LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

HairVision har gjort idé til virkelighed

HairMaker - mere hår for en dag

HairMaker lover ikke, at håret gror, men de lover mere hår for en dag! Allerede nu er interessen stor, fortæller adm. direktør i HairVision, Lars Rostock Jehl. Således har man indgået en samarbejdsaftale med Kenny Aleksandr om præsentation af HairMaker.

Mode og hår går som bekendt hånd i hånd, men hos HairVision er symbiosen blevet yderligere forstærket. For det var nemlig tekstilproduktionen, der gav HairVision ideen til at udvikle HairMaker.

”I vores ejerkreds har vi flere, med baggrund i netop tekstilindustrien, og det var ved lidt af et tilfælde vi erfarede, at bomuldsfibre har den egenskab, at forarbejdes og behandles de rigtigt, hæfter de på hår. Det besluttede vi os for at forske mere i, og det endte med, at vi udviklede HairMaker”, fortæller adm. direktør i HairVision, Lars Rostock Jehl.

Men det har været en lang rejse. Faktisk tog det halvandet år fra ideen til HairMaker blev fostret til produktet blev lanceret på HairTrend i Herning i 2011. ”Vi skulle jo have HairMaker godkendt. Det tog sin tid, krævede grundig forskning, og alt skulle dokumenteres, så ofte var det ét skridt frem og et halvt tilbage for at dokumentere yderligere”, fortæller Lars, og understreger, at HairMaker er et kosmetisk volumen produkt. ”Vi lover ikke kunderne mere hår, men tilbyder et produkt som skaber visuelt og illusionelt mere hår for en dag”.

HairMaker skjuler hårtab Lars Rostock Jehl

Build, Fix, Wash er de tre produkter, serien består af.

At der var et behov for netop et produkt som det, fandt HairVision hurtigt ud af. Produktet henvender sig til mænd og kvinder, der ønsker at skjule permanent eller midlertidigt hårtab, dække en markant skilning eller skabe exceptionel og kreativ volumen i deres frisure, og kundegruppen tæller alt fra tyndhårede mænd og kvinder, mænd med vigende hårgrænse og til mennesker, der har været igennem en behandling, der gør, at de taber håret, ligesom HairMaker kan anvendes af kvinder der ønsker effekt i sit hår uden brug af kemiske produkter, f.eks. under graviditet.

”Men HairMaker kan f.eks. også forlænge levetiden for en farvning ved at lægge sig i udvoksningerne, ligesom det kan mindske overgangene ved extensions”, fortæller Lars Rostock Jehl, og med et smil siger han videre: ”Faktisk har produktet mange flere anvendelsesmuligheder, end vi selv troede. Vi havde selvfølgelig en forestilling om, hvem målgruppen var, men i hænderne på frisørerne opstod der pludselig mange andre nye muligheder, og HairMaker er i dag til både behovs- og effektforbrugeren”.

Kenny Aleksandr og Lars Rostock Jehl taler om fremtiden for HairMaker.

SMAL SERIE MED ET BREDT PUBLIKUM
HairMaker består af bomuldsfibre tilsat organisk farve, så i princippet gælder det en smal produktserie med et bredt publikum. ”Og det gør unægteligt indtryk, når en kvinde med paryk sætter sig i stolen, og efter behandlingen går glad derfra – uden paryk, som det skete, da vi introducerede HairMaker på Island”, fortæller Lars Rostock Jehl. Han finder det super interessant at arbejde med et produkt så visuelt som HairMaker, og hvor effekten er så umiddelbar. ”Der sker noget her og nu
mellem hænderne på frisørerne”, siger han, og man fornemmer klart begejstringen hos Lars Rostock Jehl, der blev en del af HairVision-teamet i sommeren 2011, hvor han tiltrådte som adm. direktør.

Forud var HairMaker blevet test hos en mindre kreds af frisører, og Lars Rostock Jehl opbyggede samtidig et team af sælgere, markedsføringsfolk og supportere, så man var klar til at give den gas på messen i Herning i september 2011.

HairVisions team

Teamet bag HairVision med Lars Rostock Jehl yderst til højre.

STÆRKEST I VEST
HairVision har til huse i Grindsted, og således er man p.t. stærkest i Vestdanmark, men hele Danmark skal naturligvis med. Eksporten er man også meget fokuseret på. Man udstillede bl.a. på Salon International med stor succes, og samarbejder med Danmarks Eksportråd omkring en eksportpakke, hvor de hjælper med at skaffe kontakter på en række fokusmarkeder som Spanien, Italien, Frankrig, Tyskland, og England. ”Med Eksportrådet i ryggen kan vi bl.a. benytte ambassadernes lokaler til møder, og det giver et bedre udgangspunkt end et værelse på et tilfældigt hotel”. Så alt i alt har teamet bag HairVision for alvor smøget ærmerne op!

DET BESTÅR SERIEN AF
HairMaker serien består af bomuldsfibre, et fixeringsmiddel samt en shampoo til at fjerne fibrene igen. ”Fibrene findes i fem farver, men der arbejdes på at lancere endnu flere”.
Og Lars Rostock Jehl pointerer igen, at HairMaker ikke giver mere hår, men tilfører volumen til det eksisterende. ”Og regner det voldsomt, skal man huske en paraply”, siger han med et smil.

”I princippet kan HairMaker sammenlignes med en mascara – sover man med det, er det ikke lige så kønt morgenen efter”, forklarer Lars Rostock Jehl, der oprindeligt er bankmand, men som har arbejdet i frisørbranchen i mange år, bl.a. hos L’Oréal som rådgiver og key account manager, ligesom han underviste salonindehaverne i salgsmål, kampagneplaner med videre.

Senere blev Lars Rostock Jehl business development director hos Elizabeth Arden. “Men jeg finder frisørsegmentet utrolig interessant, for frisører er mennesker med en passion. Så da jeg fik den unikke mulighed, det er, at være med til at starte HairMaker, tog jeg den”.

Hos HairVision i Grindsted er man i fuld gang med at lancere HairMaker til de danske frisører.

Lars Rostock Jehl har været utroligt glad for at kunne sætte det helt rigtige hold af mennesker, der spiller sammen, så der skabes en synergi. Således består teamet af syv mennesker, og Lars er rigtig tilfreds med den store know how og fleksibilitet, man i dag har in-house.

Lige nu er HairMaker ude i godt 300 saloner, og man bruger bl.a. de sociale medier som facebook til at få udbredt budskabet. Sidst men ikke mindst har HairVision indgået et samarbejde med Kenny
Aleksandr, der skal være med til at præsentere HairMaker for branchen. ”Han er spændende, nytænkende og kreativ, og dermed et fantastisk match til vores team”, slutter Lars Rostock Jehl.

Kenny Aleksandr i samarbejde med HairVision HairMaker skjuler hårtab

Kenny Aleksandr er med, når HairMaker skal præsenteres for de danske frisører. Her er han
i gang med at blive sat godt ind i produktet.

 

HairMaker - mere hår for en dag

Tekst: Pia Finne
Foto: Claus Peuckert

For yderligere informationer kontakt HairVision på tlf. 70 20 90 87 eller se www.hairmaker.com.

 

Se flere frisørartikler om frisørkurser, frisørshows og hårmode her!

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Ny hårplejeserie fra Trinity Haircare

Ny hårplejeserie fra Trinity Haircare

Trinity Haircare lancerer en ny plejeserie med naturens bedste råvarer. Læs mere om det her.
Quick Dry Heat Spray og Curlicue Cream fra Maria Nila

Quick Dry Heat Spray og Curlicue Cream fra Maria Nila

To nyehder fra Maria Nila. Quick Dry Heat Spray er en beskyttende og glansgivende varmebeskyttelse. Curlicue Cream er en stylingcreme til krøllet hår.
CC-Series Copper Ceramic og HD Calima Copper fra Jaguar

CC-Series Copper Ceramic og HD Calima Copper fra Jaguar

Kobber er trendfarven, der har fundet vejen frem indretningen i hjemme til salonerne. Jaguar lancerer nu en kobberfarvet limited edition.
Paddle brush fra Philip B nu hos Oneblackcar

Paddle brush fra Philip B nu hos Oneblackcar

Børste fra Philip B lavet i de fineste naturmaterialer og ergonomisk design. Læs mere om produktet, der nu fås hos Oneblackcar.
Nyhed hos HeadBrands: Amika Normcore Signature

Nyhed hos HeadBrands: Amika Normcore Signature

Hos HeadBrands finder I nu Amika Normcore Signature, der består af en cremet og skånsom shampoo og conditioner, der mildt rengør og fugter håret.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Efterårsfest med Hair Team Company

Efterårsfest med Hair Team Company

Hair Team Company har netop lige afholdt to shows fyldt med viden, venskabelighed og vilde nyheder! Var du ikke med, kan du læse om de to shows her.
Med ghd backstage til New York Fashion Week

Med ghd backstage til New York Fashion Week

ghd var stolt sponsor, da der skulle styles hår til Jeremy Scotts fashionshow under New York Fashion Week. Manden i spidsen var Eugene Souleiman.
A World in Color – farveeksplosion med Wella Professionals

A World in Color – farveeksplosion med Wella Professionals

Det var noget for enhver smag, da Wella Professionals kårede vinderme i TrendVision og relancerede Koleston Perfect i et eventet A World in Color i København.
Intercoiffures europæiske kongres i Interlaken

Intercoiffures europæiske kongres i Interlaken

Frisører fra hele verden rejste gennem fantastiske udsigter til turkise søer og hvide alpetoppe for at mødes på tværs af landegrænser, udveksle erfaringer og inspireres af hinanden.
Trinity Haircare fejrede 10 år i Amsterdam

Trinity Haircare fejrede 10 år i Amsterdam

Elite Experience blev afholdt for første gang for at markere Trinity Haircares 10 års jubilæum. Arrangementet i Amsterdam bød på et storslået show med Morten Lynge og Hasse Kliem på scenen.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Lone Hattesen

Lone Hattesen

”Jeg er ikke ”endt” i en lille by. Jeg har valgt det”. Det siger Lone Hattesen, der, ud over at være frisør, har været med i Robinson Ekspeditionen to gange og dyrker triatlon.
Steen Frank

Steen Frank

For Steen Frank er kvalitet og kreativitet alfa og omega, og selv om han har været frisør i mange år, synes han kun det bliver mere og mere fedt at have med kunder at gøre.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Er du nysgerrig på på Wella Professionals Koleston Perfect Me+? Ved at tage dette 9-minutters seminar lærer du alt, du behøver at vide.
Se hvordan du kan klippe en lob med en barberkniv

Se hvordan du kan klippe en lob med en barberkniv

Her kan du se, hvordan du kan bruge en barberkniv til at klippe en lob. Se videoen her, der viser step-by-step, hvad du skal gøre.
Balmain Spring/Summer 2019 Menswear

Balmain Spring/Summer 2019 Menswear

Bliv inspireret af håret og moden, der var at finde på catwalken, da Balmain Paris afholdte modeshow i slutningen af juni.
Fejring af Frisørens dag den 19. juni

Fejring af Frisørens dag den 19. juni

Missede du den live tale som Hair Magazines Chief Editor, Camilla Svensson, holdt for frisørerne på Frisøren dag? Se den her!
Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Få inspiration till fine blow out brushes med denne video fra Björn Axén. Her får du indblik i stylingen af hele fire forskellige modeller med forskellige hårlængder og stil.