LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

HairVision har gjort idé til virkelighed

HairMaker - mere hår for en dag

HairMaker lover ikke, at håret gror, men de lover mere hår for en dag! Allerede nu er interessen stor, fortæller adm. direktør i HairVision, Lars Rostock Jehl. Således har man indgået en samarbejdsaftale med Kenny Aleksandr om præsentation af HairMaker.

Mode og hår går som bekendt hånd i hånd, men hos HairVision er symbiosen blevet yderligere forstærket. For det var nemlig tekstilproduktionen, der gav HairVision ideen til at udvikle HairMaker.

”I vores ejerkreds har vi flere, med baggrund i netop tekstilindustrien, og det var ved lidt af et tilfælde vi erfarede, at bomuldsfibre har den egenskab, at forarbejdes og behandles de rigtigt, hæfter de på hår. Det besluttede vi os for at forske mere i, og det endte med, at vi udviklede HairMaker”, fortæller adm. direktør i HairVision, Lars Rostock Jehl.

Men det har været en lang rejse. Faktisk tog det halvandet år fra ideen til HairMaker blev fostret til produktet blev lanceret på HairTrend i Herning i 2011. ”Vi skulle jo have HairMaker godkendt. Det tog sin tid, krævede grundig forskning, og alt skulle dokumenteres, så ofte var det ét skridt frem og et halvt tilbage for at dokumentere yderligere”, fortæller Lars, og understreger, at HairMaker er et kosmetisk volumen produkt. ”Vi lover ikke kunderne mere hår, men tilbyder et produkt som skaber visuelt og illusionelt mere hår for en dag”.

HairMaker skjuler hårtab Lars Rostock Jehl

Build, Fix, Wash er de tre produkter, serien består af.

At der var et behov for netop et produkt som det, fandt HairVision hurtigt ud af. Produktet henvender sig til mænd og kvinder, der ønsker at skjule permanent eller midlertidigt hårtab, dække en markant skilning eller skabe exceptionel og kreativ volumen i deres frisure, og kundegruppen tæller alt fra tyndhårede mænd og kvinder, mænd med vigende hårgrænse og til mennesker, der har været igennem en behandling, der gør, at de taber håret, ligesom HairMaker kan anvendes af kvinder der ønsker effekt i sit hår uden brug af kemiske produkter, f.eks. under graviditet.

”Men HairMaker kan f.eks. også forlænge levetiden for en farvning ved at lægge sig i udvoksningerne, ligesom det kan mindske overgangene ved extensions”, fortæller Lars Rostock Jehl, og med et smil siger han videre: ”Faktisk har produktet mange flere anvendelsesmuligheder, end vi selv troede. Vi havde selvfølgelig en forestilling om, hvem målgruppen var, men i hænderne på frisørerne opstod der pludselig mange andre nye muligheder, og HairMaker er i dag til både behovs- og effektforbrugeren”.

Kenny Aleksandr og Lars Rostock Jehl taler om fremtiden for HairMaker.

SMAL SERIE MED ET BREDT PUBLIKUM
HairMaker består af bomuldsfibre tilsat organisk farve, så i princippet gælder det en smal produktserie med et bredt publikum. ”Og det gør unægteligt indtryk, når en kvinde med paryk sætter sig i stolen, og efter behandlingen går glad derfra – uden paryk, som det skete, da vi introducerede HairMaker på Island”, fortæller Lars Rostock Jehl. Han finder det super interessant at arbejde med et produkt så visuelt som HairMaker, og hvor effekten er så umiddelbar. ”Der sker noget her og nu
mellem hænderne på frisørerne”, siger han, og man fornemmer klart begejstringen hos Lars Rostock Jehl, der blev en del af HairVision-teamet i sommeren 2011, hvor han tiltrådte som adm. direktør.

Forud var HairMaker blevet test hos en mindre kreds af frisører, og Lars Rostock Jehl opbyggede samtidig et team af sælgere, markedsføringsfolk og supportere, så man var klar til at give den gas på messen i Herning i september 2011.

HairVisions team

Teamet bag HairVision med Lars Rostock Jehl yderst til højre.

STÆRKEST I VEST
HairVision har til huse i Grindsted, og således er man p.t. stærkest i Vestdanmark, men hele Danmark skal naturligvis med. Eksporten er man også meget fokuseret på. Man udstillede bl.a. på Salon International med stor succes, og samarbejder med Danmarks Eksportråd omkring en eksportpakke, hvor de hjælper med at skaffe kontakter på en række fokusmarkeder som Spanien, Italien, Frankrig, Tyskland, og England. ”Med Eksportrådet i ryggen kan vi bl.a. benytte ambassadernes lokaler til møder, og det giver et bedre udgangspunkt end et værelse på et tilfældigt hotel”. Så alt i alt har teamet bag HairVision for alvor smøget ærmerne op!

DET BESTÅR SERIEN AF
HairMaker serien består af bomuldsfibre, et fixeringsmiddel samt en shampoo til at fjerne fibrene igen. ”Fibrene findes i fem farver, men der arbejdes på at lancere endnu flere”.
Og Lars Rostock Jehl pointerer igen, at HairMaker ikke giver mere hår, men tilfører volumen til det eksisterende. ”Og regner det voldsomt, skal man huske en paraply”, siger han med et smil.

”I princippet kan HairMaker sammenlignes med en mascara – sover man med det, er det ikke lige så kønt morgenen efter”, forklarer Lars Rostock Jehl, der oprindeligt er bankmand, men som har arbejdet i frisørbranchen i mange år, bl.a. hos L’Oréal som rådgiver og key account manager, ligesom han underviste salonindehaverne i salgsmål, kampagneplaner med videre.

Senere blev Lars Rostock Jehl business development director hos Elizabeth Arden. “Men jeg finder frisørsegmentet utrolig interessant, for frisører er mennesker med en passion. Så da jeg fik den unikke mulighed, det er, at være med til at starte HairMaker, tog jeg den”.

Hos HairVision i Grindsted er man i fuld gang med at lancere HairMaker til de danske frisører.

Lars Rostock Jehl har været utroligt glad for at kunne sætte det helt rigtige hold af mennesker, der spiller sammen, så der skabes en synergi. Således består teamet af syv mennesker, og Lars er rigtig tilfreds med den store know how og fleksibilitet, man i dag har in-house.

Lige nu er HairMaker ude i godt 300 saloner, og man bruger bl.a. de sociale medier som facebook til at få udbredt budskabet. Sidst men ikke mindst har HairVision indgået et samarbejde med Kenny
Aleksandr, der skal være med til at præsentere HairMaker for branchen. ”Han er spændende, nytænkende og kreativ, og dermed et fantastisk match til vores team”, slutter Lars Rostock Jehl.

Kenny Aleksandr i samarbejde med HairVision HairMaker skjuler hårtab

Kenny Aleksandr er med, når HairMaker skal præsenteres for de danske frisører. Her er han
i gang med at blive sat godt ind i produktet.

 

HairMaker - mere hår for en dag

Tekst: Pia Finne
Foto: Claus Peuckert

For yderligere informationer kontakt HairVision på tlf. 70 20 90 87 eller se www.hairmaker.com.

 

Se flere frisørartikler om frisørkurser, frisørshows og hårmode her!

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

COLOUR serie med granatæbleolie & hyben fra TRINITY

COLOUR serie med granatæbleolie & hyben fra TRINITY

Trinity er ude med en nye produktserie, der giver liv og spændstighed til farvet hår. Læs mere om serien her.
Nyhed fra ZENZ - ZENZ Organic Hair Spa

Nyhed fra ZENZ - ZENZ Organic Hair Spa

ZENZ Organic Hair Spa er en sand revolution. Den er designet til at gøre hårbehandlinger mere effektive på kortere tid – helt uden brug at elektricitet. Læs mere her.
Tre nyheder fra Eksperience

Tre nyheder fra Eksperience

Revlon Professional udvider sit Eksperience-sortiment med tre produkter; Blonde - Grey Hair Cleanser, Color Intensifying Hair Conditioner og Hydrating Hair Conditioner.
Stylingvokse fra HH Simonsen

Stylingvokse fra HH Simonsen

Wax to the max med hårvokse fra HH Simonsen! Nu kan du få tre professionelle vokse med brasiliansk nøddeolie, der også er sweat proof.
Bohemian Collection från Jaguar i Limited Edition

Bohemian Collection från Jaguar i Limited Edition

De to sakse Boho Dream og Boho Chic er dekorerede i bohemisk stil og har de tekniske egenskaber fra Jaguar Silver Line. Limited edition: 1/11 til 15/12.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' internationale TrendVision 2018 løb af stablen i Lissabon, og frisører fra hele verden var samlet til en Creative Retreat Experience.
La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

Det er ganske vist nogle uger siden, at Paris Fashion Week SS19 løb af stablen, men det betyder ikke, at vi stopper med at inspireres. La Biosthetique skabte hårlooket til Talbot Runhofs show.
Wella Professionals inviterede til trendaften

Wella Professionals inviterede til trendaften

Endnu en gang åbnede Wella Professionals dørene op for mere end 320 frisører landet over for at inspirere, udfordre og undervise branchen i de seneste trends.
Glamour og luksus til Gold International Show i København

Glamour og luksus til Gold International Show i København

Modehuset Gold bød 800 frisører fra hele verden til gallaaften i Købehavn med show, cirkusartister og flere nye lanceringer.
En hel weekend med HeadBrands

En hel weekend med HeadBrands

Mere end 250 frisører var kommet fra alle Nordens hjørner for at tage del i den allerførste HeadBrands Xperience – og hvilken oplevelse det var!

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Ditte Darville

Ditte Darville

Når Ditte Darville går på arbejde, er det med ID-kortet fremme og igennem en skarp sikkerhedskontrol. Hun er PET-godkendt, og hun har haft de fleste partiformænd siddende i sin frisørstol på Christiansborg.
Palle Freese

Palle Freese

Palle Freese vidste, at han ville være frisør allerede i 9. klasse. Den landskendte frisør fra Kolding er en målrettet mand, fyldt med både succes og gode idéer.

Nyeste videoer se flere videoer

ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

I denne video viser ghd, hvordan man laver det perfekte wavy hår med et glattejern.
Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Skønhedsbrandet Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre billedet af mandlighed med den nye kampagne Be Yourself More.
Lær at lave en paryk med Redken

Lær at lave en paryk med Redken

Redken viser her, hvordan man kan lave en paryk, der er perfekt til alle Halloween-festerne, der er lige rundt om hjørnet - kun fantasien sætter grænserne!
Simpel opsætning til festlige begivenheder

Simpel opsætning til festlige begivenheder

Få inspiration til en simpel, festlig opsætning her, hvor kun få ting skal brugs til en elegant opsætning.
Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Er du nysgerrig på på Wella Professionals Koleston Perfect Me+? Ved at tage dette 9-minutters seminar lærer du alt, du behøver at vide.