte samfundsgrupper i Kambodja til en lysere fremtid indenfor frisørfaget.